Zobacz pełną wersję : Docieranie
Co sądzicie o takim docieraniu? http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=docieranie+motoman
Poleca ktos docieranie na pelnym bucie czy raczej standardowo do 3500obrotów?
zakladam nowe pierscienie, panewki zostaja poprzednie w zwiazku z tym mam obawy przed zalaniem silnika mineralnym, czy docieranie na lotosie 10w40 połsyntetyku to kiepski pomysł?1000-1500km
znajomy docierał d15 dłubniętą, do teraz na torze przy maksymalnym maksimum ubywa dosłownie tyle co wyparuje:) miasto nic !!
Chyba lepiej wierzyć firmie, która wyprodukowała dany silnik niż zjadaczowi hamburgerów, który nie wiadomo skąd i na jakiej podstawie głosi takie tezy. Możesz mu uwierzyć i zrobić jak pisze ale ryzykujesz niemałą kasę i nerwy. Widziałem ostatnio reklamę magnetyzera, spuścili z Hondy olej i jechali gdzieś tam w Polsce. Po powrocie mechanik rozebrał silnik i "paaaanie, nie widać różnicy". Po co olej zmieniać jak można jeździć bez? I problemów nie ma, że kopci, a jakoś nikt jednak nie jeździ bez oleju.
Poleca ktos docieranie na pelnym bucie polecam ale wszystko z umiarem i głową
zy docieranie na lotosie 10w40 połsyntetyku to kiepski pomysł?1000-1500km minerał
minerał nawet jesli nie wymieniam panewek?
pewnei ,ze tak pierścienei lepiej sie ułożą ,szybciej ;p Albo dotrzyj go na Milersie CRO ,tak jak ja to robie.
shell helix 15w40 na 1000-1200km bedzie ok?
Da rade ;p 1000 km ci az z gorka wystarczy na same pierscienie.
dicieranie zaczyna sie od oleju 5w40. docelowo zalej 10w40 10w50 najlepiej jakis motocyklowy.
5w40 - 10w40 CRO ,tak jak wyzej pisałem ;] raptem 60 zł drożej...
dicieranie zaczyna sie od oleju 5w40. docelowo zalej 10w40 10w50 najlepiej jakis motocyklowy.
wyjaśnij mi to. Docieranie na takim oleju raczej powinno dluuugo zająć. to jest DOCIERANIE a nie smyranie więc chyba wypadałoby uniknąć jak najlepszego smarowania które daje nam 5w40
Tak naprawde podczas docierania , najwazniejsze jest pierwsze 40-50km od momentu odpalenia, silnik niepowinien chodzic na wolnych obrotach , musi byc wywierane jakies cisnienie na pierscienie zeby sie dotary o scianki cylindrow a nie tylko ulizaly ,
Olej hmm tutaj co osoba to ma inne zdanie , ja tam wole zawsze dotrzec na mineralnym ( dobrym ) po 100km zmiana . Przejazd +1000 zmiana na docelowy i ogien .
No chyba ze ktos woli docierac na ostro, ( jego decyzja ) znam duzo silnikow docieranych w ten sposow i bezproblemu dzialaja i bez jakich kolwiek zlych oznak .
Nagorsze co moze byc dla swiezego silnika zostawic go na wolnych obrotach..
Wiem wiem zaraz bedzie atak i inne tam wypowiedzi , to jest Moje zdanie i kazdy silnik jaki skladalem w ten sposob byl docierany , czy na spokojnie czy Ostro smigaja i maja sie dobrze . Najwazniejsze jest podejscie do remontu , nie od tak sobie zmontuje , ale lepiej wszystko na spokojnie pomierzyc i miec spokoj na nastepne xxxxxxKm
Nagorsze co moze byc dla swiezego silnika zostawic go na wolnych obrotach..
ale po odpaleniu trzeba zagrzac olej do temp pracy , na biegu jałowym i dopiero pozniej jazda, wiec 20minut na wolnych pochodzi silnik co prawda bez obciazenia.
Jezlei zmieniales panewki to 15-20 min pracy wolnych.
ale po odpaleniu trzeba zagrzac olej do temp pracy , na biegu jałowym i dopiero pozniej jazda, wiec 20minut na wolnych pochodzi silnik co prawda bez obciazenia.
To jest dokladnie podstawowy zabieg , oraz sprawdzenie czy niema ew . wycieku ,oleju , plunu chlodniczego.
Zmieniaj Panewki jak juz wszystko robisz , wyeliminujesz ew. slabe punkty roboty.
Co wy z tymi olejami motocyklowymi? Ja bym nie byl taki pewien czy one sie nadaja do civicow i innych aut ze wzgledu na to ze olej motocyklowy pracuje takze w wiekszosci ze sprzeglem czego w aucie nie ma, no i olej motocyklowy wymienia sie co sezon badz przy niskich w porownaniu do samochodowych przebiegach ;)
Dźizas...
Docierałem na ostro spalanie oleju przy upalaniu na trackdayach = 0
Kluczowe zasady - nie szczędzimy na oleju !
1) po złożeniu silnika itp itd , rozgrzewamy go swobodną jazdą a następnie pełen ogień i hamowanie silnikiem , i tak przez 20km , bez lipy jak jest dobrze złożony to się nic nie stanie,
2) zmiana oleju po tych 20km jw, zalewamy nowy oczywiście nowy filtr też musi być , latamy 300km pełnym ogniem po rozgrzaniu z hamowaniem silnikiem
3) po 300 km zmiana oleju + filtra , latamy normalnie , czyli raz ogień raz lajtowo , do 1000km
4) po 1000km zmiana oleju na docelowy wraz z filtrem , latamy jak chcemy,
Co do oleju nie pamiętam co lałem na pierwszy etap (ogarniałem to w lutym) wiem ,że na drugą był motul 300v 15w40 100% syntetyk (ten olej nie nadaje się do auta na codzień ! ) a na koniec zalałem motula 8100 xcess 5w50 bodajże ,
Na pierwsze 2 epizody silnik zalać półsyntetykiem w klasie 10w40 (około) , docelowo 100% syntetyczny olej w klasie 5w...
Jeżeli silnik został wyszlifowany i poskładany zgodnie z sztuką, nie powinien nawet puścić bąka przy odcince.
Pozdrawiam docierających na taksówkarza !
Co do argumentów na ostre docieranie - docierasz silnik w takich warunkach w jakich będzie pracował , wszystkie elementy ułożą się i dotrą w takim zakresie prędkości obrotowych w jakim będą pracowały .
Docieranie po generalce czeka mnie za tydzień i już się pogubiłem jak będzie to zrobić najlepiej...
Najlepiej będzie jak scrollem przewiniesz delikatnie w góre...
najlepiej bedzie jak sam przemyslisz jak chcesz docierac , twoja decyzja jak dotrzesz , ty placiles za remont i ty powninienes podjac decyzje jak chcesz ( niepatrzac na innych jak to robili )
Nikt ci pozniej niezwroci hajcow za jakis blad jaki popelniles.
Pzdr milej jazdy zycze , dlugiej :rolleyes: badz krotkiej ;) podczas docierania
Mi dzisaj podczas docierania pompka paliwa ... sie zepsula ;/;/
KrzysHonda
28-11-11, 21:15
Ja swoje h22 tez docieralem na ostro , jezeli ma sie cos wysrac to sie wysra czy docierasz na ostro czy normalna metoda.
Ja przy wymianie panewek +pierscieni zalalem 10w40motula , poczekalem az silnik sie nagrzeje i zrobilem 100km stopniowo wkrecajac go coraz to wyzej i hamujac silnikiem np. do 3tys hamujesz silnikiem do 4tys hamujesz i tak caly czas az dojdziesz do czerwonego pola i znow powtarzasz cykl. Po 100km zlewasz olej (powinien sie mienic) i dalej jezdzisz na wysokich obrotach (oczywiscie nie non stop do odcinki) , pozniej znowu zmieniasz olej po 300-400km i cieszysz sie bezawaryjna jazda;) Tak jak pisalem wyzej , jak sie ma cos wysrac to sie wysra.
Mnie w styczniu czeka docieranie i przyznam ze mam stracha :D
Opini jest duzo.. stara szkola ze powoli sie kulac , obecne ze w palnik od nowego hehe
Z informacji jakie udalo mi sie wyczytac , silnik czuje sie najlepiej na zmiennym stylu jazdy , czyli cos jak cykl miejski. Od czasu do czasu zakrecic pod odcinke i dac odpoczac.
Jesli ktos ma jakies konkretne doswiadczenia to pisac ! Moze osoby ktore skladaja silniki od podstaw podziela sie opinia jak ludzie docieraja i czy jeszcze daja rade :)
Proponuje tak:
http://www.youtube.com/watch?v=L_INDVVMsuI
Zasadniczo osobiście uważam że z silnikiem jest jak z dzieckiem, zbytnie oszczędzanie kończy się grypą przy niewielkim wietrze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.