PDA

Zobacz pełną wersję : MB6 Co dalej?



Guscioren
17-11-11, 22:24
Witam
Stałem sie "szcześliwym" posiadaczem w\w samochodu :) Bardzo ucieszony tym ze cala rodzina sie buja na 2 walkach (b18c4 i h22a2) Tez zakupilem b18 :P
Lecz co sie okazalo silnik jest troszku padlinowaty na vtecu dosyc bardzo lubi wypic olej :P
Pojawai sie teraz pytanie czy opłaca sie robic remont głowicy + pierscienie na tlokach czy odrazu sie przymierzac do swapa na h22 (tak planowalem to w przyszlosci :rolleyes: ) Co do tej 2 opcji co by mi bylo potrzebne do swapa. Co bym musial wymienic, kupic, co ustawic ?

szastal
17-11-11, 22:29
A ile ci tego oleju bierze ?

Guscioren
17-11-11, 22:36
Jak go przyciskam to wlasnie dolewam mu 3 litr na 2tysiace kilometrow. To jest masakryczna ilosc. Samochod mi na olej jezdzi a nie na benzyne jak go wysoko krece.
Dodam ze jak jezdze do 5tysiecy to nic nie ubywa

szastal
17-11-11, 22:43
Równie dobrze to może byc głowica , albo i pierścienie, zrób pomiar kompresji i próbe olejową choć to nie da w 100% pewności że to akurat to, a oleju to jednak dużo schodzi .

Guscioren
17-11-11, 22:49
Gdzie taki pomiar moge zrobic. Chodzi mi raczej o rodzaj warsztatu bo mieszkam pod warszawa.
No i jednak chcial bym tez wiedziec co ejst potrzebne do zamontowania h22 :)

januwek
26-12-11, 00:47
no potrzebujesz swap h22 łapy i półosie:)

zoy
26-12-11, 20:55
Gdzie taki pomiar moge zrobic. Chodzi mi raczej o rodzaj warsztatu bo mieszkam pod warszawa.
No i jednak chcial bym tez wiedziec co ejst potrzebne do zamontowania h22 :)

pod warszawą ? ale z której strony :p ? od południa masz np. Mikimoto.pl od północy JHM itd

hektor32
26-12-11, 23:01
na jakim oleju jezdzisz?

Konrad84
27-12-11, 08:29
swap na h22 mając b18c4 zamontowane to raczej słaby pomysł. Przy okazji remontu możesz włożyć doprężające tłoki, jakieś wałki, dolot, wydech i masz 200 koni.

szastal
27-12-11, 21:58
jak pokazują ost wykresy z hamowni, po lekkim remoncie, ssacym skunka wywaliło prawie 200 kunia (oczywiście wydech i parowa)

Konrad84
28-12-11, 11:34
oczywiście jest wiele czynników wpływających na wynik z hamowni. b18c4 (bez wad mechanicznych) na dolocie i wydechu pokazują między 180 a 190 KM.

szastal
28-12-11, 18:19
Dokładnie, nie ma reguły że się zrobi takie i takie mody i wynik będzie taki albo taki. Mi olej wciąga proporcjonalnie do używania vtec`a i poprzednim razem na hamowni wyszło 160hp i 160 nm prawie, każdy mówił że silnik już do remontu, a okazało się że wydech miał tłumiki byle jakie i strumienice w miejscu kata, na pełnym przelocie 2,5 moment podobny a moc 176, po lekkich zmianach wydechu wyszło ładnie 185 i 177nm więc trzeba jakoś też mądrze ogarnąć klamoty .

Guscioren
03-01-12, 01:01
Jutro ściągam głowice zobaczę w jakim stanie jest blok silnika. Zdecydowałem się na remont uszczelniaczy i pierścieni zobaczymy co z tego wyjdzie po dotarciu przejadę się na hamownie :P
Tak przy okazji jaki olej polecacie na dotarcie ? Docelowy po dotarciu jaki chce wlać to Motul 10w40 (do tej pory Mobil10w40)

rafsio
03-01-12, 10:04
Motul lub Valvoline

Konrad84
03-01-12, 10:30
ja używam millersa. Sprawdź przy okazji szczelność głowicy i niech ci ją wyczyszczą.

Guscioren
04-01-12, 18:48
Głowica idzie do kapitalnej regeneracji to chyba będą to sprawdzać ;P?
@Rafsio Rozumiem ze silnik mam docierac na Motulku lub Valvoline ?