PDA

Zobacz pełną wersję : Docieranie



jerzynew
24-11-11, 19:56
Co sądzicie o takim docieraniu? http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=docieranie+motoman
Poleca ktos docieranie na pelnym bucie czy raczej standardowo do 3500obrotów?
zakladam nowe pierscienie, panewki zostaja poprzednie w zwiazku z tym mam obawy przed zalaniem silnika mineralnym, czy docieranie na lotosie 10w40 połsyntetyku to kiepski pomysł?1000-1500km

SajmonLP
24-11-11, 20:52
znajomy docierał d15 dłubniętą, do teraz na torze przy maksymalnym maksimum ubywa dosłownie tyle co wyparuje:) miasto nic !!

Maskunt
24-11-11, 21:00
Chyba lepiej wierzyć firmie, która wyprodukowała dany silnik niż zjadaczowi hamburgerów, który nie wiadomo skąd i na jakiej podstawie głosi takie tezy. Możesz mu uwierzyć i zrobić jak pisze ale ryzykujesz niemałą kasę i nerwy. Widziałem ostatnio reklamę magnetyzera, spuścili z Hondy olej i jechali gdzieś tam w Polsce. Po powrocie mechanik rozebrał silnik i "paaaanie, nie widać różnicy". Po co olej zmieniać jak można jeździć bez? I problemów nie ma, że kopci, a jakoś nikt jednak nie jeździ bez oleju.

jasiek09
24-11-11, 22:37
Poleca ktos docieranie na pelnym bucie polecam ale wszystko z umiarem i głową


zy docieranie na lotosie 10w40 połsyntetyku to kiepski pomysł?1000-1500km minerał

jerzynew
24-11-11, 23:09
minerał nawet jesli nie wymieniam panewek?

gniesia
24-11-11, 23:26
pewnei ,ze tak pierścienei lepiej sie ułożą ,szybciej ;p Albo dotrzyj go na Milersie CRO ,tak jak ja to robie.

jerzynew
25-11-11, 00:19
shell helix 15w40 na 1000-1200km bedzie ok?

gniesia
25-11-11, 02:52
Da rade ;p 1000 km ci az z gorka wystarczy na same pierscienie.

majson
25-11-11, 11:22
dicieranie zaczyna sie od oleju 5w40. docelowo zalej 10w40 10w50 najlepiej jakis motocyklowy.

gniesia
25-11-11, 11:37
5w40 - 10w40 CRO ,tak jak wyzej pisałem ;] raptem 60 zł drożej...

lozek
25-11-11, 12:27
dicieranie zaczyna sie od oleju 5w40. docelowo zalej 10w40 10w50 najlepiej jakis motocyklowy.

wyjaśnij mi to. Docieranie na takim oleju raczej powinno dluuugo zająć. to jest DOCIERANIE a nie smyranie więc chyba wypadałoby uniknąć jak najlepszego smarowania które daje nam 5w40

81saren
25-11-11, 13:14
Tak naprawde podczas docierania , najwazniejsze jest pierwsze 40-50km od momentu odpalenia, silnik niepowinien chodzic na wolnych obrotach , musi byc wywierane jakies cisnienie na pierscienie zeby sie dotary o scianki cylindrow a nie tylko ulizaly ,
Olej hmm tutaj co osoba to ma inne zdanie , ja tam wole zawsze dotrzec na mineralnym ( dobrym ) po 100km zmiana . Przejazd +1000 zmiana na docelowy i ogien .
No chyba ze ktos woli docierac na ostro, ( jego decyzja ) znam duzo silnikow docieranych w ten sposow i bezproblemu dzialaja i bez jakich kolwiek zlych oznak .
Nagorsze co moze byc dla swiezego silnika zostawic go na wolnych obrotach..

Wiem wiem zaraz bedzie atak i inne tam wypowiedzi , to jest Moje zdanie i kazdy silnik jaki skladalem w ten sposob byl docierany , czy na spokojnie czy Ostro smigaja i maja sie dobrze . Najwazniejsze jest podejscie do remontu , nie od tak sobie zmontuje , ale lepiej wszystko na spokojnie pomierzyc i miec spokoj na nastepne xxxxxxKm

jerzynew
25-11-11, 13:20
Nagorsze co moze byc dla swiezego silnika zostawic go na wolnych obrotach..
ale po odpaleniu trzeba zagrzac olej do temp pracy , na biegu jałowym i dopiero pozniej jazda, wiec 20minut na wolnych pochodzi silnik co prawda bez obciazenia.

gniesia
25-11-11, 13:28
Jezlei zmieniales panewki to 15-20 min pracy wolnych.

jerzynew
25-11-11, 13:38
nie zmieniam

81saren
25-11-11, 14:13
ale po odpaleniu trzeba zagrzac olej do temp pracy , na biegu jałowym i dopiero pozniej jazda, wiec 20minut na wolnych pochodzi silnik co prawda bez obciazenia.

To jest dokladnie podstawowy zabieg , oraz sprawdzenie czy niema ew . wycieku ,oleju , plunu chlodniczego.

Zmieniaj Panewki jak juz wszystko robisz , wyeliminujesz ew. slabe punkty roboty.

NOLAN
25-11-11, 16:07
Co wy z tymi olejami motocyklowymi? Ja bym nie byl taki pewien czy one sie nadaja do civicow i innych aut ze wzgledu na to ze olej motocyklowy pracuje takze w wiekszosci ze sprzeglem czego w aucie nie ma, no i olej motocyklowy wymienia sie co sezon badz przy niskich w porownaniu do samochodowych przebiegach ;)

embargo
25-11-11, 18:06
Dźizas...

Docierałem na ostro spalanie oleju przy upalaniu na trackdayach = 0
Kluczowe zasady - nie szczędzimy na oleju !
1) po złożeniu silnika itp itd , rozgrzewamy go swobodną jazdą a następnie pełen ogień i hamowanie silnikiem , i tak przez 20km , bez lipy jak jest dobrze złożony to się nic nie stanie,
2) zmiana oleju po tych 20km jw, zalewamy nowy oczywiście nowy filtr też musi być , latamy 300km pełnym ogniem po rozgrzaniu z hamowaniem silnikiem
3) po 300 km zmiana oleju + filtra , latamy normalnie , czyli raz ogień raz lajtowo , do 1000km
4) po 1000km zmiana oleju na docelowy wraz z filtrem , latamy jak chcemy,

Co do oleju nie pamiętam co lałem na pierwszy etap (ogarniałem to w lutym) wiem ,że na drugą był motul 300v 15w40 100% syntetyk (ten olej nie nadaje się do auta na codzień ! ) a na koniec zalałem motula 8100 xcess 5w50 bodajże ,
Na pierwsze 2 epizody silnik zalać półsyntetykiem w klasie 10w40 (około) , docelowo 100% syntetyczny olej w klasie 5w...

Jeżeli silnik został wyszlifowany i poskładany zgodnie z sztuką, nie powinien nawet puścić bąka przy odcince.

Pozdrawiam docierających na taksówkarza !

Co do argumentów na ostre docieranie - docierasz silnik w takich warunkach w jakich będzie pracował , wszystkie elementy ułożą się i dotrą w takim zakresie prędkości obrotowych w jakim będą pracowały .

paFeł
27-11-11, 14:53
Docieranie po generalce czeka mnie za tydzień i już się pogubiłem jak będzie to zrobić najlepiej...

gniesia
27-11-11, 14:59
Najlepiej będzie jak scrollem przewiniesz delikatnie w góre...

81saren
27-11-11, 21:37
najlepiej bedzie jak sam przemyslisz jak chcesz docierac , twoja decyzja jak dotrzesz , ty placiles za remont i ty powninienes podjac decyzje jak chcesz ( niepatrzac na innych jak to robili )
Nikt ci pozniej niezwroci hajcow za jakis blad jaki popelniles.

Pzdr milej jazdy zycze , dlugiej :rolleyes: badz krotkiej ;) podczas docierania

gniesia
28-11-11, 00:29
Mi dzisaj podczas docierania pompka paliwa ... sie zepsula ;/;/

KrzysHonda
28-11-11, 21:15
Ja swoje h22 tez docieralem na ostro , jezeli ma sie cos wysrac to sie wysra czy docierasz na ostro czy normalna metoda.
Ja przy wymianie panewek +pierscieni zalalem 10w40motula , poczekalem az silnik sie nagrzeje i zrobilem 100km stopniowo wkrecajac go coraz to wyzej i hamujac silnikiem np. do 3tys hamujesz silnikiem do 4tys hamujesz i tak caly czas az dojdziesz do czerwonego pola i znow powtarzasz cykl. Po 100km zlewasz olej (powinien sie mienic) i dalej jezdzisz na wysokich obrotach (oczywiscie nie non stop do odcinki) , pozniej znowu zmieniasz olej po 300-400km i cieszysz sie bezawaryjna jazda;) Tak jak pisalem wyzej , jak sie ma cos wysrac to sie wysra.

karamba
01-12-11, 20:05
Mnie w styczniu czeka docieranie i przyznam ze mam stracha :D
Opini jest duzo.. stara szkola ze powoli sie kulac , obecne ze w palnik od nowego hehe
Z informacji jakie udalo mi sie wyczytac , silnik czuje sie najlepiej na zmiennym stylu jazdy , czyli cos jak cykl miejski. Od czasu do czasu zakrecic pod odcinke i dac odpoczac.
Jesli ktos ma jakies konkretne doswiadczenia to pisac ! Moze osoby ktore skladaja silniki od podstaw podziela sie opinia jak ludzie docieraja i czy jeszcze daja rade :)

jarosz
02-12-11, 20:39
Proponuje tak:
http://www.youtube.com/watch?v=L_INDVVMsuI

Zasadniczo osobiście uważam że z silnikiem jest jak z dzieckiem, zbytnie oszczędzanie kończy się grypą przy niewielkim wietrze.