PDA

Zobacz pełną wersję : Gdzie jest czujnik Intake Air Temperature (TA sensor)



AdamJ
08-05-07, 20:24
Civic rocznik 1993 d13b2 EG3.

Problem jak w temacie: Nie mogę znaleźć czujnika Intake Air Temperature (TA sensor).

Znalazłem w manualu taki oto obrazek:

http://img470.imageshack.us/img470/3691/image1mb5.gif

Spędziłem trochę czasu nad porównywaniem tego z widokiem rzeczywistym (czyli zaglądając pod maskę) i nie kapuję gdzie to jest. A tymczasem komputer miga mi błąd 10 i chciałbym coś z tym zrobić. Byłbym wdzięczny za wskazanie na jakiejś fotce miejsca zainstalowania tego czujnika lub choćby w miarę dokładne wytłumaczenie pisemne ;)

A przy okazji pytanie: Błąd 10 może mieć istotny wpływ na spalanie? Bo moja Honda pali jak smok ;)

tomay
08-05-07, 21:59
z tego co sie orientuje to ten

AdamJ
08-05-07, 22:20
A jaki to silnik z tej fotki? Bo coś tu nie podobne to do mojego... Porównam jutro jeszcze.

ketang
08-05-07, 22:36
O ile sie nie myle to chyba w puszce filtra powietrza.Taki patyk wystaje--plastikowy. :d

AdamJ
08-05-07, 22:41
O ile sie nie myle to chyba w puszce filtra powietrza.Taki patyk wystaje--plastikowy.

Również miałem takie podejrzenia. Ale ten rysunek z manuala nijak mi do tego nie pasuje... Poza tym u mnie kolory kabelków które dochodzą do tego czujnika w puszce filtra się nie zgadzają z tymi podanymi w manualu.

ketang
08-05-07, 22:55
Co do kolorow to nie pamietam. ---rysunek jest jak gdyby z boku --przedstawia gore i dol --tam gdzie jest wtyczka.
Po opieciu tego czujnika jak zdejmowalem puche i zapaleniu hani --komp wywalal mi ten bląd.
Co do duzego spalania to nie wiem ---napewno ma jakies znaczenie.

tomay
08-05-07, 22:57
A jaki to silnik z tej fotki?
d15b2, i tu czujnik jest na kolektorze ssącym

AdamJ
08-05-07, 23:07
Jutro może się z tym pobawię jak będę miał czas po pracy. Na razie podejrzewając, że to może być ten w puszce filtra, próbowałem przeczyścić styki ale nie pomogło :/ Dodam, że na początku miałem jeszcze błąd 14 (EACV) ale po resecie kompa został sam 10 i ani myśli zniknąć..

jogal
09-05-07, 13:55
To z manuala to TA czujnik ale dla civica z wtryskiem. Dla gaźnikowego eg3 znajduje się w puszcze od filtra. Ściągnij sobie manuala CIVIC EG SHOP, tam jest w nim wszystko o d13b2. Sprawdź sobie miernikiem czy między stykami w tym czujniku jest około 4 K OHM. Wystarczy go podłaczyć i zrobić reset ECU, musi działać. U kumpla było to samo, po resecie problem znikł :)

AdamJ
09-05-07, 15:48
Jest podłączony, robiłem reset ze 4 razy, próbowałem wstępnie przeczyścić styki we wtyczce i jak na razie nic. Dzisiaj go pomierzę miernikiem.

ps. Może podasz jakiś link do tego manuala o którym wspomniałeś?

jogal
09-05-07, 16:20
Proszę bardzo: http://downloads.hondatech.info/Auto/Manuals/Civic/Civic_EG_Shop.zip
W sumie mogłem to odrazu zrobić...

[ Dodano: Sro 09 Maj, 2007 ]
Sprawdź też czy na kabelkach dochodzących do czujnika jest ok. 5V na właczonym zapłonie. Zresztą cała procedura testowa jest w manualu, niestety tylko po angielsku...

AdamJ
09-05-07, 16:29
Sprawdź też czy na kabelkach dochodzących do czujnika jest ok. 5V na właczonym zapłonie. Zresztą cała procedura testowa jest w manualu, niestety tylko po angielsku...

Tak, wiem. Jest też to opisane w tym manualu, którego ja mam. Angielski znam na poziomie umożliwiającym mi (prawie) zrozumienie angielskiego manuala :d Miałem to zrobić wczoraj ale czasu zabrakło. Dziś miernik pójdzie w ruch.

marcin EZG
09-05-07, 16:55
ale to raczej nie ma wplywu na wielkie spalanie,ja jezdzilem na odlaczonym calkowice(niewiem jak to sie stalo) i nie odczulem ze jara wiecej

AdamJ
09-05-07, 17:03
ja jezdzilem na odlaczonym calkowice(niewiem jak to sie stalo) i nie odczulem ze jara wiecej
Ja też jakiś czas jeździłem z odłączonym i wiem jak to się stało - gazownicy "zapomnieli" podłączyć po montażu instalacji ;)

jogal
09-05-07, 17:20
Na coś tam wpływ pewnie ma, jakby to nie było potrzebne to chyba by go tam nie montowali, ale pewnie chodzi o ekologię, tak samo jak z EACV też głownie ekologiczne zadanie spełnia... Ja wole mieć wszystko podłaczone i nie mieć żadnych błędów :)

AdamJ
09-05-07, 17:31
Ja wole mieć wszystko podłaczone i nie mieć żadnych błędów :)

Kieruję się podobną filozofią i to właśnie jest powodem, dla którego zadałem pytanie w pierwszym poście.

EDIT:
Co prawda nie udało mi się odkręcić czujnika ale jakoś zmierzyłem rezystancję i wyszło mi niecałe 3,8kΩ więc OK. Napęcie na wtyczce też jest. Problemem okazało się uszkodzenie jednego ze styków we wtyczce. Był nadłamany. Dogiełem pozostałą część i chyba zaczeło mi to łączyć bo po kolejnym resecie błąd zniknął. Niestety obawiam się, że to rozwiązanie długo nie podziała :/