Zobacz pełną wersję : Kontrolka oleju przed odpaleniem silnika
Witam wszystkich użytkowników Hondy Civic.
Jestem dopiero początkującym kierowcą, niedawno zdecydowałem się na zakup pierwszego samochodu - wybrałem Honde Civic 1.4 Kat 5d rocznik 97. Niestety nie znam się w ogóle na mechanice, dlatego postanowiłem zapytać bardziej doświadczonych kierowców o następującą sprawę. A mianowicie po włożeniu kluczyka do stacyjki (jeszcze przed odpaleniem silnika) świeci się kontrolka oleju i abs, gasną dopiero po odpaleniu silnika, czy jest to normalne działanie?
Druga sprawa - problem z akumulatorem. Czy jego odkręcenie to skomplikowana sprawa? Zamierzam jutro pożyczyć od kolegi prostownik w celu podładowania i zastanawiam się jaki klucz będzie mi potrzebny do tego celu.
Serdecznie pozdrawiam.
po włożeniu kluczyka do stacyjki (jeszcze przed odpaleniem silnika) świeci się kontrolka oleju i abs, gasną dopiero po odpaleniu silnika, czy jest to normalne działanie?
U mnie kontrolka ładowania (akumulator czerwona) i kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) palą się do momentu uruchomienia silnika. Lampka od ABS zapala się na moment i gaśnie, zapalając się ponownie po uruchomieniu silnika na kilka sekund. Lampka SRS (czerwona - poduszki powietrzne) zapala się na początku z wszystkimi i gaśnie dość późno, po ok 4, 5 sekundach. Zapala się na moment też lampka MIL (CHeck Engine pomarańczowa) po przekręceniu kluczyka.
Niektórzy uważają, że silnik powinno się odpalać (uruchamiać rozrusznik) dopiero jak zgaśnie lampka srs, w tym czasie m.in. pompa paliwa dobije ciśnienie w układzie paliwowym i auto lepiej zapala, zwłaszcza po długim postoju.
Odkręcenie akumulatora - prosta sprawa. Bierzesz klucz 10, i nim odkręcasz nakrętki na nagwintowanych prętach, co trzymają obejmę akumulatora. Potem tylko śruby z klem. Nic prostszego do roboty zdarzyć się nie może. :) Wiedz, że jak włożysz aku po naładowaniu, i podłaczysz i odpalisz mogą Ci wolne obroty trochę szwankować, bo silnik musi się ich "nauczyć". Tak w ogóle powiienieś wtedy zrobić uczenie się ECU (kompa).
Jak jest u Was z kontrolką ABS-u ? U mnie chyba działa ok, w samodiagnostyce błędów nie mrugało?
A nie można ładować prostownikiem z podłączonymi klemami?
Moja rada. Jak będziesz kolego nakładał klemy to nie pozwól absolutnie na jakiekolwiek iskrzenie! W ten sposób możesz sobie coś uszkodzić. Konkretnym ruchem wsuń.
Kontrolka oleju i alternatora zawsze będzie się świecić, bo z wyłączonym silnikiem nie masz ciśnienia i ładowania ; )
A nie można ładować prostownikiem z podłączonymi klemami?
Jasne ze mozna! W miare sensowny prostownik i ladujesz. Nic sie nie stanie! I jest to moim zdaniem bezpieczniejsze (iskrzenie klem podczas zakladania) i wygodniejsze (uczenie kompa, ustawianie zegara, radia, etc.) niz odpinanie klem. Kiedys sie naczytalem ze nie powinno sie ladowac na podpietych klemach.
Ja od 5 lat w zimie auto podladowuje na podpietych klemach (na starym aku srednio 6 razy w zimie) i nigdy nic zlego sie nie stalo. Ostatnio na nowym aku tez sobie go na noc podpialem pod prostownik. Rano pokazalo naladowanie ok, stan aku ok.
No właśnie ja też nie odpinam klem. Podłączam w garażyku elegancko. Aktualnie laduje nowym prostownikiem. Ale mam konstrukcji radzieckiej z regulowanym pokrętłem napięcia. Naprawdę super sprawa, bo można ładować małym prądem, co lepiej wpływa na aku. Ale ja swój ładuje blisko garażu i prostownik chowam pod maską ; )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.