Zobacz pełną wersję : Efekt " świerszczy" w kołach
Witam
Koledzy w Hani coś sie popsuło. Przy zakrętach słyszę taki pisk z koła prawego , ( jakbym miał świerszcze w kołach ) Kumpel mówi, że może to być sworzeń, a może to coś innego?
Jeżeli macie jakieś pomysły na przyczne problemu, jestem wdzieczny za pomoc.
Czy wymiana sworznia należy do drogich?
a to nie przegub? tylko na skreconych kołach masz ten dzwiek?
sworzen to ja mam do wymiany ale u mnie 'piszczy" na luzie jak krece kierownicą
na zakretach? czy moze wtedy jak wykonujesz niewielkie ruchy kierownicą, na niskich predkosciach? jeśli to drugie to raczej na 100%sworzeń. Najlepej zajrzyj pod auto i sprawdz gume na sworzniach
Witam
Koledzy w Hani coś sie popsuło. Przy zakrętach słyszę taki pisk z koła prawego , ( jakbym miał świerszcze w kołach ) Kumpel mówi, że może to być sworzeń, a może to coś innego?
Jeżeli macie jakieś pomysły na przyczne problemu, jestem wdzieczny za pomoc.
Czy wymiana sworznia należy do drogich?
Kumpel dobrze radzi, słuchaj kumpla:cool:
W EJtce gruberss'a nazwane "świerszcze" słychać własnie przy niewielkich predkosciach, na zakretach, łukach i innych manewrach na skreconych kołach. Mi ten dzwięk przypomina sworzeń, ale na 98%:p
Sypie sie padaczka i tyle:D Panie... trojke daje i biore od reki;)
Mam podobne objawy. Przy skręconych na maxa kołach (np. przy parkowaniu) słychać pisk z przodu. Do tego dochodzi ten sam odgłos przy ruszaniu i hamowaniu. W takim razie to będzie sworzeń? Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale pojawiło się to po zmianie na zimówki.
A moze poduszka pod silnikiem?
Dzisiaj trochę pojeździłem po parkingu i wygląda na to, że pisk jest tylko przy maksymalnym skręcie w lewo. Przypomniało mi się jeszcze, że na letnich oponach 15" podczas maksymalnego skrętu w lewo było słychać tarcie a teraz na zimówkach 14" jest właśnie ten pisk:/
u mnie zacisk ocierał o felge;) i tak swierszczyło własnie i tylko przy skrecie:eek:
a mnie z kolei klocek w zacisku przyrdzewiał i też świszczało jak się koło obracało najlepiej podjechać na podnośnik, obejrzeć i wtedy będzie wiadomo co jest
A felgi masz oryginalne? Oprócz średnicy, szerokości i rozstawienia śrub jednym z parametrów jest odsadzenie felgi od mocowania. Jeżeli felga jest nie taka, to albo koła będą za głęboko i opona będzie ocierała, albo koła będą wystawały. Pomijając, że to komicznie wygląda, zmienia się tzw kąt zataczania i koła na zakrętach zawsze będą w poślizgu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.