Zobacz pełną wersję : Skrzynia z d15b7 do d15z6
Skrzynia z d15b7 do d15z6 ma to jakiś sens ? Kiedyś na forum widziałem tabelę z przełożeniami, ale nie mogę jej teraz za chiny znaleźć..
Jakieś sugestie w tym temacie ? Wiem, że najlepiej z d13 albo d14, ale pytam akurat od d15b7 bo mam możliwość "wzięcia" od Użytkownika forum.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D proszę :)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D proszę :)
Podziękował ;)
konstruktor
23-11-11, 22:49
Z tego co widzę to d15b7 ma fd 4.058 natomiast to które masz u siebie to 3.888 (o ile nadal jest seryjne - nikt nie zmieniał skrzyni).
Z własnego doświadczenia powiem że zmiana skrzyni na krótszą wychodzi tylko na "+", silnik staje się bardziej elastyczny, "szybciej się rozpedzasz" i wszystko jest bez problemu:)
Spalanie pozostaje na takim samym poziomie - przynajmniej u mnie. Natomiast przy wyższych prędkościach jest głośniej ponieważ ma wyższe obroty.
Ogólnie to zmiana skrzyni jest super sprawą ale musisz się liczyć że przy np. 120 już nie będzie tak cicho w kabinie jak przy seryjnej no i tryb eco będzie się troszkę szybciej "kończył".
Osobiście proponował bym wymianę skrzyni na taką która posiada fd 4.25 lub. 4.437 a przy okazji zmiana koła zamachowego na 212mm i sprzęgła pod nie dostosowane.
Zapoznaj się z tymi informacjami przeanalizuj dane i sam dojdziesz do wniosku która skrzynia jest dla Ciebie optymalna:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
tryb eco będzie się troszkę szybciej "kończył". przekładając czujnik prędkości ze starej skrzyni econo nadal działa do tych 120 km/h. mały mod a nadal cieszy
konstruktor
23-11-11, 23:27
przekładając czujnik prędkości ze starej skrzyni econo nadal działa do tych 120 km/h. mały mod a nadal cieszy
Dobrze wiedzieć.
Obecnie mam czujnik z d16y2 czyli z "nowej skrzyni" i jazda na "zielonym" kończy się w granicach właśnie tych 120km/h.
Prędzej na serii d15z6 było to bliżej 127-130 czyli tak na prawdę "żadna różnica" jak dla mnie.
Dodam że 5'ty bieg to nadal 0.702 aby było ciszej i bardziej eco - dla mojego portfela.
Będę musiał sprawdzić ten :seryjny czujnik, zobaczymy co pokaże. Pzdr
czujnik sa takie same ;Dludzie jakby dawaly inaczej impulsy to by licznik klamal myslec troche
Spalanie pozostaje na takim samym poziomie - przynajmniej u mnie.
Widocznie jeździsz wolniej po zmianie skrzyni. Jakby to nie wpływało na spalanie, to seryjnie nie montowaliby jednego z najdłuższych fd.
konstruktor
24-11-11, 00:59
Widocznie jeździsz wolniej po zmianie skrzyni. Jakby to nie wpływało na spalanie, to seryjnie nie montowaliby jednego z najdłuższych fd.
I tu ku Twojemu zaskoczeniu muszę powiedzieć że się mylisz:
1. Odcinki które pokonuję to sa zazwyczaj miasto - droga (90km/h - 120km/h) - wieś -(cykl *x) - miasto (docelowo) = tarasa ok 40km - od ponad 1,5roku tak jeżdżę codziennie w obie strony i spalanie na tym samym poziomie co wcześniej
2. Wyjeżdzając wioski staram się jak najszybciej rozpędzić do tych 90-110 km/h aby osiągnąć prędkość " docelową" , przy seryjnej skrzyni "musiałem startować z 2'ki a później 3'ka" obecnie 3ka i 4ka, no i nikomu nie zawadzam.
Panowie szybkie pytanie;) Jutro jadę po skrzynie od CRX'a, dokładnie od silnika d16a9..W planach mam 3 i 4 bieg właśnie z tej skrzyni ;) 5 bieg zostaje z mojej skrzyni s40 z EK3 aby było eko na trasie ;d 1 i 2 ze skrzynki z silnika d15b7. Ogólnie rzecz biorąc nowa skrzynia, to właśnie będzie ta od d15b7 fd 4.058. (moje obecne fd na skrzyni s40, to 3,888) Do niej wpadną 3, 4 i 5.
Teraz pytanie czy to wszystko da rade ? Zgra się ze sobą ? Jak ze synchronizatorami ? Mogą zostać z tej d15b7 ? bo w niej mam tylko do wymiany łożysko..z tego co na razie wiem;)
Wiem, że to trochę rzeźba w g****e, że łatwiej wsadzić całą od razu od d13, albo d14, ale ja akurat wybrałem taką drogę, troszkę pod górkę..
Jak się wszystko zgra, to w przyszłym tygodniu oddaję to do mechanika (znajomego) który by mi to ogarnął..
Każda informacja mile widziana ;)
jak juz tak rzeźbisz to nie lepiej również fd włozyc przynajmniej 4,25 lub najlepiej 4,4.
Widzialem ostatnio na sprzedaz w dziale giełda fd 4,4
Ale fd z tej skrzyni d16a9 ma 4,25 więc chyba nie musiałbym nawet kupować już nic..
Proponuję zrobić skrzynkę z fd 4,25 wtedy będziesz mógł w miarę jeździć w trasie, bo przy twojej piątce 0,702 i fd 4,25 będziesz miał 3000 ty. obr. przy 110km/h. Co prawda nie testowałem, ale jak chcesz pozostawić świecące "econo" do takich prędkości jak masz obecnie to przełóż swój czujnik prędkości ze skrzyni.
bednar_ek35
27-11-11, 01:16
No tak pierdu pierdu,mam skrzynke z D15B2 w swoim EK3 z impulsatorem z EK3 i ni wuja to nie pomaga,econo gaśnie przy ok.95km/h.
Aczkolwiek ostatnio sie zdziwiłem jak byłem u sioistry w zakopcu.ok.300km.w jedną strone i spalanie w granicach 6L na stówe.
econo swoja droga wszystko i tak zalezy bardziej od stylu jazdy i stanu auta niz od lampki na desce to ze gasnie np przy 90km na godz nie znaczy ze jak jedziemy 120 to zaraz pali drugie tyle
w jedną strone i spalanie w granicach 6L na stówe.
całkowicie normalne spalanie jak dla hondy
No tak pierdu pierdu,mam skrzynke z D15B2 w swoim EK3 z impulsatorem z EK3 i ni wuja to nie pomaga,econo gaśnie przy ok.95km/h.
to ja nie wiem jak to możliwe ze mam skrzynie z y8 fd 4,25 i mi gaśnie econo tak jak gasło wcześniej:)
moj kolega zalozyl skrzynie od d14z1 i tez gasnie tak jak na serii przy 120 a przy 3 tys na tej skrzyni jest okolo102 kmh czyli przy 120 jakies 3400 co powiecie na to ;D napewno nie zalezy to od czujnika poprostu ecu ma jakis zakres w ktorym zapala lampke eco najpredzej bierze ja z tego ile paliwa podaje w danym momencie tzn jesli jest krotki czas wtrysku w danej chwili czyli ma lekko nie dodajemu zbytnio gazu jedziemy rowno lekko dodajac gazu to sie lampka pali // jesli ma za duze obroty czas wtrysku dluzszy idzie wiecej paliwa eco gasnie ' dodajemy gazu leje wiecej paliwa eco gasnie / obroty silnika wyzsze eco gasnie bo czas wtrysku jest automatycznie dluzszy , a co skrzyni to albo economia albo lepsze osiagi cos za cos perpetum mobile jescze nikt nie wymyslil
Ok, małe podsumowanie ;) Najprawdopodobniej do mojego d15z6 wpadnie po prostu skrzynia z d16a9, bez żadnych kombinacji, bez mieszania przełożeń, ale to wszystko jeszcze wyjdzie w praniu, po rozłożeniu tej skrzyni i ogólnemu sprawdzeniu jej stanu. Chociaż nie wykluczam możliwości, że 2 bieg wpadnie ze skrzyni d15b7..
a d seria DOHC nie miała skrzyni na linkę przypadkiem ?
a d seria DOHC nie miała skrzyni na linkę przypadkiem ?
eh co racja, to racja..;/ czyli jednak pozostaje przy skrzynce z d15b7. Wychodzi, że będzie tak: 1 i 2 bieg zostaje w tej z d15b7, reszta czyli 3, 4, 5 + fd 4,25 wpadnie z d16a9. W tym tygodniu zawożę, to do mechanika i zobaczymy co będzie dalej ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.