Zobacz pełną wersję : swap z d13b2 na d15z6
perla212267
12-11-11, 19:37
Witam zamierzam robić swap mojego eg3 miałem kilka opcji wybór padł na d15z6 z VI gena (tak doradził mi jogal, bo to rozwojowy silnik np. głowica z d16z6 ale to pózniej). Mam wiązkę kabinowa i silnikową z kolektorem ssącym i p28 z d16z6 i mam pytanie czy zapnę to wszystko tak normalnie do tego silnika bo on pracuje na obd2 a jam mam wszystko na obd1. Co jeszcze potrzebuje oprócz baku bo to wiem. Jaki aparat pasuje do tego silnika ktoś mi to mówił że powinien podejść z b7 wie ktoś coś o tym. Proszę o rady. Dzięki.
Z b7 podejdzie plug&play.
A dlaczego nie od razu kupić D16Z6? Tak jak teraz sam widzisz, można porównać to do sytuacji: Kup Civica, bo to rozwojowy samochód, więc weź EG3 a potem przerobisz pół samochodu, będziesz stroił kilka razy itd, żeby wsadzić d16z6. Bo oczywiście zakup E5 nie ma żadnego uzasadnienia, lepiej sumarycznie zapłacić więcej niż mniej.
saiti ja wiem o co ci chodzi ale z tym porownaniem to troche nie trafiles, bo jak chcesz dlubac civica zeby byl szybszy to odrazu kup sobie subaru bo sumarycznie zaplacisz wiecej dlubiac, civica. ogolnie troche bez sensu.
natomiast kupno odrazu d16z6 jest jak najbardziej na miejscu i tez bym wybral taka opcje. chyba ze wlasciciel koniecznie chce 1.5 ;) tak jak ja ;)
perla212267
13-11-11, 08:32
nie chce d16z6 bo wszystkie silniki teraz na sprzedaż są zakatowane i biorą dużo oleju, kolega ostatnio kupił to wiem, wywalił trochę kasy nie powiem jedzie to ale i kopciiii, a mam okazje kupić w dobrych pieniądzach słupek d15z6 z małym przebiegiem wiem pomyślałem nad taka opcją najwyżej się później wsadzi głowice z d16z6.
P.S czyli wiązka kolektor i inne graty co mam z obd1 podejdą. Mogę zostawić alternator i rozrusznik z d13 oraz resztę gratów łącznie ze skrzynią? sprzęgło mam kupić do d15z6 tak?
Sprzęgło w d13 i w d15z6 jest takie same ) czyli tarcza ma 200mm natomiast w d16 masz tarcze 212mm. Cena markowego sprzęgła 212 mm jest niższa niż tego mniejszego :/
perla212267
13-11-11, 10:44
aha bo to wszystko zależy wszystko od koła zamachowego czyli są takie same. dzieki
w d16 masz tarcze 212mm
Poza D16Y7. Znowu się zaczyna, w 3 z 4 D16 były dwusetki. W jednym było to 212 bo był to D16Y8
Dajce spokój już z tym strzelaniem rozmiarówkami z zamachem...sam się przekonałem na własnej skórze że to co jest seryjnie nie musi być aktualnie w Waszych furkach :) Ameryki nie odkryliście że sprzęgło 212 będzie tańsze od 200 więc ktoś wcześniej również to pewnie dostrzegł kiedy wymieniał...
W kwestii d15z6/z8 vs d16z6/y8/y2...
Temat rzeka, myślę że najważniejszym czynnikiem który powinien warunkować podjęcie prawidłowej decyzji to cyfry jakimi dysponujemy...powiem tylko tyle, jeśli ktoś ma na takiego swapa +- 2,5k i chce mieć silnik na lata lepiej niech nie da ponieść się i nie kupuje d16...chyba że sam ogarnie całą przekładkę i za piwko elektrykę, wszyscy którzy zapytają dlaczego chyba nie mają większego doświadczenia oprócz znajomości cen rynkowych...
Tutaj filmik mojego 4D w VIg, setup na wstępie, strojone przez Jogala, w Twojej budzie, przy Twojej skrzyni będzie dużo lepiej, decyzja należy do Ciebie ;)
http://www.youtube.com/watch?v=wYP9cn3VMlA&feature=channel_video_title
a ja mam pytanie może głupie. d15z6 tak normalnie wchodzi do eg? bez rzeźby?
trochę w elektronice rzeźby :) Fizycznie pasuje.
ale w sensie podpięcia samego VTECA? czy jakieś poważniejsze rzeczy?
a może ktoś z was wie czy d15z6 w jajku chodzi duzo lepiej niż zwykłe d15b2 ?
Jesli maja te same skrzynie to nie ma opcji by nie chodzilo lepiej. Ma przewage prawie 25PS.
Perła ale kombinujesz :D Wsadzaj odrazu B :D
dokladnie w tamtym roku kladlem jak jeszcze mialem jajko;) d15z6 na skrzynie od b2 i na orginal kompa od d15z6 czyli p2y jedynie co to z wiazka troche zabawy ale jak ktos jest kumaty to schematy miernik i zdwie paki fajek i furka zaczyna zyca i przy okazji przy spokojnej jezdzie spalanie jest git w trasie przy 120 mi wychodzila 6 litrow;) przy jezdzie do odcinki 9 i co najlepsze takie jajko 210 zamyka takze seryjne b2 nie ma szans v tec robi swoje
v tec robi swoje
dwa błędy w jednej treści.
nie v tec, a VTEC.
a teraz napiszę poprawnie: "Do 2800 jobrotów D15B2 jedzie lepiej, VTEC-E psuje zabawę".
a jeszcze jedno pytanie pompa paliwa z d15b2 nie spasuje do d15z6?
bo dzisiaj ktos mi powiedział ze pompa z b2 podaje 1 bar a z z6 około 3,5 bara. jak to jest trzeba zmieniac?
pomóżcie szybko bo stoje w miejscu ze swapem :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.