Zobacz pełną wersję : honowanie cylindrów
Witam, potrzebuje szybkiej informacji na jaki wymiar powynny byc honowane tyleje cylindrów w D16Z6- pierwszy szlif.
chce pozniej zalozyc oryginalne tloki +nadwymiarowe pierscienie tylko nie wiem jakie sa nad wymiary. +0.5mm?
Honowanie to nie jest chyba to samo co szlif, nie? :)
0,25: 75,23 - 75,24 mm
0,50: 75,48 - 75,49 mm
1 krok szlifowanie 2 krok honowanie. Oryginalne tłoki nadwymiarowe pierścienie ? Tak sie nie da :) Tlok rowniez nadwymiar
Oryginalne tłoki nadwymiarowe pierścienie ? Tak sie nie da Tlok rowniez nadwymiar
Oczywiście :) Sam nie doczytałem :)
a pod tłoki od vitary? tuleje honowac na jaki wymiar? skoro tloki mialy by isc nadwymiar to odrazu zalozyl bym vitary
honowac na wymiar 75,24 lub 75,49? teraz kolejne pytanie jakie pierscienie sa bardziej dostepne? +0,25 czy +0,50
pierscienie +0.50 bez problemu dostaniesz u PEJOTA.
http://www.zealautowerks.com/dseries.html może na początek użyj calculatora .
kalkulatorem oblicze stopien sprezania zaledwie. z pierscienieami +0.25 tez niema problemu? przy tym wymiarze nie obejdzie sie bez wymiany tlokow na nadwymiar?
jakie wymiary pierscienie i na ile honowac blok pod vitare
Tutaj chyba kolega troche zlymi pojeciami operuje honowanie a szlif na nadwymiar calkiem co innego.
Najpierw robisz nadwymiar potem honujesz , tak naprawde honowanie niepowieksza ( moze jakies tysieczne ) , tylko "drapie" powierzchnie cylindra.
VITARY niema co 0,25 sa co 0,50 tylko tloki oem honda wystepuja w nadwymiarach co 0,25 .
Robiac nadwymiar , dajesz do firmy tloki , blok oraz jakie ma byc pasowanie , i wtedy oni rozwiercaja , podajac im liczby 75,24 badz inne. Gowno wyjdzie z tego...
Daj im tloki podaj pasowanie jakie ma byc i bedzie cacy...
PS to co dwa silniki robisz jeden na cr 13 a tutaj juz bedziesz odprezac , czy tak naprawde sam niewiesz co masz zrobic.
wiem ze najpierw szlif pozniej honowanie, ale ze honowanie to ostateczna obróbka uzywam określenia honowanie na wymiar, bo wymiar 75,49 to juz jest wymiar po honowaniu. orientuje sie w kwestii honowania kilka sztuk honowalem jednak nigdy nie dobierałem wymiarów.
zgadza sie dwie sztuki, z tym ze d16T bedzie przeznaczone do sportu lecz zanim skoncze projekt minie pewnie rok
75.49 lekko ciasno majac tlok 75.50 ....+ temperatura ( rozszerzalność cielplna Tloka ) jak za ciasno to sie zatrze i stanie w cylindrze.
Dlatego wlasnie jest pasowanie , i dlatego Vitary na zimnym sobie pukaja , jak sie nagrzeja do temp roboczej chodzi ciszej .
Pasowanie daje sie wg zalecen producenta tlokow.
A powiedzcie jedno:
Po co honuje się cylindry? Poza faktem, że film olejowy lepiej się trzyma? Bo jest mnóstwo teorii, a ja w żadną uwierzyć nie mogę.
zatem jaki wymiar pod vitare by bylo bezproblemowo?
po rozwiercaniu niemasz takiej dokladnosci jak po honowaniu, honowaniem ustalasz ostateczny wymiar i chropowarosc ktory na calej powierzchni cylindra jest taki sam.
powstala jodelka po honowaniu poprawia smarowanie tulei to tylko korzystny efekt uboczny honowania, klin smarny tworzy sie nawet gdy jej niema
vitary pierwszy nadwymian to 75.50 wiec jezeli twoj blok miesci sie w tej granicy to wlasnie takie tloki , pierscienie ,
Hond wlasnie twozy film olejowy na gladziach cylindrow , ( powtrzymuje przed swobodnym splywaniem oleju z gladzi ) do zbierania sluza pierscienie olejowe.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.