Zobacz pełną wersję : VTEC raz jest raz nie ma B16A2
Witam.Czasem jest tak że nie załącza się VTEC... Nie wywala żadnego błędu czyli połączenie kompa z zaworem jest...Opór na solenoidzie mierzony i jest wszystko ok tak jak w serwisowce.Sytuacja wyglada tak zapier...am sobie i jest VTEC,ruszam z pod świateł i go nagle nie ma,zapieprzam dalej ruszam znowu z pod świateł i znowu pojawia się VTEC czasami słychać przy 5500 tys obrotów ( w momencie kiedy się nie załącza) Tak jak by delikatny metaliczny dźwięk...Wkurzająca sprawa.Przerabiał ktoś kiedyś podobny problem??
skolopendra
20-11-11, 15:15
ciśnienie oleju mierzyłeś?
Nie mierzyłem ale wydaje mi sie że jakby było słabe to by wogóle nie załączał sie zawór...Nie dawno był robiony remont silnika
Widzę, że Ty kolejny raz masz z tym problem. Raz go nie słyszałeś, był za cichy i coś tam niby sie poprawiło, a teraz mówisz, że go nie ma czasem. Dla mnie to totalna magia, bo już mi się pomysły skończyły...
Bo wtedy tak było... A teraz czasem poprostu go nie ma :( wydaje mi sie ze to solenoida dupy daje ale wole zapytac bo moze ktos to przerabial
podłacz kontolkę vteca i wtedy mów czy jest vtec czy go nie ma
Albo sprawdź w ecu czy masz napięcie na jakimś przyrządzie, sprawdź kilka razy bo jak sam mówisz losowo wychodzi
Właśnie latałem po mieście i było dokładnie tak...Rozgrzałem silnik,zrobiłem ok.20 km i VTEC był,nagle go urwało...Po ok. 20 minutach jazdy znowu się pojawił zrobiłem z 15 km i znowu go urwało... Powiedzcie mi jak działa czujnik temp. przy zaworze?? To że na zimnym silniku nie załączy to wiadomo ale nie odetnie jak temperatura bedzie ekstremalnie wysoka?? Jutro zdemontuje jeszcze cały zawór,rozbiore i namocze w płynie do czyszczenia silników może to coś da...Ew. mam podejrzenia do samego elektromagnesu może jak się zagrzeje to przestaje dobrze działać albo coś...Myślałem też nad ciśnieniem oleju ale to raczej odpada bo na moj rozum jak by było słabe ciśnienie to na bardzo bardzo zagrzanym silniku wogóle by nie załączało VTECa...Jutro też zamontuje VTEC lighta żeby mieć 100% pewność że wychodzi sygnał z kompa(chociaż to też bym odrzucił ponieważ czasami jak odcina VTECa to w momencie kiedy powinien się włączyć słychać delikatne skwierczenie pod maską aczkolwiek nie zawsze) Jeśli się myle w którejś części wypowiedzi to prosze poprawcie mnie i w miare możliwości odpowiedzcie na moje pytania :) Z góry bardzo dziękuje ;)
czujnik temp nie jest na zaworze, tylko to jest czujnik temperatury w głowicy, także raczej odpada. poszukaj gdzieś było o tym żeby zrobić zworkę czy coś tam żeby nie używało czujnika ciśnienia na zaworze. ale w tym przypadku chyba najprostsza bylaby podmiana samego zaworu...
Dobra koledzy jak by ktos mogł mi podlinkować coś o tym zaworze ciśnienia to byłbym wdzięczny i druga rzecz ni cholery nie moge nic o nim znaleźć w serwisówce...Pomożecie??
Sprawdz cisnienie oleju , czy wogole masz olej , oraz polaczenie , czy nigdzie niejest kabelek poluzowany , przy kompie piny..
w serwisowce wszystko jest jak sprawdzac zaworek, oraz ktore kabelki odpowiadaja za niego...
Olej jest na maxa,polączenie jest ok (jak by nie bylo polaczenia to by check wywalilo od razu),co do ciśnienia to na bank jest bo przed remontem bylo wiec po remoncie musi byc tez ;) Co do serwisowki to sprawdzalem zawor VTECa wedlug niej i wszystko jest ok.Dziwilo mnie to ze w mojej serwisowce nie bylo slowa o czujniku cisnienia przy zaworze...otóż miałem serwisówke od 96 wzwyż a dzisiaj ściągnąłem 92-95 i jest wszystko o czujniku ciśnienia (dziwne bo przecież silnik B16A2 jest w obydwu serwisówkach...Myśle teraz nad obejściem tego właśnie czujnika...Jak by ktoś mogł pomóc to zapraszam do tematu http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?125600-B16A2-Obej%B6cie-czujnika-ci%B6nienia-oleju-przy-VTECu-(OIL-SWITCH-PRESSURE) swoją drogą jak by miał ktoś jakieś pomysły dotyczące tego tematu to też proszę o wypowiedź ;)
Czujnik prędkości.
Jak wszyscy doskonale wiedzą, aby zadziałał Vtec muszą być spełnione pewne warunki:
Temperatura silnika, ciśnienie oleju, odpowiednia prędkość obrotowa silnika oraz prędkość kół.
I wielki ch.... na jedynce wogole sie nie załącza a na dwojce np. juz tak?? Jakies sugestie??
moze poprostu nie czujesz tego vtecka na tej jedynce bo za dobrze sie zbiera ?? a dzwiek wiadomo im wyzsze obroty tym i tak bedzie agresywniejszy? ja mam b18 i tez na jedynce nie czuc tak przejscia takiego ale *******ala juz od dolu wiadomo najszybsze masz przelozenie na 1 do jazdy w przod.. moze to zludzenie>? na dwojce zawsze bedzie czuc bardziej
Wrzuć jakiegoś onboarda albo skonfrontuj to z inną b serią i będzie widać czy to jedzie czy nie...
Ja proponuje poprawić wszystkie masy pod maską, czyli od aku do budy, od budy do skrzyni i tą masę przy termostacie, jeśli nie pomoże to sprawdź czy do czujnika temp dochodzi napięcie 5V, oraz czy na czujniku temp jest opór poniżej 300 OHM na gorącym silniku. A jeśli chodzi o ominięcie czujnika ciśnienia vteca to robisz zworkę z D6 do A4 w kompie.
Masy nowe,bypass zrobiony,czujniki ok...A problem caly czas jest po ostrej jezdzie np 20 minut gubi VTEC
Masy nowe,bypass zrobiony,czujniki ok...A problem caly czas jest po ostrej jezdzie np 20 minut gubi VTEC
jeżeli jest jest jest i znika to ja bym obstawiał mimo wszystko zawór (zacina sie) albo ciśnienie oleju Ci spada strasznie. Najlepiej jakbys najpierw podmienił z kimś zawór. jak nie to to może zmienił olej.
ja juz nie wiem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.