Zobacz pełną wersję : Wysokie spalanie w miescie 11l/100km
karbon1992
18-11-11, 22:25
Witam. Mam takie problem otóż posiada Honde civic 1.4 is sedan z 97 roku wersja produkowana w Japoni. Wymieniłem filtry przeczysciłem świece i przepustnice wymieniłem olej wyregulowałem zawory a mimo to mam nadal bardzo wysokie spalanie jak na ten silnik. Jak sadzicie jakiego mogą być jeszcze powody takiego stanu rzeczy?
Z góry dzieki za pomoc:) pozdrawiam:)
świece się wymienia ew. mierzy szczelinomierzem i koryguje.a sprawdzić możesz sondę lambda
karbon1992
19-11-11, 10:16
hmm tylko ze nie bardzo mam mozliwosc podlaczenia hondy pod komputer, jest może inny sposób na sprawdzenie sondy?
A hamulce kiedy ostatnio robiłeś? Nie mówię o wymianie klocków czy tarcz, ale o regeneracji zacisków. Podnieś auto i zakręć kołem. Jak się od razu koło zatrzyma to masz zapieczone i one powodują tak duże spalanie.
1. Kup nowe świece zapłonowe (sprawdź w katalogach, jakie dokładnie pod Twój silnik mają być), koszt ok75 zł za komplet, ngk.
2. Jak @Dextero pisze, sprawdź czy hamulce się nie zapiekają.
3. Jeśli jeździsz odnicki do 3-4 km (lub krótsze), później auto stygnie i znów taki sam odcinek, to spalanie masz normalne... (mi tyle pali d14z4)
4. Nie grzej silnika na postoju, tylko po odpaleniu ruszaj od razu, jak jest -20*C grzej przez kilkanaście sekund i jazda.
karbon1992
21-11-11, 19:48
no z tymi krótkimi odcinkami by sie zgadzalo;/
Jak jeździsz na takich odcinkach to i tak Ci niewiele pali :D
Można sprawdzić jeszcze termostat. Jak będzie walnięty, to będzie cały czas chodził na ssaniu..
tyle pali i nic tu nie zmienisz :)
tyle pali i nic tu nie zmienisz :)
Dokladnie, mi ostatnio wyszło 15 litrów / 100 km. Ale zazwyczaj jadę 2 km, silnik wystygnie i znów 2 km... na parkingu ruszam od razu, bez grzania. Nawet latem obserwuje bardzo duże spalanie na krótkich odcinkach. Ten silnik tak ma :) Jest to d14 spalające na krótkich odcinkach jak b18 :D
Ostatni raz wziąłem 1.4 silnik. Jarają aż włos się staje. A w zime, w śniegu, ogrzewanie jak jarają? ; D Dopiero się zacznie. Czas się przerzucać na ruską za 4.30, ale mam obawy hehehe.
Ostatni raz wziąłem 1.4 silnik. Jarają aż włos się staje. A w zime, w śniegu, ogrzewanie jak jarają? ; D Dopiero się zacznie. Czas się przerzucać na ruską za 4.30, ale mam obawy hehehe.
dużo zależy też jak się jeździe i chociażby kiedy włącza się ciepły nadmuch... ciepły nadmuch powinno się włączać dopiero wtedy kiedy wskazówka temperatury mocno "drgnie" tzn zacznie się już przemieszczać, a najlepiej jak osiągnie 1/4 skali... bo inaczej silnik dużej czasu potrzebuje na osiągnięcie właściwej temperatury i znacznie dłużej leje dużo większe dawki paliwa, co znacznie zwiększa spalanie.
P.S>
Ja też więcej 1,4 nie kupie :) ale znów w trasie jest ok 6, nawet jak sie trochę pokręci :)
Każdy silnik będzie miał duże spalanie na takich dystansach co się zagrzać nie zdąży i już jest wyłączany. Przesiądźcie się na rowery, albo z buta pokonujcie takie odległości, będzie taniej, wyjdzie Wam na zdrowie i czasami pewnie może być szybciej jak ktoś w korkach kwitnie ;]
Troche zimno na rower teraz ; ) Albo hanie cbf 125 kupić. Nie całe 2 l na 100
Można jeszcze sprawdzić ciśnienie powietrza w kołach.
U mnie w d14a8 przyczyna duzego spalania ok 9-10L był zejb... termostat , nie puszczal wogule przez co sie nie dogrzewal tak jak trzeba , po wymianie termostatu i czujnika załaczenia wentylatora jak reka odjoł , spalnie w granicach 8L max na 100km , przy dystansac 4km -6km zazwyczaj.
Ale temp Ci nie skakała na wskaźniku? Bo raczej termostat nie będzie "anonimowy" ; )
A po czwarte tankuj dobre paliwo,a nie na stacjach no name. Ja nie raz zauważyłem różnicę. Mój rekord? (zimny dolot,brak kata) za 50zł zrobiłem 170KM da radę? Warunek-dobre i pewne paliwo.
Albo jak paliwo było po 3,50 :P
chyba ze w trasie :)
Tak- w trasie.
Albo jak paliwo było po 3,50 :P
Nie akurat był okres,że było po 5.19
No nie skakala ale był anonimowy bo wogule nie puszczal plynu tylko ciagle waż był zimny obojenie jak dlugo nim jechalem:)
I temp była normalna na 1/3 skali?
Tak niesety tak bylo a zauważyłem to ze dlugo sie nagrzewal i po spalaniu.
Po ilu km Ci się nagrzewał? ; )
Gdzies po 3-4km a płyn byl zalany bardzo dobry bo g12 VW i to był koncentrat , a po zmianie nagrzewa ise juz po 1km.
Gdzies po 3-4km a płyn byl zalany bardzo dobry bo g12 VW i to był koncentrat , a po zmianie nagrzewa ise juz po 1km.
a mam pytanie: co oznacza pojecie "nagrzany" ? wskaźnik temperatury w 1/3 skali (1/4)? czy ciepło w środku?
Pytam, bo mam u siebie duże spalanie, a wskazówka temp po ok 1,5 km jazdy (w tym z dwa postoje w małych korkach) dopiero zaczyna iść w górę, po ok 2 km osiąga 1/4 skali (przy temp takiej jak dziś, ok -4...+3*C). Poza tym wyraźnie widzę że po małych odcinkach dużo spala, czego nie widać na dłuższych odcinkach (6l/100km trasa)
w mojej hondzie przy aktualnych porannych temperaturach wskazowka drgnie po ok 1,5km natomiast swój stały poziom uzyskuje po ok 5km. ruszam od razu, zmiana biegów 2,500rpm, nawiew cieply, poziom 1 na start.
odcinki 7-8km, spalanie pb98 11/100
w mojej hondzie przy aktualnych porannych temperaturach wskazowka drgnie po ok 1,5km natomiast swój stały poziom uzyskuje po ok 5km. ruszam od razu, zmiana biegów 2,500rpm, nawiew cieply, poziom 1 na start.
odcinki 7-8km, spalanie pb98 11/100
dzięki za informację.
Potwierdza to fakt, że spalanie d14 = b18 na krótkich odcinkach :) Tylko w moim d14 po 3 km już wskazówka jest na 1/3 skali
Ja też nie grzeję silnika na postoju, od razu ruszam, nie przekraczam 2,5k rpm, a nawiew włączam dopiero gdy wskazówka temp jest w ok 1/4 skali, może 1/5, na 2gi bieg dmuchawy.
A mógłby jeszcze ktoś opisać jak wygląda u niego ruch wskazówki temp z uwzględnieniem używania nawiewu, grzania silnika, maksymalnych prędkości obrotowych silnika w d14 ?
u mnie w d15z8 zaóważyłem że dużo szybciej nagrzewa sie płyn jak odrazu po odpaleniu dam nawiew na 1 i pokrętło na max ciepło. Wczesniej czekałem aż wskazówka dojdzie do 1/3 i dopiero ciepły nawiew. Wskazówka wtedy opada prawie do zera i po chwili wznosi sie do norm.
u mnie w d15z8 zaóważyłem że dużo szybciej nagrzewa sie płyn jak odrazu po odpaleniu dam nawiew na 1 i pokrętło na max ciepło. Wczesniej czekałem aż wskazówka dojdzie do 1/3 i dopiero ciepły nawiew. Wskazówka wtedy opada prawie do zera i po chwili wznosi sie do norm.
aha, rozumie. Ja u siebie zawsze mam pokrętło przekręcone na ciepłe, tylko dmuchawę włączam kiedy wskazówka temp jest w 1/4 skali. Każdy trochę inaczej postępuje.
Kiedy faktycznie pokrętło jest ustawione na zimne powietrze, to nie ma obiegu przez nagrzewnicę i szybciej się nagrzewa płyn chłodniczy (jakiś zawór wstrzymuje cyrkulację przez nagrzewnicę). Jeśli zaś od razu się włącza nawiew (na ciepło) uruchomiwszy silnik, zwłaszcza na wyższe prędkości dmuchawy, wtedy silnik potrzebuje więcej czasu na dobicie do optymalnej temperatury.
U mnie spoko. Właśnie dłużej się nagrzewa, gdy damy ciepło na max i nawiew. Dzisiaj pojechałem na stacje wg google 600 m wskazówka mało co. Ale jak wyjechałem z niej to gdzieś po 100 m miałem już może 1/4, a po niby 1 km już 1/3.
1.przewody wysokiego napięcia moja metoda sprawdzania kabli zaplonowych: spryskujesz kable woda (spryskiwaczka od mr muscle ), odpalasz kataryne i dokladnie ogladasz kable. szukasz chocby jednej iskierki przeskakujacej miedzy kablem a czymkolwiek (upewnij sie, ze nie bedzie to twoja reka). zabieg przeprowadzic w ciemnym garazu lub w nocy, zdala od latarni. Opornic na kablach od ok 4,5K przy najkrótszym do ok 18K na ostatnim
2.filtry
3.olej
4.ciśnienie powietrza w kołach
5.dodatkowe przedmioty w aucie i bagażniki na dachu
6.styl jazdy
7.świece
8.blokujące hamulce podnieś auto i pokręć kołami i zobacz czy aby na pewno coś nie hamuje
9.czujnik tem. Powietrza w dolocie
10.lambda? Na analizie spalin byłeś, żeby wsp. lambda sprawdzić?
Uszkodzone sondy lambda powodują problemy takie jak, np.: wysokie zużycie paliwa, złe właściwości jezdne lub negatywny wynik testu spalin.
Sondy lambda testuje się za pomocą oscyloskopu. Przed rozpoczęciem testu upewnić się, że silnik jest ustawiony zgodnie z parametrami producenta. Następnie silnik musi rozgrzać się do temperatury roboczej, ponieważ sonda lambda działa tylko po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.
Za pomocą odpowiedniej instalacji przyłączeniowej wyjście sondy podłącza się do oscyloskopu. Sondy nie wolno przy tym odłączać od modułu sterowania pracą silnika. Prędkość obrotowa silnika powinna wahać się w obrębie ok. 2000 obr./min.
Jeśli sonda lambda działa prawidłowo, skok napięcia powinien mieścić się w zakresie ok. 0,2 i 0,8 V. Czas, jaki potrzebny jest do wzrostu z 0,2 V do 0,8 V (czas reakcji "mieszanka uboga-bogata"), powinien wynosić ok. 300 milisekund. Czas reakcji "mieszanka bogata-uboga" leży w takim samym zakresie.
Jeśli wyjście sondy jest stałe lub czas reakcji jest zbyt wolny, sondę należy wymienić. Działanie sondy należy sprawdzać przy okazji każdego przeglądu i przed oddaniem samochodu na test spalin.
Wolne działanie sondy powoduje zwiększenie zużycia paliwa i dlatego sondę należy szybko wymienić."
11.Reset kompa
12.Luzy zaworowe
13.Sprawdzić czy kat nie jest zapchany
14.Sprawdzić czy tłumiki nie jest zapchany
15.Sprawdzić zapłon
16.podejrzenie na kostkę która jest wpinana w urządzenie wtryskowe i reguluje doplyw paliwa
17.jeszcze kwestia przewodów paliwowych
18.termostat najpierw się rozgrzewa górny wąż od chłodnicy , a jak termostat puści założmy przy 78 stopniach to dolny, jeśli rozgrzewa Ci się tylko górny albo oba na raz to możesz spokojnie kupować drugi
19.czujnik temp na kompa
Może ktoś dopisze coś jeszcze do tej listy albo poprawi.
Czy bardziej mulaste zapalanie się kontrolki econo może być spowodowane wolniejszym czasem reakcji sondy lambda? Czy może to coś innego?
Pozdro
U mnie w MB2 z d14a8 początkowo potrzebowała na 200 km 18 litrów przy jeździe mieszanej czyli 9l/100 km. Po wymianie filtru powietrza przy takiej samej jeździe z 18 litrów wycisnę 260 km czyli około 7l/100km. Także polecam wymianę tego filtra. W moim wypadku już się zwróciło :D
Pozdro!
Witam,
A oto moja historia:
Hanka to 96 rok silnik 1.4 75 odblokowany na 90
Wymieniony olej i filtr powietrza:
Spalanie 8,6 l /100km
Wydaje mi się że za dużo bo:
1. Tankuje 95 na Orlenie
2. Biegi zmieniam przy 2500 ( może kręcić wyzęj ?)
3. ZAWSZE hamuje silnikiem ...
Raz robie krotkie trasy ale teraz na 226km zjadlo 20l paliwa a 100km z tego bylo w jeden dzien i mona powiedziec e bez korkow itp
Co możecie poradzić
Punk 2) i 3) wplywa raczej na mniejsze spalanie, nie odwrotnie.
Witam,
A oto moja historia:
Hanka to 96 rok silnik 1.4 75 odblokowany na 90
Wymieniony olej i filtr powietrza:
Spalanie 8,6 l /100km
Wydaje mi się że za dużo bo:
1. Tankuje 95 na Orlenie
2. Biegi zmieniam przy 2500 ( może kręcić wyzęj ?)
3. ZAWSZE hamuje silnikiem ...
Raz robie krotkie trasy ale teraz na 226km zjadlo 20l paliwa a 100km z tego bylo w jeden dzien i mona powiedziec e bez korkow itp
Co możecie poradzić
z pewnoscią padła sonda lambda, zrób samodiagnostyke i sprawdz czy nie pokazuje błedów, jak to zrobić, znajdziesz na forum i na google.
aczkolwiek z drugiej strony przy aktualnych temperaturach i KRÓTKICH dystansach jakie robisz to nie jest wcale dużo, a to że krecisz do 2.500 to pikuś, ważne tez czy wciskasz gaz mocno i agresywnie, czy lekko "byleby" dokręcić :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.