PDA

Zobacz pełną wersję : Wyciek z kanału olejowego?



subbug
25-11-11, 11:30
Problem dotyczy silnika D15B2 w Civic V gen.
Czy ktoś spotkał się już z czymś takim jak wyciek oleju z głównego kanału olejowego bloku silnika na łączeniu silnik - głowica cylindrów?
Mam wyciek oleju i to chyba dość spory, bo około 5ml na 5km jazdy...
Sprawdziłem już wszystko z tyłu bloku - filtr oleju wymieniony na nowy, nawet czujnik ciśnienia oleju, wymieniłem oring na odpowietrzniku skrzyni korbowej (tej czarnej puszcze), nawet uszczelka pod miską była zmieniona, dokręcona dobrze wg momentu, uszczelka pokrywy zaworów również.
Niestety, nadal olej ścieka po tylnej ścianie bloku i zbiera się (jeszcze na bloku) na łączeniu bloku z miską olejową jest tam swoista "miseczka". Potem już rozchodzi się dookoła miski olejowej ze względu na pochył silnika do przodu. Daje to złudne wrażenie że cieknie miska lub pokrywa czy uszczelniacze.
Aparat zapłonowy suchy (tj pod nim), skrzynia biegów sucha.

Silnik miał remont, pierścienie, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą (niestety nie OEM ani nie metalowa, grafitowa pod silnik D15B2 jak była w oryginale), oleju nie bierze, nie kopci na biało, płynu ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy nie ubywa, nie ma masła pod korkiem wlewu oleju.

Drogą eliminacji powyższych elementów wychodzi jedno - uszczelka pod głowicą w miejscu kanału olejowego przepuszcza?

Poniżej fotki demonstrujące:

http://img267.imageshack.us/img267/6908/dsc00001kd.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/29/dsc00025cy.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/9608/dsc00060pp.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/6130/dsc00058ci.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/8191/dsc00031dh.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/6254/dsc00036ta.jpg

stolarz
27-11-11, 09:41
Definitywnie wygląda jak uszczelka pod głowicą skoro głowica jest czysta a na linii łączenia z blokiem jest wyciek. Było już pare tematów na temat zakładania oem czy nie. Z doświadczenia mojego brata sąsiada wiem że jak przy remoncie zaoszczędził na uszczelce to potem zmieniał na OEM bo wydmuchało całkiem po kilku miesiącach. Zapewne są i tacy którzy zaraz powiedzą że nie ma różnicy czy OEM czy nie no ale to już kwestia własnej wiary w takie zamienniki

mlodyxx
27-11-11, 10:22
kiedys kombinowalem z glowicami w civie i zakladalem uszczelki po40zl tylko ze to bylo celowe bo tylko bylo skladane w celu sptrawdzenia czy bierze olej gora czy dolem po rozebraniu po 4 tys km bylo juz widac ze uszczelka powoli wysiada pozniej przy kapitalnym remoncie zalozylem metalowa za okolo 110zl taka z 3 blach powleczona czyms czarnym zrobilem tym 30 tys km i nic sie nie dzialo a hania lekkiego zycia nie miala

subbug
27-11-11, 11:58
Foty zrobione zaraz po jeździe jeszcze na ciepło:
http://img442.imageshack.us/img442/7605/po3eg.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/4418/po1uf.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/5837/po2i.jpg

mlodyxx
27-11-11, 17:06
uszczelka do wymiany kolego niestety

rooter666
28-11-11, 09:56
zwalaj głowice, przecież widać wyraźnie gdzie się sączy.

subbug
29-11-11, 20:42
No i już wszystko jasne. Przyczyną wycieku była uszczelka pod głowicą. Okazało się, że głowica nie była porządnie przykręcona. Na pewno nie była dokręcona wg momentu. Odkręcenie jej było możliwe praktycznie bez przykładania dużej siły. Uszczelka głowicy była już lekko podrdzewiała przy krawędziach gdzie jest płyn chłodniczy. Cała część uszczelki pod głowicą od strony kolektora ssącego była rozsączona w oleju.
Oprócz tego zawory były ustawione zbyt ciasno.

Jacek Budny mechanika pojazdowa w Rędzinach koło Częstochowy- drogo, długo i spartolono. A ma podobno 35 lat doświadczenia.

Bo co jak co ale nie dokręcić śrub to 100% wina mechanika... I nie ma tu mowy o krzywym bloku, o krzywo położonej uszczelce. Wsadził tani zamiennik za 30 - 40 zł nie dokręcił i taki jest tego skutek.

Zacieki na UPG spowodowane niedokręceniem głowicy:
http://img802.imageshack.us/img802/7122/uszczelka1.jpg http://img100.imageshack.us/img100/2769/uszczelka2.jpg

No i felerna uszczelka
nie chciała się odkleić od głowicy. A blok skrobałem i czyściłem papierem ściernym różnych grubości ok. 3h.
http://img823.imageshack.us/img823/7752/uszczelka3.jpg