Zobacz pełną wersję : Silnik D14A5 a przebieg.
Witam
Jak myślicie, czy warto pchać się w civica z 1996 r z przebiegiem 193000 km. Wg mnie przebieg dosyć znaczny, ale nie wiem czy dla tego silnika to standard czy raczej górna granica wytrzymałości. Pierwsze wrażenia były ok. Zapalił bez problemu i chodził równomiernie.
Oczywiście przed ewentualnym kupnem zrobie przegląd techniczny. Na co zwrócić w tym silniku jeszcze uwagę.
jak jest zimny przy odpalaniu nie powinno nic stukać.
Jak sie nagrzeje do temp pracy powinien cichutko i równiutko "tykać".
I z rury dym bez koloru - biały woda
niebiesko-biały -olej
czarny problem z mieszanką
i zapach charakterystyczny dla auta z kat.
ale jeżeli wszystko jest ok to 190 tys to nawet nie połowa jego przebiegu.
i sprawdż jak schodzi z obrotów po przygazowaniu bez strzałów w rurę i do poniżej 1tys.
dodajmy do tego jeszcze sprawdzenie silnika na wyższych obrotach na biegu jałowym.
Ok 4000 obr/min przez kilka sec. i niech ktoś patrzy co z rury leci... Ogólnie 190 tysi to raczej normalny przebieg na 10 latka...
Rozumiem - dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi :ok:
Dla mnie 80% samochodów powyżej 10lat z przebiegiem poniżej 150-170tys km to poprostu auta z przekręconym licznikiem.
Więc to, że akurat ten egzemplarz ma na liczniku 190tys a inny z tego samego rocznika ma 130tys wcale nie znaczy, że ten pierwszy jest bardziej wyespleatowany.
Co do stukania na zimnym, to nie ma co panikować, jeśli sie pojawi, bo może być to kwestia ustawienia zaworów (koszt ok 30pln).
hehe mam MB z 88 roku i ma 145tys
civic 97 165tys
i nikt mi nie wmówi że auta maja kręcone liczniki bo przejrzałem je
trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć żeby ocenić
30zł - nie doliczyłeś uszczelki, którą zaproponuje oczywiście mechanik......
Stalem sie wlasnie posaiadaczem Cif'a MA8 z niemiec 96r. ma przjechane 175tys. i mysle ze tyle ma, (ksiazka ASO) autko chodzi rewelacyjnie zimne, cieple, na wolnych i pod czerwonym polem. Na moim starym forum Mazdy pojawialy sie opinie ze japonczyki to dopiero po 100tys km sie docieraja i ja podzielam to zdanie ;).
Mam nadzieje ze to autko zrobi drugie tyle :)
hehe mam MB z 88 roku i ma 145tys
i nikt mi nie wmówi że auta maja kręcone liczniki bo przejrzałem je
po pierwsze nie napisałem, że wszystkie, bo oczywiste jest, że zdarzają się mało jeźdzone egzemplarze, ale zdecydowana większość po 10latach powinna mieć powyżej 150tys
civic 97 165tys
no to chyba jest tak jak napisałem
30zł - nie doliczyłeś uszczelki, którą zaproponuje oczywiście mechanik......
Uszczelke pod dekiel, jeżeli jest oryginalna najlepiej osadzić spowrotem na sylikonie, nie ma wtedy najmniejszych problemów z wyciekami w przeciwieństwie do nowego zamiennika. Mój mechanik robi to w cenie regulacji.
trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć żeby ocenić...czy nie kręcone...
To może zdradzisz Tą tajemnicę.
Zapewne, nie jednemu - przyszłemu posiadaczowi Hani - powyższa informacja się przyda...
trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć żeby ocenić...czy nie kręcone...
To może zdradzisz Tą tajemnicę.
Zapewne, nie jednemu - przyszłemu posiadaczowi Hani - powyższa informacja się przyda...
hehe,popieram
Ostatnio slyszalem w reportazu ze ksiazki serwisowe sa masowo podrabiane. Nawet nie wiem czy moja jest oryginalna. Niby wszystko tam jest pieczatki itd., ale jak sprawdzic jej autentycznosc? Ale jak na 12 lat to przebieg 174 tyś km wydaje sie autentyczny.
jak sprawdzic jej autentycznosc?
Jezeli gdzies z tylu ksiazki nie ma malutkimi literkami napisane:
"Printed in China 2006"
to szanse na "oryginalnosc" rosna :d
Ostatnio slyszalem w reportazu ze ksiazki serwisowe sa masowo podrabiane. Nawet nie wiem czy moja jest oryginalna. Niby wszystko tam jest pieczatki itd., ale jak sprawdzic jej autentycznosc? Ale jak na 12 lat to przebieg 174 tyś km wydaje sie autentyczny.
Na Allegro kupisz książkę za 50 złociszy, wpisy i pieczątki to dodatkowe 50 -100 zł.
Jak sprawdzić oryginalność???:
- Książka z kraju obcego - prawie nie realne
- Nasz serwis - muszą mieć jakieś wpisy u siebie - zwróć się do sewisu z kąd jest książka.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.