Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Gotowanie się silnika d14a4!!



Dżilu90
23-11-11, 09:05
Witam wszystkich,

Wczoraj nabyłem Honde Civic VI gen z silnikiem d14a4. Gdy sprawdzałem samochód podczas jazdy testowej, przy włączonej klimie i trochę pomęczonym silniku temperatura silnika skoczyła pod czerwone pole, oczywiście się zatrzymałem, poczekałem aż ostygnie w miarę i otworzyłem zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej, a tam piana. Przy wystudzonym całkowicie silniku cieczy jest mniej niż powinno w zbiorniku ale jest! Gdy włączy się ogrzewanie na maxa silnik trzyma poprawną temperaturę. Samochód NIE kopci. Gość który sprzedawał Honde mówił, że miał taki problem raz, wymienił termostat i płyn w chłodnicy, a pompę wody 40kkm- jednak to są tylko słowa i każdy może dużo mówić. Podejrzewam, że może to być: termostat, nieodpowietrzony układ chłodzenia, nieszczelność w układzie chłodzenia, padnięta pompa wody(??) i najbardziej prawdopodobne- uszczelka pod głowicą. Założyłem ten temat bo nie znam się za dobrze, a może ktoś ma większe pojęcie na ten temat?? Poza tym chciałbym zweryfikować od czego zacząć wymiany żeby nie wydawać na marne pieniędzy na wszystkie te elementy.

jasiek09
23-11-11, 10:16
Poza tym chciałbym zweryfikować od czego zacząć wymiany żeby nie wydawać na marne pieniędzy na wszystkie te elementy. OD zwrotu samochodu .. :) a po za tym najprawdopodobniej

uszczelka pod głowicą, nie musi kopcić z wydechu żeby wiało spalinami do układu chłodzenia.

Dżilu90
23-11-11, 10:30
OD zwrotu samochodu ..
Cena Civiczki była na tyle niska, że mogę to naprawić... mimo to chciałem się zapoznać z waszym zdaniem na temat USTERKI. Wiem, że nie musi kopcić jak to jest uszczelka tylko chce się dowiedzieć w jaki sposób mogę zdiagnozować czy aby napewno to ona jest sprawczynią zamieszania(oprócz oddania do mechanika). Płyn i piana w układzie chłodzenia są czyste.

jasiek09
23-11-11, 10:38
Możesz zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia choć nie zawsze jest miarodajny, przeczyścić cały układ chłodzenia, upewnić się że termostat się otwiera ( oba węże przy chłodnicy powinny być po pewnym czasie gorące), zmienić chłodnicę.

Dżilu90
23-11-11, 11:33
jasiek09 Właśnie na taką odpowiedź liczyłem. Taki test jak wyczytałem można tylko w jakimś serwisie zrobić więc spróbuję znaleźć coś blisko, jednak zanim się tam wybiorę spróbuję sprawdzić szczelność chłodnicy i wymienić płyn, może to coś pomoże, a jeśli nie to przynajmniej na kilka lat będzie spokój z tego typu naprawami :) Swoją drogą dlaczego myślisz, że test na obecność spalin w układzie chłodzenia nie zawsze jest miarodajny?