Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ciekawy problem z układem chłodzenia, uszczelka?



tom_alo
11-05-07, 02:35
Witam wszystkich,


Przesortowałem całe forum, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem. A mianowcie: Autko zakupiłem w Listopadzie zeszłego roku,przy przebiegu 128tyś(taki był stan licznika) odrazu zmieniłem rozrząd, filtry oraz olej(minerał z shella, ponieważ autko było sprowadzone z Włoch, nie miałem żadnych informacji od użytkownika). Zawsze zastanawiało mnie dlaczego poziom płynu w zbiorniczku retencyjnym jest taki wysoki, ale nie skupiałem sie na tym.(...)

Bardziej niepokoiło mnie dość duże spalanie jak na ten model( 8/100km), oraz dziwne zawieszanie sie wskazówki obrotów. Spalania nie udało mi sie wtedy zmniejszyć, ale za obroty odpowiadała nie otwierająca sie przepustnica. Ostatnimi czasy, gdy zrobiło sie już ciepło, samochód zaczął mi sie przegrzewać, wskazówka dochodziła czasem pod max. Kontrolowałem to i zmniejszałem temp. dmuchawą. Auto jest ospałe, nie zbiera sie zbyt żwawo i pali za dużo, wiec podejrzewałem w tej kwestii jest to wina rozregulowanego gaznika. Podjechałem do mechanika, specjalizującego sie w Hondach bo chciałem dowiedzieć co moze sie dziać i dlaczego tak chłodzenie sie zachowuje. Otwarł denko od chłodnicy, oczywiscie uwoliniło sie ciśnienie- głowna wskazówka ze uszczelka pod głowicą domaga sie wymiany. Stwierdził że pompa wody przecieka, również trzeba ją wymienić. Tym sie zasugerował i postwaił diagnozę- uszczelka(krzyknął mi 2000zł, pózniej zszedł do 1500:|!) sprawdził mi kompresję silnika, z wydruku: na 1: 12bar;2:12bar;3:13,5 bar oraz na 4:12 bar.Po czym stwierdził ze w sumie srednio jest 11bar?. Gdy wyciągał świece, wszystkie oprócz cylindra 3( o najwyższej kompresji), były okopcone, na jednej znajdował sie olej, ale była to chyba wina niedokońca szczelnej uszczelki pokrywy silnika. Silnik oleju nie bierze w ogóle, od wymiany przejechałem 8 tyś a poziom cały czas jest na maxa.


(...)Zagadka rozwiązała sie dzisiaj, gdy mechanik przelewał płyn do chłodnicy, ze korek ze zbiorniczka retencyjnego nie miał rurki która wciąga płyn z powrotem do układu chłodzenia(jeszcze jej nie założyłem).Gdy napełnił mi ten układ płynem, uzupełnił z wodą, przejechałem 30km i płynu przelało bardzo mało do zbiorniczka retencyjnego i auto nie nabrało niezdrowej temp. choć dalej było ospałe. Tak jakby to ciśnienie zw. z uszczelką nie przerzucało płynu do zbiorniczka.

Pytania:

1. Czy silnik mógł sie uszkodzić(nigdy nie był nadmiernie przegrzany)?
1. Czy jest to na pewno wina uszczelki, czy uszczelka jest dobra?
2. Czy kompresja jest dobra?jaka powinna być seryjna?Jaka dla takiego przebiegu?
3. Jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki razem z robocizną przeważnie?
4. Za duże spalanie wywołane wyeksploatowanymi świecami bądź rozregulowanym gaźnikiem, czy może być to spowodowane ewentualnym uszkodzeniem uszczelki?
5. Co proponujecie?Najpierw wymienić płyn chłodniczy, świece, pompę wody, wyregulować gaźnik,zobaczyć co sie będzie działo a dopiero później uszczelkę?

sodaone
11-05-07, 09:45
Ja tu widzę,że mechanior korzystając z twojej niewiedzy chcę Cię poprostu orżnąć na maxa.

Chłopaku 2000 za wymianę uszczelki pod głowicą??!! Taka uszczelka (oryginalna) kosztuje 270pln robocizna to max 200pln.

Świece mają ogromne znaczenie jeśli chodzi o spalanie. Jesli nie dają mocnej iskry silnik poprostu nie spala Ci benzyny. Dodajesz gazu i nic się nie dzieje. Gaźnika nawet nie dotykaj!!

Zmień świece i płyn. I jedź do innego mechanika.

evil_kid
11-05-07, 15:29
Zależy co masz na myśli pisząc o wymianie uszczelki...
Może być, że wyjdzie Ci ok 500zł, ale to za samą uszczelkę + robociznę, a prawidłowo powinno się zrobić duuużo więcej rzeczy i wtedy może wyjść czterocyfrowa sumka...
A gdzie Ci palił 8L? W mieście czy na trasie?

sodaone
11-05-07, 15:54
evil_kid, nie przesadzaj. Jeśli głowica jest szczelna, a pierścienie nie zużyte to co ma więcej wymieniać? No może jeszcze uszczelkę pod pokrywę zaworów i uszczelniacze,ale to też 2000 nie wyjdzie.

evil_kid
11-05-07, 18:14
No nie napisałem,że wyjdzie 2000, ale czterocyfrowa suma.A prawidłowo powinno się robić szlif itd.

sodaone
12-05-07, 09:22
?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????

tom_alo
13-05-07, 20:56
Tak tez myslałem że to troszkę przesadzona cena, mówił tez o szlifie głowicy, pierscieni... pojade jutro zmienić świece i płyn(ile płynu wchodzi do układu chłodznia w d13b2?)Palił tyle w cyklu miesznym. Jak to jest z kompresja dla takiego przebiegu?Z tego co wiem to najważniejsze jest to zeby były równe. Po uzupełnieniu płynu u mechanika z chłodnicy nie wybija płynu do zbiorniczka retencyjnego, czy to oznacza ze uszczelka jest dobra?Przy walnietej uszczelce pownnien brac olej?

sodaone
14-05-07, 09:34
Po pierwsze głowicę się planuje (frezuje) ,a nie szlifuje. Można i szlifować, ale szlifowanie to obróbka dużo bardziej dokładna i z tego co wiem zupełnie niepotrzebna w przypadku głowicy.

Gość chce Ci robić remont silnika, ale poco? Pewnie, że można robiś szlif wału, zmienić pierścienie, wszystkie uszczelki, szlifować cylindry i tak dalej. Nie daj się zrobić w konia.
Zmień świece i płyn i pojeździj przynajmniej 500km,żeby sprawdzić jak się zachowuje silnik.

Czy powinien brać olej? Niekoniecznie zależy w którym miejscu uszczelka uległa uszkodzeniu.

Ilość płynu w układzie chłodzenia to z tego co pamiętam 1,1 l

tom_alo
14-05-07, 23:20
Wymieniałem dzisiaj płyn i świeczki, zobczymy jak teraz bedzie chodził. Mam pytanko, mechanik do którego pojechałem mówił ze do Hani wchodzi pod 5l( a wchodzi jednak 3,5l), wiec kupółem 2 koncentraty i wode destylowną, mechan wlał 2l koncentrau i dolał tylko 1,5 l wody, czy to ma jakieś znaczenie?miesznaka powinna być 1:1 conajmniej?Czy nic sie nie stanie przy bardziej stęzonym roztworze?

PS. Anegdotka: pojechałem do tamtego mechana który krzyknął mi 2000 za ta uszczelkę, pojechałem i mówię ze chciałbym wymienić świece i płyn chłodniczy, policzył za każda swiece 20 zł!!, za wymianę jednej świecy 8zł!!, a za całą wymiane płynu chłodniczego 88zł!! uśmiałem sie i wyszedłem, mając w tym czasei świce po 12 i płyn w bagażniku, strasznie parszywy ziom, ceny jak w ASO albo lepiej wiec uszczelka gdzie idziej z tym wszystkim to byłby koszt conbiajmniej 40% z 1500, tragednia....


Dzięki za pomoc, jeśli nie zapomną dam znać co sie działo

pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

sodaone
15-05-07, 10:52
Ale sk******.

Z tą ilością płynu to ja przegiąłem sorry :speszony: 1,1 l to wchodzi do chłodnicy :bicie: Z tym koncentratem to chyba miales isntrukcje jak to wymieszać?

Dawaj znać co i jak jak ogarniesz temat.

ceelx
15-05-07, 11:00
czterocyfrowka moze wyjsc bardzo szybko jak doliczysz sruby glowicy i wszystkie uszczelki ;)
znam osobiscie takiego mechaniora ktory do wymiany swiec demontuje glowice ;)
ale to ze chce cie naciagnac to sodaone, ma racje
jedz do innego speca.

mozes
15-05-07, 12:31
Wymieniałem dzisiaj płyn i świeczki, zobczymy jak teraz bedzie chodził. Mam pytanko, mechanik do którego pojechałem mówił ze do Hani wchodzi pod 5l( a wchodzi jednak 3,5l), wiec kupółem 2 koncentraty i wode destylowną, mechan wlał 2l koncentrau i dolał tylko 1,5 l wody, czy to ma jakieś znaczenie?miesznaka powinna być 1:1 conajmniej?Czy nic sie nie stanie przy bardziej stęzonym roztworze?
Temperatura krzepnięcia (zamarznięcia) będzie niższa np. -30 stopni a jak byś zrobił 1:1 to byłaby np -22 stopnie. Silnikowi na pewno to nie zaszkodzi.
Pozdr

enzo
16-05-07, 13:26
odkręć korek od chłodnicy i na zminym silniku uruchom autko, poczekaj spokojanie az termostat sie otworzy jesli zobaczysz bąbelki w płynie chłodniczym to przedmuch na uszczelce.
jesli wymiana uszczelki to koniecznie planowanie głowicy, oraz jej sprawdzenie, jesli silnik był przegrzany trzeba sprawdzić szczelność zaworów, oraz czy nie jest przypadkiem pęknięta ( w hondach zadko się zdaza)
w przypadku przegrzania silnika może dojść również to wygięcia bloku, nalezy sprawdzic czy jest prosty. ale do tego to juz trzeba miec wyjatkowe szczescie.
jesli bierze ci olej to w pierwszej kolejnosci uszczelniacze, jesli autko ma zdrowa kompresję to nie powinno brać na pierścieniach szczególnie przy tak niewielkim przebiegu ;)
zdaj relacje jak postępy w diagnozie

Amorr
16-05-07, 19:37
enzo a co jesli do tego dodamy brak nawiewu cieplego powietrza mimo iz ustawione jest max hot ?? zreszta http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=30117 mam chyba podobny problem ...