PDA

Zobacz pełną wersję : elektryczny problem z podświetleniem zegarów



łosiek
19-11-11, 15:02
zapewne wszystkim wiadomo że elektryka nie tylko w aucie jest bardzo szerokim tematem.pojawił się u mnie problem z podświetleniem zegarów, mianowicie pali bezpiecznik (10A) który znajduje się pod kierownicą.
nie będe opisywał w szczegółach że jechałem sobie przez wieś i nagle zgasły żarówki podświetlające cały licznik, wskazówki itp.świecą się tylko kierunkowe (awaryjne wiadomo też), światła tzw.długie.wymieniłem bezpiecznik i z ciekawości wrzuciłem większy i nawet na postojówkach go pali..wszystkie światła świecą nic innego prócz podświetlenia zegarów (a raczej jego braku) się nie dzieje.
co sprawdziłem?
z instalacji C.A. wyjąłem bezpiecznik
nie jestem elektrykiem i nawet mnie to nie fascynuje więc to tyle co mogłem zrobić, nie mam więcej pomysłów.
może jest jakaś osoba która przez przypadek przeczyta ten temat i będzie mogła coś pomóc.będę wdzięczny za pomocne pomysły.pewnie pojawią się propozycje:
-jedź do elektryka (a jeśli to głupota to wydam niepotrzebnie min.100)
-wyciągnij wszystkie przewody i w ciemnym pomieszczeniu podłącz pod aku to będziesz widział gdzie jest dyskoteka
albo,
-kup se golfa!
wszystkim sympatykom mądrych pomysłów dziękuję:) i pozdrawiam niemiecką technologię ;)



być może będą potrzebne jakieś dodatkowe informacje lub pytania typu:
-czy nic ostatnio nie podłączałeś?-odpowiem ostatnio nie (pojęcie szeroko rozumiane)

jeśli to na tym forum nadal możliwe to proszę o pomoc..

Filip2516
19-11-11, 16:11
ja tak mialem to to wina byla bezpiecznika! Moze u ciebie wystarczy wyjac zegary moze jakas kostka nie laczy.Trzeba rozebrac i zobaczyc. Poczekaj moze jeszcze ktos ma jakies pomysly

kjmuszek
20-11-11, 01:16
Ja tak miałem jak mi się fajczyły ścieżki w zegarach , może to to. Jak nie to prawdopodobnie gdzieś zwiera coś, najprędzej bym w liczniku szukał. Ale tak jak pisałem wcześniej proponuję wyciągnąć licznik i sprawdzić.

łosiek
20-11-11, 12:38