Zobacz pełną wersję : MB6 Co dalej?
Witam
Stałem sie "szcześliwym" posiadaczem w\w samochodu :) Bardzo ucieszony tym ze cala rodzina sie buja na 2 walkach (b18c4 i h22a2) Tez zakupilem b18 :P
Lecz co sie okazalo silnik jest troszku padlinowaty na vtecu dosyc bardzo lubi wypic olej :P
Pojawai sie teraz pytanie czy opłaca sie robic remont głowicy + pierscienie na tlokach czy odrazu sie przymierzac do swapa na h22 (tak planowalem to w przyszlosci :rolleyes: ) Co do tej 2 opcji co by mi bylo potrzebne do swapa. Co bym musial wymienic, kupic, co ustawic ?
A ile ci tego oleju bierze ?
Jak go przyciskam to wlasnie dolewam mu 3 litr na 2tysiace kilometrow. To jest masakryczna ilosc. Samochod mi na olej jezdzi a nie na benzyne jak go wysoko krece.
Dodam ze jak jezdze do 5tysiecy to nic nie ubywa
Równie dobrze to może byc głowica , albo i pierścienie, zrób pomiar kompresji i próbe olejową choć to nie da w 100% pewności że to akurat to, a oleju to jednak dużo schodzi .
Gdzie taki pomiar moge zrobic. Chodzi mi raczej o rodzaj warsztatu bo mieszkam pod warszawa.
No i jednak chcial bym tez wiedziec co ejst potrzebne do zamontowania h22 :)
no potrzebujesz swap h22 łapy i półosie:)
Gdzie taki pomiar moge zrobic. Chodzi mi raczej o rodzaj warsztatu bo mieszkam pod warszawa.
No i jednak chcial bym tez wiedziec co ejst potrzebne do zamontowania h22 :)
pod warszawą ? ale z której strony :p ? od południa masz np. Mikimoto.pl od północy JHM itd
swap na h22 mając b18c4 zamontowane to raczej słaby pomysł. Przy okazji remontu możesz włożyć doprężające tłoki, jakieś wałki, dolot, wydech i masz 200 koni.
jak pokazują ost wykresy z hamowni, po lekkim remoncie, ssacym skunka wywaliło prawie 200 kunia (oczywiście wydech i parowa)
oczywiście jest wiele czynników wpływających na wynik z hamowni. b18c4 (bez wad mechanicznych) na dolocie i wydechu pokazują między 180 a 190 KM.
Dokładnie, nie ma reguły że się zrobi takie i takie mody i wynik będzie taki albo taki. Mi olej wciąga proporcjonalnie do używania vtec`a i poprzednim razem na hamowni wyszło 160hp i 160 nm prawie, każdy mówił że silnik już do remontu, a okazało się że wydech miał tłumiki byle jakie i strumienice w miejscu kata, na pełnym przelocie 2,5 moment podobny a moc 176, po lekkich zmianach wydechu wyszło ładnie 185 i 177nm więc trzeba jakoś też mądrze ogarnąć klamoty .
Jutro ściągam głowice zobaczę w jakim stanie jest blok silnika. Zdecydowałem się na remont uszczelniaczy i pierścieni zobaczymy co z tego wyjdzie po dotarciu przejadę się na hamownie :P
Tak przy okazji jaki olej polecacie na dotarcie ? Docelowy po dotarciu jaki chce wlać to Motul 10w40 (do tej pory Mobil10w40)
ja używam millersa. Sprawdź przy okazji szczelność głowicy i niech ci ją wyczyszczą.
Głowica idzie do kapitalnej regeneracji to chyba będą to sprawdzać ;P?
@Rafsio Rozumiem ze silnik mam docierac na Motulku lub Valvoline ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.