Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Reset ECU i samodiagnostyka w D15Z8 - raz jeszcze :)



seron
11-05-07, 10:55
Witam.

Mam nadzieję, że mnie za bardzo nie zlinczujecie za tego posta :) Wszystko co niżej jest napisane dotyczy Hondy Civic Aerodeck 2000; 1,5 (D15Z8). Wiem, że temat był poruszany wielokrotnie, przeczytałem wszystkie Wasze posty, ale nie znalazłem rozwiązania na następujące 2 pytania:

1. Czy jest możliwe usunięcie samych błędów ECU, bez restartu całego ECU (tak, aby nie trzeba było po tej operacji uczyć ECU?). Mam pod maską bezpiecznik BackUp (7,5A) i wiem, że on kasuje błędy w ECU, ale wraz z resetem całego kompa. Rozumiem to, ale zastanawiam się jeszcze nad sensem bezpiecznika znajdującego się na lewo od BackUp, oznaczonego jako ECU. Podsumowując, czy jest sposób na skasowanie tylko błedów kompa, bez jego resetu?

2. Jak zrobić samodiagnostykę w moim aucie (Aerodeck D15Z8)? Tutaj też przeczytałem chyba wszystko, co jest dostępne. Rozebrałem plastiki w nogach pasażera, kompa znalazłem, ale żadnych złączek do samodiagnostyki niestety tam nie widziałem. Jest co prawda jakaś złączka, ale to raczej nie jest to, bo z opisów wiem, że powinny być dwie złączki wpięte w jeden element (2-stykowe i 3-stykowe), a ja znalazłem tylko złączkę 2-stykową. Aha, na wykazie w http://www.hondapl.org/samodiagnostyka/samodiagnostyka.html nie ma D15Z8, być może w tych modelach jest jakoś inaczej?

pozdrawiam,
Maciej

Cairo
11-05-07, 11:03
Weż tą złączke dwustykową zmostkuj i obserwuj checka.
Wydaje mi się, że nie ma możliwości skasowania błędów samemu bez skasowania całego ECU.
Nie wiem czemu się tym przejmujesz, przecież nauka kompa nie jest niczym trudnym, ani nie ma żadnych negatywnych skutków.

seron
11-05-07, 11:38
Weż tą złączke dwustykową zmostkuj i obserwuj checka.

No tak, wszystko możną wziąć i zmostkować. Pytanie tylko czy to jest to? Nie chciałbym mostkować, nie będąc pewnym na 100%, że czegoś nie popsuję, tym bardziej że nie jest to luźna złączka, tylko gdzieś wpięta.



Wydaje mi się, że nie ma możliwości skasowania błędów samemu bez skasowania całego ECU.
Nie wiem czemu się tym przejmujesz, przecież nauka kompa nie jest niczym trudnym, ani nie ma żadnych negatywnych skutków.

Tym się akurat nie przejmuję, ale chciałbym wiedzieć jak to jest dokładnie.

Gruszka
11-05-07, 11:53
seron, wpadnij na spota w srode. Oblukamy gablote, sprawdzimy bledy, zresetujemy kompa ;)

seron
11-05-07, 12:36
Hmm, zobaczymy, może uda się wpaść. Gdzie się spotykacie? Czy gdzieś przy Powstańców Śląskich na Bemowie? W jakich godzinach?

Napiszcie proszę jak coś wiecie na forum, do środy jeszcze daleko, a poza tym nie wiem czy uda mi się podjechać. Szczerze mówiąc środa, to trochę zły dzień jak dla mnie :)

pozdrawiam,
Maciej

harvi1
11-05-07, 13:44
masz leniu :bicie:
spoty :zasady:

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=13119

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8194

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8477&postdays=0&postorder=asc&start=2620
:piwo2:

Cairo
11-05-07, 14:15
Weż tą złączke dwustykową zmostkuj i obserwuj checka.

No tak, wszystko możną wziąć i zmostkować. Pytanie tylko czy to jest to? Nie chciałbym mostkować, nie będąc pewnym na 100%, że czegoś nie popsuję, tym bardziej że nie jest to luźna złączka, tylko gdzieś wpięta.


Ale ja uważam, że to jest właśnie ta kostka bo innej dwupinowej tam nie ma.

grmi
16-07-07, 17:14
"Wytrzęsło" mi w czasie jazdy dwa kabelki z wtyczkami po prawej stronie schowka, przy prawym kolanie pasażera. Jedna wtyczka ma dwa kabelki - czy to złącze do Samodiagnostyki ? Druga wtyczka ma pięć kabelków - co to jest ?

Cairo
16-07-07, 17:41
Ta co ma dwa kabelki jest od samodiagnostzki, a ta druga.... to nie wiem :speszony:

crash
16-07-07, 21:06
dolacze sie do tematu zeby nie zakldadac nowego... przeczytalem http://www.hondapl.org/samodiagnostyka/samodiagnostyka.html i mam jedno pytanko.... piszą tam ze zeby nauczyc znowu kompa trzeba zostawic fure na jalowym i uczyc ale tez trzeba jezdzic przez 20-30 min z rozna predkoscia....... pytam sie : jaka ma byc ta predkosc ?? mam jej dawac w dupe czy jechac delikatnie ?? :D

Konrad84
16-07-07, 22:24
20-30 minut to musi stać na jałowym do załączenia i wyłączenia wentylatora. Następnie jak to koledzy z forum ładnie określają, musisz pojeździć w różnym zakresie obrotów :devil:. Ja osobiście najpierw jeżdże chwilę w przedziale 2200-3000, potem 3000-4700, następnie do red line-a byle nie dotknąć :) A potem wracam do domu jak zwykle.

Boniar
17-07-07, 09:04
błedy można wykasować po podpięciu się przez wtyczkę do ecu - znajomy kasował w serwisie niemieckim(mieszkam przy granicy) błąd airbag jakiś tam - za free!
w polsce to raczej nie bedzie za free :)

Konrad ale co więcej do dodania?
w serwisie podpieli się komputerkiem przez złącze serwisowe i wykasowali błąd z ecu - taką tylko miałem informacje od tego znajomego - jeszcze tylko że akurat na ten bład (nie pamietał nr) nie działało resetowanie ecu

Konrad84
17-07-07, 19:51
skoro postanowiłeś pomóc swoim postem to może trochę więcej szczegółów.