Zobacz pełną wersję : Montaż klimatyzacji 5G 3d D15B2
jacek 1,5'91
09-05-07, 12:03
Kupiłem Civic'a w "prawie pełnym wypasie" brak tylko klimy.
Chce dokupić cześci na allegro i jakoś to złożyć.
Pytanie: co trzeba kupić poza chłodnicą klimy, pompą i rurkami ?
Elektryka chyba jest standardowo już pomontowana ? ( przycisk jest i świeci )(ten pod zaślepką).
Mocno podskoczy spalanie ? aktualnie (jeszcze się nią nie nacieszyłem 4-5krpm) pali 8-9l .
Napotkam jakieś typowe problemy podczas montażu, coś powinienem jeszcze zmienić w autku ?
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki.
nie opłaca sie....wymiennik ciepła,skraplacz spręzarka a czy będzie dobra??
nie wiem jak z kompem ale w momencie załączenia sprężaki powoduje większe obciążenie silnika a co za tym idzie sygnał że musi iść większa dawka paliwa na biegu jałowym
czemu się nie opłaca, wręcz przeciwnie.
Ja montowałem, co prawda jeszcze nei nabiłem ale jzu siedzi.
Montaz jest b prosty i długo nei zajmuje. Wiazke masz w serii, wkładasz brakujace elemnty podlaczasz i juz.
Octane a ile ci kosztowały wszystkie elementy? bo też właśnie myślałęm nad wsadzeniem klimy
Wiazke masz w serii, wkładasz brakujace elemnty podlaczasz i juz.
generalnie nie ma przedniej wiązki. Jest tylko wyprowadzenie z głównej. Zaślepione przy rezonatorze dolotu. Trzeba wiązke pasa przedniego i przekaźniki na pasie przednim dołozyć.
Generalnie cała klima w kawałkach chodzi po 800-1000 zł.
a jak jest z kwestią innych elementów typu akumulator większa pojemność czy wystarczy 45Ah? i inne jakieś rzeczy trzeba wymieniać czy tylko sie dokłąda wymiennik ciepła,skraplacz spręzarke podłancza i chodzi?
pozdro
Akumulator ten sam. Generalnie na klimę składa się parownik zamiast takiej przejściówki pod deską, chłodnica, kompresor, osuszacz, rurki i węże, wiązka, przekaźniki, przycisk na panel.
ok dzięki to wyruszam w poszukiwaniu klimy i biore się za montaż jak tylko nabęde:] no i jak już będe miał zakupioną to licze na pomoc przy montażu bo pewnie troche pytań będe zadawał :d
jacek 1,5'91
12-05-07, 12:08
Wielkie dzięki za szczegółowe info.
Zaczynam kompletowac :)
już jestem w trakcie montażu klimy i mam mały roblem bo miałem klime od Vti czyli do silników "B" a mam"D" już wymieniłem łape i sprężarke i mam dwa pytania:
1. czy osuszacz jest ten sam w obu wersjach bo coś mi sie obiło o uszy że nie, i jeżeli nie ejst ten sam to czy będzie to miało jakieś znaczenie czy może zostać ten?
2. bo rurki do sprężarki mają mocowanie w inną strone czy można przespawać, czy zabardzo to go osłabi?
1.osuszacz ten sam
2.poszukaj rurek od serii D a jak nei to da si eto przespawac.
ok, a co sądzicie o osuszaczu czy go wymienić czy zostawić stary bo ponoć się co 3-4 lata wymienia???
[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 ]
aha jeszcze jedno pytanie w civicach 92-95 czynnik chłodzący to ten R12 freon czy ten nowszy chyba r134a? bo mam zatarte na sprężarce i niewidze za dobrze samo R widać:/
U mnie w civiku 93 jest R12 (freon).
Osuszacz powinno sie wymienić na nowy bo stary jak jest wyjęty i otwarty to chłonie wilgoć z powietrza i pózniej nie działa jak potrzeba
ok dzięki,
a co do osuszacza to niby miał wejścia zatkane szmatką, ale chyba go wymienie i tak dla pewnosci, a niewiedzie gdzie można dostać dość tanio?
Trochę odgrzebię.
Robię przymiarkę do montażu w moim EG9 klimatyzacji.
Jest klima z Vgena z silnika D15B.
Wiem że łapa nie podejdzie do b16a2, ale co jeszcze. Piszecie że rurki idą inaczej, to prawda? A czy duży problem z tymi rurkami?
Na co jeszcze zwracać uwagę?
Klimę bym wymontował sam więc moge brać c otylko potrzebuje.
Jest to ponoć klimatronic JDM. Ma ktoś coś takiego?
Dzieki z góry za porady!
różnicą między seriami D i B jest sprężarka, łapa do jej przymocowania i rurki do sprężarki, ja przerabiałem rurki bo miałem z serii B więc uciąłem końce dopasowałem do sprężarki zaznaczyłem pisakiem jak mają się schodzić z rurkami i poszedłem do spawacza aluminium i gotowe:] możesz mieć różnice też bo do 93r. nabijana klima była freonem, po tym roku r134a i różnią się wszystkie rurki końcami ale jak kupisz cały zestaw to niema problemu:]
również do 93 roku był termostat w parowniku na 2 przewody, a później na 3 więc też popatrz na to,
pozdro
...Jest to ponoć klimatronic JDM. Ma ktoś coś takiego? ...
Ja właśnie kupiłem coś takiego, na razie leży w piwnicy na regałach, ale niedługo zamierzam się zabrać za montaż. Chcę to robić sam, wydaje mi się że to żadna filozofia. Jakieś wskazówki od osób które już montowały klimę samodzielnie?
W warsztacie zawołali 1000 zł za pełen montaż i odstawkę auta na 3 dni.
odświeżam temat
przymierzam się do monażu Klimatronica JDM z D15B
jak się ona może zachować na co dzień?
Jeśli wszystko odpowiednio przerobisz, to masz szansę, że będzie to fajnie działać. Roboty jest sporo bo układy klimatronika były tylko do aut z kierą po prawej stronie, więc część elementów to lustrzane odbicia i zupełnie nie pasuja do wersji europejskiej. Jeszcze nie spotkałem w PL civic'a z tym zestawem, niektórzy maja tylko same panele.
Teraz ja mam pytanie. Kupiłem klimę z coupe z końca produkcji, termostat jest na 3 piny a wiązka w aucie na 2. Jak to rozwiązać?
edit: już po temacie, wszystko znalazłem z manualu, trzeba dorzucić jeden kabelek.
witam czy wiecie na temat diody 3 stykowej nie wiem czy jest potrzebna czy można ją zastącić:confused::confused::confused:
dobra odświerzam temat. chce założyć klime do EJ9 czy ktoś montował i ma może jakąś fotorelacje? jestem z tym zielony:( a może ktoś z okolic Wawy pomoże jak wszystko kupie?? jakie problemy moge napotkać? aha i czy to prawda że trzeba całą deske z przodu wywalac?
w 6 genie podejrzewam że będzie jak w 5,
aby zamontować skraplacz, parownik, wystarczyło zdjąć schowek i jeden stelaż, wpiąć sam klawisz do załączania, pod maską montaż rurek i reszty, chłodnicy, kompresora, osuszacza i podpiąć pod instalacje przekażniki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.