Czy eksploatacja VTi jest dużo droższa niż zwykłego 1,4 ??? Nie chodzi mi o samo spalanie, choć to tez, ale np o części które mogą być specyficzne dla tej odmiany.
Nie przesadzałbym z tym dużo.
Różnica np w wymianie rozrządu - żadna
co drożej:
- Pewne elementy zawieszenia - np. łączniki stabilizatorów, których chyba nie ma w 1.4, ale już np cukierki, końcówki drążków itp są takie same.
- Szybsze zużywanie się opon (szpera, moc, prędkość)
- Raczej częstsze wymiany oleju
- Drogie tarcze hamulcowe oraz częstsze wymiany klocków
- Droższe sprzęgło (ale moje ma już prawie 180tys i nic mu nie dolega)
- Wyższe składki OC ze wzgl. na pojemność
innych kosztów zdecydowanie wyższcyh niż w 1.4/1.6 nie widze
Spalanie po mieście do 12l. (przy ostrzejszej jeździe), trasa 7-10l. zależy jak się jedzie, przy czym 8l. to bardzo dynamiczna jazda do ok 150km/h, przy ponad 200km/h już widać jak wskazówka spada w oczach.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.