tom_alo
11-05-07, 02:35
Witam wszystkich,
Przesortowałem całe forum, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem. A mianowcie: Autko zakupiłem w Listopadzie zeszłego roku,przy przebiegu 128tyś(taki był stan licznika) odrazu zmieniłem rozrząd, filtry oraz olej(minerał z shella, ponieważ autko było sprowadzone z Włoch, nie miałem żadnych informacji od użytkownika). Zawsze zastanawiało mnie dlaczego poziom płynu w zbiorniczku retencyjnym jest taki wysoki, ale nie skupiałem sie na tym.(...)
Bardziej niepokoiło mnie dość duże spalanie jak na ten model( 8/100km), oraz dziwne zawieszanie sie wskazówki obrotów. Spalania nie udało mi sie wtedy zmniejszyć, ale za obroty odpowiadała nie otwierająca sie przepustnica. Ostatnimi czasy, gdy zrobiło sie już ciepło, samochód zaczął mi sie przegrzewać, wskazówka dochodziła czasem pod max. Kontrolowałem to i zmniejszałem temp. dmuchawą. Auto jest ospałe, nie zbiera sie zbyt żwawo i pali za dużo, wiec podejrzewałem w tej kwestii jest to wina rozregulowanego gaznika. Podjechałem do mechanika, specjalizującego sie w Hondach bo chciałem dowiedzieć co moze sie dziać i dlaczego tak chłodzenie sie zachowuje. Otwarł denko od chłodnicy, oczywiscie uwoliniło sie ciśnienie- głowna wskazówka ze uszczelka pod głowicą domaga sie wymiany. Stwierdził że pompa wody przecieka, również trzeba ją wymienić. Tym sie zasugerował i postwaił diagnozę- uszczelka(krzyknął mi 2000zł, pózniej zszedł do 1500:|!) sprawdził mi kompresję silnika, z wydruku: na 1: 12bar;2:12bar;3:13,5 bar oraz na 4:12 bar.Po czym stwierdził ze w sumie srednio jest 11bar?. Gdy wyciągał świece, wszystkie oprócz cylindra 3( o najwyższej kompresji), były okopcone, na jednej znajdował sie olej, ale była to chyba wina niedokońca szczelnej uszczelki pokrywy silnika. Silnik oleju nie bierze w ogóle, od wymiany przejechałem 8 tyś a poziom cały czas jest na maxa.
(...)Zagadka rozwiązała sie dzisiaj, gdy mechanik przelewał płyn do chłodnicy, ze korek ze zbiorniczka retencyjnego nie miał rurki która wciąga płyn z powrotem do układu chłodzenia(jeszcze jej nie założyłem).Gdy napełnił mi ten układ płynem, uzupełnił z wodą, przejechałem 30km i płynu przelało bardzo mało do zbiorniczka retencyjnego i auto nie nabrało niezdrowej temp. choć dalej było ospałe. Tak jakby to ciśnienie zw. z uszczelką nie przerzucało płynu do zbiorniczka.
Pytania:
1. Czy silnik mógł sie uszkodzić(nigdy nie był nadmiernie przegrzany)?
1. Czy jest to na pewno wina uszczelki, czy uszczelka jest dobra?
2. Czy kompresja jest dobra?jaka powinna być seryjna?Jaka dla takiego przebiegu?
3. Jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki razem z robocizną przeważnie?
4. Za duże spalanie wywołane wyeksploatowanymi świecami bądź rozregulowanym gaźnikiem, czy może być to spowodowane ewentualnym uszkodzeniem uszczelki?
5. Co proponujecie?Najpierw wymienić płyn chłodniczy, świece, pompę wody, wyregulować gaźnik,zobaczyć co sie będzie działo a dopiero później uszczelkę?
Przesortowałem całe forum, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem. A mianowcie: Autko zakupiłem w Listopadzie zeszłego roku,przy przebiegu 128tyś(taki był stan licznika) odrazu zmieniłem rozrząd, filtry oraz olej(minerał z shella, ponieważ autko było sprowadzone z Włoch, nie miałem żadnych informacji od użytkownika). Zawsze zastanawiało mnie dlaczego poziom płynu w zbiorniczku retencyjnym jest taki wysoki, ale nie skupiałem sie na tym.(...)
Bardziej niepokoiło mnie dość duże spalanie jak na ten model( 8/100km), oraz dziwne zawieszanie sie wskazówki obrotów. Spalania nie udało mi sie wtedy zmniejszyć, ale za obroty odpowiadała nie otwierająca sie przepustnica. Ostatnimi czasy, gdy zrobiło sie już ciepło, samochód zaczął mi sie przegrzewać, wskazówka dochodziła czasem pod max. Kontrolowałem to i zmniejszałem temp. dmuchawą. Auto jest ospałe, nie zbiera sie zbyt żwawo i pali za dużo, wiec podejrzewałem w tej kwestii jest to wina rozregulowanego gaznika. Podjechałem do mechanika, specjalizującego sie w Hondach bo chciałem dowiedzieć co moze sie dziać i dlaczego tak chłodzenie sie zachowuje. Otwarł denko od chłodnicy, oczywiscie uwoliniło sie ciśnienie- głowna wskazówka ze uszczelka pod głowicą domaga sie wymiany. Stwierdził że pompa wody przecieka, również trzeba ją wymienić. Tym sie zasugerował i postwaił diagnozę- uszczelka(krzyknął mi 2000zł, pózniej zszedł do 1500:|!) sprawdził mi kompresję silnika, z wydruku: na 1: 12bar;2:12bar;3:13,5 bar oraz na 4:12 bar.Po czym stwierdził ze w sumie srednio jest 11bar?. Gdy wyciągał świece, wszystkie oprócz cylindra 3( o najwyższej kompresji), były okopcone, na jednej znajdował sie olej, ale była to chyba wina niedokońca szczelnej uszczelki pokrywy silnika. Silnik oleju nie bierze w ogóle, od wymiany przejechałem 8 tyś a poziom cały czas jest na maxa.
(...)Zagadka rozwiązała sie dzisiaj, gdy mechanik przelewał płyn do chłodnicy, ze korek ze zbiorniczka retencyjnego nie miał rurki która wciąga płyn z powrotem do układu chłodzenia(jeszcze jej nie założyłem).Gdy napełnił mi ten układ płynem, uzupełnił z wodą, przejechałem 30km i płynu przelało bardzo mało do zbiorniczka retencyjnego i auto nie nabrało niezdrowej temp. choć dalej było ospałe. Tak jakby to ciśnienie zw. z uszczelką nie przerzucało płynu do zbiorniczka.
Pytania:
1. Czy silnik mógł sie uszkodzić(nigdy nie był nadmiernie przegrzany)?
1. Czy jest to na pewno wina uszczelki, czy uszczelka jest dobra?
2. Czy kompresja jest dobra?jaka powinna być seryjna?Jaka dla takiego przebiegu?
3. Jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki razem z robocizną przeważnie?
4. Za duże spalanie wywołane wyeksploatowanymi świecami bądź rozregulowanym gaźnikiem, czy może być to spowodowane ewentualnym uszkodzeniem uszczelki?
5. Co proponujecie?Najpierw wymienić płyn chłodniczy, świece, pompę wody, wyregulować gaźnik,zobaczyć co sie będzie działo a dopiero później uszczelkę?