Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Falowanie obrotów



konradspr
13-11-11, 11:57
spadja mi wolne obroty prawie do zera gdy nacisne hamulec i puszcze to sie podnasza albo swiatła . czy to moze byc cewka albo sonda lambda?

ppiotrek
13-11-11, 12:59
A co ma piernik do wiatraka? Może to coś z podciśnieniami? Sprawdź wężyki.

konradspr
13-11-11, 13:08
a które to są ? pomóż bo nie mam bladego pojęcia . a przepustnicy albo krokowiec mogą być zepsute ? jeśli nie te dwie rzeczy to co jeszcze ?

ppiotrek
13-11-11, 13:58
Tak, zacząłbym na Twoim miejscu od wyczyszczenia krokowca (inaczej EACV). To jest chwila roboty.

Pozdro.

konradspr
13-11-11, 15:33
czysciłem nie pomogło . a co ma elektryka do obrotów ?bo gdy włączam cos związane z elektryka to obroty sie zmieniają

ppiotrek
13-11-11, 17:02
Jak? Przecież pisałeś, że jak włączysz światła to też obroty spadają... Chyba, że źle zrozumiałem Twój post:confused:

Musisz dokładniej opisać problem, bo tak można tylko zgadywać co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak odpalasz auto to jakie są obroty? Co potem się dzieje? Jakie są obroty po nagrzaniu silnika? I co się dzieje jak włączasz coś na pokładzie bolidu? :P

W tym momencie myślę jeszcze o usterce alternatora, ale odpowiedz na to co wyżej napisałem.

konradspr
13-11-11, 19:26
na ciepłym czy na zimnym silniku jest to samo . jak jadę i np. zatrzymuje sie to obroty spadaja do zera i tak sobie chodzi na takich niskich obrotach dodaje gazu to sie podnosza i jest ok ale gdy nacisnę hamulec i puszcze to sie podnoszą albo gdy sie wyłączy wentylator to też sie podnosza

ppiotrek
13-11-11, 19:58
Mam dwie teorie. Zakładam, że silniczek krokowy przeczyściłeś dokładnie, a przepustnica jest w miarę czysta. Po pierwsze sprawdź ładowanie akumulatora, taki problem jak opisujesz może być spowodowany usterką jednego z podzespołów alternatora - miernik w łapkę i powinno być około 14,4v na włączonym silniku. Jeśli to będzie ok to spróbuj ustawić obroty na biegu jałowym zgodnie z manualem (silnik nagrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki prądu, tylko silnik pracuje; odłączasz krokowca i kręcisz śrubką na przepustnicy aż osiągniesz odpowiednie obroty dla Twojego silnika - najczęściej okolice 800 obrotów na minutę; zgaś silnik, podłącz krokowca, odpal auto i zrób reset ECU; tutaj poradnik http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=17537 ) A potem zdaj relacje jak Ci poszło.
To falowanie tak nagle się pojawiło?

konradspr
13-11-11, 21:16
niedawno kupiłem i tak sie zrobiłem a tak chodzą http://www.youtube.com/watch?v=nUhksE8MdW8 czasami naciskam hamulec

dEboo
13-11-11, 21:47
silniczek krokowy uszkodzony, lub niewiem czy ty też to masz ale ja w d16a6 mam taki zaworek do zwiększania obrotów silnika zależnie od obciążenia FIVT to chyba się nazywa w manualu, może to jest uszkodzone, sprawdz też przypadkiem rozrząd czy ci nie przeskoczył.

ppiotrek
13-11-11, 23:30
FITV jest do zwiększania obrotów przy odpalaniu przy niskiej temperaturze, ale faktycznie może wpływać na obroty jeśli jest zawór zabrudzony.

konradspr
14-11-11, 10:50
FITV ja tego chyba nie mam jak to wyglada ? próbowałem ustawić te obroty i cos tam jakby sie poprawiło ale chyba to nie to dalej gdy naciskam hamulec i puszczam to sie podnoszą . ale zauważyłem ze przepustnica do końca sie nie zamyka i pomagałem jej recznie i też du#a. może zepsuta jest ta przepustnica ? jak to sprawdzic ?

a jak jest odłaczony krokowiec i dalej tak sie dzieje to znaczy ze krokowiec jest dobry czy to nic nie znaczy ?

na dołączonym krokowcu jes sprawie dobrze

konradspr
14-11-11, 19:54
a tak chodzi bez krokowca http://www.youtube.com/watch?v=Box8gFsmAJI&feature=feedu

Whiplash
14-11-11, 23:28
bez krokowca duzo lepiej, chyba to on jest walniety, a ja mam z obrotami dokladnie tak jak na twoim pierwszym filmiku :( krokowiec czyszczony nic to nie dalo :/ jutro zajme sie FIS bo mam to ustrojstwo na kolektorze d16a6 ale jeszcze nei rozbieralem a czyscilem chyba wszystko

konradspr
15-11-11, 21:08
jesteś pewny że to krokowiec ? ale gdy naciskam hamulec to obroty sie zwiększają na tym pierwszym filmiku ? na drugim filmiku naciskam i nic sie nie dzieje ale srubka w przepustnicy jest na maksa wykręcona bez krokowca ?

alternatora nie mam jak sprawdzić

w silniku d15z1 z alternatora idzie sygnał do krokowca czy jak to jest ?

Mietek997
17-11-11, 16:35
Mam pytanie jak jade i wbije na luz do obroty spadaja do zera prawie potem się podnoszą do 800, co to może być ? to samo sie dzieje jak wcisnę sprzęgło w trakcie jazdy.

konradspr
21-11-11, 16:53
alternator sprawdzony jest 14, coś tam . przepustnica i krokowiec wyczyszczone . obroty juz nie falują ale dalej gdy naciskam i puszczam hamulec to sie podnoszą ! KTOS MA JESZCZE JAKIS POMYSŁY ?

ppiotrek
21-11-11, 22:05
To normalne, że obroty zmieniają się delikatnie przy wciskaniu hamulca.

konradspr
22-11-11, 16:30
napewno tak ma być . zobacz tu
https://www.youtube.com/watch?v=fgrxlRjHXMc&feature=youtube_gdata_player

dEboo
24-11-11, 23:04
normalne mam tak samo, pompa kradnąc podciśinienie z kolektora do wspomagania pomy hamulcowej zmusza krokowy do podwyższania obrotów. A powciskaj tak przed dłuższy czas o tak jak u mnie obroty zaczną sobie skakać od 1.500 do 900obr. około.Tak czy siak jest dobrze.

konradspr
26-11-11, 11:03
a jak to naprawić?

konradspr
05-01-12, 09:44
problem nierozwiązany :mad: