PDA

Zobacz pełną wersję : Ubytek plynu chłodniczego



gonzo04
25-11-11, 23:49
Witam, niedawno kupiłem EP2, w środę zauważyłem że w zbiorniku przelewowym nie było płynu chłodzącego. Postanowiłem wymienić cały płyn, zalałem zbiornik przelewowy do poziomu max. Wczoraj zrobiłem trasę ok. 20 km (do pracy i z powrotem), już się przymierzałem do wymiany tego płynu zgodnie z instrukcją użytkownika do wersji 5d po polsku jaka krąży w sieci, ale z ciekawości spojrzałem na poziom płynu w zbiorniku i było w połowie między max i min; dziś zrobiłęm trasę ok 35km i posiom płynu - ok 1cm od ponad minimum. Poziom płynu w chłodnicy - do dolnej części szyjki od korka chłodnicy, także chyba normalny poziom. Dodam, że kupiłem go ok 400km od miejsca zamieszkania ale nie wiem jaki wtedy był poziom płynu, podejrzewam tylko że nie było płynu w zbiorniku - ale to tylko przypuszczenia.
Jedyny wyciek jaki zlokalizowałem to w okolicy filtra oleju oraz jakś wilgoć koło korka wlewu chłodnicy. Wszystko widać na zdjęciach.
Ps. Czy te wycieki mogą być z układu chłodzenia choć kolor bardziej wskazuje na olej? Jak sprawdzić czy w oleju silnikowym znajduje się płyn chłodniczy. Co w ogóle sądzicie o tym co widać na zdjęciach.
W tym tygodniu zmieniałem olej z filtrem (zlałem tylko dwa litry oleju; na bagnecie w ogóle nie wskazywało oleju) i zbiornik oleju wyczyściłem do suchego a już widać jakieś zacieki, jak by olej.
Za wszelkie wskazówki dziekować. Po kliknięciu na zdjęcie otworzy się ono w nowym oknie w większym rozmiarze.
1. http://images50.fotosik.pl/1239/3297166df2d02c29med.jpg (http://images50.fotosik.pl/1239/3297166df2d02c29.jpg)
2. http://images46.fotosik.pl/1186/d012916dcfecc99emed.jpg (http://images46.fotosik.pl/1186/d012916dcfecc99e.jpg)
3. http://images35.fotosik.pl/1043/62553cce7b248a08med.jpg (http://images35.fotosik.pl/1043/62553cce7b248a08.jpg)
4. http://images40.fotosik.pl/1221/a98ccb877b3abdc2med.jpg (http://images40.fotosik.pl/1221/a98ccb877b3abdc2.jpg)
5. http://images38.fotosik.pl/1220/f18d19c3faaefe44med.jpg (http://images38.fotosik.pl/1220/f18d19c3faaefe44.jpg)

Jutro, tj. sobota, chcę umyć miskę olejową środkiem do czyszczenia silników i będę dalej obserwował co się dzieje. Podejrzewam że miskę tak zalało bo filtr oleju mógł być źle dokręcony, przy wymianie zadbałem żeby dobrze dokręcić ten filtr.

zbych123
26-11-11, 10:22
to ewidentny wyciek oleju pod uszczelki filtra a jak to tylko 2litry oleju jak wchodzi coś koło 4 litrów chcesz zajechać silnik słabo dokręciłeś filtr albo coś z uszczelka filtra co do płynu w chłodniczego sprawdź w chłodnicy jak wygląda płyn czy jest ok niema w nim oleju,i kolego lepiej dolej oleju:) ,możne było tak mało płynu jak kupiłeś ze trzeba jeszcze dolać i sprawdzić ponownie,może tam przy chłodnicy ciapnąłeś olejem jak wymieniałeś

wujekwest
26-11-11, 12:04
jezeli wlałeś plyn do maxa i tylko tyle to proste że obieg ci spowoduje ze musi on sie rozlać po silniku i go ubedzie i wtedy robi sie dolewke i powinno byc ok , ta plama na górnej cześci atrapy nie bardzo może być wyciekiem ?? , wez śrubokret płaski wyciagnij (chyba 7 klipów) i zobacz co jest pod ta górna osłona atrapy , czy cos tam sie roszczelniło
P.s niemam pojecia jak inaczej to wytłumaczyć :( nie jestem w tym dobry

lajsta
30-11-11, 12:18
Olej faktycznie wycieka spod filtra więc są dwie możliwości: za słabo dokręciłeś albo za mocno i zmiażdżyłeś uszczelkę. Jeśli mnie wzrok nie myli to nawet na krawędzi filtra połyskuje kropla oleju. Jeśli chodzi o plamę nad chłodnicą to raczej - z uwagi na grawitację - mało prawdopodobne aby wyciek kierowal się w górę jednak w tym miejscu dośc mocno wieje i w szczególnym przypadku (chodzi mi o miejsce uszkodzenia chłodnicy) mogłoby się zdarzyć, że pęd i zawirowania powietrza podprowadziły by płyn powyżej wycieku. Nie obejdzie się bez zdjęcia atrapy i poobserwowania uruchomionego, rozgrzanego silnika. Oczywiście jesli jestes pewien, że plamy nie zrobiłeś wczesniej sam w trakcie wymiany cy to oleju czy tez dolewania płynu bo wtedy w kwestii ubytku zgodziłbym sie ze zbychem123.
Jako ciekawostke powiem jeszcze, że kilka lat temu kupiłem HA CC7 z silnikiem F20Z1 (przebieg licznikowy160kkm). Silnik a w zasadzie jego tylna ściana (ta od strony filtra oleju) licząc od uszczelki pod głowicą do dolnej części miski olejowej w kierunku rozrządu wyglądał jakby go kto zanurzył w oleju. Na misce zawsze "wisiała" kropla oleju jednak w garażu na podłodze nigdy plam nie było. Pierwsza diagnoza (błędna) - uszczelka pod głowicą. Wynik - zimmering na wale od strony rozrządu. Po wymianie zimmeringa silnik suchy jak pieprz do momentu sprzedaży po 5 latach i przebiegu 245 kkm :) Jedynym wyjaśnieniem - jak sie wydaje - było powietrze opływające silnik, które "pchało" olej po misce i scianie silnika. Dlatego jeszcze mała dygresja - przyżyj się uszczelce miski pod filtrem oleju.
No i rzecz jasna wskazana śruba jest śrubą za pomoca której spuścisz płyn chłodzacy z bloku silnika.

gonzo04
05-12-11, 00:08
a jak to tylko 2litry oleju jak wchodzi coś koło 4 litrów chcesz zajechać silnik
Ja go kupiłem z takim poziomem oleju - od razu wymieniłem olej, sam się zdziwiłem że tylko ok. 2L było jak wchodzi 4.


Olej faktycznie wycieka spod filtra więc są dwie możliwości: za słabo dokręciłeś albo za mocno i zmiażdżyłeś uszczelkę.
j.w. kupiłem go nie dawno i miska była już taka zalana. Mi to wyglądało na to, że filtr był tak jak piszesz albo za mocno dokręcony albo za słabo choć stawiam na to drugie. Filtr razem z olejem wymieniłem i będę obserwował co się dzieje (nie ma tylko kiedy w kanał zejść)


Jeśli chodzi o plamę nad chłodnicą to raczej - z uwagi na grawitację - mało prawdopodobne aby wyciek kierowal się w górę
Tu masz rację ;), ja raczej myślałem o jakiś oparach które się skropliły w tym jednym miejscu. Wytarłem tą plamę i jest ok :D, pewnie sam tam na ciapałem hehe


przyżyj się uszczelce miski pod filtrem oleju.
Też się zastanawiam czy nie puszcza tą uszczelką.

Wracając do ubywającego płynu, dolewki nie pomagały - dalej ubywało. Kolejną sugestię jaką sprawdziłem (wyczytaną na ep-klub) to korek od zbiornika. Ktoś zasugerował żeby nie dokręcać na max tego korka, więc dokręciłem do pierwszego oporu i płynu nie ubywa. Jedyne logiczne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to że system który reguluje poziom płynu w zbiorniku wykrywał zbyt wysokie ciśnienie w tym zbiorniku co mogło by wskazywać na zalanie powyżej poziomu max i naddatek wypluwał.

A co do wycieków zalanej miski olejowej myślę, że uzupełnię wpis na dniach.

rafal
05-12-11, 08:27
Ja go kupiłem z takim poziomem oleju - od razu wymieniłem olej, sam się zdziwiłem że tylko ok. 2L było jak wchodzi 4.

Może ktoś 2 litry kaszki ryżowej nawalił do środka, żeby ciszej chodziło? ;)

owsikk
05-12-11, 12:03
Rafał, nie strasz kolegi :P

Jak ktoś dawno nie zmieniał oleju to mogło mu tyle zostać. Chociaż przyznam, że 2 litry to już chyba poziom krytyczny...

gonzo04
08-12-11, 23:28
Rafał, nie strasz kolegi :P

Jak ktoś dawno nie zmieniał oleju to mogło mu tyle zostać. Chociaż przyznam, że 2 litry to już chyba poziom krytyczny...

Robercik ja o moją Hankę będę dbał i olej regularnie wymieniał. Chwilowo mam zalane castrolem EDGE (wziąłem co było dostępne), ale przy następnej wymianie zmienię na motula 8100 :D

owsikk
10-12-11, 13:30
Też jeździłem na Castrolu jak miałem 1.6, później zmieniłem na LiquiMoly.

Sytuacja z płynem chłodniczym już się ustabilizowała?