Raccoon
10-05-07, 16:41
Witam,
mam Hondę Civic 3D 97' z silnikiem 1.6 ESi. Samochód ma zamontowaną manualną skrzynię biegów (tak było jak już kupiłem, prawdopodobnie automat się popsuł i takie coś tam wsadzili). Po odpaleniu auta silnik na jałowym biegu ma ok. 1000 obrotów (czyli prawidłowo). Jednak po ruszeniu, jak silnik się rozgrzeje i stanę np. na światłach to obroty są podwyższone i lekko falują (około 1500 - 2000). Nie jest tak zawsze, czasem zatrzymam się i obroty są ok, ale w większości przypadków jest falowanie. Standardowe przyczyny falowania były sprawdzane (silnik krokowy czy coś tam jeszcze). Mechanik powiedział mi, że to najprawdopodobniej coś podaje impuls na silnik (np. czujnik toczenia się). Byłem sprawdzić auto na komputerze w ASO (Waszkowiak koło Poznania), a tam mi powiedzieli że nie mogą sprawdzić bo komputer żąda pozycji "Parkowanie" na skrzyni żeby przejść dalej (czyli komputer w aucie jest od automatu). Jak sprawdzili to powiedzieli mi też, że kable od komputera do skrzyni są po prostu odcięte.
Czy jest jakiś sposób na usunięcie tej usterki? Nie wiem czy wymiana komputera coś da, ponieważ w wersji 1.6 silnika były tylko skrzynie automatyczne, a ręczne w wersji 1.5. Czy znacie jakiegoś specjalistę który byłby w stanie przeprogramować mi komputer żeby nie podawał tego impulsu na silnik? Może jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie?
Pozdrawiam
mam Hondę Civic 3D 97' z silnikiem 1.6 ESi. Samochód ma zamontowaną manualną skrzynię biegów (tak było jak już kupiłem, prawdopodobnie automat się popsuł i takie coś tam wsadzili). Po odpaleniu auta silnik na jałowym biegu ma ok. 1000 obrotów (czyli prawidłowo). Jednak po ruszeniu, jak silnik się rozgrzeje i stanę np. na światłach to obroty są podwyższone i lekko falują (około 1500 - 2000). Nie jest tak zawsze, czasem zatrzymam się i obroty są ok, ale w większości przypadków jest falowanie. Standardowe przyczyny falowania były sprawdzane (silnik krokowy czy coś tam jeszcze). Mechanik powiedział mi, że to najprawdopodobniej coś podaje impuls na silnik (np. czujnik toczenia się). Byłem sprawdzić auto na komputerze w ASO (Waszkowiak koło Poznania), a tam mi powiedzieli że nie mogą sprawdzić bo komputer żąda pozycji "Parkowanie" na skrzyni żeby przejść dalej (czyli komputer w aucie jest od automatu). Jak sprawdzili to powiedzieli mi też, że kable od komputera do skrzyni są po prostu odcięte.
Czy jest jakiś sposób na usunięcie tej usterki? Nie wiem czy wymiana komputera coś da, ponieważ w wersji 1.6 silnika były tylko skrzynie automatyczne, a ręczne w wersji 1.5. Czy znacie jakiegoś specjalistę który byłby w stanie przeprogramować mi komputer żeby nie podawał tego impulsu na silnik? Może jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie?
Pozdrawiam