Zobacz pełną wersję : Wieksza moc civic 5d 04
Witam mam pytanie czy w miare małych pieniadzach da sie jakoś podnieść moc tego silnika civic 1.6 110koni z 2004 roku buda 5d
P.s Mam nadzieje że to odpowiedni dział
Było milion razy, szukaj.... dolot i wydech caly mozna zrobic
odpowiedni :) moze koledzy sie wypowiedza. zapewne powinno pomoc wymiana kolektora na 4-2-1 i wywalenie kata i wsatwienie sportowego :) ale moze niech koledzy ktorzy juz to robili sie wypowiedza :)
Nie ma 4-2-1 to naszych EP, przynajmniej ja sie nie spotkałem tylko 4-1 robisz wydech do tego na 2-2,25" pełen przelot i CAI
o co chodzi z tymi oznaczeniami ?? są to numery silnika??
Jak tak ja mam taki (D16V1-5104206) Nie bardzo sie znam na silnikach , wiec pytam
To może się najpierw dokształć zanim zaczniesz modzić ? D16V1 czyli 1.6L 110KM SOHC VTEC. Mówimy kolektorze wydechowym w układzie 4-2-1 i 4-1. Przelot czyli jedna rurka od silnika o danej średnicy. CAI czyli stożek ciągnący zimne powietrze to są mod, które dadzą coś na pewno potem można pobawić się w zmianę kolektora ssącego na ten z D16Y8 i może większą przepustnice.
Również mam D16V1 w Civic'u EP2 w wersji sport po lifcie. Może trochę pomogę.
CAI (cold air intake) czyli dolot zimnego powietrza nie jest niezbędny. Ja mam SRI (short ram intake) czyli krótszą rurę ze stożkiem (zestaw K&N 69-1008TS Typhoon) i po odpowiedniej izolacji wcale się nie nagrzewa i do tego nie ma ryzyka ściągania syfu jak w CAI. Dodatkowo czekam na kolektor wydechowy 4-1 (2,25'), który prawdopodobnie będzie już w styczniu. Sądzę, że o wiele lepiej będzie się zbierać z szerszym kolektorem 4-1.
Mam jeszcze wydech środkowy oraz końcowy z type-r. W średnicy jest niewielka różnica, lecz sądzę że zawsze to trochę zwiększy moc. Sceptycznie podchodzę do wycinania katalizatora. Martwię się o spadek mocy przez to. Po zimie jednak wspawam zamiast katalizatora strumienicę i napiszę jaka będzie różnica.
Na sam początek zrób porządek z układem dolotowym. Możesz kupić zestaw Simota, lecz moim zdaniem SIR Simoty daje mniej mocy niż wsadzenie samej wkładki K&N do seryjnego dolotu... Każda modyfikacja robiona z głową da jakieś korzyści, wszystko zależy od funduszy.
Z bardziej abstrakcyjnych modyfikacji to faktycznie, wsadzenie przepustnicy większej np. z Y8, lecz nikt od nas z forum czegoś takiego nie robił a temat krąży w internecie, a ja jedynie widziałem w internecie, że jakiś turek to ogarnął... No i kolejny pomysł to kompresor Eaton M62 ze sprzęgłem (włączasz kiedy chcesz) lub jakiś zestaw turbo.
No kolego akurat wycięcie kata na rzecz przelotu da ja tak robię :), Co do Ssaka to ładujesz z Y8 i nie tylko turek a nawet fju fju aut w UK ma tak porobione i śmigają przepustnica podchodzi z D17 z EM2 :) na tym się mody kończą w tych jednostkach:( potem tylko turbo ew kompresor
Tylko, że według EPC Hondy to przepustnica dla D16V1 i D17 jest taka sama (ma oznaczenie 16400-PLM-A01)... Jaki jest sens wymieniać części na takie same tylko, że z innego modelu? ;)
mówię o sobie :) a tak tam wyżej to inna, kolektor można dać 4-1 co poprawi górę albo 4-2-1 od D17 co niby powinno środek poprawić :P
To może się najpierw dokształć zanim zaczniesz modzić
Właśnie dla tego znalazłem sie tutaj :)
Poprzednio miałem audi A6 2.5 tam z modami nie było problemu
Ale że pracuje tam gdzie pracuje to miałem niesamowita okazje zakupić w naprawde dobrej kasie tego civic-a , to tez tak poczyniłem
Koledzy jak byście mogli jakieś linki z np. Aledrogo przesłać itp to był bym wdzieczny , zawsze to łatwiej dla mnie :P
Lub moge zamówić cześci w ASO hondy bo mam duży rabat
UK ma tak porobione i śmigają przepustnica podchodzi z D17 z EM2
http://allegro.onet.pl/przepustnica-h-civic-coupe-01-03-d17a9-i1911157787.html
Takie coś znalazłem , to jest to ??
Na sam początek zrób porządek z układem dolotowym. Możesz kupić zestaw Simota, lecz moim zdaniem SIR Simoty daje mniej mocy niż wsadzenie samej wkładki K&N do seryjnego dolotu... Każda modyfikacja robiona z głową da jakieś korzyści, wszystko zależy od funduszy.
http://allegro.onet.pl/filtr-stozek-dolot-kn-honda-civic-type-r-01-i1873853334.html
Hmm??
http://allegro.onet.pl/filtr-simota-sport-honda-civic-2001-frv-i1885646637.html
Lub to ??
Dolot
Ja mam coś takiego i to polecam, tylko cena kosmos:
http://www.inter-rally.pl/p/2109/32397/k-n-typhoon-kit-honda-civic-vii-2001-2005-1-6-69-1008ts-zestawy-k-amp-n-typhoon-kit-uklad-dolotowy.html
Więcej o układach dolotowych pisałem tutaj: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?39813-Dolot-Civic-VII-EP2-sport-1.6&p=1462751&viewfull=1#post1462751
Przepustnica
Tak jak pisałem. Możesz kupić sobie tą z aukcji, ale to jest taka sama jak masz aktualnie :)
Ja mam coś takiego i to polecam, tylko cena kosmos:
No racja cena kosmos ,
Przepustnica
Tak jak pisałem. Możesz kupić sobie tą z aukcji, ale to jest taka sama jak masz aktualnie
czyli bez sensu w sumie , po co zmieniać coś co mam :)
Po pierwsze allegro wcale fajne nie jest :P, Dolot wystarczy ci CAI no name z allegro też będzie działał a nie wydajesz kasy na napis ;) np ja chce ten http://allegro.pl/uklad-dolotowy-cai-simota-dolot-honda-civic-01-06-i1896429059.html
Do tego kupujesz aftermarket kolektor wydechowy to już z ebay'a.
Czeka cie jeszcze złożenie wydechu albo robisz to z kwasówki i bulisz albo kombinujesz i masz o wiele taniej :)
Następnie można kupić sobie lepsze zawieszenie same sprężyny albo cały zawias :)
Po pierwsze allegro wcale fajne nie jest :P, Dolot wystarczy ci CAI no name z allegro też będzie działał a nie wydajesz kasy na napis np ja chce ten http://allegro.pl/uklad-dolotowy-cai...896429059.html
No cena bardziej przyjazna kieszeni :) to jest duży plus
Następnie można kupić sobie lepsze zawieszenie same sprężyny albo cały zawias
W gre wchodzi tylko cały zawias gwintowany plus wieksza felga 17 :)
P.s takie pytanie z innej beczki
Chodził mi cieżko gaz wymieniłem linke na nową i niestety obiaw jest ten sam , przeczysciłem przepustnice i przez chwile było ok
Czy przepustnica ma już dość
Gaz zawsze ciężko chodził EP. Weź pod uwagę, że na 17" będzie trochę gorzej jechał :P
P.s takie pytanie z innej beczki
Chodził mi cieżko gaz wymieniłem linke na nową i niestety obiaw jest ten sam , przeczysciłem przepustnice i przez chwile było ok
Czy przepustnica ma już dość
samo czyszczenie może nie wystarczyć,czasami trzeba ją jeszcze delikatnie podregulować
u mnie pomogło
Gaz zawsze ciężko chodził EP. Weź pod uwagę, że na 17" będzie trochę gorzej jechał :P
No jak dlamnie teraz już nie jedzie:)
Dla tego te pytania odnośnie mocy
eee nie jest tak zle. Moze mocy brakuje na papierze, ale szybko wkreca sie na obroty. Wszystkie inne o podobnej mocy zostaja w tyle.
Mnie sie wydaje że nie czuć tych 110 kucy
Możę kat mam zatkany , ale jak to sprawdzić nie wycinajac go to niemam pojecia
No jak dlamnie teraz już nie jedzie
Dla tego te pytania odnośnie mocy
Jak nie założysz ślimaka to mocy w tym aucie nie poczujesz :D
Może zacznij tuning auta od wymiany filtrów paliwa i powietrza? ;)
Może zacznij tuning auta od wymiany filtrów paliwa i powietrza?
Na coś konkretnego ??
Czy ogólnie tak
Ja ci tego nie napisałem wiec nie wiem jak ty zacytowałeś link...
Heh sam sie dziwie jak tego dokonałem :confused:
Nic konkretnego. Może masz zasyfione i dlatego nie czujesz mocy w aucie? Najlepiej jakbyś się przejechał jakimś innym civiciem 1.6 dla porównania.
Nic konkretnego. Może masz zasyfione i dlatego nie czujesz mocy w aucie? Najlepiej jakbyś się przejechał jakimś innym civiciem 1.6 dla porównania.
Samochodzik kupiłem od 1 własciciela i na bierzaco wszystko było wymieniane
Z jazda 1.6 nie powinno być problemu , zobacze jutro w pracy czy taki nie stoi na placu , bo sa dwa ale nie wiem jaki silnik tam jest , bo czekaja na ogledziny
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.