Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : światła dzienne



dR.LasCa
14-11-11, 22:34
Jak podłączyć światła dzienne w eg? Chodzi mi konkretnie o to skąd mogę wziąć plus po odpaleniu silnika, w instrukcji piszą by pod stacyjkę się podłączać, ale to bez sensu, bo na zapłonie wtedy już świecą.. Chciałbym, by się zapalały dopiero po włączeniu silnika... może coś przy altku jest?

rafal86
15-11-11, 17:59
najprosciej chyba na przycisk to zrobic

lil2ice88
15-11-11, 20:29
taki mnie naszed pomysl, ale to tylko teoria nie iwem jak w praktyce. Ogrzewanie tylniej szyby dziala po zalaczeniu silnika wiec poszukac tam kabla i na przekazniku podlaczyc

Banehallow
17-11-11, 09:09
Zamiast ogrzewania szyby mozna sie podpiac pod gniazdo zapalniczki, tam powinien dostawac napiecie po przekreceniu kluczyka.
Kumpel w A4 b5 podlaczyl pod alternator, tylko cos marudzil i mowil, że bedzie musial podpiac sie normalnie pod + po stacyjce, tylko nie pamietam z czym mial problem.

dR.LasCa
17-11-11, 09:13
ale mi chodzi o to, by napięcie było dopiero po uruchomieniu silnika

lopi83
17-11-11, 20:25
pod kontrolke od ladowania, tam masz plus po stacyjce a drugi koniec kontrolki masz plus z alternatora, jak masz ladowanie to masz 2 plusy na kontrolce, jak nie ma ladowania to po stacyjce jest plus a z alternatora masa i kontrolka swieci

Son - Goku
18-11-11, 00:53
A nie lepiej zanurkować w skrzyńce bezpieczników czy tam przekaźników i spr. gdzie dochodzi napięcie podczas zapłonu ??




Ale z drugiej strony kombinujesz nie przepisowo.

Swiatła dzienne, owszem zapalają się podczas zapłonu, ale gasną gdy zapalamy mijania.
Do tego jest moduł,który jest do tego odpowiedzialny.

kjmuszek
18-11-11, 02:01
Swiatła dzienne, owszem zapalają się podczas zapłonu, ale gasną gdy zapalamy mijania.
Do tego jest moduł,który jest do tego odpowiedzialny.
Tak powinno być, niestety reali na naszych drogach są całkiem inne. Niektórzy i po nocach jeżdżą z włączonymi i świadomie (lub nie) oślepiają innych. Mi przy zapłonie się zapalają i nie ma z tym problemu. Nawet jeśli jakiś by się pojawił w dużym mrozie, to wyciągnę bezpiecznik i po problemie :>

bracho1978
18-11-11, 07:46
Żeby to fachowo zrobić musisz zakupić moduł do świateł dziennych po zapaleniu silnika wykrywa on napięcie ładowania i daje prąd na światła i po wykryciu napięcia na światłach mijania gasi dzienne nie ma możliwości nic innego na fabrycznej instalacji takiego efektu uzyskać . Możesz do niego zamontować wyłącznik żeby wcale nie zapalał pełno tego na allegro uwaga tylko są dwa rodzaje po zapłonie to zwykły przekażnik i po zapaleniu silnika

dR.LasCa
18-11-11, 10:52
tak, mam zwykły przekaźnik, Panowie, w skrócie, szukam miejsca gdzie pojawi się plus dopiero po odpaleniu silnika, cała reszta ogarnięta

Son - Goku
18-11-11, 11:49
tak, mam zwykły przekaźnik, Panowie, w skrócie, szukam miejsca gdzie pojawi się plus dopiero po odpaleniu silnika, cała reszta ogarnięta

A nie lepiej zanurkować w skrzyńce bezpieczników czy tam przekaźników i spr. gdzie dochodzi napięcie podczas zapłonu ??

yautja
18-11-11, 15:57
Raczej nie znajdziesz takiego miejsca. Solenoid na jeden z kabli zapłonowych, przekaźnik i masz przez indukcję prąd tylko podczas pracy silnika.

rhodek
20-11-11, 13:03
szukam miejsca gdzie pojawi się plus dopiero po odpaleniu silnika, cała reszta ogarnięta

zgodnie z dyrektywa 48 ONZ i aktualnymi przepisami swiatla do jazdy dziennej zalacza sie po zaplonie a nie po zalaczeniu silnika,zgasnac powinny po wlaczeniu swiatel mijania,żadne inne światła razem z nimi nie powinny się świecic,odpowiedzialny jest za to moduł (czyt.automatyczny wyłącznik) z reguły posiada on 5 lub 7 przewodów w zaleznosci od modelu).Napiecie po zapłonie prawidłowo powinienes podłączyc do kostki w kabinie , ale spotkałem się równiez , ze podłączono w komorze silnika do wiązki przewodów wycieraczek ( jest tam chyba 7 przewodów ale tylko jeden z nich ma stale napiecie po zapłonie,reszta dziala po przekaznikach predkosci wycieracze.najlepiej to sprzwdzic metoda "igiełkową.

Scott
23-11-11, 08:55
Też kiedyś szukałem takiego plusa, ale znajomy mi powiedział ze nie ma sensu bawić się w coś takiego, gdy masz światła ledowe bo moje pobierają 1,4 wata czyli mniej niż jedna postojówka nie jest to jakiś duży pobór i nie ma sensu grzebać w instalacji auta. Mam plus po stacyjce i teraz nie widzę sensu żeby coś zmieniać.

Son - Goku
23-11-11, 20:59
Też kiedyś szukałem takiego plusa, ale znajomy mi powiedział ze nie ma sensu bawić się w coś takiego, gdy masz światła ledowe bo moje pobierają 1,4 wata czyli mniej niż jedna postojówka nie jest to jakiś duży pobór i nie ma sensu grzebać w instalacji auta. Mam plus po stacyjce i teraz nie widzę sensu żeby coś zmieniać.



Zależy o jakich ledach mowa. . .

Ja mam 6 Watt na jeden klosz.

dR.LasCa
25-11-11, 17:29
ja mam 1,6.. a może pod maską pojawia się gdzieś napięcie po włączeniu zapłonu?

lil2ice88
25-11-11, 23:04
ktos wczesnij wsponinal o plusie pojawiajacym sie na przewodach od wycieraczek po przekreceniu zaplonu

Pawel_JBL
26-11-11, 11:29
Ale kombinujecie zrób tak jak było w crx i civic kanadyjkach, swiatła dzienen to 30-40% mocy swiateł długich i po porblemie. I niepotrzebujesz wies ledów.

tutaj juz jest taki temat

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?121379-Światła-do-jazdy-dziennej&p=1450528&viewfull=1#post1450528

i na youtube

http://www.youtube.com/watch?v=SVF5eAG5GTg
http://www.youtube.com/watch?v=lmOHQpo4fMc