Zobacz pełną wersję : Kontrolka oleju przed odpaleniem silnika
Witam wszystkich użytkowników Hondy Civic.
Jestem dopiero początkującym kierowcą, niedawno zdecydowałem się na zakup pierwszego samochodu - wybrałem Honde Civic 1.4 Kat 5d rocznik 97. Niestety nie znam się w ogóle na mechanice, dlatego postanowiłem zapytać bardziej doświadczonych kierowców o następującą sprawę. A mianowicie po włożeniu kluczyka do stacyjki (jeszcze przed odpaleniem silnika) świeci się kontrolka oleju i abs, gasną dopiero po odpaleniu silnika, czy jest to normalne działanie?
Druga sprawa - problem z akumulatorem. Czy jego odkręcenie to skomplikowana sprawa? Zamierzam jutro pożyczyć od kolegi prostownik w celu podładowania i zastanawiam się jaki klucz będzie mi potrzebny do tego celu.
Serdecznie pozdrawiam.
po włożeniu kluczyka do stacyjki (jeszcze przed odpaleniem silnika) świeci się kontrolka oleju i abs, gasną dopiero po odpaleniu silnika, czy jest to normalne działanie?
U mnie kontrolka ładowania (akumulator czerwona) i kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) palą się do momentu uruchomienia silnika. Lampka od ABS zapala się na moment i gaśnie, zapalając się ponownie po uruchomieniu silnika na kilka sekund. Lampka SRS (czerwona - poduszki powietrzne) zapala się na początku z wszystkimi i gaśnie dość późno, po ok 4, 5 sekundach. Zapala się na moment też lampka MIL (CHeck Engine pomarańczowa) po przekręceniu kluczyka.
Niektórzy uważają, że silnik powinno się odpalać (uruchamiać rozrusznik) dopiero jak zgaśnie lampka srs, w tym czasie m.in. pompa paliwa dobije ciśnienie w układzie paliwowym i auto lepiej zapala, zwłaszcza po długim postoju.