Zobacz pełną wersję : D15z3
Witam
Mam civica d15z3 (1.5 16 V vtec-E). na jaki silnik mógłbym wymienić obecny, chodzi mi o to żeby nie trzebabyło wykonywać jakichś znaczących zmian?. chodzi mi o najtańszego swapa. (nie zależy mi na mocy)
Ale zmiana ecu czy wiązki to nie jest dużo roboty, tylko trzeba to nabyć najlepiej ze swapem, wszystko inne niż d15z3 będzie wymagało jakiejś kosmetyki przy montażu
mam ten sam silnik który mało pali jest bezawaryjny tylko mi brakuje koni -zwłaszcza we czterech i z bagażem dlatego zaczynam mody na początek stożek k&n + dolot ze zderzaka
Nie chce Cię zniechęcać ale raczej nie spodziewaj się że po tych zabiegach jazda zmieni się w stosunku do tej teraz :) Ten silnik nie jest stworzony do dynamicznej jazdy :)
tanim kosztem stożek i dolot max 100 zł(stożek k&n). może tak "robię wszystko aby te 90 km nadal zostalo w tym aucie"
Sam dolot w tym silniku odczuwalnie nie da nic poza większym hałasem, popatrz jak śmiesznie mały masz kolektor ssący, możesz tu cuda wianki czepiać na przepustnicy bez istotnego efektu. Zmień oba kolektory na takie od d16z6 lub podobnych i zmień skrzynie na krótszą - najlepszy stosunek cena/efekt w tym modelu.
co do hałasu to i tak civic najcichsze nie są. wydech 4-2-1 2" przelotowy ok 1000 zł i tylko parę koni! hmmm? ty też miałeś pęknięty kol wyd?
Miałem, wywaliłem to ścierwo z katem, no dało to parę koni...
http://img825.imageshack.us/img825/8461/pomiard15z3.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/pomiard15z3.jpg/)
...ale nie kosztowało 1000zł, w zasadzie to nic nie kosztowało, a auto mam nadal ciche i nadal pali tyle samo. Pierdzące tłumiki i ryczące doloty odczujesz tylko akustycznie, ten silnik ma bardzo restrykcyjne kolektory i od tego trzeba zacząć jeśli chcesz coś sensownego zrobić, bo cokolwiek do nich przyczepisz narobi tylko hałasu.
d15z8 jakby podlozyl to chyba powinno latac na tamtym kompie od z3 najlepiej ze ssacym od z8 jest duzo wydajniejszy podlug z3 sam mam taki silnik i do normalnej jazdy daje rade w trasie pali 6litrow a jak trzeba to i wyprzedzac sie da w miare
Miałem, wywaliłem to ścierwo z katem, no dało to parę koni...
http://img825.imageshack.us/img825/8461/pomiard15z3.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/pomiard15z3.jpg/)
...ale nie kosztowało 1000zł, w zasadzie to nic nie kosztowało, a auto mam nadal ciche i nadal pali tyle samo. Pierdzące tłumiki i ryczące doloty odczujesz tylko akustycznie, ten silnik ma bardzo restrykcyjne kolektory i od tego trzeba zacząć jeśli chcesz coś sensownego zrobić, bo cokolwiek do nich przyczepisz narobi tylko hałasu.
Nie bardzo ogarniam co, wymieniłeś pękniety kolektor na 4-2-1 z wyrzuceniem kata tak?
Dokładnie tak, finalnie koszta wychodzą mniej więcej na zero jak sprzeda się katalizator. Tu jest rozsądnie zrobione d15z3 - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?30562-D15z3-Ma9 zmienione kolektory i dopiero na to dołożony lepszy wydech/dolot, no i krótsza skrzynia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.