PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana pierscieni tlokowych



SCKAPE
15-11-11, 02:07
na 90% uszczelka pod glowica zaczyna powoli puszczac wiec wymieniajac ja postanowilem wymienic pierscienie na tlokach, czy jest cos magicznego o pierscieniach co powinienem wiedziec?
tzn isc do salonu i poprostu orginalne kupic czy jakies inne?
i przy okazji ktora uszczelka pod glowice jest najciezsza i pasyje do d13b2, bylo gdzies ale nie moge znalesc...
aha i moze jeszejedno czy pierscienie do wszystkich silnikow d serii sa takie same czy musze wziasc specyficznie do d13b2?
i czy trzeba planowac glowice?

reaktor
15-11-11, 02:13
yy prpponuje żebys oddał to komuś kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie
albo najpier duuzo na ten temat poczytał a potem zadawał pytania

Whiplash
15-11-11, 02:18
pierscienie do d13 sa inne niz d15 i trudniej dostepne, maja prawie 2 razy wyzszy pierscien olejowy, a jak nie masz o machanice jakiegos tam pojecia to lepiej zeczywiscie to komus oddaj

SCKAPE
15-11-11, 15:02
eeee tam... gadacie...
dam rade;)
zawsze musi byc ten pierwszy raz:)

Yotomeczek86
15-11-11, 15:09
Po co remontować skoro silnik za 300zł kupisz ;] Na dodatek sprawny

Saiti
15-11-11, 15:18
dam rade

Jeśli nie widziałeś silnika w środku to nie dasz rady. Ciekawe, jak wsuniesz tłok na miejsce.

lozek
15-11-11, 16:50
Jeśli nie widziałeś silnika w środku to nie dasz rady. Ciekawe, jak wsuniesz tłok na miejsce.

da radę.

Młotek i śrubokręt Twoim sprzymierzeńcem ! :D

Saiti
15-11-11, 20:19
Młotek i śrubokręt Twoim sprzymierzeńcem !

No chyba że widział też młotek, to już co innego ;)

SCKAPE
15-11-11, 21:07
dobra zwała nie jest zła;D
ale skoro juz łacha ze mnie drzecie to moze i pomozecie tez odrobine?
wiem ze mozna tanio ten silnik kupic ale ja nie chce, muj na chamowni bez modow wyrzygal 75,2 KM z 75,0KM ktore mial saryjnie ale na przestrzeni lat stracil troche na momecie 93Nm z 102Nm ktore bylo, wiec nie jest z nim zle. Sprawdzilem kompresje i wyglada na to ze spadla od 1,3 do 1,6bara na cylinder i z proby olejowej wynika ze to pierscienie - dlatego je wymieniam. Mam instrukcje jak to zrobic aczkolwiek nie bylo zadnej wzmianki o problemach z wlozeniem tloka spowrotem do cylindra... Ten samochod mam tylko i wylacznie do majsterkowania i zabawy wiec zamierzam sam pierscienie wymienic i sie czegos nowego przy okazji nauczyc, wiec jesli juz skonczyliscie szydzic to zarzućcie jakies podpowiedzi ktore moga byc istotne przy wymianie pierscieni.

jogal
15-11-11, 22:11
Ubytek NM może być spowodowany złym ustawieniem hamowni. Pokazałbyś ten wykres. Po mojemu to masz wszystko dobrze, pierwszy raz słyszę żeby komuś w d13 i to jeszcze nie pomodzonym padły pierścienie. Jak lubisz majsterkować to radzę Ci zainwestować w mpfi, na którym będziesz miał ok 110km i 125nm. Jaką kompresję masz na poszczególnych cylindrach bo w serii ma byś 13 bar na kazdym, jak masz poniżej 9.5 to do remontu...

SCKAPE
15-11-11, 22:38
to powiedz co o tym wyslisz:

mierzylem jakies 6 dni temu:
cylinder - 1 pomiar na sucho / 2 pomiar na sucho // 3 pomiar z olejem / 4 pomiar z olejem

1 - 12,2 / 12,2 // 14,0 / 13,5
2 - 11,8 / 11,7 // 13,3 / 13,0
3 - 11,9 / 11,9 // 13,6 / 13,4
4 - 12,0 / 12,0 // 13,7 / 13,4

wyniki z hamowni z przed 4 dni:
http://img408.imageshack.us/img408/3585/dsc4050t.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/5299/dsc4052p.jpg

Whiplash
15-11-11, 23:35
nie koniecznie musz byc to pierscienie, moga rowniez byc zawory olej tez je doszczelnia

jogal
15-11-11, 23:45
ewidentnie tylko masz zawory do ustawienia. Silnik zdrowy. Pomiar był na gorącym silniku??. Odblokuj sobie gaźnik to góra się poprawi. Co to za dzika hamownia jakaś??

SCKAPE
16-11-11, 00:35
hmm... to moze i uszczelka tez cos tam rozszczelnia... wykres byl robiony jeszcze na starych kablach swiecach i filtrze - dzis to powymieniałem, chyba jednak poprostu wymienie uszczelke, walek, ustawie zawory na nowo i jeszcze raz zobacze jak kompresja wypadnie.
odblokowalem gaznik wlasnie dzis + wywalilem kanape i kilka zbednych rzeczy z tylu auta.
dzika hamownia bo panowie robia dzikie auta;) a tak powazniej to 1 raz w zyciu na hamowni bylem i ciezko mi cos powiedziec - panowie buduja tam samochody rajdowe, kilka ich tam stalo... i w sumie to na tyle co wiem...

LechuLK
16-11-11, 00:44
ale jak wymienisz uszczelkę i się okaże że jednak pierścienie trzeba wymienić to znowu nową uszczelkę będziesz musiał kupić.

Whiplash
16-11-11, 01:11
uszczelki nie tuszaj, bo jakby ci kompresja nia uciekala to bys to w wodzie widzial, cylindry masz dookola woda otoczone wiec jak kompresja ucieka uszczelka to ci bombelki w chlodnicy sie pojawiaja, a taki odchyl od normy miedzy cylindrami jest ok, ja mam silnik niedawno remontowany i na zimnym mam na zewnetrznych po 16barow a na wewnetrzych po 14 :) na rozgrzanym sie wszystko wyrownuje i jest po 16,5 na wszystkich :)

SCKAPE
16-11-11, 01:51
mysle ze gdzies tam olej do wody mi sie dostaje - kolor plynu zmienil mi sie na powiedzmy kawa z mlekiem, tak czy siak chce ciut ciensza uszczelke wsadzic. a jesli sie okaze ze musze jednak pierscienie wymienic to trudno jeszcze raz sie uszczelke zmieni - jakos dam rade sobie z tym żyć;)

jogal
16-11-11, 08:56
a Oleju CI ubywa?? Fura kopci?? Jak koniecznie chcesz już zmieniać uszczelkę to bierz taką jak jest w 6 generacjach civiców czyli np d14a4,d16y7,d16y8.

SCKAPE
16-11-11, 11:58
szczerz nie wiem czy mi ubywa oleju zaczalem jezdzic nia tydzien temu, wyjezdzilem niecale 2 baki paliwa puki co, uszczelka z d16z6 i d16y8 sa takie same jesli chodzi o grubosc, kupie jedna z nich i w sumie to wlasnie wychodze do sklepu;)

SCKAPE
17-11-11, 03:04
zamowilem orginalne: uszczelke pod glowice od d16y8 uszczelki gniazd swiecowych - czy jakos tam, uszczelke pod obudowe i uszczelniacz do walka rozrzadu, powinny rano byc do odebrania.
wiec zamierzam wymienic uszczelke pod glowica i od razu walek rozrzadu na ostrzejszy z d14a1 w ten weekend, czy potrzebuje jeszcze czegos czego nie zamowilem? i ewentualnie czy macie jakies sugestie co jeszcze by tu mozna poprawic robiac ta robote? aha i czy warto moze przy okazji wymienic uszczelniacze zaworow? czy maja one wplyw na kompresje? odrazu powiem ze nie mam pojecia w jakim stanie sa.

SCKAPE
17-11-11, 20:31
odbierajac graty z serwisu pogadalem z mechanikiem hondy i powiedzial zebym nie wymienial uszczelniaczy zaworow bo gowno mi to da jesli chodzi o kompresje... ale polecil mi wypolerowanie jakims specjalnym wynalazkiem zaworow i gniazd zawolowych - powinno dac efekt przy przebiegu jaki mam. Co tu jeszcze z głowica porobic skoro ja wykrece?

Whiplash
17-11-11, 21:42
powiekszenie kanalow ssacych i wydechowych do wielkosci tych na uszczelce zeby zadnych progow nei bylo

jogal
17-11-11, 21:56
głowicy to tam nie ma co dopasowywać bo uszczelka jest ok, tylko kolektor jest centralnie do kitu. Tutaj dokładnie widać o co chodzi:

http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/95/04/45/1895044516

Rozwiercanie za wiele też nie da bo ma bardzo cienkie kanały, najlepszym wyjściem jest kolektor z d16z6 :)

SCKAPE
17-11-11, 23:53
faktycznie kupa.. ale zawsze troche krawedzie mozna odrobine przeleciec... pozatym kolektor po nowym roku wskoczy 421 lub dlugi 41 jeszcze zobacze...
w sumie juz sporo sie naczytalem o rozwiercaniu glowicy etc... tylko do konca nie wiem jakich nazedzi uzyc, napewno wiertara + sciernica listkowa, tylko nigdzie nie znalazlem jakiej grubosci papier ta sciernica ma miec, i pozniej czym sie poleruje kanaly ect... czy jakas pasta jak do zaworow i czego do polerowania uzyc? jakiegos mega drobnego papieru czu wolframu czy.. nie wiem waty;)
tez zastanawiam sie jak od strony praktycznej wygada wyprucie katalizatora..
siedze na google i szukam odpowiedzi, jesli jakies znacie to prosze podajcie.

Whiplash
18-11-11, 01:19
do obrubki glowicy polecam http://allegro.pl/frezy-ksztaltowe-6-cz-i1940224328.html potem scieraki listkowe, i tak kanaly dolotowe wykoncz papierem 60-80 zeby rysy byly, a wydechowe mozesz wypolerowac na lustro :)

SCKAPE
18-11-11, 09:56
ok tylko powiedz mi jak na lustro to wypolerowac, czym i wogole..?

Saiti
18-11-11, 10:01
ok tylko powiedz mi jak na lustro to wypolerowac

Papierem ściernym.

SCKAPE
18-11-11, 16:11
jaka gruboscia?

Gumka23
20-11-11, 07:13
Trzydziestka przelec, bedzie lustro.

SCKAPE
21-11-11, 20:57
myślałęm zrobić to pilnikiem do drewna, bo skoro bierze taki delikatny material jak drewno to chyba dość gładko wyrówna mi aluminium.

Saiti
22-11-11, 07:52
Trzydziestka przelec, bedzie lustro.

Zarost dziecięcy tym golisz?

mlodyxx
22-11-11, 10:22
ciekawe co z tego d 13 wyjdzie ;D chyba samolot jakis jak chcesz miec lustro na aluminium to papier1000 1500 2000 na wode jakis sprzet do tego bo recznie to ci sie do wiosny zejdzie puzniej jakis filc dopasowac i pasta wykonczyc zabawy troche jest ale lusterko sie robi apropo tematu czy oplaci kolektor od pelnego wtrysku polerowac ?? daje to cos wogole ? czy tylko satysfakcje :D

piroman
22-11-11, 11:08
czy oplaci kolektor od pelnego wtrysku polerowac ?? daje to cos wogole ?

nie

SCKAPE
22-11-11, 12:24
lustro nie ale pozbycie sie ostrych załamań/krawędzi tak - bylem wczoraj w warsztacie gdzie robia mega projekty (mega czytaj mega...) pokazali mi kilka rzeczy wyjasnili conieco i przyokazji stwierdzili ze zdeka bezses bez odpowiedniego sprzetu do sprawdzania przeplywu powietrza to robic, pozatym im zajmuje doprowadzenie jednego kanalu do perfekcji czasami i miesiac! pozniej ten jeden kanał skanuje jakas maszyna i robi identyczne kopie w pozostałych... ect ect w kazdym badz razie mowili ze jak juz sie uparlem to zebym bron boze nie powiekszał kanałów tylko zeszlifował na gladno ostre krawedie i tyle, bo jak zle powieksze to w efekcie moc spadnie...

Saiti
22-11-11, 18:23
lustro nie ale pozbycie sie ostrych załamań/krawędzi tak - bylem wczoraj w warsztacie gdzie robia mega projekty (mega czytaj mega...) pokazali mi kilka rzeczy wyjasnili conieco i przyokazji stwierdzili ze zdeka bezses bez odpowiedniego sprzetu do sprawdzania przeplywu powietrza to robic, pozatym im zajmuje doprowadzenie jednego kanalu do perfekcji czasami i miesiac! pozniej ten jeden kanał skanuje jakas maszyna i robi identyczne kopie w pozostałych... ect ect w kazdym badz razie mowili ze jak juz sie uparlem to zebym bron boze nie powiekszał kanałów tylko zeszlifował na gladno ostre krawedie i tyle, bo jak zle powieksze to w efekcie moc spadnie...

Poproszę na PW nazwę firmy.

rychulja
22-11-11, 21:11
to są kpiny chyba jakieś

Saiti
22-11-11, 21:17
Dlatego proszę o nazwę firmy :)

Bardzo jestem ciekaw która firma w dodatku w Polsce liczy kolektory bez silnika :) W dodatku przerabiając seryjne.

jasiek09
22-11-11, 21:44
Bardzo jestem ciekaw która firma w dodatku w Polsce liczy kolektory bez silnika W dodatku przerabiając seryjne. tu o mowa o kanałach w głowicy a nie kolektorach

SCKAPE
22-11-11, 21:47
Dobra nie rozumiem was... a moze zle sie wyslowilem i cos zle zostało zrozumiane, w kazdym badz razie byłem u nich:
http://www.ricwood.com/
przeczytalem jeszcze raz powyzsze posty - fakt chodziło mi o głowice - lekkie niedomuwienie ale w tym temacie wczesniej mowilem o glowicy a nie kolektorach... w kazdym badz razie powyzej link do garazu w ktorym bylem - chłopaki wiedza co robią...