Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Witam chodzi o silnik 1.5 Vtec Czy to dobra jednostka?



ajro
08-05-07, 20:35
Witam wszystkich forumowiczów i nie tylko.
Mam takie krótkie pytanko ponieważ staje przed decyzją zakupu hondziny civic w wersji hatchback. Pytanie sprowadza się do wniosków innych użytkowników tej wersji silnika.
I Brzmi ono: Czy pchać się i na siłę szukać tego silnika 1.5 (115KM) Vtec czy wybrać raczej bardziej popularny 1.4 (90KM). Dodam że poszukuję silniczka nie do zrywania asfaltu aczkolwiek czasem sobie lubię depnąć. Zadną z tych hond jeszcze nie jeździłem, mało tego nie jeździłem jeszcze nigdy samochodem z większym niż 60 koni silnikiem.
Proszę o opinie na temat tych dwóch silników ich użytkowników i przy okazji na jakim poziomie utrzymujecie spalanko w mieście?
ps. Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że przynajmniej troche to zachęci to rozwiązania mojego dylematu?

damios
08-05-07, 20:46
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=28154&start=0

[H] Dylu [H]
08-05-07, 20:46
kup 1.4l@90KM byle zdrowe...a wogule to najlepiej szukac zdrowego D14A3, wtedy mala przerobka i mamy napewno ponad 90KM w zdrowym niewysilonym do tej pory silniku...pare zabiegow odmulajaco-przeczyszczajacych i jest malina...

sam mam odmulone D14A3 /A4 i juz klika razy te 1.5 V-Tec 115KM wachaly moje spaliny :D

one jakies marne sa :d, do tego moje 1.4 w trasie pali 6l w miescie przy dynamicznej jezdzie max 8...

mighty
08-05-07, 20:53
szukaj 1.5

[H] Dylu [H]
08-05-07, 20:57
jak widac zdania sa podzielone...ale fakt jest taki ze 115km w vtecu dostaje baty od 90KM w 1.4l...o czyms to swiadczy...o tym ze to nie do konca udana jednostka...mowa oczywiscie o seriach bo podejrzeam ze te 1.5 bedzie bardziej podatne na modyfikacje podnoszace moc...ale tu juz tylko sie domyslam...

mighty
08-05-07, 21:08
ale 1.5 to nie auto do ściagania, tak samo jak 1.4! Chcesz szybko jeździć kup VTi :)

havok
08-05-07, 21:11
VTEC-E było robione dla oszczędności paliwa, nie przyśpieszenia. Po zmianie skrzyni jest już nieco lepiej.

harnas
08-05-07, 21:11
tez bym kupil 1,5 vtec mialem d15b2 90 koni i po pewnym czasie Ci eprzestanie wystarczac wiec wez odrazu troszke mocniejsze autko

ajro
08-05-07, 21:44
No ja widzę chętnych do rozwiania moich wątpliwości nie brakuje, chociaż chciałbym dodać że bardziej zależy mi na oszczędności paliwa niż na tych 0.2 sekundy bo domyślam się że różnica raczej jest żadna między nimi. Dodam również że nie zamierzam nic tuningować silnika. A czy moglibyście mi napisać jakie one oba mają przyspieszenie do 100. Dzięki za odp. Proszę o więcej.

gryzmo
08-05-07, 21:56
Dylu [H]]ak widac zdania sa podzielone...ale fakt jest taki ze 115km w vtecu dostaje baty od 90KM w 1.4l...o czyms to swiadczy...o tym ze to nie do konca udana jednostka...Zdecydowanie się nie zgodzę.Miałem do niedawna D14A3.Odetkałem po jakichś 3 miesiącach.Czuć było zdecydowanie.Jechał sobie zdrowo tak do 120/130km/h a potem to już męczarnia,ale 180 się napędzał.Obecnie mam D15Z6,sedanka i co mogę powiedzieć-zdecydowanie lepsza elastyczność,do setki różnica bardzo niewielka (długaśna dwójka 110 km/h) 10s w D14A3 miałem 10,5,ale powyżej 130 dalej zdrowo ciągnie,na 5 biegu zdecydowanie lepsze przyśpieszenie,nie zdycha tak jak 1,4 i oczywiście jak się nie katuje 1,5 114km VTEC to spala na trasie poniżej 5l a w cyklu mieszanym do 6,5l.No i chciał bym zobaczyć jak dostał bym od Ciebie baty :d bo nie wydaje mnie się :bicie: Podsumowując-osobiście polecam 1,5 bo jest to uniwersalna jednostka napędowa można w miarę szybko się poruszać a jednocześnie jak lekka noga to bardzo oszczędnie.

harnas
08-05-07, 22:29
[H] Dylu [H] napisał/a:
ak widac zdania sa podzielone...ale fakt jest taki ze 115km w vtecu dostaje baty od 90KM w 1.4l...o czyms to swiadczy...o tym ze to nie do konca udana jednostka...
Zdecydowanie się nie zgodzę.Miałem do niedawna D14A3.Odetkałem po jakichś 3 miesiącach.Czuć było zdecydowanie.Jechał sobie zdrowo tak do 120/130km/h a potem to już męczarnia,ale 180 się napędzał.Obecnie mam D15Z6,sedanka i co mogę powiedzieć-zdecydowanie lepsza elastyczność,do setki różnica bardzo niewielka (długaśna dwójka 110 km/h) 10s w D14A3 miałem 10,5,ale powyżej 130 dalej zdrowo ciągnie,na 5 biegu zdecydowanie lepsze przyśpieszenie,nie zdycha tak jak 1,4 i oczywiście jak się nie katuje 1,5 114km VTEC to spala na trasie poniżej 5l a w cyklu mieszanym do 6,5l.No i chciał bym zobaczyć jak dostał bym od Ciebie baty bo nie wydaje mnie się Podsumowując-osobiście polecam 1,5 bo jest to uniwersalna jednostka napędowa można w miarę szybko się poruszać a jednocześnie jak lekka noga to bardzo oszczędnie.


kolega bardzo umiejetnie wyjasnil co i jak i na dodatek jakby nie patrzec to SOHC VTEC :d

p0lish
08-05-07, 23:19
A jak ma się zakładanie 4-2-1 i kibel rury do vtec-e? Warto? Czy wymiana skrzyni, ew zmiana przełożeń wpływa na tyle pozytywnie na osiągi? Czy też może po takich modach Hania będzie paliła o wiele więcej?

oldee
09-05-07, 00:04
ja jestem zadowolony ze swojego d15z6. dynamiczny (nie mam porownania do innych), co do spalania to ostatnio 6l w 4 osoby przy pelnym bagazu.

kwiatus19
09-05-07, 00:22
Kolego [H] Dylu [H] chętnie bym zweryfikował te Twoje osiągi :box:
A co do samego auta.. hmm EKONOMIA a i czasem można sobie przycisnąć. Ja np: ostatnio na magicznej III i 150 km/h na blacie sponiewierałem Vectrę B 2.0 16v 136 KM. Jak dla mnie to bomba wyminąć mocniejsze auto furą która spala maksymalnie, mniej niz ono minimalnie :)) zagmatwałem troszkę :aloha:

oldee
09-05-07, 00:47
na magicznej III i 150 km/h
duzo miales obrotow. zastanawiam sie cz u mnie by tyle poleciala...

[H] Dylu [H]
09-05-07, 06:18
Zdecydowanie się nie zgodzę.Miałem do niedawna D14A3.Odetkałem po jakichś 3 miesiącach.Czuć było zdecydowanie.Jechał sobie zdrowo tak do 120/130km/h a potem to już męczarnia,ale 180 się napędzał.Obecnie mam D15Z6,sedanka i co mogę powiedzieć-zdecydowanie lepsza elastyczność,do setki różnica bardzo niewielka (długaśna dwójka 110 km/h) 10s w D14A3 miałem 10,5,ale powyżej 130 dalej zdrowo ciągnie,na 5 biegu zdecydowanie lepsze przyśpieszenie,nie zdycha tak jak 1,4 i oczywiście jak się nie katuje 1,5 114km VTEC to spala na trasie poniżej 5l a w cyklu mieszanym do 6,5l.No i chciał bym zobaczyć jak dostał bym od Ciebie baty :d bo nie wydaje mnie się :bicie: Podsumowując-osobiście polecam 1,5 bo jest to uniwersalna jednostka napędowa można w miarę szybko się poruszać a jednocześnie jak lekka noga to bardzo oszczędnie.

byc moze masz racje, nie jechalem 1.5 Vtec wiec nie wiem jak jezdzi powyzej 130, ale w sprincie do 120-130 dostawaly te modele ode mnie baty...
A historie o spalaniu 5l na trasie mozna wsadzic miedzy bajki...tak samo z 6.5l w mieszanym...no chyba ze mowimy o trasie z predkoscia przejazu 50km\h na 5 biegu a w miescie jazda na tzw "emeryt style"...
bez przesady...ja musze NAPRAWDE rowno i plynnie jechac po trasie ze srednia ok 120km\h zeby spalic 6l...



Kolego [H] Dylu [H] chętnie bym zweryfikował te Twoje osiągi
A co do samego auta.. hmm EKONOMIA a i czasem można sobie przycisnąć. Ja np: ostatnio na magicznej III i 150 km/h na blacie sponiewierałem Vectrę B 2.0 16v 136 KM. Jak dla mnie to bomba wyminąć mocniejsze auto furą która spala maksymalnie, mniej niz ono minimalnie zagmatwałem troszkę

Zapraszam do Warszawy w takim razie, pojedziemy razem :)

A 150km\h na III biegu to nic nadzwyczajnego...

Nizej moj filmik...jezeli jeszcze nie widziales w moim temacie...mial pokazac sprint do 100km\h, w sumie dociagnalem do prawie 150 i droga sie skonczyla...ale auto nadal szlo...

KLIK - zapisz jako... (http://217.153.167.51/~dylu/civic/civic.wmv)

gryzmo
09-05-07, 09:08
Dylu [H]]no chyba ze mowimy o trasie z predkoscia przejazu 50km\h na 5 bieguZ taką prędkością i na tym biegu to wał by mnie prosił o litość.Nie będę Cię na siłę przekonywał,że spalanie poniżej 5l na 100 jet osiągalne przy jeżdzied0 100/105 km/h i nie przekraczając 3tys obr.Oczywiście z gazem obchodzić się trzeba jak z dzieckiem.Poza tym dużo zależy jak się dba o auto.Ja mam w chwili obecnej wszystko powymieniane co wpływa na spalanie-świece,olej,filtry itd.i zalany niedawno dodatek czyszczący układ paliwowy firmy VALVOLINE-działa!Filmiku jakoś nie mogę odtworzyć-bu?No i miałem takie samo autko jak Ty obecnie więc mam porównanie i nie wrócił bym już do silnika 1,4.Oczywiście nie twierdze,że jest to zły silnik bo jak na swoją moc i pojemność jedzie o wiele lepiej niż by się można tego spodziewać i też nie raz objeżdżałem mocniejsze fury.Ale idę o zakład,że mnie nie objeździsz :d Może kiepski szofer siedział za kółkiem skoro Ci się udało albo miał już padake a nie silnik.Mój jest zdrowiutki i nic mu nie mogę zarzucić.A 150 na 3 biegu to już jest max i zaraz odcinka-u mnie 7200obr/min.

p0lish
09-05-07, 09:10
jakies sugestie odnosnie mojego pytania wyzej?

[H] Dylu [H]
09-05-07, 09:20
gryzmo, obejrzyj moj filmik...a potem powiedz mi czy aby napewno bym Cie nie objechal ;)

majkel
09-05-07, 13:32
Dylu nie pisz głupot. 1,5 ma taką skrzynię jaką ma i tyle. Ma być ekonomiczne, a nie szybkie - choć i tak jest szybsze od 1,4. Po starcie wyskoczysz nawet na dwie-trzy długości do przodu (to zależy jak ogarniasz), a w okolicach 110-130km/h 1,5 i tak cię wyprzedzi (to zależy jak kierownik 1,5 ogarnia) i możesz tylko pomarzyć żeby je dogonić. Podobnie jak możesz jedynie pomarzyć o tak niskim spalaniu w mieście (przy tej samej nodze 1,5 spali 1-1,5l mniej na 100km).

Już nie wspomnę o tym jak weźmiesz pasażera/bagaż do 1,4 a do 1,5. Albo włączysz klimę. 1,4 wtedy wiele traci ze swojego przyspieszenia. W 1,5 prawie tego nie czuć. To są istotne rzeczy jeśli użytkujesz auto co dzień, jeździsz nim na wakacje etc. Nie mówię że 1,4 to zły silnik, bo jakby go porównać z jednostkami 1,6, a nawet 1,8 innych marek to jest wręcz świetny, ale 1,5 jest po prostu lepszy.

Ja lubię swoje 1,4 ale na zasadzie jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Gdybym miał wybór 1,4 czy 1,5 nie zastanawiałbym się tylko brał 1,5. Do codziennej jazdy to najrozsądniejszy wybór. Tym bardziej że teraz stoją praktycznie w tych samych cenach.

gryzmo
09-05-07, 14:31
Dylu [H]]gryzmo, obejrzyj moj filmik...a potem powiedz mi czy aby napewno bym Cie nie objechal ;)Obejrzałem i stwierdzam,że na 100% nie jest to seryjne 1,4.Jeśli to Twoje autko to na pewno masz więcej niż 90km i na bank było coś dłubane.Przy takich osiągach jak na filmiku to bym Cię nie objechał ale dam sobie rękę uciąć że to nie jest zwykłe odetkane D14A3.Jedź na hamownie i zobacz ile masz naprawdę mocy bo coś jest nie tak.Gratuluje silniczka :d

[H] Dylu [H]
09-05-07, 14:36
majkel, duzo madrych slow...jak juz wspomnialem nie jezdzilem 1.5 i pisalem juz rowniez o tym ze dostawaly ode mnie baty wlasnie do predkosci 120-130 km\h...a przy tych silnikach wlasnie wtedy konczy sie 400m wiec na 1/4, 90KM jest szybsze...ale jak juz ktos napisal to nie sa auta do scigania sie tylko do jazdy na codzien...musze dorwac 1.5 i zobaczyc jak sie jezdzi, ale prawde mowiac, dla mnie, jako dla kogos kto purusza sie glownie po miescie i na krotkich trasach, bardziej liczy sie zwinnosc i zdrowe przyspieszenia 0-100 niz elastycznosc i wiecej powera miedzy 100- i wiecej...

a jak potrzeba to i moja 190 pojedzie wiec uwazam ze nie jest zle...

@gryzmo

a jednak to zwykle odetkane 1.4 D14A3 przy ktorym NIC nie bylo robione...po za tym ze jest az nie przyzwoicie zadbane...przejechalem tym autem od zakupu juz 8k km i nie wziela mi nawet grama oleju...do tego opdetkana byla przeze mnie a na zdlawionym = niewysilonym silniku zrobila niecale 90k km...tak wiec ten silnik dopiero zaczyna zyc u mnie po odlawieniu i odmuleniu...stad takie rezultaty...no i oczywscie dobra jakosciowo benzyna...to podstawa...jedyna modyfikacja to wkladka K&N, ale ten filmik akurat byl krecony jeszcze na papierze filtrona czy innym badziewiu wkladanym w ASO...

majkel
09-05-07, 15:03
Oczywiście że nie jest źle. Już nie raz słyszałem przez CB w trasie, że nie mogę mieć "tylko" 1,4. Jak lubisz i potrafisz przydeptać to 1,4 jedzie całkiem fajnie i przy astrach, golfach 1,6 czy nawet vectrach 1,8 nie ma się czego wstydzić. Da się tym bezpiecznie wyprzedzać i niektórym to wystarczy.

Gdy ktoś pyta o różnice w tych silnikach - to nie można na wszystko patrzeć przez pryzmat przyspieszenia na 1/4. Tym bardziej, że ani 1,4, ani 1,5 jakąś specjalną petardą w temacie ćwiartki nie jest.

@ajro

Szukaj zadbanego 1,5. Jak nie znajdziesz niczego godnego uwagi - to wtedy porozglądaj się za 1,4.

sunnboy
09-05-07, 17:14
..ciekawe Dylu....mam nadzieje ze bedziesz na zlocie bo mama zamiar zweryfikowac szybkosc Twojego 1,4 wzgledem mojego 1,5...ktos Ci chyba musi chyba zloic skore ;)
..co do Vtec-e to bardzo fajna jednostka i takiej bym szukal,jest przede wszystkim ekonomiczne aczkolwiek znam goscia ktory jeszcze zagazowal ten silnik :bicie: masakra no..pzdr

[H] Dylu [H]
09-05-07, 17:33
..ciekawe Dylu....mam nadzieje ze bedziesz na zlocie bo mama zamiar zweryfikowac szybkosc Twojego 1,4 wzgledem mojego 1,5...ktos Ci chyba musi chyba zloic skore ;)
..co do Vtec-e to bardzo fajna jednostka i takiej bym szukal,jest przede wszystkim ekonomiczne aczkolwiek znam goscia ktory jeszcze zagazowal ten silnik :bicie: masakra no..pzdr
na zlocie nie bede bo kto organizuje zloty w skrajnej czesci kraju a nie w okolicach centrum tak aby kazdy mial mniej wiecej tyle samo km do pokonania z kazdego miejsca PL... :/

oldee
09-05-07, 18:36
Dylu [H]]na zlocie nie bede bo kto organizuje zloty w skrajnej czesci kraju a nie w okolicach centrum tak aby kazdy mial mniej wiecej tyle samo km do pokonania z kazdego miejsca PL... :/

bardzo trafne stwierdzenie

Malik
09-05-07, 19:04
sunnboy,
jak długo ten koleś jezdzi na zagazowanym VTEC-E? nie przypaliły mu sie jeszcze zawory?
Jesli to jest rzeczywiście Vtec-e (podkreslam koniecznie z literką E) to w tym silniku przy małych obciażeniach na III, IV i V biegu w zakresie obrotów ok. 2000-3500 obr/min odłączają sie dwa zawory (porusza je inna krzywka na wałku powodująca minimalne ich otwarcie,żeby sie nie zapiekły) i silnik pracuje na 12 zaworach. Jak wiadomo przy zasilaniu silników LPG zawory grzeją sie bardziej. Ciekaw jestem co dzieje sie z tymi przymkniętymi zaworami gdy silnik przełacza sie na tryb economiczny.

Poza tym są dwie wersje silników 15 VTEC-E 90KM i 15 VTEC 115KM

gryzmo
09-05-07, 19:19
Dylu [H]]a jednak to zwykle odetkane 1.4 D14A3 przy ktorym NIC nie bylo robione...A świstak siedzi i zawija w te sreberka.Albo masz coś zdrowo dłubane,albo swap,albo wrzuciłeś filmik kogo innego.Za nic ci nie uwierze że to odetkane D14A3.Z filmiku wychodzi że masz niecałe 8s do 100 a nawet D16Z6 tak nie ciągnie.Choć byś jeżdził jak najlepszy kierowca na 1/4 mili to nie osiągniesz takiego wyniku na seryjnym D14.Poza tym jak zmieniasz bieg na 2 dziwnie ci prędkościomierz podskoczył a obroty spadły.Kiedyś chyba był oddzielny temat odnośnie Twoich osiągów jak się nie myle?

p0lish
09-05-07, 19:58
no byl
ani hamowni ani porownania z kims na spocie.....
no coz moze cuda sie zdarzaja

sunnboy
09-05-07, 20:32
..Malik..to vtec-E 115 ps 6 gen..dla mnie jest maskra samo zalozenie LPG do Hondy ale OK przeboleje wiadomo ekonomia itp ale ze ktos wklada to "cos" do Vtec-a to juz masakra a jak do vtec-e to juz jest rzeznia z masakra z profanacja i powinien chodzic boso a nie Honda jezdzic :/
...nie po to Honda zrobila taki silnik zeby jeszcze go bardziej "oszczednym" robic :djablek:

..oczywiscie nie chce nikogo obrazic ;)

[H] Dylu [H]
09-05-07, 22:41
ale zescie mi pojechali...jak burej suce :d

dzis chcialem wpasc na spot na bemowie, ale pogoda byla fatalna...bardzo chetnie jak bedzie cieplej z kims pojade ze swiatel...

@Malik

widzisz, ja np nie wiedzialem ze V-Tec 1.5 byl w 2 wersjach mocy, 90 i 115 KM...byc moze ja mialem przyjemnosc scigac sie poprostu z tym slabszym i dlatego efekty sa takie jak pisalem wczesniej...ja poprotu wiedzialem tylko ze jest to 1.5 V-Tec i bylem przekonany ze sa tylko 115 konnie silniki...

ajro
09-05-07, 22:42
Bardzo wam dziękuję koledzy za kilka godnych uwag, teraz zdecydowanie jestem za 1.5 Vtec ale dręczy mnie jeszcze jedno pytanie w hondzie hatchback był montowany jakiś silnik Vtec-e bo nie słyszałem wiem że tam jest zwykły Vtec. A czym one się oba różnią.
pozdrawiam ajro

p0lish
10-05-07, 07:09
no ja odnosze wrazenie ze cala dyskusja odnosila sie wlasnie do 6th gen vtec-e....

WaQL
10-05-07, 08:59
Z tego co slysze to samochod ktorego przyspieszanie pokazane jest na filmiku [H] Dylu [H], ma vtec'a a do tego jakim cudem podczas zmiany biegu samochod przyspieszyl o ok 15km/h ? czyzby jakas ostra gorka? :hinczyk: Do tego kreci do 7tys. obr. po co? skoro seryjne 1.4 ma max. moc przy 6300? a przeciez jest seryje tak? no to krecac seryjne do takich obrotow nie uzyskalbys przyspieszenia rzedu 9s, do setki (patrzylem licznikowe ~108) gdzie katalogowe jest 10,8s.

[H] Dylu [H]
10-05-07, 09:18
Z tego co slysze to samochod ktorego przyspieszanie pokazane jest na filmiku [H] Dylu [H], ma napewno vtec'a a do tego jakim cudem podczas zmiany biegu samochod przyspieszyl o ok 15km/h ? czyzby jakas ostra gorka? :hinczyk:

TAAAAAAAAAAK, ma 2.2l w V-tecu, BI TURBO i NOS :bicie:

dzizas...

a co do samego nagrania...jest w 100% autentyczne, moje i robione na odmulonym D14A3 na kolach 155/65R13 (zima) bez INNYCH MODYFIKACJ - sorki brak srodkowego wydechu, stad dzwiek zblizony do V-Teca powyzej 4 krpm, dodam ze obeznie jezdze na 195/50R15 i jest niewielka roznica na korzysc lzejszych kol, ale niewielka...wszystko oczywiscie krecone na plaskiej drodze...

podobne glosy do waszych niedowiarkow slyszalem na innym forum...koles az tak byl nie powiem ze irytujacy, ale BARDZO niedowirzajacy ze umowilismy sie na spotkanie...pisalem juz o tym...typ smiga Megane Coupe 2.0l 137 KM...na 1/4 do 100KM\h idziemy leb w leb, raz ja raz on, kwestia startu, pozniej juz niestety jak zapinamy 3 bieg jego 2 litry biora gore i pod koniec cwiary jest ZAWSZE 1 do 1.5 dlugoscia auta przedemna na mecie...

Po paru przejezdach i po tym jak dalem mu sie przejechac moim autem, spedzil chyba godzine nad otwarta maska silnika i szukal czemu to tak jezdzi...jako ze mial wczesniej civica 5D 1.5 V-tec...i jedno co powiedzial...ze jego civic tak nie jezdzil i ze to nie moze byc 1.4...

Ja od siebie powiem tak...oznaczenie slinika D14A3, odmulona przeze mnie, NIC nie dlubane, jest tylko wklad K&N, ale pisalem juz ze ww filmik byl krecony na piapierze, w dokumentach jest oczywscie 1396 ccm 55KW no i spalanie typowego 1.4...to poprostu nie moze byc NIC innego...

I DLATEGO WLASNIE UWAZAM ZE TEN SILNIK JEST LEPSZY OD 1.5 V-Tec :aloha:

gryzmo
10-05-07, 12:16
A czym one się oba różniąNajpierw był VTEC-E 90km D15Z3,później zmodyfikowano ten silnik co zostało okupione bardzo niewielkim wzrostem spalania ale moc zwiększono do 114km i znikła wtedy literka "E" z oznaczenia.Ale auto dalej posiada lampkę econo na zegarach z czego wynika że jest to jednostka robiona głównie na ekonomikę (przełożenia skrzyni też o tym świadczą) mimo to jedzie bardzo przyzwoicie.

mirasek
10-05-07, 14:25
Dylu [H]]


a co do samego nagrania...jest w 100% autentyczne, moje i robione na odmulonym D14A3 na kolach 155/65R13 (zima) bez INNYCH MODYFIKACJ - sorki brak srodkowego wydechu, stad dzwiek zblizony do V-Teca powyzej 4 krpm, dodam ze obeznie jezdze na 195/50R15 i jest niewielka roznica na korzysc lzejszych kol, ale niewielka...wszystko oczywiscie krecone na plaskiej drodze...

No i wszystko jasne... Opony miałeś niższe ponad 5 cm od seryjnych a to ok 16 cm na obwodzie, licznik i tak fabrycznie nieco zawyża, realne 100km/h miałbyś pewnie przy licznikowych 115-120 (?). A co do tej niewielkiej różnicy to polemizowałbym, 1.4 to nie jakiś mocarz momentu obrotowego żeby przeskok na dużo wyższe i szersze opony był mało odczuwalny. Btw. vtec-e łatwo jest osiągnąć spalanie 5 l./100 w trasie czego żadne 1.4 nie potrafi (mówie o normalnej jeździe)... A co do Meganki... Ja swoją paścią 90KM do 100km/h biore Mesia 2.0 122KM o podobnej masie, dopiero przy 140 mnie przechodzi, więc to nic nadzwyczajnego , to poprostu Honda :)
@gryzmo
dodam że D15Z3 (90KM) był montowany tylko w angielkach 5d do 97 roku, 3d VIgen od początku miały 114KM. W Vgen był D15Z1 (90KM).

_drobny
10-05-07, 15:08
moje D15Z6 pali rowne 10l/100km (wiem, ze troche duzo jak na ten silniczek, myslalem ze zejde do 8-9l) przy czym mojego kumpla D14 jakies 11-12l/100 (jazda po miescie tylko - WROCŁAW).
Spalanie widac ze troche sie rozni, teksty typu ze w miescie mozna zejsc D14 do poziomu 6-7l/100 mozna w bajki wlozyc jak dla mnie, chyba ze przy jezdzie nie przekraczajac 2k obr/min.
Jezeli chodzi o osiagi to faktycznie D15Z6 minimalnie lepsze, ale jednak lepsze.
Kolejna sprawa na + dla D15 to wyposażenie (często w D14 nie ma elektryki, el. luster itp.).

Malik
10-05-07, 17:36
http://www.hondapl.org/civic5d/silniki5D.html
http://www.hondapl.org/tech/vteccompare.html

Tu coś znajdziesz. Ja mam silnik D15Z3 Vtec - e , z tego co wiem to typowy Vtec - E to też silnik D15Z1 ( moge sie mylic).
Mój spala 6,4l w jeździe mieszanej jak ostatnio włączałem klimatzacje to zeżarł 6,8l. Do 3000obr/min taki sobie silniczek po wyżej tych obrotów to już nieźle ciagnie ( ale wtedy juz przestaje byc ekonomiczny)
Poszukaj też w dziale 5D MA/MB/MC 95-00

[H] Dylu [H]
10-05-07, 17:57
mirasek, jaki merc 2.0l wazy tone ?? bo megane wazy 1030 kg...

a co do kol...na jednych i na drugich czyli lato i zima w tych "roznych" rozmiarach na drugim biegu w okolicach 7k rpm mam licznikowe 100km\h, dlatego pisze ze roznica miedzy nimi jest niewielka...

mirasek
10-05-07, 19:01
Dylu [H]]mirasek, jaki merc 2.0l wazy tone ?? bo megane wazy 1030 kg...
Porównanie masy odniosłem do swojej Hondy ważącej 1145kg, a tamten Merc 190E ważył 1180kg, czyli podobnie, koniki i moment były po jego stronie a efekt j.w.

Dylu [H]]
a co do kol...na jednych i na drugich czyli lato i zima w tych "roznych" rozmiarach na drugim biegu w okolicach 7k rpm mam licznikowe 100km\h, dlatego pisze ze roznica miedzy nimi jest niewielka...
No właśnie, licznikowe. Bo czujnik prędkości jest przecierz w skrzyni biegów. Rzeczywiście różnica jest napewno dość znaczna między tym a fabrycznym rozmiarem (16 cm na obwodzie!). Na mniejszych kołach będziesz miał mniejszą prędkość rzeczywistą przy tych samych obrotach, przecierz to logiczne. Silnik też będzie miał dużo lżej i można palić lacza na drugim biegu ;) bo potrzeba mniej momentu obrotowego do zerwania przyczepności (moment = siła x ramie -> czyli promień opony).

George
10-05-07, 20:40
Dylu [H]]ak widac zdania sa podzielone...ale fakt jest taki ze 115km w vtecu dostaje baty od 90KM w 1.4l...o czyms to swiadczy...o tym ze to nie do konca udana jednostka...Zdecydowanie się nie zgodzę.Miałem do niedawna D14A3.Odetkałem po jakichś 3 miesiącach.Czuć było zdecydowanie.Jechał sobie zdrowo tak do 120/130km/h a potem to już męczarnia,ale 180 się napędzał.Obecnie mam D15Z6,sedanka i co mogę powiedzieć-zdecydowanie lepsza elastyczność,do setki różnica bardzo niewielka (długaśna dwójka 110 km/h) 10s w D14A3 miałem 10,5,ale powyżej 130 dalej zdrowo ciągnie,na 5 biegu zdecydowanie lepsze przyśpieszenie,nie zdycha tak jak 1,4 i oczywiście jak się nie katuje 1,5 114km VTEC to spala na trasie poniżej 5l a w cyklu mieszanym do 6,5l.No i chciał bym zobaczyć jak dostał bym od Ciebie baty :d bo nie wydaje mnie się :bicie: Podsumowując-osobiście polecam 1,5 bo jest to uniwersalna jednostka napędowa można w miarę szybko się poruszać a jednocześnie jak lekka noga to bardzo oszczędnie.
że co baty ?(i wtedy kolega dylu się obudził :) ) a tak pozatym mam d15z6 w hb i zastanawia mnie jak wy osiągacie ok 110km/h na 2biegu mi już odcina jak na liczniku jest 90-pare (a obroty na czerwonym?) czyżbym miał inną skrzynię??

[H] Dylu [H]
10-05-07, 20:56
@George, prosze nie oceniaj ludzi po sobie...nie jestem dzieckiem, ktore bawi opowiadanie bajek...pisalem juz ze ciolem sie z 1.5 V-Tec...tyle wiedzialem...byc moze byly to Econo dlateo dostawaly baty...tego nie wiedzialem....a moze i byly to 115km a i tak dostawaly baty...moja hania jest nienaturalnie szybka i to jest fakt :D ktory wogule mnie nie martwi :aloha:

ajro
10-05-07, 22:37
Dzięki drodzy koledzy.
Trochę się rozgadaliście i posprzeczaliście ale na szczęście na moją korzyść ponieważ już nie mam wątpliwości który silnik sobie wziąść.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam ajro.
Ps. Przyszły właściciel hondy civic hatchback 1.5 Vtec 115KM.:)

sunnboy
10-05-07, 22:40
Przyszły właściciel hondy civic hatchback 1.5 Vtec 115KM.:)

..no i bardzo dobrze :aloha:

[H] Dylu [H]
11-05-07, 05:18
@ajro tylko naprawde DOBRZE poszukaj i nie napalaj sie na pierwszy, ktory znajdziesz...

sato0
19-05-07, 18:16
Super wyprzedzic merca z lat 80tych hondą z 90-tych

shadmen
19-05-07, 18:59
I bardzo dobrze że wybrałeś V-Tec :) Ja teraz sam szukam Swapa na V-Tec tyle że B16A2 albo B18C3 bo silniki są poprostu cudowne:) a palą " nawet" nie dużo :)

A do kolegi co Mesia smignoł jaki był rok produkcji tego mesia bo u mnie jest w rodzinie z 89 roku i nie waży tyle co ty napisałeś :) rożnica jest prawie o 200 kg:)

gryzmo
19-05-07, 22:27
A co do osiągów D15Z6 w sedanie to jestem po testach i:0-100km/h 9,3s (mierzone 3 razy) ,V-max na razie 190 na 4biegu,obroty były 6500,więcej nie cisnąłem bo po deszczu było lekko.Myśle że licznikowe 200km/h da rade.A gdzie można filmiki wrzucać to bym takowy zamieścił jak się buja mój sedan.

Respev
19-05-07, 23:21
A gdzie można filmiki wrzucać to bym takowy zamieścił jak się buja mój sedan.
www.wrzuta.pl ewentualnie www.youtube.com

mirasek
20-05-07, 00:51
Super wyprzedzic merca z lat 80tych hondą z 90-tych
A co ma wiek do tego? Merc był z 1992 roku (122KM / 175Nm / 1180kg) a Honda z 1996 (90KM / 130Nm / 1145kg) - rzeczywiście przepaść, ale w mocy silnika... więc zanim coś napiszesz pomyśl dwa razy prosze :)

@shadmen
1180kg - tyle ma wpisane w dowodzie, tyle jest w katalogu ADAC, tyle jest tu http://macmerc.eltrakon.pl/dane/229120DT.HTM i nie brońcie tego ponurego silosa ;)

gryzmo
20-05-07, 08:38
www.wrzuta.pl ewentualnie www.youtube.comTo jak nakręce jakieś ładne wideo to wrzucę-bo na razie to mam słabej jakości-było ciemno i mokro to na starcie sporo straciłem.

zkruk
20-05-07, 15:07
[H] Dylu [H], ale zes pojechal po bandzie...

1. zapomnij o tym swoim filmie - skoro oponki miales w takim rozmiarze...
2. 1.4 seryjne nie ma szans z 1.5
3. dzis jade do wawy - co prawda nie mam serii - ale moge Ci pokazac jak jezdzi D15Z6

wieczorem jade na lotnisko - jak jestes zainteresowany to pisz na PW - umowimy sie....

Cairo
20-05-07, 15:48
Sorki Dylu, ale bronisz tego swojego autka jakby to jakiś bolid był... (takie przynajmniej odniosłem wrażenie). Gdy ja jeździłem MB1 1.6 (113KM) kolega miał EK3, wielokrotnie się cieliśmy i może minimalnie przegrywał, głownie z powodu dłuugiej dwójki, na której go odjeżdzałem, ale gdy ja ścigałem się z 1.4 w 3d to poprostu dostawały niemiłosierne baty.

Zgadzam się, że 1.4 w VIg nieźle się spisuje, ale bez przesady. Czasy powyżej 10s. w sprincie do 100km/h nie są zachwycające więc troszkę odpuść w końcu. Tak naprawdę zabawa zaczyna się dopiero po zejściu z 7s. :d

Odnośnie wyboru to jestem zdecydowanie za 1.5, poprostu nie widze, żadnej kategorii w której ten silnik byłby gorszy od D14.
Jeszcze dla ścisłości to 90km były tylko w Vgenie i w 5d przed liftingiem. W VIg 3d były tylko wersje 115KM!!

mclimak
20-05-07, 16:40
3d w 6g 114 koniszy, tak mi sie cos wydaje... 5d 115 koni ...

Sławek
20-05-07, 18:13
Trochę danych o tym (D15Z6) silniku:
zapożyczone z www.hondapl.org

Silnik 1,5 SOHC VTEC
Silnik 1,5 jest dostępny dla nabywców trzy i czterodrzwiowych Civiców w wersjach oznaczanych skrótem LS. Przy spokojnej jeździe, samochód napędzany tym silnikiem spala ubogą mieszankę, zapewniając nieprzeciętnie oszczędna eksploatację. Jeśli kierowca zdecyduje się na bardziej dynamiczną jazdę, wystarczy wyrazić to naciskając odpowiednio na pedał gazu. Nowy silnik wywodzi się z silnika VTEC-E o tej samej pojemności skokowej. Posiada on pojedynczy wałek rozrządu umieszczony w głowicy, sterujący pracą czterech zaworów każdego z cylindrów. Mechanizm systemu VTEC steruje pracą rozrządu w ten sposób, że w każdym z cylindrów jeden z zaworów ssących prawie się nie otwiera, gdy silnik pracuje w trybie spalania ubogiej mieszanki.

Przy średnicy cylindrów wynoszącej 75 mm i skoku tłoka równym 84,5 mm, pojemność skokowa silnika wynosi 1495 cm3. Silnik ten, podobnie jak jednostki napędowe o pojemności 1,6l, wyposażono w układ dolotu powietrza z komorą wyciszającą i rezonatorem Helmholtza. Służy to obniżeniu hałasu zewnętrznego i wewnętrznego.

W porównaniu do wcześniej stosowanego silnika VTEC-E, nowa jednostka napędowa posiada zawory dolotowe o większej średnicy (30 mm zamiast 27 mm), wzrósł skok zaworów i stopień sprężana (z 9,3:1 do 9,6:1 ). Dodano też czujnik, który śledząc drobne nierównomierności obrotów wału korbowego, pozwala układom elektronicznym nadzorującym pracę silnika dobrać możliwie najbardziej ekonomiczny skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

Czujnik ten pozwala szybciej i dokładniej śledzić prawidłowość procesu spalania paliwa w silniku, niż poprzednio stosowany czujnik składu mieszanki LAF. Układ elektroniczny dokonuje obecnie zmiany trybu pracy przy obrotach silnika od 2700 obr/min przy całkowicie otwartej przepustnicy do 3300 obr/min przy małych otwarciach przepustnicy. Wał korbowy wyposażono w dwufunkcyjny tłumik drgań, który pochłania zarówno drgania skrętne, jak i giętne.

W wyniku tych zmian, jednowałkowy silnik o pojemności skokowej 1,5 litra osiąga moc 114 KM przy 6500 obr/min i moment obrotowy 138 Nm przy 5200 obr/min. Jego poprzednik osiągał 90 KM przy 5500 obr/min i 129 Nm przy 4500 obr/min. Nowy silnik oferuje podobne do poprzednika oszczędności w zużyciu paliwa przy delikatnej jeździe, a przy tym pozwala na znacznie dynamiczniejszą jazdę, gdy warunki drogowe tego wymagają. Jest to osiągnięcie możliwe do docenienia dopiero na tle jednego z najbardziej szanowanych rywali Civica: VW Golf GTi, wyposażony w ośmiozaworowy, dwulitrowy silnik dysponuje tą samą mocą maksymalną, ale przy rocznym przebiegu 20 tysięcy kilometrów może zużyć aż 400 litrów paliwa więcej.

Cairo
20-05-07, 22:13
3d w 6g 114 koniszy, tak mi sie cos wydaje... 5d 115 koni ...
ok to już chyba nie ma znaczenia bo po 10 latach to napewno różnie mają

mclimak
20-05-07, 22:52
heh fakt, ale zawsze jakas roznica katalogowa :afro:

kwiatus19
20-05-07, 23:42
Się temat rozbrykał :aloha:
Tylko trochę szkoda, że niektórzy wydają się wiedzieć więcej od konstruktorów Hondy i specjalistów w dziedzinie motoryzacji. Uważają ze XX lat i XX pieniędzy które pochłonęły stworzenie rozwój i modyfikacje systemu VTEC to jest NIC. Bo sie kupuje D14 (szacunek dla tego motoru :afro: ) i się ma sportowa brykę z 90 kucami i wiadomo że 90 kucy jest lepsze od 114 kucy.
Hmm.. 114HP - 90HP = 24HP = MALUCH lub jak kto woli 126p. ;)
I jeszcze raz odpowiem koledze pytającemu: TAK KOLEGO TO DOBRA JEDNOSTKA :)
Warto kupić ot choćby dla tej zmieszanej miny sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym " Hmm.. 1.5l nie 1.6 czasem lub 1.4, niech no pan sprawdzi bo ja sie nie spotkałem :))"

rafnexster
01-06-07, 22:46
Dylu [H]]gryzmo, obejrzyj moj filmik...a potem powiedz mi czy aby napewno bym Cie nie objechal ;) oj słabiutko na tej dwójeczce :d moja nędzna 1.5 wyciąga prawie 120km/h na tym biegu :) :) :) no ale to tylko 114KM(no nie) :spie:

gryzmo
02-06-07, 17:41
To masz chyba lekkie przekłamania bo fabrycznie powinno być 110km/h.Ja mam dokładnie tyle i odcinka 7200obr.

majkel
02-06-07, 17:48
oj słabiutko na tej dwójeczce :d moja nędzna 1.5 wyciąga prawie 120km/h na tym biegu :) :) :) no ale to tylko 114KM(no nie) :spie:

I właśnie dlatego że masz tak długą dwójkę to dopóki 1,4 nie wrzuci trójki będziesz jechał za nim. To że tyle wyciągasz na dwójce świadczy o tym, że na tym biegu wolno przyspieszasz.

abarth81
02-06-07, 18:42
VTEC to chyba najlepsza zecz jaką konstruktorzy hondy wymyślili w tym aucie silnik 15l spalanie malutkie, jak dla mnie technologia trafiona w 100% osobiscie sam szukalem takiego silnika ale ze ciezko mi szlo ze znalezieniem a trafila sie 14 w eleganckim stanie to kupilem...jednak pozostał pewien niedosyt..

gryzmo
02-06-07, 19:51
I właśnie dlatego że masz tak długą dwójkę to dopóki 1,4 nie wrzuci trójki będziesz jechał za nim.Po raz kolejny dodam że nie sądzę.Pomimo tak długiej dwójki nieznacznie ale 1,4 i tak będzie w tyle.Ja zdrową i zadbaną serią osiągam niewiele ponad 9s do 100km/h.Czyli ok 1s lepiej niż w papierach-oczywiście licznikowo.

mikelodz
02-06-07, 20:31
Po długich poszukiwaniach odpowiednio wyposażonego EK3 znalazłem auto z 1.5 Vtec-D15Z6. Szczerze mówiąc z początku bardzo się zawiodłem. Legendarna wręcz dynamika delikatnie mówiąc stała się mitem. Co do oszczędności a i owszem.Codziennie robię około 200km i w cyklu mieszanym auto spala mi około 7,2 ltr. Tam gdzie mogę to depczę a w mieście jak to w mieście co skrzyżowanie to stoję i przyspieszam. W samym mieście przy wciskaniu spala do 9 litrów. Skrzynia to faktycznie największy problem tego silnika.Po przeciągnięciu na jedynce do 7000obr, po wrzuceniu dwójki obroty spadają do 3000 i auto zaczyna ciągnąć od nowa.To nieporozumienie. Nigdy jeszcze nie widziałem żeby prędkość obrotowa spadała aż o tyle. Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i miałem możliwość prowadzenia bardzo wielu aut, niestety głównie niemieckich.Japończyki to dla mnie nowość której się uczę. Niemniej jednak jestem zadowolony.Teraz mam zamiar wymienić układ wydechowy począwszy od kolektora wydechowego od innego modelu serii D.Chodzi o układ 4-2-1 bez katalizatora.To znacznie wpłynie na elastyczność, podobnie jak przelotowy tłumik końcowy. Do tego dolotowy układ ze stożkiem oddzielony ścianką z płyty ABS. Jechałem autem po takich przeróbkach i byłem zadowolony, co dalej -czas pokaże.

majkel
02-06-07, 20:58
Po raz kolejny dodam że nie sądzę.Pomimo tak długiej dwójki nieznacznie ale 1,4 i tak będzie w tyle.Ja zdrową i zadbaną serią osiągam niewiele ponad 9s do 100km/h.Czyli ok 1s lepiej niż w papierach-oczywiście licznikowo.

Możesz nie sądzić - ja to po prostu wiem. Naprawdę nie zamierzam cię na siłę przekonywać.
Mam seryjne 1,4is - dumne 89,7 kuca ;) potwierdzone na hamowni i EK3 kumpla z kolektorem 4-2-1 i pełnym przelotem bierze mnie w okolicach 95km/h czyli wtedy gdy ja zmieniam 2 na 3. Kilkakrotnie sprawdzane. Inna sprawa, że jak już mnie wyprzedzi to mogę tylko pomarzyć żeby go dogonić :aloha:

Popatrz kilka stron wcześniej gdzie chwaliłem ten silnik. Nadal go chwalę bo jest naprawdę dobry. Nie widzę tylko sensu pisania ile się leci na poszczególnych biegach w kontekście przyspieszania - bo jest to śmieszne i świadczy o tym że autor nie wie o czym pisze. Podobnie jak śmieszne jest pisanie że seryjne 1,4 objedzie seryjne 1,5.

No jest to możliwe - jeśli ścigamy się na dystansie 100m :agent:

mirasek
02-06-07, 21:44
Po przeciągnięciu na jedynce do 7000obr, po wrzuceniu dwójki obroty spadają do 3000 i auto zaczyna ciągnąć od nowa.To nieporozumienie.

Dokładnie, nieporozumienie, bo albo zmieniasz biegi jak emeryt albo sprzęgło Ci sie ślizga albo zdrowo ściemniasz...
D15Z6 przy 7000rpm na I biegu ma 61km/h, przy 3000rpm na II ma 48km/h, więc bujaj las a nie nas ;) Prawidłowo powinno wyglądac to tak: I bieg 7200rpm - 63km/h, II bieg 4000rpm do 7200rpm - 114km/h, III bieg...
Niskie spalanie nie bierze sie z kosmosu, a m.in. z długich przełozeń skrzyni. Jak Ci to nie pasuje to kup sobie 1.6 VTI :)

rafnexster
02-06-07, 22:14
oj słabiutko na tej dwójeczce :d moja nędzna 1.5 wyciąga prawie 120km/h na tym biegu :) :) :) no ale to tylko 114KM(no nie) :spie:

I właśnie dlatego że masz tak długą dwójkę to dopóki 1,4 nie wrzuci trójki będziesz jechał za nim. To że tyle wyciągasz na dwójce świadczy o tym, że na tym biegu wolno przyspieszasz. wrzucenie kolejnego biegu powoduje zawsze straty w czasie ... skoro ja wyciągam dokładnie 117km/h na dwójce to 1.4 straci przy mnie na sprincie(chyba logiczne :dalej: nie będę mówił ile poleciałem na trójce bo temat się trochę rozwlecze :) . a dla niedowiarków szykuje filmik>>>> ( Hania jest bez żadnych modyfikacj... jedynie załorzyłem sportowy wydech... kata zostatało)

gryzmo
02-06-07, 22:24
Możesz nie sądzić - ja to po prostu wiem. Naprawdę nie zamierzam cię na siłę przekonywać. A zamiencie się na autka-może jesteś lepszym kierowcą.Bo tak jak pisałem wcześniej miałem D14A3 odetkane a teraz D15Z6 więc mam porównanie ale równolegle nie miałem okazji się sprawdzić więc nie będę się upierał.
Po przeciągnięciu na jedynce do 7000obr, po wrzuceniu dwójki obroty spadają do 3000 i auto zaczyna ciągnąć od nowa.To nieporozumienie.Też się nie zgodzę.U mnie jak pociągnę do 7tys na jedynce to wrzucając 2 bieg jest 4tys.
http://www.wrzuta.pl/film/psl22ZT86R/sedan_d15z6
Tak to wygląda jak na filmiku.Dodam,że padał deszcz więc straciłem trochę na starcie no i bałem sie więcej jak te licznikowe prawie 190km/h.Zamierzam nakręcić jeszcze w dzień i jak będzie sucho żebym sprawdził sobie ile ten mój sedanik poleci.Jakość kiepska bo aparatem kręcone-kamerki brak.

stachoo
02-06-07, 22:53
gryzmo czemu Ci check engine się świeci ??

mirasek
02-06-07, 23:57
Po przeciągnięciu na jedynce do 7000obr, po wrzuceniu dwójki obroty spadają do 3000 i auto zaczyna ciągnąć od nowa.To nieporozumienie.

gryzmo, ja tego nie napisałem :aloha:


nie będę mówił ile poleciałem na trójce bo temat się trochę rozwlecze :)

163km/h przy 7200rpm :)

Sławek
03-06-07, 00:04
gryzmo czemu Ci check engine się świeci ??
to raczej kontrolka vteca, check jest bardziej na lewo.

gryzmo
03-06-07, 15:44
to raczej kontrolka vteca, check jest bardziej na lewo.Trafione 100%.Już jest zielona z napisem żeby w błąd nie wprowadzać.
gryzmo, ja tego nie napisałemWiem ;)

Malik
04-06-07, 17:22
Tak tak Konrolka ECO swieci na zielono, Pomarańczowy to ostrzeżenie, Na 100% grzebał cos przy silniku :czerwona kartka:

gryzmo
04-06-07, 19:52
Tak tak Konrolka ECO swieci na zielono, Pomarańczowy to ostrzeżenie, Na 100% grzebał cos przy silniku Żeby była jasność.Silnik mam jak najbardziej zdrowy.Kontrolka ECONO działa jak należy a ta co ją widać na filmiku to własnoręcznie zrobiona kontrolka VTEC która informuje że pracuje 16 zaworków.Kiedy kręciłem filmik była koloru czerwonego ale obecnie zmieniłem ją sobie na zieloną i dodałem napis VTEC.Do wglądu filmik nakręcony parę minut temu.
http://www.wrzuta.pl/film/daf2NFKWwm/sedan_ek3-100_seria_d15z6

Malik
04-06-07, 20:31
Ok. Gryzmo zwracam honor :hinczyk:

Pstrokaty
04-06-07, 20:46
Bardzo dobra jednostka, ale ... teraz gdybym kupował Civica to szukałbym B16A2 i to zdecydowanie. D15Z6 to silnik nastawiony na ekonomię i tu jest naprawdę super, ale tak to już jest, że jak się jeździ Hanią to po pewnym czasie człowiek zamiast o ekonomii myśli o mocy ;)))

Jedyne pocieszenie, że chciałem Sedana i utrafić B16A2 graniczy z cudem, więć tak bardzo sobie w kaszę nie pluję, ale z miesiąca na miesiąc coraz bardziej myślę o SWAPie ;)

Dedis
12-06-07, 22:02
już pisałem o tym w innym temacie, ale tam to był spory off topic. tutaj będzie bardziej na temat :)

tutaj kolega http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29218&highlight=d15z8 ma w podpisie foto gdzie przy ok 210kmh w D15Z8 ma 5,5 tyś rpm a na filmiku widać, że na 2gim biegu dochodzi do 110kmh prawie (przed 7200rpm - odcinka) czytałem też troche o tym i są różne opinie na ten temat, bo np. brat też ma 5D D15Z8 i ma na dwójke odcinke przy 90kmh a na piątce przy 5,5 tyś rpm ma 180kmh... czyżby były różne wersje skrzyń biegów w tym silniku...? http://img468.imageshack.us/img468/4736/dsc005501wd3.th.jpg (http://img468.imageshack.us/my.php?image=dsc005501wd3.jpg)
kolega mirasek, zasugerował mi że u brata było coś motane ze skrzyniami biegów... - możliwe, bo brat kupił auto używane - sprowadzone z austrii
co o tym sądzicie?
pzdr

ajro
15-09-07, 20:13
Witam ponownie wszyskich hondziarzy:)
Minęło trochę czasu, odkąd się ostatnio odzywałem, ale teraz jestem zmuszony, dzisiaj byłem obejżeć w końcu autko moich westchnień oraz dodam, że udało mi się również nim przejechać kawałek na moje oko było wszystko ok. Natomiast kolega który jechał z tyłu słyszał jakiś świst w kole lewym:( czy ktoś z szanownych może mi odpowiedzieć co to może być. i przy okazji zamieszczam parę zdjęć, napiszcie co o tym myślicie od siebie dodam że karoseria była moim zdaniem w opłakanym stanie.
Autko w całej prawie okazałości:
http://img119.imageshack.us/img119/9276/dsc01062ei9.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/7135/dsc01059btwl4.jpg

Zdziwiła mnie ta plama podrapana na dachu bardzo:
http://img75.imageshack.us/img75/1/dsc01061le1.jpg

Oraz co może oznaczać tak dziwnie pęknięty lakier koło leflektora, dodam że takich miejsc było znacznie więcej tylko tu najlepiej widać, min. na zderzakach pełno:
http://img508.imageshack.us/img508/3566/dsc01067oo7.jpg

Byłbym wdzięczny za ocenienie i podpowiedź co do słuszności zakupu, bądź nie, tego egzemplarza auta.
pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję.

agent_lol
15-09-07, 20:31
pekniecie obok swiatła -pewnie po dojechaniu zderzakiem w coś , a ta plama na daszku to wyglada jakby ktoś pyndzlem dużą zaprawke strzelił ;P

ajro
15-09-07, 20:48
Dokładnie pyndzlem jak kolega pisze, ale jest to tak niechlujnie, że aż głowa boli a co do tego swistu możecie powiedzieć czy to może być łożysko, czy coś innego??

kwiatus19
15-09-07, 22:18
Świst to może być też opona,ale tym bym się nie przejmował. Lakier jest do du.. i to największy mankament moim zdaniem, bo widać że była jakaś rzeźba na nim. Pęknięcia o których piszesz to najprawdopodobniej wynik nieudolnego lakierowania, szczególnie wychodzący na zderzakach. Jak przyjdzie Ci finalnie auto całe malować aby jakoś wyglądało to poczujesz koszty.

Moim zdaniem za tę cenę (z kartki za szybą) nie warto.

ajro
16-09-07, 07:21
No dzięki wam koledzy bardzo, jednak poszukam innego egzemplarza. Trzeba się też innym karnąć bo np mechanizm podnoszenia szyb był tak głośny że aż się dziwiłem.
pozdro for all

muzammil
16-09-07, 23:57
zamierzam tez zmienic moja Hanie. mam d15b7 w sedanie a mysle nad tym 1,5vtec(115km). czy warto??? ktory silnik lepiej chodzi?? z opinii innych wynika ze d15b7 to naprawde dobre i zwawe silniki, niestety albo moj jest tak zajechany i zamulony albo po prostu przywyczailem sie do jazdy samochodami o pojemnosci 2razy wiekszej...
glownie chodzi mi o to czy ten1,5 vtec jest odczuwalnie szybszy no i jak z dolnym zakresem obrotow bo w d15b7 jest tragedia.

Barry
20-10-07, 15:30
A może ktoś próbował D15Z8 ze skrzynią od D14A8 ?
Słyszałem, że to daje niezłe efekty.

Dedis
20-10-07, 15:38
mój brat ma D15Z8 z jakąś krótką skrzynią (nie wiemy jaką - tak auto dostał)
efekt jest taki że autko odchodzi na każdym biegu. do 180km idzie jak wściekłe :D
w praktyce 2b starcza do ok 90kmh 3b do 140kmh 4b do 180kmh a 5b ile wlezie :aloha:
przy naprawde dynamicznej jeździe po miejście dochodzi do 8l /100. zwykle nie przekracza 7l/100. za to na trasie pali to samo co w mieście. przy prędkościach pow 160kmh pali już nawet 9l to "zasługa" tego, że ma już duże obroty przy tej prędkości...

osiągi są bardzo dobre. do 180kmh można sie utrzymać za octavią 2 2,0tdi 140ps (sam sprawdzałem :agent: )

brat obecnie chce się zamienić na oryginalną skrzynię od D15Z8 (non stop jeździ w trasach więc zaoszczędzi na paliwie)

pzdr

ajro
21-10-07, 10:20
Witam ponownie
Stwierdziłem, że jeszcze się odezwę w tym temacie, Otóż udało mi się kupić wymarzony samochód o którym cały czas tu ględzę. Tylko teraz mam pytanie do was, ile byście zapłacili za niego.
Honda Civic 1.5iLs V-tec 115kM hatchback
przebieg 92 kkm
rok produkcji 1997
Wyposarzenie: Elektryczne szyby, elektryczne lusterka, elektryczny szyberdach, ABS, airbag X2, klima, skóra + alcantra.
Samochód miał lekko puknięty prawy przód, ponoć od zderzenia ze zwierzyną jakąś i wymienioną maskę( czarny podkład do pomalowania). Natomiast strefy zgniotu nie ruszone, Lakier ogólnie w ładnym stanie, Środek zadbany, czyściutki nie czuć papierosami nic. Auto sprowadzone z niemiec.
Ile byście za nie zapłacili ??
I drugie pytanie jak się ma wyposarzenie w skurze do ceny fabrycznie nowego samochodu?
Ile takie autko w chwili zakupu w salonie mogło kosztować (nowe)
Z góry podziękowania za zainteresowanie tematem.

Dedis
21-10-07, 10:32
to praktycznie identyko jak Hondzina mojego brata tyle że bez skóry a przebieg od czasu zakupu (2lata temu) wzrósł już o 50tys km. była kupiona z przebiegiem 110tys więc podobnie.
wtedy zapłacił 16900 + opłaty. średnie ceny rynkowe sztuk w tym stanie to było ok 19tys
teraz dał bym za taką Hanke z 15tys...

gratuluje zakupu! świetny wybór!

aha jak sie nie myle to dobra wersja z 1,5vtec kosztowała w granicach do 70tys. za skóre napewno sobie sowicie życzyli...

pzdr

ajro
21-10-07, 10:43
dzięki kolego za odp. Czekam na więcej ile w tej chwili może taka kosztować, ponieważ w cennikach samochodów używanych jej wogóle nie ma. Znaczy chodzi o ten dokładnie silnik. Wszystkie ceny podawane są samochodów krajowych tymbardziej że ona nie była sprzedawana w Polsce nigdy z salonu.
Dzięki czekam na inne opinie.

kwiatus19
21-10-07, 19:31
Jak dla mnie wartość ładnego auta w takiej konfiguracji to 14-15 tyś. Mógłbyś gdzieś foto wrzucić.
Jeżeli to auto ma 92 tyś. to skóra nie powinna mieć żadnych przetarć ani pęknięć.

Dedis
21-10-07, 19:46
z tym silnikiem i pełnym wypasem te autka są pożądane i poszukiwane więc można narzucić większą cenę niż rynkowa średnia i pewnie i tak sie sprzeda migiem...

OT

kwiatus19, co znaczy twój podpis? "1.5l x 12V = 114HP" :)

koniec OT

ajro
21-10-07, 21:41
No sprzedał się, wiem o tym bo to ja go kupiłem.
A fotki musiał bym zrobić jakieś lecz nie teraz bo troche uszkodzony.
Na tylnych siedzeniach skóra jest jak nowa, a może on miał pokrowce, ale kto by zakładał na takie fotele pokrowce!!??

Dedis
21-10-07, 21:43
może nie często z tyłu ktoś jeździł... zazwyczaj tak bywa.

ajro
23-10-07, 21:12
No to znowu ja:
I zaczęły się schodki, nie mogę zarejestrować bo nie mam badania technicznego, dzisiaj byłem je zrobić, ale nie przeszedł. Dodkładnie to czystości spalin nie przeszedł, 5 krotnie przekroczona norma. Diagnosta twierdzi, że przyczyną takiego problemu jest niejaka sonda lambda. Ja się oczywiście nie znam na tym wogóle, może wy mi pomożecie.
Ps. Jest to silnik 1.5 iLs v-tec
Skąd mam wziąść tą sondę, czy może udać się do Hondy i wymienić ją w ramach tej kampani serwisowej. Co o tym sądzicie??

Dedis
23-10-07, 21:18
po pierwsze VTEC! a nie v-tec

sonda lambda to takie cuś w wydechu co bada skład spalin. kosztuje to kilkadziesiąt złotych a wymiana to wykręcenie starej i wkręcenie nowej + przerzucenie kabelków. idź do sklepu i poproś o sondę lambda do silnika D15Z8 lub D15Z6 (zależy jaką masz wersje nadwozia).
wróć do garażu czy po dom, otwórz maskę. znajdź kolektor wydechowy (tamtędy spierdzielają spaliny z silnika) i znajdź tam coś o wyglądzie świecy wkręcone w ten kolektor. reszty chyba nie trzeba tłumaczyć? ew. podjedź na pierwszy lepszy warsztat - wezmą za to parę groszy.

pzdr

ajro
23-10-07, 21:54
Z tym że diagnosta mi to znalazł z przodu w silniku, naprzeciwko chłodnicy klimatyzacji i rzeczywiście wyglądało jak wkręcona świeca, ale jakie są koszty tego ustrojstwa on stwierdził że conajmniej 700zł. I że obowiązkowo mam to zrobić w hondzie bo jakiś zamiennik to podziała miesiąc i kolejna wymiana.

raMMzes
23-10-07, 22:07
I że obowiązkowo mam to zrobić w hondzie bo jakiś zamiennik to podziała miesiąc i kolejna wymiana.

Bzdura.

Dedis
23-10-07, 22:21
no to właśnie naprzeciw chłodnicy to kolektor a w nim sonda z kabelkami.
podziękuj diagnoście za wprowadzenie w błąd!
sondy lambda są znormalizowane. rodzajów sond jest najwyżej kilka/naście. musisz sie dowiedzieć jaką potrzebujesz i taka kupić (w sklepie z częściami ci dobiorą) oryginał bedzie kosztował majątek, ALE NIE KUPUJ ORYGINAłU! zamiennik jest dokładnie tą samą częścią tylko spod znaku innej firmy i jest kilkukrotnie tańszy! podejżewam, że w 100zł sie zamkniesz.

pzdr

kwiatus19
23-10-07, 23:38
kwiatus19, co znaczy twój podpis? "1.5l x 12V = 114HP" :)

To kolego jest formuła, którą kierował się projektant silnika D15Z6 ;)

A co do sondy w D15Z6 jest 1-żyłowa i taką najłatwiej dobrać z zamienników. Co do samych zamienników było już na forum. Powinieneś zmieścić się w 100-150 zł za jakiś uczciwy zamiennik.
A co do przeglądu, to dziwie się, że gość tak wnika, kilku moich znajomych robiło przeglądy i skończyło się na wizualnej ocenie auta.
Zmień stację diagnostyczną !!

Dedis
24-10-07, 09:30
kwiatus19, co znaczy twój podpis? "1.5l x 12V = 114HP" :)

To kolego jest formuła, którą kierował się projektant silnika D15Z6 ;)

ale tam zawsze pracuje 16V ;) tylko te 4 sie czasem leniwią i nie otwierają sie maxymalnie :)

ale oki nie czepiam sie :aloha:

pzdr

ajro
25-10-07, 19:44
No i po bulu. Sonde kupiłem boscha za 140 zł i przeszedł badanie idealnie, w ostatniej chwili zdecydowałem się kupić zamiennik, jak stwierdziłem, że taniej mi wyjdzie kupować co roku nową niż raz kupić z wymianą (730zł w hondzie w czasie kampanii). Pewnie i tak prędzej auto sprzedam niż by mi się ta sonda zwróciła. Dzięki wszystkim za pomoc teraz jeszcze tylko latanie po urzędach i sprawa załatwiona. I będę jeździł :d