PDA

Zobacz pełną wersję : Pompa hamulcowa



uczak
26-11-11, 13:01
Witam. Po mocnym nacisnieciu pedalu hamulca na postoju gasnie silnik, pozatym hamulce mimo ze odpowietrzone sa strasznie kiepskie, blokuje tylko przednie kola... Moze byc tu winny regulator sily hamowania? ;> Podejrzewam tez pompe hamulcowa... Moje auto to eg3 z przeszczepionymi hamulcami z eg5 i silnik d16a9

barott
27-11-11, 00:52
Zmieniłeś też pompe? Jeśli nie, to dlatego słabo hamuje. Gaśnie, bo pewnie założyłeś na odwrót ten grzybek na wężu od podciśnienia- sprawdź to.

uczak
27-11-11, 01:47
Nie zmienialem na starym silniku z starymi hamulcami to samo... Jak zalozysz na odwrot grzybek to w ogole nie dzialaja ;] Zapomnialem dodac ze pedal mocno wchodzi w podloge

zakit
29-11-11, 22:25
pompe zmieniales na wieksza? jesli nie to tutaj masz problem.

kenny
30-11-11, 09:55
W EG5 jest pompa 13/16 więc poszukałbym gdzie indziej. Skoro pedał wchodzi głęboko to możliwe, że między celami na pompie puszcza. Jakby co to mam taką pompę od EG5 wraz z serwem.

PlushaQ
30-11-11, 12:54
Mam aktualnie pompę z EG5 w garażu i ma wybite jak w mordę strzelił 15/16. Wobec tego, kto jest w błędzie Kenny?

kenny
30-11-11, 14:48
Z którego roku EG5? Bo te z tarczami 242mm były 13/16, potem (bodajże od 94') dawali takie jak w VTI czyli 262mm i 15/16

PlushaQ
30-11-11, 19:09
No właśnie nie wiem który rocznik, jednak wziąłem cały swap hebli z niego i mam 242/240 z pompą 15/16.

PlushaQ
01-12-11, 11:34
Kenny, zwracam honor, pomyliłem się. Nie wiem skąd mi się wzięło to 15/16, ale z ciekawości poszedłem do garażu i okazało się, że faktycznie 13/16.

uczak
01-12-11, 22:12
Bylem na badaniu na stacji diagnostycznej i przednie hamulce hamuja spoko natomiast tylnie nie hamuja prawie w ogole...

uczak
14-01-12, 23:37
Ktos ma jakies propozycje bo problem dalej nie rozwiazany.

spychu
15-01-12, 23:48
Regeneracja tylnych zacisków, nowe tarcze, klocki, porządne odpowietrzenie całego układu, zmiana pompy hamulcowej na tą z EG5.

nyndz
15-01-12, 23:59
szybkie pytanie przy okazji, czy wrzucajac do ej9 po lifcie tylne heble od ek4 trzeba pompe zmieniac? kojarze ze tak ale wole sie upewnic.

spychu
16-01-12, 00:03
Nie :)

EJ9 po lifcie ma pompę Nissina 15/16" a to dokładnie taka sama jak w EK4 z tarczowymi heblami z tyłu.

nyndz
16-01-12, 00:05
ooo dzieki wielkie za odpowiedz ;) stowa w kieszeni zostanie, heh.

spychu
16-01-12, 00:07
Zawsze możesz włożyć 1" z Prelude, żebyś miał na przyszłość pod większy przód :)

nyndz
16-01-12, 00:16
pozyjemy zobaczymy, kiedys na pewno:) teraz kazda zlotowke licze bo sie zebralo duzo fajnych fruktow naraz do kupienia i budzet troche slabo stoi :p

uczak
16-01-12, 00:57
Sprobuje jeszcze zalozyc wieksza pompe... Zaciski sa zregenerowane a caly uklad odpowietrzony... na badaniach praktycznie 0 hamulcow z tylu

kenny
16-01-12, 20:26
zdejmij klocki z tyłu, i niech ktoś Ci pompuje hamulec i zobacz, czy tłoczek wychodzi

uczak
17-01-12, 21:20
Tloczek wychodzi...

Lune
17-01-12, 21:41
A jak się mają przewody pod autem? Bo może są przygięte,zgniłe?

uczak
17-01-12, 21:43
Plyn nie ucieka, przewody w dobrym stanie, nic nie zagiete... Moze to byc regulator sily hamowania ? Jeszcze jak mialem bebny to tez byl problem z tymi hamulcami z tylu...

Lune
17-01-12, 21:44
To chyba jedyna możliwość, jeźeli przód działa bez zarzutu :)

uczak
17-01-12, 21:46
Na badaniu dopiero po naprawde bardzo bardzo bardzo mocnym wcisnieciu pedalu wyrzucilo z rolek...

Lune
17-01-12, 21:49
Weź pod uwagę, że masz pompe 13/16, która defakto jest jednak przymała na setup z EG5

spychu
17-01-12, 22:51
Weź pod uwagę, że masz pompe 13/16, która defakto jest jednak przymała na setup z EG5
Nie jest przymała, jest taka sama jak w EG5, korektor w D!3 i EG5 też jest taki sam.

Wg hondowskiego EPC.

uczak
18-01-12, 09:27
Ma ktos jeszcze jakies pomysly ?

spychu
18-01-12, 09:35
Może być coś z korektorem nie tak, że nie daje nic na tył.
Co rozumiesz pod pojęciem regeneracji zacisków ? Wymiana samych gumek, czy tłoczków też ? Kenny napisał co powinieneś zrobić.

uczak
18-01-12, 09:49
Wszystkie gumki i tloczki ;]

smoku93
19-01-12, 21:25
dołącze sie do tematu. moje auto to również EG3 z 95r. objawy mam takie że jade i w momencie hamowania pierwsze łapie lewa strona a pożniej dopiero prawa, na asfalcie robiłem test, rozpędziłem sie i przyhamowałem na piski i ślady pokazały ewidentnie że przód lewy łapie dużo wczesniej od prawego. zmieniłem zatem zacisk prawy, przewód miedziany od regulatora do koła prawego, pompe hamulcową bo wydawała mi się ona źle pchać ale efekt dalej ten sam. na mój rozum to zostaje tylko regulator i przewód gumowy do zacisku.
dodam że przy odpowietrzaniu z lewej strony ładnie pedał schodzi w dół natomiast z prawej strony przy odkręceniu odpowietrznika dzieje sie to z dużym oporem, pedał dużo wolniej i ciężej schodzi w dół.
ktos ma jakies pomysły?

Boniek87
22-01-12, 00:16
a jakie Ty masz hamulce z przodu? 242 czy 262 bo napisałeś, że swap z eg5 ale w eg5 były rózne wersje - jedne miały 242/240 i pompa 13/15 a inne 262/240 i pompa 15/16 ale te wersje miały abs.

może to głupie ale może w którymś miejscu jakiś przewód Ci puchnie po naciśnięciu hamulca pod wpływem ciśnienia i dlatego tłoczki dobrze nie dociskają klocków do tarczy bo nie działa na nie takie ciśnienie jak powinno. Przewody na tył te gumowe dawałeś nowe czy używane?

uczak
22-01-12, 10:54
Mam swap z eg5 wersja z ABS czyli 262 / 240, przewody uzywane ale nie byly nigdzie popekane... Jest tez problem z recznym, poniewaz tloczki z tylu nie pracuja i samoregulator nie wysuwa tloczka... ;/

Boniek87
22-01-12, 11:18
no to do 262/240 pompa 13/16 jest raczej za mała, seryjnie do tych hamulców była 15/16 montowana więc jakiś cel to miało. Może po prostu za małe ciśnienie ta pompa 13/16 daje ale z tym ręcznym to dobrze masz wszystko poskladane tam?

uczak
22-01-12, 11:24
Dobrze poskladane na 100 % ;) Jesli mowisz ze to pompa sprobuje dzisiaj zamontowac 1'' z prelude.

Boniek87
22-01-12, 13:15
no w eg5 z 262/240 pompa była 15/16 więc jakiś powód tego musiał być.

co do montowania pompy większej to jak jak montowałem u siebie 15/16 to mi jedna koncówka od przewodu nie pasowała bo w pompie wymagana była większa więc tak samo może być z ta pompą z prelude, najpierw sprawdź zanim rozbierzesz i się wkurzysz. Ja na szczęście miałem taka koncówkę bo przewody były ucięte te metalowe i została w pompie. Podmieniłem ją zamiast tej mniejszej i już. Tylko że to tej podmianki tej końcówki zdejmowałem jeden przewód który idzie od pompy do korektora siły hamowania i tu może byc problem bo nieraz cięzko go wykręcić z korektora. Na upartego można to zrobić bez zdejmowania tego przewodu. W razie czego to pisz na pw to Ci powiem jak obrobiłem ten przewód a raczej jego końcówkę bez przyrządu do tego przeznaczonego.

spychu
22-01-12, 14:42
Jeśli kupi pompę Nissina 1" z Prelude 5gen, to są w niej dwa małe gwinty, tak samo jak w obecnej pompie.