PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z geometria, tył.



maniek1987_20
18-11-11, 17:12
Witam, jestem nowy na forum i przychodzę tutaj z pewnym problemem.
Jestem posiadaczem hondy civic 1.4 90km z 99r 5d
Problem polega na tym, iż bylem wczoraj na geometrii całego zawieszenia, przód i tył był do regulacji.
Przód dało się fajnie zrobić, a tył... hmmm, diagnoza: koniec regulacji na wahaczach (tym małym który jest przytwierdzony do podwozia od spodu)
Opony z tylu są wcinane od wewnętrznej strony.
Pomiary wglądają następująco:
lewe koło: 0025`
prawe koło: -1005` -to koło jest bardzo poza tolerancja

Dodam ze auto nie jest obniżone, opony to 175/60/R15

moje pytanie brzmi, co możne być przyczyna, coś trzeba wymienić, proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał podobna sytuacje.

z góry dziękuje i pozdrawiam.

DamianPietras
19-11-11, 11:57
może auto zaliczyło dzwona ?

felizz
19-11-11, 13:21
Na geometrii nie powiedzieli Ci co może być tego przyczyną? Oni powinni potrafić stwierdzić czy auto było bite.

Badboy96
19-11-11, 14:12
do wymiany tulejki. miałem to samo jeszcze w 5 genie

maniek1987_20
19-11-11, 15:11
miało tam jakiegoś dzwona u kobiety ale to było przetarcie boku, no chyba ze o czymś nie wiem, ale jak bylem na geometrii komputerowej to robią tez pomiary kół względem siebie, osi względem siebie i stron względem siebie, były tam odchyłki ale jak to stwierdzili nawet nowe auto ma takie różnice i ze nie ma auta idealnie prostego. Postaram się dodać zdjęcia z geometrii to sobie zobaczycie :) Tez się zastanawiałem nad tulejkami, tylko teraz które dokładnie?? (wiem ze to da się sprawdzić, ale jednak wolałbym wiedzieć które były tego przyczyna), wahacz od regulacji, duży cukierek, a może wszystkie??? Dziękuje za sugestie :)

http://hostuje.net/file.php?id=0742036f86b9fd6f3cfe48a0aff77abe

http://hostuje.net/file.php?id=aa6253468f58995c6a99e64a0b0acc91

w celu obejrzenia obrazu trzeba go pobrać, jest tam cały wynik geometrii mojej hondy :)

felizz
20-11-11, 09:10
do wymiany tulejki. miałem to samo jeszcze w 5 genie

Ciekawe stwierdzenie - nie dość że w samochodzie generację wcześniej to jeszcze nie wiadomo czy tulejki są faktycznie zerwane (zakładam że mówisz o cukierkach).

Badboy96
20-11-11, 11:10
Ciekawe stwierdzenie - nie dość że w samochodzie generację wcześniej to jeszcze nie wiadomo czy tulejki są faktycznie zerwane (zakładam że mówisz o cukierkach).

5 i 6 gen jest konstrukcyjnie praktycznie to samo dopiero 7gen ma inne zawieszenie, tak tulejki na tych małych wahaczach od regulacji kąta pochylenia kół

fiodor88
21-11-11, 08:17
Podpinam się pod temat, bo mam ten sam problem. W zeszłą zimę wpadłem w dużą dziurę i od tego czasu prawe tylne koło stoi lekko pod kątem i nie da się na nim ustawić geometrii. Wymieniłem wahacz górny bodajże, jednak nic to nie dało i nikt nie wie co powinienem wymienić. Czy wymiana tych tulejek na pewno załatwiła by sprawę?

Badboy96
21-11-11, 10:26
jeśli wyraźnie nie widać uszkodzeń tulejek to nie będziesz miał 100% pewności ze to pomoże

maniek1987_20
21-11-11, 11:42
Witam, rozmawiałem z kolega który ma hondę civic 5 gen w coupe, miał podobny problem co ja i kolega wyżej. Tez koniec regulacji z tyłu, tylko ze lewe koło dało się jeszcze jakoś podciągnąć a prawego się nie dało, znalazł mechanika od zawieszenia, ponoć bardzo dobrego i powiedział jemu ze musi kupić cały wahacz wzdłużny (używany) i nowe duże cukierki na dwie strony. Wymienił to i niby pomogło. Choć ciężko mi jest uwierzyć ze wahacz był przyczyna, skąd pewność ze używany nie był gorszy? Pytałem kolegi to na tym starym wahaczu nie było widać, ze był w jakiś sposób wygięty.

Tylko ze u niego jeszcze był taki bajer ze ponoć koło uciekało nie tylko na zewnątrz ale także było lekko skręcone, wiec mógł za to odpowiadać wahacz wzdłużny. a u mnie tego skręcenia nie widać. jest tylko zbieranie opony od wewnętrznej strony. W piątek będę miał więcej czasu to postaram się wydobyć ten mały wahacz od regulacji i zrobić oględziny, wiec dam znać w jakim stanie są te wahacze.

zoy
21-11-11, 11:49
w Hondach "zawiecha" jest bardzo miękka, byle dziura i mamy już po geometrii. To samo się tyczy punktów mocowania zawieszenia wystarczy dobrze wyhamować na krawężniku (tzn. przy&&***) i zawieszenia z przodu już nie ustawisz po mimo wymiany drążków, zwrotnicy itd.

maniek1987_20
18-12-11, 20:14
Problem rozwiązany, do wymiany był wahacz wzdłużny. Teraz jest wszystko dobrze :) pozdrawiam.