PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka oleju przed odpaleniem silnika



casualy
24-11-11, 22:22
Witam wszystkich użytkowników Hondy Civic.

Jestem dopiero początkującym kierowcą, niedawno zdecydowałem się na zakup pierwszego samochodu - wybrałem Honde Civic 1.4 Kat 5d rocznik 97. Niestety nie znam się w ogóle na mechanice, dlatego postanowiłem zapytać bardziej doświadczonych kierowców o następującą sprawę. A mianowicie po włożeniu kluczyka do stacyjki (jeszcze przed odpaleniem silnika) świeci się kontrolka oleju i abs, gasną dopiero po odpaleniu silnika, czy jest to normalne działanie?

Druga sprawa - problem z akumulatorem. Czy jego odkręcenie to skomplikowana sprawa? Zamierzam jutro pożyczyć od kolegi prostownik w celu podładowania i zastanawiam się jaki klucz będzie mi potrzebny do tego celu.

Serdecznie pozdrawiam.

nikog0
24-11-11, 22:43
po włożeniu kluczyka do stacyjki (jeszcze przed odpaleniem silnika) świeci się kontrolka oleju i abs, gasną dopiero po odpaleniu silnika, czy jest to normalne działanie?


U mnie kontrolka ładowania (akumulator czerwona) i kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) palą się do momentu uruchomienia silnika. Lampka od ABS zapala się na moment i gaśnie, zapalając się ponownie po uruchomieniu silnika na kilka sekund. Lampka SRS (czerwona - poduszki powietrzne) zapala się na początku z wszystkimi i gaśnie dość późno, po ok 4, 5 sekundach. Zapala się na moment też lampka MIL (CHeck Engine pomarańczowa) po przekręceniu kluczyka.
Niektórzy uważają, że silnik powinno się odpalać (uruchamiać rozrusznik) dopiero jak zgaśnie lampka srs, w tym czasie m.in. pompa paliwa dobije ciśnienie w układzie paliwowym i auto lepiej zapala, zwłaszcza po długim postoju.

Odkręcenie akumulatora - prosta sprawa. Bierzesz klucz 10, i nim odkręcasz nakrętki na nagwintowanych prętach, co trzymają obejmę akumulatora. Potem tylko śruby z klem. Nic prostszego do roboty zdarzyć się nie może. :) Wiedz, że jak włożysz aku po naładowaniu, i podłaczysz i odpalisz mogą Ci wolne obroty trochę szwankować, bo silnik musi się ich "nauczyć". Tak w ogóle powiienieś wtedy zrobić uczenie się ECU (kompa).


Jak jest u Was z kontrolką ABS-u ? U mnie chyba działa ok, w samodiagnostyce błędów nie mrugało?

Poll
25-11-11, 23:22
A nie można ładować prostownikiem z podłączonymi klemami?

Moja rada. Jak będziesz kolego nakładał klemy to nie pozwól absolutnie na jakiekolwiek iskrzenie! W ten sposób możesz sobie coś uszkodzić. Konkretnym ruchem wsuń.

Kontrolka oleju i alternatora zawsze będzie się świecić, bo z wyłączonym silnikiem nie masz ciśnienia i ładowania ; )

reXio
26-11-11, 10:51
A nie można ładować prostownikiem z podłączonymi klemami?

Jasne ze mozna! W miare sensowny prostownik i ladujesz. Nic sie nie stanie! I jest to moim zdaniem bezpieczniejsze (iskrzenie klem podczas zakladania) i wygodniejsze (uczenie kompa, ustawianie zegara, radia, etc.) niz odpinanie klem. Kiedys sie naczytalem ze nie powinno sie ladowac na podpietych klemach.

Ja od 5 lat w zimie auto podladowuje na podpietych klemach (na starym aku srednio 6 razy w zimie) i nigdy nic zlego sie nie stalo. Ostatnio na nowym aku tez sobie go na noc podpialem pod prostownik. Rano pokazalo naladowanie ok, stan aku ok.

Poll
26-11-11, 12:44
No właśnie ja też nie odpinam klem. Podłączam w garażyku elegancko. Aktualnie laduje nowym prostownikiem. Ale mam konstrukcji radzieckiej z regulowanym pokrętłem napięcia. Naprawdę super sprawa, bo można ładować małym prądem, co lepiej wpływa na aku. Ale ja swój ładuje blisko garażu i prostownik chowam pod maską ; )