Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D13B2 - wycie jak z wiatraka



D@ro
08-05-07, 18:48
Witam, mam następujący problem: po wymianie oleju, świec i filtrów z silnika D13B2 zaczęło wydobywać sie wycie podobne jak przy włączonym wiatraku. Jest ono słyszalne także od wewnątrz auta, więc dość głośne. Występuje tylko przy ciepłym silniku, na pewno to nie wentylator chłodnicy. Błędów w kompie brak. Doszedłem do tego, że to powietrze przelatujące przez coś co sie nazywa EACV:


http://images21.fotosik.pl/264/cebfa79e18bf101c.jpg (www.fotosik.pl)


Po zatkaniu tego portu wycie ucicha. Co może być nie tak / od czego zacząć?

Pozdrawiam

jogal
08-05-07, 19:55
Przyzwyczaj się do tego. To normalne w d13. Ale nie jest to aż tak bardzo głośne. Możesz sobie przeczyścić ten EACV, może będzie ciszej :)

D@ro
08-05-07, 22:43
Dzięki za odp. torche mnie pocieszyłeś. Ale czy nie jest to głośne to bym polemizował - u mnie głośniejsze od wentylatora na chłodnicy. Wyczyszcze EACV i zobacze co dalej :/

miku
27-06-07, 13:10
Pomocy!! Na ssaniu obroty są bardzo fajne 1300 - 1500. Natomiast na rozgrzanym silniku (po włączeniu świateł i np. puszczeniu nawiewu) znów obroty spadają na około 100 - 200 ale auto nie gaśnie. Już mnie to delikatnie mówiąc wkur... EACV podejrzewam że działa dobrze bo jak spadną mi te obroty a nacisnę ze 3 razy w hamulec to podnosi je na prawie 900. Pytanie - ostatnio wyczaiłem że nie włancza mi się wiatrak od chłodnicy - ale przez ponad rok nigdy go nie słyszałem - temp. silnika nigdy nie przekroczyła nawet połowy - czy to może być wina grzejącego się silnika? Normalnie jestem już w takiej desperze że szkoda gadać. Poza tym z autem nie ma żadnych problemów, odpala ładnie, przyspiesza też ok, nie dławi się ani nic, nie pali dużo.
Pół roku temu czyszczony eacv i wymieniony alternator na nowy! Napiszcie co jeszcze można zrobić? Co jeszcze może być przyczyną.
Wiem temat przerabiany do znudzenia, ale pomóżcie mi ktoś w końcu - mechanicy rozkładają ręce :/.