PDA

Zobacz pełną wersję : Civic VI gen nie kręci D16Y7



ga_d16y7
24-11-11, 12:11
Witam!

Może krótka historia na start :)

Przedwczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka check engine, lecz samochód zachowywał się normalnie, bez zamuły itp. itd. Potem gdy dojechałem do domostwa odłączyłem kleme, podłączyłem ,check zgasł i wydawało mi się że jest po problemie. Jeżdżąc wczoraj zauważyłem jednak że jak się zatrzymuje to Civic spada na bardzo niskie obroty (zaczyna trząść). Poczytałem troche, po czym zabrałem się dzisiaj do czyszczenia przepustnicy+silnika krokowego (moje serce to D16Y7). Wszystko przeczyszczone, poskladane jak wczesniej. Postanowilem jeszcze zerknac na kopułke , jednak nie podołałem odkrecic do konca a zimno mnie pogonilo i skrecilem spowrotem, podlaczylem przewody. Zajarany zakladam kleme ide odpalac i puff. Civic normalnie załącza, slychac jak leje paliwo jednak rozrusznik ani ruszy( 0 kręcenia). Troche szukałem jednak objawy były różne i postanowiłem napisać. Pozdrawiam, Kuba.

81saren
24-11-11, 12:21
Looknij moze przewod przy rozruszniku odczepiles , sa dwa , jeden grubby plus , i drugi cienki to sygnal ze stacylki ,,, a moze masz immo i cos sie pokichalo.
Aku sprawne.

ga_d16y7
24-11-11, 12:27
sprawdze te przewody, mialem immo ale zostal rozlaczony (taki magnetyczny mialem), akumulator sprawny

ga_d16y7
24-11-11, 14:24
@81saren

Trafiłeś w sedno sprawy, mniejszy przewód lekko się wysunął, a fakt jest taki że gniazdo w rozruszniku było podrdzewiałe powodował że nie stykało.

Może przy okazji rozwinę problem, bo pomimo tego, że przeczyściłem silniczek krokowy oraz przepustnicę problem ze zwalniającymi obrotami przy zatrzymywaniu się występuje (trochę mniej ale dalej jest to odczuwalne). Co więcej, podkreślam ,że problem z zaniżonymi obrotami trwa tylko jakieś 5 sekund. Mogę to zaobserwować kiedy stojąc na biegu jałowym dodaję gazu i podczas spadku obroty idą za nisko i przytrzymują tak właśnie około 5 sekund po czym czuję, że wracają do normy. Kolejnym "problemem" jest to, że nie mam obrotomierza, więc nie mogę wam dokładniej przedstawić w jakich przedziałach obroty oscylują. Proponujecie sprawdzić kopułkę? Może jakieś inne pomysły?

kjmuszek
24-11-11, 14:31
Z biegiem czasu samo się ustabilizuje, zawsze tak jest jak kleme odczepisz :) Komputer się musi ustawić. Przejedziesz z 1000km i będzie już dobrze. A co jest z obrotkiem ? Czujnik ?

ga_d16y7
24-11-11, 14:39
KANADYJKA wersja DX bez obrotka :)

kjmuszek
24-11-11, 14:41
To ja chyba nie widziałem takich zegarów , jak możesz to wstaw foto :)

ga_d16y7
24-11-11, 14:44
Wieczorkiem wstawie:)