Zobacz pełną wersję : geometria po wymianie sprezyn na obniz
no wreszcie zmienilem sobie [raptem -3cm] i mam pytanko czy trzeba robic [70 na 1 oś wiec 140] czy mozna olac ??
To kolego Twoje bezpieczenstwo.... Rób.
[H] Dylu [H]
14-05-07, 21:55
jezeli zmiana zawieszenia (amory + sprezyny) byla wykonana przez fachowaca, ktory wiedzial co robi, i poprostu rozkrecil, wyjal, wsadzil i skrecil i przy tym wszystkim nie pomagal sobie duzym mlotkiem, a przed cala wymiana stare zawieszenie mialo zbierznosc dobra, to nie mialo prawa sie nic zmienic i mozesz smialo smigac...
To jest taka loteria
Kąty sie zmienily, ale ich nie ustawisz tak czy siak (bez camber kitów)
Zbieznosc ? Moze jest dalej w normie, a moze juz wyszlo poza nia. Generalnie male obnizenie moze zmienic ja w dopuszczalnym zakresie, ale wcale tez nie musi.
Poza tym sa jeszcze takie rzeczy jak osiowość/nieosiowość. Zakladajac ze miales super geometrie przed wymiana, to nic sie tutaj nie zmieni, ale jesli nie robiles dawno, to mimo wszystko warto sobie sprawdzic i zrobic ta geometrie, bo na naszych wspanialych drogach, wiele sie moze pozmieniac w ustawieniach, no i jak pisalem, zbieznosc mogla wyjsc poza dopuszczalne widelki.
A tak na marginesie, to cos drogo ta geometria. Poszukaj innego warsztatu. W Warszawie znajdziesz pelna geometrie za 80-100zl spokojnie, wiec mysle ze u Ciebie nie bedzie drozej. Jedz do warsztatu poza miastem, powinno byc jeszcze taniej.
[ Dodano: Pon 14 Maj, 2007 ]
Dylu [H]]to nie mialo prawa sie nic zmienic i mozesz smialo smigac...
mialo prawo
palermo444
09-07-07, 17:43
mi sie zmienila na jednym kole geometria :)60 zł kosztuje u mnie w serwisie
GrzechuLSi
12-07-07, 12:11
nic nietrzeba, przejedz sie i sprawdz czy ci sciaga kierownice lub czy jakies bicia itp jezeli jest wszytko ok to zostaw to :)
Ja niedawno wymieniałem wszystkie amory i springi i muszę ustawić geometrię bo rzuca na boki podczas jazdy po naszych pięknych drogach.
sm007 polecił mi stację kontroli pojazdów, W-wa, ul.Górczewska 225, (naprzeciwko TESCO) tel. 664 52 45, pn-pt 7-22, sob. 8-20, niedz. 9-14, tanio i podobno mają promocję na geometrię kół.
pozdro
nic nietrzeba, przejedz sie i sprawdz czy ci sciaga kierownice lub czy jakies bicia itp jezeli jest wszytko ok to zostaw to :)
Rada mega bez sensu.
Trzeba zrobic geomerie i juz. Jest jeden zasadniczy powód:
jak obnizasz lub podwyzszasz zawieszenie to zmienia sie zbieznosc i to nie podlega dyskusji bo wynika to z konstrukcji zawieszenia.
Oczywiscie, ze istnieje mozliwosc ze zmieni sie to w granicach tolerancji ale nie zmienia to faktu, ze trzeba to sprawdzic. Dodatkowo zmiana geometrii "nawet w granicach tolerancji fabrycznych" moze zmienic charakterystyke prowadzenia samochodu i warto ja ustawic pod siebie.
GrzechuLSi
12-07-07, 19:15
Oczywiscie, ze istnieje mozliwosc ze zmieni sie to w granicach tolerancji ale nie zmienia to faktu, ze trzeba to sprawdzic. Dodatkowo zmiana geometrii "nawet w granicach tolerancji fabrycznych" moze zmienic charakterystyke prowadzenia samochodu i warto ja ustawic pod siebie.
to jest mega rada bez sensu!
Sam sobie zaprzeczasz, niech ci bedzie ze zawsze sie zmieni ale skoro sie zmieni w granicy tolerancji i auto prowadzi sie jak przed obnizeniem czyt. bez stukow bic i sciagniec w ktoras ze str to po co mu jechac i robic i placic NIE MALE pieniadze(czyt. uwaznie post ze liczy sie gosc z kasa)
gdyby zbieznosc mu uciekla po tym zzdarzeniu to napewno chlop by to zauwazyl i pojechalby wtedy napewno ustawic bo wiadomo bezpieczenstwo najwazniejsze
ale NIE! wedlug twojego rozumowania to trzeba jechac i robic zbieznosc nawet jak wszytko jest w normie i tolerancji i prowadzi sie tak samo procz wiadomo dodatkowych zalet jakim jest obnizenie srodka ciezkosci
a koles pyta czy trzeba ROBIC to mu powiedizalem ze niema takiego wymogu a sprawdzic niezaszkodzi ale to sie wiaze z kosztami ale ja i tak bym niejechal jak byloby wsyztko ok
ale skoro sie zmieni w granicy tolerancji
tego nie wiesz
Dodatkowo zmiana geometrii "nawet w granicach tolerancji fabrycznych" moze zmienic charakterystyke prowadzenia samochodu i warto ja ustawic pod siebie.
jesli ktos lubi latac po zakretach :)
zreszta warto zrobic niz potem ma sie okazac ze opony sie starly nie tak jak powinny..
to jest mega rada bez sensu!ty jestes bez sensu :lol: po kazej zmianie czegos w zawieszeniu zbieznosc TRZEBA sprawdzic, a jesli zajdzie potrzeba - poprawic.
GrzechuLSi
13-07-07, 08:30
ty jestes bez sensu :lol: CZLOWIEKU ZACZYNASZ MNIE W****IAC NA TYM FORUM!!!!!!!!!!!!!!!! i licz sie do HUUUJA ze slowami bo KURRWA niebede dwa razy powtarzac ciagle *******isz i udajesz madrego schowaj swoje smieszne teorie w kieszen i sam jezdzij z kazda *******a odkreceniem kola do ASO najlepiej,
tak samo ze gwint jest przeznaczony tylko do sportowej jazdy hehe powiedzial co wiedizal!!!!!!
i ****A wes niekozacz tutaj tak a jak masz cos do powiedzenia to napisz normalnie nastpenym razem kapiszi?????????
GrzechuLSi, ale wez sie licz ze slowami co ?? Napisz co myslisz na Priva a nie bedziesz nam tu karwami rzucal
zawsze bo obniżeniu zawieszenia trzeba wsadzić camber kity, bo bez tego koła są ustawione pod takim kątem ze podczas pokonywania zakretów tylko wewnętrzna część opony ma kontakt z asfaltem, opony sie szybko zużywają i taka jazda jest niebezpieczna bo jest gorsza przyczepność...
CZLOWIEKU ZACZYNASZ MNIE W****IAC NA TYM FORUM!!!!!!!!!!!!!!!! i licz sie do HUUUJA ze slowami bo KURRWA niebede dwa razy powtarzac ciagle *******isz i udajesz madrego schowaj swoje smieszne teorie w kieszen i sam jezdzij z kazda *******a odkreceniem kola do ASO najlepiej,
tak samo ze gwint jest przeznaczony tylko do sportowej jazdy hehe powiedzial co wiedizal!!!!!!
i karfa wes niekozacz tutaj tak a jak masz cos do powiedzenia to napisz normalnie nastpenym razem kapiszi?????????
Pomyslales zanim wypociles te pare bezsensownych zdan? Wiesz co to jest Regulamin Forum?
Ja mam pytanie. Po zmianie na koni kit 1130 autko siada powoli w dół i sie układa z tego co czytałem. Czy lepiej poczekać troche aż wszystko bedzie już ok i wtedy zrobić geometrie czy od razu najlepiej to załatwić ?
lepiej zrobic od razu, za duzo sie juz nie zmieni, ewentualnie potem skoczysz sprawdzic jeszcze raz
grzesiu kocham cie, ale nie pisz juz do mnie nic wiecej, a najlepiej unikaj tez pisania w dzialach technicznych, bo kiepsko ci to wychodzi - wypisujesz w zasadzie same bzdury. polemizowac z kivikiem w kwestii zawieszen i jeszcze mowic, ze glupio radzi - no bez kitu trzeba miec tupet :lol:
apropo macie do polecenia jakis warsztat w wawie gdzie dobrze ustwiaja geometrie ?
GrzechuLSi
15-07-07, 18:16
kivik zna sie na zawieszenieach ma swoje racje ale ja mam swoje, tylko je przedstawilem bo po to jest forum zeby dyskutowac a ty niebedziesz mnie obrazal ani mi docinal bo niejestes jakims Bogiem na tym forum ani nikt inny zeby niemozna bylo sie wypowiadac koniec OT
macie do polecenia jakis warsztat w wawie gdzie dobrze ustwiaja geometrie http://www.asko.net.pl
kivik zna sie na zawieszenieach ma swoje racje ale ja mam swojew tym wypadku racja jest tylko jedna, reszta to fantazje
ty niebedziesz mnie obrazalpoczytaj co napisales wyzej i zamilknij :lol:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.