Zobacz pełną wersję : Jaki olej do skrzyni biegów
W najbliższym czasie chciałbym wymienic olej w skrzyni biegów. Wiem że w serwisie zalewają MTF III czy coś takiego. Jaki jest tego oleju zamiennik?? Jakie ma parametry ten mtf??
Generalnie to MTF, ostatecznie silnikowy 10W40
nie ma zamienników, trzeba kupić w ASO jak chcesz olej do skrzyni ....
A co sądzicie o tym oleju: http://www.amsoil.com/storefront/mtf.aspx
MTF 3 w ASO z beczki kosztuje około 130zł za 2litry, nawet na allegro jest droższy. Jest to taki sam jaki leją na przeglądzie w serwisie tylko jeśli chcesz wymienić samodzielnie weź sobie butelke 2litrową
A co sądzicie o tym oleju: http://www.amsoil.com/storefront/mtf.aspx
Właśnie taki kupiłem po 55 zł za litr jutro wymienię i zobaczymy czy zauważę jakaś różnicę w działaniu skrzynki nie żeby teraz coś było źle. No może jedynkę trochę ciężko wbić ale sporadycznie.
ok ktoś mi powie czy do 8 gena starczy 2 x 0,95l MTF'u?
Starczy mi weszło jakieś 1,7l wlałem amsoil i jak na razie po 300 km jestem zadowolony skrzynka chodzi jakby ciut lżej ale może to tylko wrażenie.
Starczy mi weszło jakieś 1,7l wlałem amsoil i jak na razie po 300 km jestem zadowolony skrzynka chodzi jakby ciut lżej ale może to tylko wrażenie.
Przypadkiem mnie trochę uspokoiłeś. W instrukcji piszą o 1.4 litra a mi weszło 1.6. Ale jak ktoś wlał więcej i nie narzeka, to ja też już nie narzekam ;)
w 2.2 wchodzi 2.2 litra więc potrzeba 3 bańki
Witam,
Czy mógłby mnie ktoś nakierować gdzie się spuszcza olej ze skrzyni i gdzie wlewa?
Mam Hondę 2006 2.2 CDTI manual.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
W najbliższym czasie chciałbym wymienic olej w skrzyni biegów. Wiem że w serwisie zalewają MTF III czy coś takiego. Jaki jest tego oleju zamiennik?? Jakie ma parametry ten mtf??
Zalej mtf 3 Honda oryginal stad - taniej nie wyrwiesz http://jarusnet.pl/mtf-3-oryginalny-olej-do-manualnej-skrzyni-biegow lub taniej MOTUL MOTYLGEAR 10W40 sam go zaleje i zobacze przy nastepnym razie jak sie motula sprawuje.
mareckiabc
14-03-16, 12:06
Czym się różnią te oleje? Ten OEM i ten OEM.
Którym manuala 1.8 ufo zalać?
http://jarusnet.pl/mtf-oryginalny-olej-do-manualnej-skrzyni-biegow
http://jarusnet.pl/mtf-3-oryginalny-olej-do-manualnej-skrzyni-biegow
Zalej dowolnym, oleje różnią się rynkiem docelowym na który są produkowane.
Zalej dowolnym, oleje różnią się rynkiem docelowym na który są produkowane.
I ilością - tego z zieloną naklejką jest 0.946l a z biało niebieska - 1l :D
A nie prościej się sprzedawcy zapytać?
mareckiabc
15-03-16, 10:06
Myślę, że forum też jest właściwym miejscem do pytań. A nic nie wnoszące posty tylko zaśmiecają temat. A pewnie dla wielu osób ta informacja będzie przydatna.
To wg mnie przydatnie, szkoda kasy na MTF, który jest mineralny i droższy..
To wg mnie przydatnie, szkoda kasy na MTF, który jest mineralny
A skąd ta wiedza?
i droższy..
Od cukierka Werther's Original droższy, od telewizora Toshiba tańszy.
skątowni ;)
Ale cukierka pociumkasz, a telewizora nie..
MTF jest syntetyczny a cukierek faktycznie :D :D Mniam :o
Taaa chyba u Ciebie ^_^ nigdy nie był i nie będzie, jak większość olejów przekładniowych made in japan
spoko, to chociaż masz dobra samopoczucie i wyobrażenia ;) To się zawsze liczy!
Dziwi mnie bezradność czasami, rozumiem jednak i nie piszę nic więcej.
Odnośnie MTF-a toczyła się nie jedna dyskusja o zmianie na inny olej w takiej samej klasie lepkości ale z tego co pamiętam MTF posiada więcej dodatków uszlachetniających i ma b. dużo zwolenników, ja także go lałem do każdej Hondy, wymienia się go z resztą raz na kilkadziesiąt tyś i nie ma po co kombinować.
Lej, ale nie pleć przy okazji głupot ;)
cosmo Tobie już chyba "dziękowaliśmy" za promowanie jedynej najlepszej firmy co ma najlepsze wszystko i do wszystkiego
Kto dziękował, ty?? Nie rozśmieszaj mnie ^_^ Możesz wiesz co ;)
Jakich głupot, ile razy spece się wypowiadali tu na forum, ze można lać pół-syntetyk i też będzie dobrze, ja mam inne zdanie na ten temat, lałem MTF-a
Mam u siebie w skrzyni fn2 MotulGear 300 i do mtf-a już nie wrócę.
Wg niektórych, jak nie lejesz mtfa to nie jesteś prawdziwym miłośnikiem marki ^_^
Jakich głupot, ile razy spece się wypowiadali tu na forum, ze można lać pół-syntetyk i też będzie dobrze, ja mam inne zdanie na ten temat, lałem MTF-a
Żebyś nie gadał głupot, że mtf jest olejem syntetycznym, bo jest mineralny i jest to w pełni uzasadnione. Olej silnikowy to w starych wersjach może być chwilowym zamiennikiem. Ja tu mówię o pełnowartościowym oleju przekładniowym Motylgear 10W40, HC z dodatkiem estrów, a kolega wyżej jeździ na estrach pełnych. Czytaj ze zrozumieniem. ;) i oczywiście inne oleje innych firm też pasują
Wiesz co nie wiem do czego pijesz, nigdzie nie napisałem,że mtf jest mineralnym olejem...
To jest mineralny czy syntetyczny?? I jakież to dodatki posiada, których inny olej przekładniowy nie posiada, albo ogólnie jakikolwiek olej stosowany w motoryzacji. Z moich informacji wynika, że każdy olej dodatki posiada, tak z do 25% nawet objętości. To że było wiele tematów wałkowanych, to nie znaczy że były one sensowne, czy że obfitowały w użyteczne treści. Z moich obserwacji, dotyczących wiedzy na ten temat, odnoszę wrażenie, że było zupełnie inaczej.
Jakoś nie czuję potrzeby by Ci cokolwiek wyjaśniać bo w jakiś wyimaginowanym świecie żyjesz...
Zastanawiałem się tylko kiedyś czy warto zmieniać ten olej na inny czy też nie, czytałem, pytałem mechaników i w końcu doszedłem do wniosku, że wymienię jak już muszę bo kupiłem nowe
(w sensie kolejne..) auto na taki, który zaleca producent, że nikt mi nie udzielił jasnej odpowiedzi czy warto a jak tak to na jaki to sobie tym głowy nie zawracałem bo za dwie butle płaciłem chyba 130zł
Więc jak się wymienia ten olej co 80 tyś. a są tacy co i po 120 tyś. to po co w ogóle kombinować i szukać jakieś alternatywy??
Zmieniaj, nawet razem z łożyskami ;) mnie to guzik obchodzi. Tak samo jak zdanie mechaników w tej kwestii. Ogólnie dobra rada - mtfa zmieniałbym maks co dwa lata lub 40k km. Powodzenia.
Haha, ładnie masz...serwis hondy zaleca co 80 tyś ty połowę tego, nie mam pytań więcej..
Ja zmieniłem przy 120 000 / 8 latach, akurat idealnie wypadło na oryginał Hondy, ale osobiście nie jestem zadowolony, w moim odczuciu skrzynia chodzi na pewno nie lepiej niż poprzednio, przy następnej wymianie przy 180 000 km zaleję Ravnenol, ludzie naprawiający skrzynie polecają a znajomi, którzy zalali odczyli wyraźną poprawę pracy skrzyni i o to by mi właśnie chodziło.
Haha, ładnie masz...serwis hondy zaleca co 80 tyś ty połowę tego, nie mam pytań więcej..
Zobaczymy jak się będziesz śmiał i sobie tłumaczył "zaleceniami producenta" wymianę łożysk w skrzyni. ^_^ wtedy ja się pośmieję ^_^
Pan ze sklepu moto zaproponował taki Motul Gear 300 75W90 czy będzie dobry i czy trzeba wymieniać podkładki/uszczelki pod korkami dodam że pierwsza wymiana
Taki mam u siebie i od ok 7 tys km jest OK, ze skrzynią nic się nie dzieje. Podkładek nie wymieniałem.
Witam wszystkich ,jeśli była by taka szansa prosiłbym o pomoc w dobraniu oleju do skrzyni biegów manual ,do civica 9 gen .1.8 benz. , rok 2013 . I tu mam odrazu pytanie czy zostaje mi tylko opcja ASO czyli MTF , czy mogę nalać cos lepszego , czy macie koledzy doswiadczenie z innymi olejami, i czy są jakies zauważalne róznice w pracy skrzyni na innym oleju .
Witam wszystkich ,jeśli była by taka szansa prosiłbym o pomoc w dobraniu oleju do skrzyni biegów manual ,do civica 9 gen .1.8 benz. , rok 2013 . I tu mam odrazu pytanie czy zostaje mi tylko opcja ASO czyli MTF , czy mogę nalać cos lepszego , czy macie koledzy doswiadczenie z innymi olejami, i czy są jakies zauważalne róznice w pracy skrzyni na innym oleju .
Miejsce na IX gen. jest tutaj: http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?106-Civic-2011. Lej ULTRA MTF 3.
Oj sorki , i dzieki za podpowiedz.
Miejsce na IX gen. jest tutaj: http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?106-Civic-2011. Lej ULTRA MTF 3.
Średni olej, za niesamowite pieniądze. Zupełnie nie rozumiem dlaczego go polecasz. Niska lepkość, na benzynie na łożyska nie zaoszczędzi.
Witam kolegę cosmo-pl i odrazu sorki ,że tak na forum ale wysyłałem pewne zapytanie na priv ale skrzynka zapchana u kolegi a nie mam inego kontaktu, kurcze bo szukam oleju do skrzyni do ix gen. wiem że to nie ten dział i przepraszam za zamęt z ix gen. oczywiscie szukałem w innym dziale ale jakoś słabo z info . Czy kolega cosmo mógłby by coś polecic do ix gen do skrzyni dobrego .Sorki za zamęt w innym dziale panowie .
To może niech kolega cosmo-pl poleci koledze JARKO jednak na priv, zakładam, że kolega JARKO nie ma skrzynki zapchanej :D
To może niech kolega cosmo-pl poleci koledze JARKO jednak na priv, zakładam, że kolega JARKO nie ma skrzynki zapchanej :D
Niby dlaczego na priv? Ja bym chętnie skorzystał z wiedzy Cosmo-pl nt oleju do skrzyni zwłaszcza, że to odpowiedni wątek (pomijając generację auta).
Dzieki kolego za wsparcie :D bo nie ukrywam , że ruszyć temat gdziekolwiek odnosnie oleju ,czy to w aso czy w sklepach to jakś tragedia, dlatego z dozą niesmiałosci pozwoliłem sobie spytać kolegów na forum choć wiem , że inny dział generacji auta . Za wszelkie opinie byłbym zobowiązany , bo niby temat prosty zerknąc w instrukcje i kupić mtf , ale zagłebiając sie w temat juz tak kolorowo nie jest .
Panowie mam pytanie: jaki olej polecacie do skrzyni w:
1. dieslu
2. benzynie 1,8
do tej pory jezdziłem na mtf'ie i zbliża się druga wymiana, a jeśli można to czemu nie wlać cos lepszego w podobnych pieniądzach
proszę o konktrety, jeśli ktoś używał, sprawdził i wie że jest ok.
widze że do benzyny jedni polecają motula 10w40 a inni 75w90 - jakie argumenty za jednym i za drugim?
dzięki za pomoc
Niby dlaczego na priv? Ja bym chętnie skorzystał z wiedzy Cosmo-pl nt oleju do skrzyni zwłaszcza, że to odpowiedni wątek (pomijając generację auta).
bo cosmo-pl to naganiacz/handlarz na tylko jedną firmę,zapytaj jakie mleko kupuje,na bank motula
Osobiście myślę ,że nie jest istotne czy ktoś jest naganiaczem tego czy tamtego , najistotniejsze dla nas jest aby nasze hondy smigały bezawaryjne , i powinnismy razem byc nie przeciwko sobie, tylko przeciwko serwisom ,aso , i innym dziadom co wciskają nam buble wszelkiego rodzaju zasłaniając się producentem auta , zresztą wiecie panowie jak to się odbywa napewno wiele z nas miała do czynienia z serwisami . Wiem ,że cosmo ma napewno super wiedzę, jeśli pomoże i moja skrzynia bedzie pracowała super a lewar bedzie smigał gładko mogę zalać nawet motula przeciez to dobry olej .
Osobiście myślę ,że nie jest istotne czy ktoś jest naganiaczem tego czy tamtego , najistotniejsze dla nas jest aby nasze hondy smigały bezawaryjne , i powinnismy razem byc nie przeciwko sobie, tylko przeciwko serwisom ,aso , i innym dziadom co wciskają nam buble wszelkiego rodzaju zasłaniając się producentem auta , zresztą wiecie panowie jak to się odbywa napewno wiele z nas miała do czynienia z serwisami . Wiem ,że cosmo ma napewno super wiedzę, jeśli pomoże i moja skrzynia bedzie pracowała super a lewar bedzie smigał gładko mogę zalać nawet motula przeciez to dobry olej .
więc, jeśli umiesz czytać,to masz od tego naprawde obszerny temat,nie rób z siebie sieroty albo wybrańca
Zyga :
Naprawdę mi osobiście nie przeszkadza że dana osoba promuje jedną markę, ważną sprawą jest czy potrafi wskazać produkt danej marki który jest dobry do danego zastosowania.
Jesli miałbym wybierac kto miałby dostac bana za prowadzenie wojny na forum i miałbym do wyboru Ciebie lub Cosmo - to wybrałbym Ciebie z jednego zasadniczego powodu.
Twoje teksty są nic nie wnoszącym spamem, natomiast z postów Cosmo można dowiedzieć się czegoś ciekawego.
Mam u siebie w skrzyni fn2 MotulGear 300 i do mtf-a już nie wrócę.
Kolego kuba_ce, ty z tego co wyczytałem masz zalany motul gear 300 podpowiesz jak zmiana, na plus czy minus po zmianie z mtf
Ja wlalem oryginalny oem mtf i 1 i 2 wraznie lepiej wchodza. Nie wiem czy efekt placebo, ale jakos lepiej te biwgi wchodza. Zmienilem olej bo ma wpasc shortshifter od butlera, ale jakos nie umiem sie za to zabrac :-D
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Zyga :
Naprawdę mi osobiście nie przeszkadza że dana osoba promuje jedną markę, ważną sprawą jest czy potrafi wskazać produkt danej marki który jest dobry do danego zastosowania.
Jesli miałbym wybierac kto miałby dostac bana za prowadzenie wojny na forum i miałbym do wyboru Ciebie lub Cosmo - to wybrałbym Ciebie z jednego zasadniczego powodu.
Twoje teksty są nic nie wnoszącym spamem, natomiast z postów Cosmo można dowiedzieć się czegoś ciekawego.
Wiesz w sumie mnie nie wiele obchodzi,komu dałbyś bana,ale skoro się z kimś nie zgadzam to jestem niewygodny ?kup sobie pieska na tylna półkę co się zawsze będzie z Toba zgadzał, z postów cosmo można się dowiedzieć ,że każdy płyn, w aucie każdej marki jest najlepszy motula,nie sądzę ,żebyś był tak naiwny ,żebyś w to wierzył,koleś pisze o tym samym na forach kilku marek i na wielu z nich już były takie same opinie jak moja
mi natomiast przeszkadza jak ktoś promuje jedna konkretną markę na forum,od tego są inne działy,a to coś ciekawego czego się dowiadujesz to znajdziesz w ulotkach motula
Drogi użytkowniku Zyga otóż pragnę ci wytłumaczyć czego się dowiaduję od jak że uwielbianego przez ciebie użytkownika Cosmo.
Dowiaduję sie jakie oleje konkretnej firmy nadają się do konkretnego zastosowania, następnie odpalam tajemne narzędzie (zdradzę ci tu tajemnicę - nazywa się Google) i wpisuję nazwę oleju (podanego przez jak że przez ciebie uwielbianego Cosmo), razem z równie tajemniczym zwrotem "karta charektyrystyki".
Po chwili moim oczom ukazują się tajemnicze runy - potocznie zwane Tabelą parametrów oleju.
Następnie używając narzędzia (o znanej już Ci nazwie) wpisuję nazwę firmy ( która nie płaci pieniędzy na tych jak że strasznych i okrutnie podstępnych naganiaczy ) i porównuję te tajemnicze runy jednej firmy do run drugiej firmy.
Tak oto w sprytny sposób niweczę podstępne plany wszelkich naganiaczy.
Zapamiętaj sobie te jak że ważne sformułowania "karta charakterystyki" , "karta technologiczna" - przydają się naprzykład aby zrozumieć że to co jest na reklamie nie jest prawdą, bo prawda jest napisana w tych kartach. A nie na reklamie.
Drogi użytkowniku Zyga otóż pragnę ci wytłumaczyć czego się dowiaduję od jak że uwielbianego przez ciebie użytkownika Cosmo.
Dowiaduję sie jakie oleje konkretnej firmy nadają się do konkretnego zastosowania, następnie odpalam tajemne narzędzie (zdradzę ci tu tajemnicę - nazywa się Google) i wpisuję nazwę oleju (podanego przez jak że przez ciebie uwielbianego Cosmo), razem z równie tajemniczym zwrotem "karta charektyrystyki".
Po chwili moim oczom ukazują się tajemnicze runy - potocznie zwane Tabelą parametrów oleju.
Następnie używając narzędzia (o znanej już Ci nazwie) wpisuję nazwę firmy ( która nie płaci pieniędzy na tych jak że strasznych i okrutnie podstępnych naganiaczy ) i porównuję te tajemnicze runy jednej firmy do run drugiej firmy.
Tak oto w sprytny sposób niweczę podstępne plany wszelkich naganiaczy.
Zapamiętaj sobie te jak że ważne sformułowania "karta charakterystyki" , "karta technologiczna" - przydają się naprzykład aby zrozumieć że to co jest na reklamie nie jest prawdą, bo prawda jest napisana w tych kartach. A nie na reklamie.
kolego, jeździsz autem z silnikiem nie wysilionym i nie za słabym,napewno bezawaryjnym i nie dlatego,że pojawił się cosmo z magicznym olejem,wlej tam" olej od frytek" i spokojnie zrobisz przebieg od przeglądu do przeglądu
rozumiem,że te ważne sformułowania cosmo podaje Ci i wszystkim na wielu forach różnych marek ,bo martwi się o nasze i ich silniki
a w google to sobie wpisuj co chcesz,runy i spam,może poznasz znaczenie tych słów
Mateusz Byczek
12-09-16, 12:39
Koledzy jaki olej do skrzyni w type r EP3?
polecono mi taki - co o tym sądzicie?
http://allegro.pl/motul-motylgear-10w40-api-sg-sh-api-gl-4-1l-i6314913158.html
Panowie co polecacie do fn2, 2litry wystarczą?
Panowie co polecacie do fn2, 2litry wystarczą?
ULTRA MTF 3, 2l.
Ma ktoś zaufane źródło gdzie kupić Motul Gear 10w40?
W firmie z Gdańska jest problem z dostępnością.
marcin001984
17-11-17, 20:01
Ma ktoś zaufane źródło gdzie kupić Motul Gear 10w40?
W firmie z Gdańska jest problem z dostępnością.
Petrostar.pl
MOTUL GEAR 300 75W90
Się nada czy celować w 10W40 ?
MOTUL GEAR 300 75W90
Się nada czy celować w 10W40 ?
Ja jeżdże na takim w skrzyni s80 i efektów niepożądanych brak
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
własnie zbieram się za wymianę
"każdy" chwali MTF ale jakoś brat dokładnych specyfikacji, jak by był magiczny składnik ;)
Petrostar.pl
Dzięki za info, zamówione i mam nadzieje na dostępność bo produkt tylko pod zamówienie ( tel.nie można), czas oczekiwania -tydzień
Dzięki za info, zamówione i mam nadzieje na dostępność bo produkt tylko pod zamówienie ( tel.nie można), czas oczekiwania -tydzień
widać ,nie ma popytu na ten olej skoro nawet na jedna wymiane nie maja na sklepie:p
Nie wnikam czy nie ma popytu czy jest wręcz odwrotnie, chcę sprawdzić czy jest jakaś różnica na plus(poza ceną) w stosunku do MTFa i tyle.
Niestety czas oczekiwania wydłużył się do trzech tygodni.
Ma ktoś zaufane źródło gdzie kupić Motul Gear 10w40?
W firmie z Gdańska jest problem z dostępnością.
InterCars jest/był autoryzowanym punktem sprzedaży produktów MOTULa. Osobiście zawsze u nich biorę oleje Motula. W swoim FN1 mam w skrzyni Gear300 od 2lat i jest git.
InterCars jest/był autoryzowanym punktem sprzedaży produktów MOTULa. Osobiście zawsze u nich biorę oleje Motula. W swoim FN1 mam w skrzyni Gear300 od 2lat i jest git.
W InterCarsie mają tylko 10w40 do motocykli
Jakie zalety występują z przejścia z Mtf na Gear 300 ?
marcin001984
23-11-17, 19:10
InterCars jest/był autoryzowanym punktem sprzedaży produktów MOTULa. Osobiście zawsze u nich biorę oleje Motula. W swoim FN1 mam w skrzyni Gear300 od 2lat i jest git.
To porównaj cenę w inter carsie a w petrostar.
To porównaj cenę w inter carsie a w petrostar.
Pytanie było o "zaufane źródło". Cena to inna sprawa :) Ja mam intercars pod nosem, wiec wole tam podjechać niż płacić gdzie indziej za wysyłkę, cenowo wyjdzie mi to samo.
P.S. Jeszcze mi się nigdy nie zdarzyło, żeby w intercarsie w Bdg nie mieli od ręki gear300
marcin001984
24-11-17, 18:41
Pytanie było o "zaufane źródło". Cena to inna sprawa :) Ja mam intercars pod nosem, wiec wole tam podjechać niż płacić gdzie indziej za wysyłkę, cenowo wyjdzie mi to samo.
P.S. Jeszcze mi się nigdy nie zdarzyło, żeby w intercarsie w Bdg nie mieli od ręki gear300
A petrostar nie jest zaufane?
Dla przykładu w Poznaniu w zaufanym sklepie Moto Kram litr Motula Gear 300 75w90 kosztuje 52,50. W petrostar niecałe 42zł.
Zamawiając 2 litry nawet z przesyłką wyjdzie taniej.
A petrostar nie jest zaufane?
Kolego marcin001984 spokojnie, nikogo nie nakłaniam ani w lewo ani w prawo. Czy ktoś tutaj (wliczając mnie) napisał, że petrostar nie jest zaufany? Osobiście nie wiem jaki jest, bo nie miałem przyjemności (lub nieprzyjemności) korzystać. Za to kupowałem nie raz oleje Motula w inter i zawsze byłem zadowolony. Kolega civmann pytał i uzyskał odpowiedź na swoje pytanie :)
Co do ceny to nie ma co dyskutować, różnice były, są i będą. Każdy bierze tam gdzie chce i płaci za to na co się zdecydował. Dla mnie oszczędność tych paru zł przy kwocie 100+ to żadna oszczędność. Tym bardziej, że oliwe w skrzyni nie wymienia się co 10000km to raz, a dwa z tego co wiem Motul jest dość często podrabiany, szczególnie silnikowy więc raczej bym tutaj nie kombinował za dużo i dla pewności kupował u oficjalnych dystrybutorów.
marcin001984
24-11-17, 19:54
Luźne majty :p
Co do tego konkretnego oleju to kupiłem taki trzy tygodnie temu i pojechałem do zaprzyjaźnionego dobrego mechanika, który od wielu lat siedzi tylko w Hondach. Wcześniej pracował w ASO Hondy. Powiedział, że ten olej nie będzie się nadawał do skrzyni w 1.8, proponując mi MTF. Twierdzi że ten Motul to jest olej przekładniowy, który jest zbyt gęsty i mogę mieć problem z wrzucaniem biegów jak będzie zimno.
W sklepie gdzie go kupiłem nie chcieli przyjąć go z powrotem więc go zalałem, w końcu na forum wszyscy go chwalą.
I po tych trzech tygodniach mogę stwierdzić że szału na mnie nie zrobił. Faktycznie dopóki olej się dobrze nie rozgrzeje to jedynka i dwójka wchodzą z oporem.
Czy na nowym MTF byłoby lepiej, nie mam pojęcia. Może kupię za jakiś czas to będę miał porównanie, bo obecnie zalany MTF nie był pierwszej świeżości.
Luźne majty :p
Co do tego konkretnego oleju to kupiłem taki trzy tygodnie temu i pojechałem do zaprzyjaźnionego dobrego mechanika, który od wielu lat siedzi tylko w Hondach. Wcześniej pracował w ASO Hondy. Powiedział, że ten olej nie będzie się nadawał do skrzyni w 1.8, proponując mi MTF. Twierdzi że ten Motul to jest olej przekładniowy, który jest zbyt gęsty i mogę mieć problem z wrzucaniem biegów jak będzie zimno.
W sklepie gdzie go kupiłem nie chcieli przyjąć go z powrotem więc go zalałem, w końcu na forum wszyscy go chwalą.
I po tych trzech tygodniach mogę stwierdzić że szału na mnie nie zrobił. Faktycznie dopóki olej się dobrze nie rozgrzeje to jedynka i dwójka wchodzą z oporem.
Czy na nowym MTF byłoby lepiej, nie mam pojęcia. Może kupię za jakiś czas to będę miał porównanie, bo obecnie zalany MTF nie był pierwszej świeżości.
Miałem u siebie wcześniej zalanego świeżego MTFa. Miałem i w zasadzie cały czas mam "problem" z bardzo delikatnym wyciem na 1,2 i 3 biegu. Szczegóły w temacie: http://civicklub.pl/forum/showthread.php?216400-Dziwne-wycie-w-trakcie-jazdy
Zdecydowałem się zalać w roku 2015 gear300 licząc że może pomoże (gęstszy olej), niestety zdecydowanej poprawy nie zauważyłem. Byłem u nie jednego speca i każdy mówił że dźwięk w normie jest i nie ma się co przejmować. Motul został w skrzyni do dziś, to już będzie 3 zima na nim i powiem szczerze, że nie zaobserwowałem, żeby biegi gorzej wchodziły niż na świeżym MTF, ba nawet mam wrażenie, że jedynka trochę gorzej wchodzi jak się wszytko rozgrzeje. Ogólnie panuje przeświadczenie, że można lać tylko MTFa a cokolwiek innego spowoduje uszkodzenie skrzyni, w ASO się dziwili, że na gear300 cały czas jeżdżę i straszyli remontem skrzyni w krótkim czasie. Zrobiłem już na tym oleju jakieś 40000km i skrzynia pracuje cały czas tak samo. Nie wydaje mi się żeby było się czego obawiać, to nie jest pierwszy przypadek kiedy do hondowskiej skrzyni ktoś zalewa gear300 zamiast MTFa i jeszcze nigdy nie słyszałem żeby skrzynia się posypała z tego powodu. Jeśli tak się stanie dam Wam na pewno znać ;)
Witam właścicieli świetnej marki...i pozwolę sobie i wam zadać pytanie odnośnie olejów do skrzyń manualnych, między innymi w Civic VIII ale nie tylko w tych Hondach...i pozwolę sobie na pewną refleksję filozoficzną w tym temacie;)
Skoro Honda zaleca, a zaryzykowałbym twierdzenie, że dopuszcza, do swoich skrzyń manualnych tylko oleje MTF, MTF-II, MTF-III, (pomijam tu dywagacje o olejach silnikowych 10w40 w skrzyni biegów, bo to nie lata 90-te czy 80-te) nie uznając innych olejów, to po co kombinować szukając i stosując inne oleje przekładniowe? I nie wchodzę tu w kwestie klas lepkościowych SAE czy norm jakościowych GL, rzekomo zbieżnych z MTF-em. Pytam więc ogólnie i naprawdę szukam logiki i uzasadnienia w takim działaniu u osób, które stosują np. oleje Motul, Ravenol itp., nie negując tych produktów oczywiście. Przecież wielkiego biznesu Honda na tym oleju nie robi. Dziś rynek światowy olejów przekładniowych to dziesiątki liczących się producentów środków smarnych do skrzyń, a MTF od Hondy to jakiś tam drobniutki procencik tego rynku. Skoro zalecają MTF do waszych Hond, to chyba z troski o skrzynie w waszych autach a nie z chęci jakiegoś ogromnego zysku na tym produkcie (bo jakiś na pewno mają nie da się ukryć). Przecież Honda nie znajdzie klientów na swojego MTF-a wśród właścicieli VW, Renault czy Mercedesa.
Dalej: wymiana oleju w skrzyni to interwał min. 30-max.120 kkm, a oszczędność na tańszym oleju to 10-15 zł/l w stosunku do MTF-a i jest ona śmieszna i nie warta absolutnie ryzyka (więcej wydacie na odmrażasz do szyb w zimie). Nie mówcie tylko proszę, że kierujecie się więc jakąś oszczędnością. Faktycznie zauważacie, czujecie, że wam skrzynie wymłodnieją czy wydłużą żywot łożyska lub synchronizatory na oleju przekładniowym np. Motul? Czym się kierujecie wybierając olej nie dopuszczony przez Honda Corp.? Olej MTF dostępny jest bez problemu w Polsce, jego koszt w kosztach eksploatacji samochodu jest żaden, jest sprawdzony, bezpieczny, dopuszczony przez producenta. Argument, że MTF ma mineralną bazę, a Motul nie, też jest za słaby, bo jakie to ma znaczenie skoro MTF ma oficjalne dopuszczenie do stosowania w przekładni. Co daje tak naprawdę napis na butelce "syntetic" na butelce Motula..mi osobiście nic nie daje, spokoju też by mi nie dawał, gdybym go wlał do skrzyni, bo skrzynia tak jak każde urządzenie kiedyś (wcześniej lub później) się zepsuje, od tego nie uciekniecie...a wtedy w pierwszej kolejności będziecie zachodzić w głowę czy to nie przez eksperymenty z olejem i udowadnianiem, że znacie lepiej tę skrzynię niż jej konstruktorzy. Poza tym uważam, że proponowanie innych olejów (nie MTF) osobom nie zaznajomionym specjalnie z motoryzacją a jeżdżącym tym autkiem, działa na szkodę dla tych osób, bo wówczas zaczynają takie osoby stosować jakikolwiek środek smarny o nazwie "olej przekładniowy do skrzyń manualnych" nie czytając etykiet z dopuszczeniami, klasami lepkościowymi i normami, "bo przecież MTF to jakiś mit i fanaberia właścicieli Hond"
Mam więc prośbę do tych co wlewają/wlali nie MTF do przekładni manualnej (przy całym szacunku waszego wyboru, wszak każdy odpowiada sam za swoje auto): podajcie mi proszę sensowne argumenty nie stosowania oleju MTF w manualnej skrzyni biegów samochodu od Honda Corp. ,bo ja przyznam się bez bicia, że takich nie znam...a chętnie poznam:)
pozdrawiam:)
marcin001984
25-11-17, 19:16
W wielu Hondach częstym zjawiskiem są zużywające się łożyska, a jeszcze częściej w Type R również zębatki, synchronizatory czy przesuwki.
Może ludzie eksperymentują z innymi olejami w nadzieji że nie będzie w przyszłości wyżej wymienionych problemów.
O MTFie dużo pisał Cosmo, który ma niemałe pojęcie o olejach i wielu użytkowników dla odmiany kupiło Motula, żeby zobaczyć czy będzie lepiej.
i czy te osoby które kupiły motul płakały po 10 k km że skrzynia padła ?
Jeszcze nie widziałem takiego wpisu.
I sam ostatnio zamówiłem Motula i go wleję jak coś to pierwszy będę płakał ;)
A do Pana filozofa.
Nie jeden producent zaleca wlewanie do swojego silnika danego oleju mówię tu o marce np Fiat zaleca wlewać Selenie ludzie kupują inne i jest ok ;)
Niestety Petrostar nie wywiązał się z obietnic dostarczenia Motul Gear 10w40, twierdzą że producent wycofał go z oferty, zaproponowali zwykły silnikowy o tej samej lepkości.
Czy może ktoś polecić tę lepkość w innej marce dedykowany do przekładni ?
Napisz do użytkownika Tencio, ogarnie każdego Motula.
Wysłane z mojego HUAWEI TIT-L01 przy użyciu Tapatalka
Jakoś w tamtym roku zalałem świeżym mtf-3 branym u jarusnet i co zimny motor ciezko wbija sie 1,2 na mrozie teraz. Chyba zmienie na cos innego ktoś testował inne oleje niz motul ? Moze Fuchs Titan Sintopoid 75W90 ? hmmm gdzies nawet mam butelke ;p
ja zalałem olejem Ravenol MTF2 75W80 - spełnia dokładnie wszystkie zalecenia Hondy - przed i po wymianie zero problemów ze skrzynią...
Powiem wam trzymajcie sie zdala od wynalazków i lejcie MTF3 od Hondy.
Mnie podkusiło zalać Motula Gear 300 75w90, bo miał niby dobre parametry i tańszy od oryginalnego MTF3. Latem wszystko latało jak w masełko, ale poniżej 5*C jest tragedia. Ten olej nie nadaje sie do normalnej jazdy, chyba że rajdy uprawicie. Wbić jedynke to nielada wyczyn, dwójka też słabo chodzi. Jak się solidnie nagrzeje to jest lepiej, ale ja lece zmienić z powrotem na MTF bo boje się żeby mi skrzynia nie padła od tego.
Wątpię żeby to było od oleju, chyba że jakąś podróbkę kupiłeś.
Mam wlany motul gear 10W40 czyli o słabszych parametrach niż ten twój i nie ma takich problemów (75W90 jest do -60stopni).
Zmieniany był w wakacje w zeszłym roku, czyli to jego druga zima jest.
marcin001984
27-12-17, 20:50
Powiem wam trzymajcie sie zdala od wynalazków i lejcie MTF3 od Hondy.
Mnie podkusiło zalać Motula Gear 300 75w90, bo miał niby dobre parametry i tańszy od oryginalnego MTF3. Latem wszystko latało jak w masełko, ale poniżej 5*C jest tragedia. Ten olej nie nadaje sie do normalnej jazdy, chyba że rajdy uprawicie. Wbić jedynke to nielada wyczyn, dwójka też słabo chodzi. Jak się solidnie nagrzeje to jest lepiej, ale ja lece zmienić z powrotem na MTF bo boje się żeby mi skrzynia nie padła od tego.
Ja też to zauważyłem. Mam wlany od niedawna Motul Gear 300 i dopóki olej się nie rozgrzeje biegi 1 i 2 wchodzą z oporem. Po ok 10 minutach jest gitara. Ciekawe jakby było gdybym teraz wlał MTF.
Aha, mój mechanik który od lat siedzi w Hondach odradzał mi tego Motula jak do niego przyjechałem z kupionym już olejem. Mówił że jest po prostu za gęsty.
Ja też to zauważyłem. Mam wlany od niedawna Motul Gear 300 i dopóki olej się nie rozgrzeje biegi 1 i 2 wchodzą z oporem. Po ok 10 minutach jest gitara. Ciekawe jakby było gdybym teraz wlał MTF.
Aha, mój mechanik który od lat siedzi w Hondach odradzał mi tego Motula jak do niego przyjechałem z kupionym już olejem. Mówił że jest po prostu za gęsty.
Dzisiaj zmieniłem z powrotem na MTF III i problem ustąpił od razu. Jedynka i dwójka wchodzi gładko zaraz po odpaleniu.
Motul był od autoryzowanego dystrybutora więc nie żadna podróbka. Może po prostu do tej skrzyni się nie nadaje (6-cio biegowy manual w 2.2 iCTDi), chociaż jestem w stanie sobie wyobrazić, że w 1.8 może być to mniej odczuwalne, bo ten silnik się dużo szybciej nagrzewa niż diesel.
A sprawdzaliście w jakim stanie jest płyn w sprzęgle ? Bo ja wiem że muszę go wymienić na 100%
Powiem wam trzymajcie sie zdala od wynalazków i lejcie MTF3 od Hondy.
Mnie podkusiło zalać Motula Gear 300 75w90, bo miał niby dobre parametry i tańszy od oryginalnego MTF3. Latem wszystko latało jak w masełko, ale poniżej 5*C jest tragedia. Ten olej nie nadaje sie do normalnej jazdy, chyba że rajdy uprawicie. Wbić jedynke to nielada wyczyn, dwójka też słabo chodzi. Jak się solidnie nagrzeje to jest lepiej, ale ja lece zmienić z powrotem na MTF bo boje się żeby mi skrzynia nie padła od tego.
Ja jeżdżę na gear300 chyba już trzecią zimę i jak ruszam rano (teraz w garażu mam mniej więcej 0-1'C) to biegi wchodzą bardzo dobrze bez oporów, więc to nie koniecznie musi być olej.
Wymieniał ktoś z Was w ostatnim czasie olej w skrzyni w ASO? Jaki jest koszt całkowity?
dzoler1111
03-01-18, 20:41
Ja wymienialem we wrześniu zapłaciłem 257 zł
marcin001984
04-01-18, 22:10
A sprawdzaliście w jakim stanie jest płyn w sprzęgle ? Bo ja wiem że muszę go wymienić na 100%
Po czym to wnioskujesz?
I jaki jest w ogóle interwał wymiany płynu w sprzęgle?
Po czym to wnioskujesz?
I jaki jest w ogóle interwał wymiany płynu w sprzęgle?
To jest zwykły płyn hamulcowy. Wystarczy włożyć miernik do pomiaru wilgoci. Powyżej 3% - jest zwyczajnie do wymiany
Po czym to wnioskujesz?
I jaki jest w ogóle interwał wymiany płynu w sprzęgle?
Chociazby po tym ze jest czarny zamulony.
Ja wczoraj nie mogłem "wbić" praktycznie żadnego biegu, dokulałem się do ASO na trójce... Okazało się, że w zbiorniczku od sprzęgła było już sucho, więc tym samym zapowietrzone itd... Wymienili płyn na nowy, do tego olej w skrzyni. Było ok, dziś sprawdzę ponownie czy wszystko OK.
marcin001984
10-01-18, 18:07
Pewnie już było na forum to pytanie... czym się różni MTF od MTF3?
patykinio85
10-01-18, 18:24
w sumie nie ma znaczenia, oba płyny są praktycznie takim samym płynem :) mozesz lać każdy ale żeby była to Honda MTF :) Pozdro
marcin001984
10-01-18, 19:13
Pytam bo np. na stronce Jarusnet.pl różnica pomiędzy MTF a MTF3 to 30 zł.
Pierwszy MTF-3 to jest olej który w takim opakowaniu jest sprzedawany w Europejskim ASO Hondy
Drugi jest przeznaczony na sprzedaż w USA i Kanadzie również w ASO Hondy
Jeden i drugi jest oryginalny.
Europejski ma chyba 1l a z USA chyba 0.946l
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
MTF z rynku EU rozni sie od tego z USA, mowie to na podstawie chociazby samej gestosci co mozna latwo porownac majac dwie butelki w reku.
Jesli chcesz dobry olej do skrzyni Hondy kup Motul motylgear 10w40, zaoszczedzisz i olej będzie lepszy.
Pytam bo np. na stronce Jarusnet.pl różnica pomiędzy MTF a MTF3 to 30 zł.
Instrukcja do VIII generacji mówi, że należy używać płynu MTF-III., więc widać, że są jakieś różnice w składzie, pomijając kolor i zapach.Moje ASO też twierdzi i leje do VIII i IX gen. tylko MTF-3. Dodam od siebie że wylałem MTF po 26 kkm i wlałem MTF-III. Jest poprawa w pracy na korzyść MTF-III. Wybór należy do ciebie.
Starstruck
10-01-18, 21:27
ASO w PL leje MTF-III, ponieważ tylko on jest oferowany w oficjalnej sieci dystrybucji Hondy na Europę. Oczywiście MTF jest zauważalnie "rzadszy" od MTF-III, ale niestety Honda nie udostępnia składu swojego oleju. Abstrahując: skrzynie na Europę i USA są przecież takie same a sam MTF jako taki wychodzi w bodajże 7-miu odmianach.
Witam,
Można kupić zamiennik:
http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/2850-olej-przekladniowy-amsoil-synthetic-synchromesh-transmission-fluid-mtf-0946l
W accordach, civicach spisuje się często lepiej niż OEM zwłaszcza w jednostkach K,R itp.
Z Zamiennikó ciężko coś dostać to fakt !
marcin001984
10-01-18, 22:16
Witam,
Można kupić zamiennik:
http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/2850-olej-przekladniowy-amsoil-synthetic-synchromesh-transmission-fluid-mtf-0946l
W accordach, civicach spisuje się często lepiej niż OEM zwłaszcza w jednostkach K,R itp.
Z Zamiennikó ciężko coś dostać to fakt !
Z kolei Cosmo odradzał tego Amsoila jakiś czas temu...
Dodam od siebie że wylałem MTF po 26 kkm i wlałem MTF-III. Jest poprawa w pracy na korzyść MTF-III.
Po przebiegu 26 tys. olej w skrzyni nie był już pierwszej świeżości. Myślę że gdybyś wlał znowu MTF a nie MTF3 też byś był zadowolony.
MTF z rynku EU rozni sie od tego z USA, mowie to na podstawie chociazby samej gestosci co mozna latwo porownac majac dwie butelki w reku.
Jesli chcesz dobry olej do skrzyni Hondy kup Motul motylgear 10w40, zaoszczedzisz i olej będzie lepszy.
Ale to jest 75w90 tak? Niedawno zalałem Motula Gear 300 75w90 i dopóki olej się dobrze nie rozgrzeje to 1 i 2 bieg wchodzą z oporem.
Jak dojeżdżam do krzyżówki, a raczej się toczę i chcę wrzucić 1 bieg to się nie da, trzeba użyć siły. Dopiero jak się zatrzymam to nie ma problemu z wrzuceniem biegu. Dwójka też wchodzi na pograniczu zgrzytu na zimnym.
Ale tak jak mówię - po rozgrzaniu biegi wchodzą idealnie.
Ale to jest 75w90 tak? Niedawno zalałem Motula Gear 300 75w90 i dopóki olej się dobrze nie rozgrzeje to 1 i 2 bieg wchodzą z oporem.
Jak dojeżdżam do krzyżówki, a raczej się toczę i chcę wrzucić 1 bieg to się nie da, trzeba użyć siły. Dopiero jak się zatrzymam to nie ma problemu z wrzuceniem biegu. Dwójka też wchodzi na pograniczu zgrzytu na zimnym.
Ale tak jak mówię - po rozgrzaniu biegi wchodzą idealnie.
Bardziej 75w80. Trzysetka jest w klasie GL5, Honda oficjalnie zalecała do swoich skrzyn GL4 i taki własnie byl Motylgear 10w40. Generalnie zasada jest taka (wg.jednego z przedstawicieli) że Motula "300" leje sie do aut wyczynowych, tam gdzie potrzebna jest solidna ochrona silnika/skrzyni, a nie eko-logia, czy eko-nomia.
Swoja droga, sprawdz czy nie trzyma Ci sprzeglo, to dosyc czesta bolaczka tych modeli Hondy. Na zimnym oleju podnies oba kola i wcisnij sprzeglo weryfikujac czy kola sie nie kreca.
MTF z rynku EU rozni sie od tego z USA, mowie to na podstawie chociazby samej gestosci co mozna latwo porownac majac dwie butelki w reku.
Jesli chcesz dobry olej do skrzyni Hondy kup Motul motylgear 10w40, zaoszczedzisz i olej będzie lepszy.
Niestety Motylgear 10w40 już nieosiągalny, wycofany z produkcji, pytanie dlaczego. Chyba pozostanie mi Mtf tylko pytanie który? Bo wolałbym ten mniej lepki ale ktoś tu pisał że bardziej lepka III okazała się lepsza.
Starstruck
14-01-18, 14:27
Od siebie dodam, że na MTF-III skrzynia pracuje ciszej. Natomiast precyzja, wrzucanie biegów, itp jak takie samo jak na MTF i MTF-III.
marcin001984
14-01-18, 20:42
Niestety Motylgear 10w40 już nieosiągalny, wycofany z produkcji, pytanie dlaczego. Chyba pozostanie mi Mtf tylko pytanie który? Bo wolałbym ten mniej lepki ale ktoś tu pisał że bardziej lepka III okazała się lepsza.
Na stronie petrostar widziałem że jest.
marcin001984
08-02-18, 17:03
Byłem u mechanika parę dni temu i wylaliśmy tego Motula Gear 300 75w90, którego niedawno kupiłem i zalaliśmy MTF-III.
Różnica jest na korzyść MTF.
Teraz jak jest rano chłodno to przez kilka pierwszych kilometrów biegi wchodziły z oporem na Motulu, wręcz na pograniczu zgrzytu.
Na MTF'ie biegi wchodzą o wiele lepiej na zimnym.
Nie wiem jak Wy ale ja już nie eksperymentuje z olejem w skrzyni.
a były takie super opisy motula itp,może napisze coś nasz forumowy naganiacz motula;)
marcin001984
08-02-18, 23:04
Ten Motul Geat 300 75w90 jest dobry, ale nie do mojej jazdy po mieście i najwidoczniej nie do tej skrzyni.
A już na pewno nie, dopóki się nie nagrzeje. Kiedy jest rozgrzany biegi wchodzą bez oporów.
Byłem u mechanika parę dni temu i wylaliśmy tego Motula Gear 300 75w90, którego niedawno kupiłem i zalaliśmy MTF-III.
Robiłeś jakąś płukankę? Czy po prostu spuściliście jeden i wlaliście drugi?
marcin001984
09-02-18, 08:07
Spuściliśmy i wlaliśmy.
nie trzeba nic płukać, tam zostanie tego starego oleju tylko troszkę na elementach ruchomych, jak wlejesz inny to skutecznie stary się zmiesza bo jest go tak mało po takiej operacji
Jestem świeżo po wymianie wszsytkich łożysk i zalaniu Motulem. I pierwsze wrażenia biegi wchodza super. Lepiej niz na starym oleju.
Jestem świeżo po wymianie wszsytkich łożysk i zalaniu Motulem. I pierwsze wrażenia biegi wchodza super. Lepiej niz na starym oleju.
A nie przyglądałeś się czasem synchronizatorowi 2 biegu?
Ciekawy jestem czy problem z wrzucaniem dwójki nie wynika z niego. Czy nie widać na nim jakiś widocznych uszkodzeń, jakichś rys albo pęknięć.
A co powiecie na tego rodzaju produkty - https://pmo-lubricants.com/category/produkty/oleje-przekladniowe-manual-do-skrzyn-biegow/ ?
marcin001984
13-01-19, 00:25
A nie przyglądałeś się czasem synchronizatorowi 2 biegu?
Ciekawy jestem czy problem z wrzucaniem dwójki nie wynika z niego. Czy nie widać na nim jakiś widocznych uszkodzeń, jakichś rys albo pęknięć.
Również zużyte sprzęgło albo źle wyregulowany punkt brania się do tego przyczynia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.