Zobacz pełną wersję : Usuwanie kata w d14z2
Witam
Zastanawiam się nad usunięciem katalizatora w ej9 z silnikiem d14z2.Auto ma przebieg niecałe 190 tys. km.
Mam 2 pytania:
-czy jego usunięcie spowoduje chociaż mały przyrost mocy?
-wiem że w katalizatorze znajduje się druga sonda, co trzeba zrobić żeby nie wywaliło checka?
pozdrawiam
auto zrobi sie bardziej elastyczne przyrostu raczej nie poczujesz
trzeba wstawic odpowiedni emulator 2 sondy
Jeśli masz zamiar usunąć tylko katalizator nie robiąc nic z wydechem to IMO szkoda zachodu :) Nie wiele odczujesz, chyba że trochę smrodu w kabinie, co innego jak będziesz robił układ od podstaw :)
szkoda zachodu przez druga sonde jest nieraz wiecej problemow ja to warte
szkoda zachodu przez druga sonde jest nieraz wiecej problemow ja to warte
Szkoda zachodu. W ogóle przez samochody jest więcej problemu niż to warte :) Najlepiej nie jeździć i czytać książki całe życie :)
Wrzuć tłumik zamiast kata + emulator sondy. W starym kacie może Ci trochę odmulić auto :)
Wyciąć kata, w jego miejsce tłumik no i przydałoby się chociaż końcowy na przelocie zrobić. Sondę załatwić emulatorem i heja:)
U kolegi Maskunt nie zaświecił się check po wycięciu kata :) Sonda została wkręcona w tłumik, w gniazdo, które wycięliśmy z kata i wspawaliśmy w tłumik :)
Yup, potwierdzam, nie ma checka, wszystko działa jak należy :)
U mnie sonda zaświeciła się po ok. 3000 km od wycięcia kata, ale ostatnio zgasła. Mam kolektor 4-2-1 owinięty bandażem termo, tłumik przelotowy zamiast kata i końcowy również przelotowy i muszę powiedzieć, że różnica jest ogromna. Teraz to auto zaczęło normalnie jeździć. Zapach spalin - owszem, na początku, teraz nic nie czuć. Na wiosnę biorę się za kwasówkę 2,25'' i przelotowy środkowy. Także zdecydowanie polecam Ci pozbycie się niepotrzebnego elementu w samochodzie :)
Tryb diagnozy drugiej sondy dziala jedynie w dosyc specyficznych warunkach. Jezdzac albo tylko dynamicznie albo tylko w miescie jest bardzo mozliwe, ze nigdy sie nie wywola.
U mnie wyskoczył już po ok. 100km, reset, potem znowu wywaliło checka i znowu reset. Od tamtej pory jakieś 500-600km za mną i odpukać jest OK:)
PS. Robson, 2,25" do D14 to chyba "lekka" przesada.
PS. Robson, 2,25" do D14 to chyba "lekka" przesada.
Spokojnie, to tylko koncepcja. Na razie zbieram fundusze i czytam forum. To projekt na rok 2012, bo na razie nie mam ani warunków, ani czasu :)
ja robilem wydech od poczatku do konca, 4-2-1, srodkowy przelot mtech i koncowy twin obx - check sie pali ale auto nie pali wiecej - sprawdzone w ciagu ostatnich 3 miesiecy.
miaellm robic emulator czy inne tam bajery i jakos czasu nie bylo.
w teorii cos niby mialoby byc nie tak? w sensie konsekwencje.
Zadne 2,25 do d14 , srednica nie rowna sie moc... mam teraz 2" i jest to za wiele do d14 takze szczerze odradzam 2,25 "
ja robilem wydech od poczatku do konca, 4-2-1, srodkowy przelot mtech i koncowy twin obx - check sie pali ale auto nie pali wiecej - sprawdzone w ciagu ostatnich 3 miesiecy.
miaellm robic emulator czy inne tam bajery i jakos czasu nie bylo.
w teorii cos niby mialoby byc nie tak? w sensie konsekwencje.
Nie, bo to tylko sprawdzenie dzialania kata, na mieszanke wplyw ma pierwsza sonda. Jedyne co to jak wyskoczy inny check to nie bedziesz nawet o nim wiedzial.
Zadne 2,25 do d14 , srednica nie rowna sie moc... mam teraz 2" i jest to za wiele do d14 takze szczerze odradzam 2,25 "
Od dawna wiadomo że wydech z VTi dla d14 to rozsądna średnica która pozwoli zachować jakiś dół i poprawi górę :)
no właśnie dlatego nie piszę, że zakładam 2,25, tylko słucham opinii innych :) spalanie u mnie też w normie, ale emulator też włożę, tylko muszę go troszkę przerobić, bo za długi jest i mi będzie zawadzał o spód
Nie, bo to tylko sprawdzenie dzialania kata, na mieszanke wplyw ma pierwsza sonda. Jedyne co to jak wyskoczy inny check to nie bedziesz nawet o nim wiedzial.
trafne spostrzezenie. pewnie jak bede mial chwile to sie to zrobi.
ja mam 2 cale wewnatrz juz z mysla o d16 i na 1.4 to za duzo... lepiej auto jezdzi, ale nie az tak jakby moglo:)
Od dawna wiadomo że wydech z VTi dla d14 to rozsądna średnica która pozwoli zachować jakiś dół i poprawi górę
No no ale chyba od aerodecka gdzie jest 1.8 dobrze mowie ;) ? bo tak jak mowi
ja mam 2 cale wewnatrz juz z mysla o d16 i na 1.4 to za duzo... lepiej auto jezdzi, ale nie az tak jakby moglo
2" to do d14 za duzo , no chyba ze ktos tylo i wylacznie gora jezdzi to wtedy moze byc zadowolony :)
Ciezko w D14 jechac dolem:cool:
Zapach spalin - owszem, na początku, teraz nic nie czuć
O co chodzi z tymi spalinami ? Chyba dziury w wydechu nie macie ?
No no ale chyba od aerodecka gdzie jest 1.8 dobrze mowie ;) ? bo tak jak mowi
2" to do d14 za duzo , no chyba ze ktos tylo i wylacznie gora jezdzi to wtedy moze byc zadowolony :)
Jeździłeś testowaleś?? chyba nie msz pojecia co piszesz
O co chodzi z tymi spalinami ? Chyba dziury w wydechu nie macie ?
pewnie mamy dziury .......... :rolleyes:
Jeździłeś testowaleś?? chyba nie msz pojecia co piszesz
Moim zdaniem ( i przetestowalem na sobie ) 2 " to za duzo i tyle, jesli ktos uwaza ze tak jest ok albo ze tak powinno byc jego zdanie/ opinia i tyle
Ciezko w D14 jechac dolem:cool:
Święte słowa.
Nie wiem jak Wy ale ja mam dziurę w wydechu, pod tylnym zderzakiem :D Katalizator ma za zadanie oczyszczać spaliny, więc co się dzieje jak go nie ma? Bardziej śmierdzi.
ej, ja chyba też mam dziurę gdzieś z tyłu pod zderzakiem :P a tak nas serio, to czuć bardziej spaliny, ale jakiejś tragedii nie ma. Na pewno nie wali dymem tak jak za dziesiątkami Starów i Kamazów z minionej epoki. Nie zamierzam przejmować się efektem cieplarnianym, bo jak to gdzieś kiedyś przeczytałem, suma wydzielanych przez nas spalin i innych zanieczyszczeń to 0,0015 % tego, co Ziemia sama z siebie wyrzuca, więc z nami spokojnie sobie poradzi.
Witam w mojej hani padł katalizator i chek sie swieci cały czas
ma wpływa na działanie silnika (strasznie muli, tryb awaryjny pracy silnika ) czy ktos zakładał ten emulator albo czytałem o takich tulejach pod sonde ??
Zużyty katalizator nie ma znacznego wpływu na pracę silnika (jeśli chodzi o komputer), a już na pewno nie powoduje żadnego przejścia w tryb awaryjny.
No ma bo komputer widzi błąd ze spaliny sa nie takie jak powinny i sygnalizuje to chekiem ...
Checkiem tak, ale na pewno nie wprowadzeniem komputera w tryb awaryjny.
to jak wytłumaczyc mulenie ?? jak innych błedow nie ?? po za uszkodzonym katem ??
Dobrze by było zacząć od samodiagnostyki i sprawdzić jakie błędy pokazuje.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.