Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ręczny



Gizmoon
14-05-07, 14:24
Witam.
Przejrzałem forum i mimo kilku postów nie znalazłem odpowiedzi.
Miałem bardzo słaby ręczny.Wymieniłem klocki,próbowałem rad kogoś z forum i wykręciłem tłoczki,podciągnąłem linkę a ręcznego jak nie było tak nie ma :-(
Dodam że nożny jest OK.
Poradźcie co można z tym zrobić,jakąś regenerację czy coś do wymiany?
Za wszelką pomoc będę wdzięczny!!!

xms
15-05-07, 07:53
mam podobnie, wymienione klocki, tarcze z tyłu w dobrym stanie a ręczny słabiutki, byłem w warsztacie ale nic nie poradzili bo jak więcej podciągneli to koła hamowały....

maxx
17-05-07, 15:12
Mam ten sam problem, w zacisku dźwigienka od ręcznego dochodzi do ogranicznika, a koło się nie blokuje. Może trzeba jakoś podkręcić (wykręcić) tłok, bo chyba niemożliwe jest żeby wyrobił się sworzeń wypychający tłok.
Narazie studiuję literaturę, nie ruszam nic i odserwuję wątek, jak do czegoś dojdę napiszę !

abarth81
17-05-07, 20:16
U mnie jest podobnie tyle ze lewe kolo slabiej łapie i prawdopodobnie jest to cos w zacisku tam jest jakis malutki mechanizm cos na wzórr slimaka to podobno sie wyrabia i nie zaciska do końca...regulacja linki i wymiana klocków tez nie pomogła nożny łapie ładnie a jak zaciągne ręczny i rusze to tyl siada bardziej na prawą strone czyli prawe kolo mocniej trzyma..stawiam na ten zacisk i chyba kupie uzywany bo rozbierac tego nie mam ochoty.

Nowy
17-05-07, 22:11
Taką mają przypadłość. Jeśli nie ma jeszcze wycieków płynu hamulcowego to rozebrać, wyczyścić, nasmarować i jest duża szansa, że będzie dobrze. W tym rozwiązaniu ręcznego tłok musi chodzić lekko. A kupisz używany zacisk i okaże się jeszcze gorszy.

sunseeker1
18-05-07, 00:44
Sam demontaż nie jest najłatwiejszy szczególnie gdy w srodku jest syf i coś się zassie, albo ustawi nie tak jak trzeba. Należy wykręcić tłoczek wcisnąć taki metalowy koszyczek w środku i jednocześnie zdjąć pierścień osadczy wewnętrzny. Potem to wszystko wysypać ze środka a następnie wyciągnąć tą krzywke z dźwigienką do której jest mocowana linka i na której jest sprężyna. Tam jest często korozja bo dostaje się woda i ręczny moze przez to np. nie odbijać po zaciśnięciu. A to że ogólnie bierze słabo spowodowane jest tym że między klockiem a tłoczkiem jest za duży luz, ponieważ mechanizm regulacji luzu nie działa, a nie działa dlatego że śruba wkręcona w tłoczek nie obraca się w odpowiednim momencie, tzn. wogóle sie nie obraca (powinna się wykręcać gdy tłoczek chce się cofnąć i niwelować luz między tłoczkiem a popychaczem na krzywce). Generalnie sposób naprawy jest taki że po rozebraniu należy wszystko oczyścić, nasmarować w odpowiednich miejscach i dać nowe uszczelki (szczególnie te 2 co są na śrubie wkręconej w tłoczek). Można jeszcze spróbowac tak że wcisnąć hamulec roboczy i pozaciągać pare razy gwałtownie ręczny, co czasem moze spowodować obrót śruby i niwelacje luzu. Generalnie polecałbym zostawić to w spokoju i nie ruszać bo sporo z tym zachodu uszczelki 25zł a i efekt mimo tego nie jest w 100% pewny..

aha kiedys kupiłem uzywany zacisk i działał troche lepiej, więc na slepo w uzywke bym nie szedł..