Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda z silnikiem diesla - uwagi/wrazenia.



rafibor
08-05-07, 15:46
Witam Wszystkich,

tak sobie przeglądam to forum od jakiegoś czasu i mam małą sugestię załozenia nowego wątku w tym dziale.

Zdecydowana większość postów traktuje o hondach z silnikami benzynowymi i nie ma się czemu dziwić - nie chcę aby ten wątek stał się dyskusją nad wyższością silników benzynowych nad dieslami czy też odwortnie ale chciałbym aby posiadacze Hond z silnikiem diesla - a tacy też są - wypowiadzieli się o swoich autach, plusach i minusach, problemach, spalaniu i wszystkim co tylko przyjdzie do głowy w możliwie jednym miejscu - widziałem pojedyńcze posty przewijające się w róznych dyskusjach.

Pomysł takiego wątku narodził się w trakcie moich poszukiwań autka ze znaczkiem H. Sam brałem pod uwagę początkowo tylko model z silnikiem 20TN2 - trochę poczytałem i się zraziłem, a skoro juz nie oszczędnie to może 1,8 vti lub 1,5 vtec-e....... konkluzja jest taka że dużo się mówi i pisze o silnikach benzynowych natomiast o dieslach jest bardzo mało. Moja propozycja jest taka - jeśli temat będzie miał zainteresowanie to może warto bybylo pomyślec o "podwieszeniu" go lub stworzeniu np. w grupie oddzielnego wątku HC Diesel, na wzór wątku type-r. Jeśli temat nie będzie miał odzewu to będzie można będzie go zamknąć. Daltego proszę wszystkich użytkowników diesli ze znaczkiem H na masce, aby zamieszczali swoje uwagi, chwalili się itp. w tym miejscu.

Pozdrawiam
Rafał

Gruszka
08-05-07, 17:22
Ten temat jest jak najbardziej ok :ok: , w sumie to brakowalo rzetelnych uwag/spostrzezen nt. uzytkowania Civic'a z silnikiem wysokopreznym. Takze zachecam do udzialania sie tu wlascicieli ww. Hond.



Ale uwazam, ze nie ma potrzeby go podwieszac a juz na pewno tworzyc osobnego dzialu !!

Pozdr,
Gruszka

ps2039
08-05-07, 21:04
tutaj http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=20686 będzie kilka cennych informacji.
m.in. link zapodany przez Gruszkę do manuala dla silnika 20T2R i 20T2N.
:agent:

abarth81
08-05-07, 21:25
no to tafil sie na forum rodzynek z tym dieslem.....

ps2039
08-05-07, 21:31
nie no ... są jeszcze chyba fasteer, jusci i przemir. ale czy tu zaglądają ?? licho wie :afro:

TeeS1975
09-05-07, 11:25
generalnie te silniki to parażka, H dopiero teraz zrobiła diesla swojego i dopiero ten jest coś wart

busker
07-08-07, 16:21
od razu porazka... wiadomo ze nie bedzie chodził jak type R. Ja dużo jeżdzę, dlatego sprzedałem HC benzynke kosztem diesla. Wkońcu 23 zł/100km to nie 38zł! A do samochodu gazu nigdy nie założe. Samochód rakietą nie jest ale przy 130-140 jak się wdepnie to jeszcze czuć że ciagnie. W skrocie napisze tak: jest lepszy niż go opisuja

mirasek
07-08-07, 16:47
Wkońcu 23 zł/100km to nie 38zł!
Mnie 100km kosztuje 28zł ;) więc bez tragedii, tym bardziej że mam dostęp do tańszego paliwa i wtedy 100km przejeżdżam za 22zł :agent: Gazu też nigdy bym nie założył. Kolega ma Accorda z tym silnikiem i nie narzeka. Tak jak jeden woli brunetki a drugi blondynki, tak i jeden woli diesla a drugi benzyne :)

busker
07-08-07, 21:48
:) to widze ze sobie dajesz rade. Też mam dostęp do tańszej (żaden opał czy chrzczona) za jedyne 2,5 zł. To w przeliczeniu ok 15 zł :aloha: Dzis liczyłem i mi nawet 5,9 spaliła w trybie mieszanym ale troche męczenia jest ;)
PZDR

BEREN
07-08-07, 22:45
oo Lotnicy, jaki ten świat mały... a myślałem, że lotnictwo LWP kiepsko przędzie :aloha:

Poli77
16-09-07, 21:51
Witam,
przywitac sie chcialem i odswiezyc tego posta przy okazji. Od kilku miesiecy jezdze takim autkiem. Na chwile obecna do silnika zastrzezen nie mam - moze jedynie troche glosny, spalanie - w miescie z klima ok 7l/100 km, na trasie z pelnym zaladunkiem i bagaznikiem na dachu 6,5l/100km. Dotychczasowe awarie typowe: rezystor dmuchawy, bezpiecznik zegarka, tuleje na wahaczach. Teraz dolozyl sie niestety wyciek ze wspomagania :-( . Wiec od wieszania psow na tym silniku na razie jestem daleki - tylko nawet w aso traktuja go jako ciekawostke

bolas
16-09-07, 22:14
generalnie te silniki to parażka, H dopiero teraz zrobiła diesla swojego i dopiero ten jest coś wart

widać że kolega nie miał jeszcze doczynienia z tym silnikiem pod znaczkiem H :d

ja jeżdże juz ponad rok hanka z takim silnikiem i dotychczas nie miałem żadnej poważniejszej awarii :agent: jedynie co w niej zrobiłem to wymiana wszystkich tarcz i klocków oraz pasków i oleju i jak do tej pory smigam nia :aloha: takze osobiście jestem z niej zadowolony :brawo:
jedynie co mam w niej jeszcze do poprawki to zrobić 1 bieg dmuchawy i tylne nadkola bo rdza sie na nich pojawiła :(

slaweknysa
17-09-07, 21:48
Witam wszystkich posiadaczy Hondy w dieslu posiadam civic 2.0itd 98r jeżdżę nią od 1999 r czyli 9 rok mam przejechane tylko 127 tyś km .Sprawuje się bardzo dobrze jest bezawaryjna. Silnik dość często krytykowany , moim zdaniem nie jest zły jak na produkt końca lat 90-tych.Lekko głośna praca .Jest mocny dość żwawy i spala mi na trasie 5,2 l/100km ,w cyklu mieszanym z przewagą miasta nie przekroczyła 6l/100km i nie jest oszczędzana !.Z paleniem w zimie nie ma problemów odpala przy tem. -30C (mieszkałem w Suwałkach tam były takie temperatury). Dlatego nie zgadzam się z opiniami że to "porażka". Co do serwisu Hondy to zgadzam się z panami nie znają się na niczym ,ale na szczęście nie muszę tam zaglądać. :aloha: Pozdrawiam wszystkich zadowolonych posiadaczy hondy diesla.

busker
23-09-07, 20:18
A mi właśnie spaliła w trasie równo 5,0 l. jazda raczej normalna, jak z górki to na luz :d . Takze na baku można prawie 1 000 km przejechać. U mnie było 870 km ale przed rezerwą, także myślę że do 1 k by doszło. Zatankowałem za Krakowem, pojeździłem sporo po Słowacji i wróciłem bez tankowania do wawy. Tylko dziwna zależność. Na Słowacji niechętnie zapalała, w Polsce bez problemu. Myślę ze Honda to inteligentny samochód, bo tam jeżdza jak kompletni idioci i pewnie się bała :) .

Poli77
24-09-07, 20:45
To chyba mam za ciezka noge :d albo to masa kombi robi swoje, ja w miescie ciagle ok.7l/100 i jakos specjalnie nie chce spasc nizej - a moze ten silniczek 77KW tak ma?

zet
05-10-07, 15:27
Jestem posiadaczem H civic w dieslu 2.0 itd z 98 r. Jeżdze nią od niedawna, ale póki co nie zauważyłem, żeby ten silnik był totalną porażką. Mogę tylko narzekać na trochę głośną pracę. Spalanie 5,5l/100 w trasie no i 6-7l/100 w mieście.
Może niezbyt szybko rusza ze świateł :). Ale biorąc pod uwagę że ogólnie jeżdze nie za szybko i bez szaleństw, to mnie to nie razi.

Naprawy owszem są, bo roczink niemłody, ale nie mają związku z silnikiem - amortyzatory i jakieś pierdułki.

Opinia że silnik diesla to porażka jest krzywdząca.

hondapruszkow
06-10-07, 20:29
Ja mam drobe pytanie Czy zegarek i pokrętła od nawiewu, ust. nawiewu oraz temperwatury czy mają jakieś podświetlenie? Poniewrz jeżdże już od 3 miesięcy tym autkiem z tym silnikiem silnik mimo 170 000tyś. km sprawuje się znakomicie tylko właśnie zaintersowało mnie te podświetlenie. Pozdrawiam

wm1960
03-02-08, 12:33
Zegar i pokrętła od nawiewu, temperatury mają podświetlenie.

saib
03-02-08, 14:59
Żarówki zapewne padły. Wymiana to kwestia wyciągnięcia i włożenia nowej żarówki, ale z rozbieraniem jest trochę pier... się (podłokietnik i cała konsola środkowa). ;) Mam to świeżo za sobą, bo wczoraj zmieniałem podświetlenie u siebie.

NUPEL
17-02-08, 08:52
witam. zastanawiam sie wlasnie nad honda civic z rocznika mniej wiecej '99 i mam pytanie dotyczace diesla
jak to jest z moca tych silnikow? niektore maja 90, a inne ponad 100 koni. jakies zmiany zachodzily w tych silnikach?
jak jest z dynamika 90konnej wersji?
pozdrawiam

yoshi
17-02-08, 14:26
mam rovera 420D bez intercoolera i to jest właśnie ten silnik 86 koni :) nie patrzałem czy to samo występuje w hondzie ale biorąc pod uwagę to że rover to kopia hondy więc to ten sam silnik z serii L.

jeśli chodzi o dynamike to jeździć się tym da :) nawet całkiem fajnie, oczywiście jak miałem d15b2 to bardziej szarpałem ale wszystko z wiekiem się uspokoiło :P

pali 6 litrów ropy czy jade po autostradzie 180 czy po mieście 50.

DamianPietras
17-02-08, 17:28
20T2R 86 KM TD bez intelcoolera - wtrysk mechaniczny

20T2N 105 TDIz intelcoolerem - wtrysk elektroniczny

Ja jestem zadowolony z auta bo mam 20T2N :))

saib
17-02-08, 23:55
Właśnie 20T2R skrzywdzili tym mechanicznym wtryskiem.
Szkoda. :(
Ale i tak jestem zadowolony. Wyścigówka to może nie jest, ale jest bardzo dynamicznie jak na taką moc i do tego pełen wypas jeśli chodzi o zużycie. :)

Poli77
19-02-08, 20:48
Ale ta mechaniczna pompa jest tansza w serwisie - jesli przyjdzie z nia troszke powalczyc

DamianPietras
20-02-08, 17:36
serwis to dla nas pojęcie obce :afro:

saib
20-02-08, 20:58
Dzisiaj mierzyłem 0-100km/h. Wyszło ok. 13 sek, ale gdyby przełożenia były szybsze i wiedziałbym jak startować, to do 12-coś można zejść, więc nie tak źle jak dla mnie.

Wyścigówka to nie jest, ale ekonomicznie i dosyć dynamicznie jest i tego nie da się ukryć.
Na trasie daje radę, a mi o to głównie chodzi. :)

DamianPietras
22-02-08, 16:31
ma ktoś może dane producenta dot tego silnika co mój 105 KM interesuje mnie też przyspieszenie (mam Aerodeck)

Poli77
24-02-08, 20:49
Przekartkowalem instrukcje i nic - zadnych danych. Ale tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=86 sa info dot. Rovera model 400 z "naszym" silnikiem - pewnie jak do przyspieszenia dodasz z 0,5 - 1s to bedzie akurat ;-)

busker
24-02-08, 21:39
Wg danych hondy model 86KM przyspiesza do 100 w 14,4s i rozpędza się do 170km/h . Danych modelu 105KM nie mam ale zapewne do 100 będzie mieć w granicach 12-13s. Ale ze względu że nasze samochody maja ok 10 lat to i turbina mniej lub bardziej przepuszcza no i pogarsza wyniki...

saymonoli
25-02-08, 09:09
Witam.
Mam prosbę zamierzam kupić Honde z silnikiem diesla jesli można prosic o jakies propozycje na co trzeba zwrócic szczególną uwage przy zakupie.
Poza oczywiscie rezystorem dmuchawy bo o tym juz wiem.
Z góry dziekuje i pozdrawiam

Poli77
25-02-08, 09:54
hmm, w zasadzie to jak w kazdym autku (a o tym bylo na forum sporo) - sprawdz wycieki wszelkiej masci - wsadz reke pod pompe wtryskowa i sprawdz czy sucha, dzialanie abs'u, odpalanie na zimnym i cieplym - a jak sie juz bardzo mocno napalisz, to podjedz do dobrego serwisu na kontrole niech ostudza zapal (niekoniecznie ASO - oni czesto bardzo malo wiedza o tym modelu z dieslem - nie byl oferowany u nas i nie maja doswiadczen). Wydasz troche na start, to masz wieksze szanse na pozniejsze mniejsze wydatki (nikt nie odda dobrego autka za darmo). Ten dieselek jest calkiem przyzwoity, ale wiek autka robi swoje i nic tego nie zmieni. Czesci sa do zdobycia - czesto jednak trzeba sie powolywac na roverowskie SDI.

robert7
17-03-08, 10:26
ja też sie zastanawiam nad jakimś kompaktowym dieslem, najpierw patrzyłem na roverki, ale poźniej przestawiłem sie na civika, nieby to samo auto, ale jakos wole honde :D
z tego co wyczytalem na forum rovera to silniki diesla 86 KM i 105 KM mozna rozroznic po ilości śrub w obudowie silnika. jak plastik ma 3 otwory to jest 105 KM jak 4 sruby to jest słabsza wersja, juz pare razy widzialem na all silnik slabszy podpisany jako 105 KM...
... moze jeszcze jakies oosby sie wypowiedza, narazie wszyscy sa na tak :)
jedyne co moze odstraszac od tego silnika to to ze jest ich bardzo malo... wiec z czesciami i mechanikami moze byc problem :(

bastek
17-03-08, 11:26
Ja się właśnie przymierzam do zakupu dieselka ale w budzie rovera bo maja o wiele wiekszy wypas w środku, kremowa skóra itd Silniki z hondach i roverach sa takie same więc przepłacać tylko po to aby mieć na masce znaczek hondy a nie rovera? :aloha:

Poli77
17-03-08, 13:12
To u mnie mialbys problem, bo nie mam tego plastiku ;-) Czesci generalnie sa, tylko to skakanie honda - rover i w druga strone bywa meczace, a katalogi sa niespojne. Mechanicy daja rade, z tym akurat problemu nie ma. I faktycznie roverek zazwyczaj jest troche lepiej wyposazony, ale z silnikiem 20T2N raczej ciezko znalezc civica bez abs, klimy i elektrycznych szybek.

bastek
17-03-08, 13:15
Ja docelowo chce rovera 600 sdi a tam bardzo zadko nie bylo klimy co innego skóra :agent:

saib
17-03-08, 17:01
Wg danych hondy model 86KM przyspiesza do 100 w 14,4s i rozpędza się do 170km/h . Danych modelu 105KM nie mam ale zapewne do 100 będzie mieć w granicach 12-13s. Ale ze względu że nasze samochody maja ok 10 lat to i turbina mniej lub bardziej przepuszcza no i pogarsza wyniki...Bullshit. ;)

Setka w 14,4? :bicie: Chyba nie potrafią startować i biegów zmieniać, stąd taki wynik. 13,3 wyszło max. Najlepiej 12,9 sek, więc jak na taką moc i diesla to moim zdaniem jest się czym pochwalić.

Max autko do tej pory rozpędziłem do 185km/h około, na liczniku, a był jeszcze zapas. Zresztą... samo to, że czwórkę można bujnąć do 145 km/h, a nawet dalej na upartego, też o czymś świadczy. Po zmianie biegu na 5 mam wtedy na oko 3200 obrotów, a do 4500 można ciągnąć.

Dane producenta kłamią. ;)

busker
17-03-08, 18:59
Stary ten samochód nie jest i nie będzie szybki. Ja przeżyłem istny szok przesiadając się z hondy civic benzyna na ten model. Ale da sie przyzwyczaić. Ale co można oczekiwać jak ma moc 86KM a sam samochód waży 1,2 tony?? A liczniki kłamią i zawsze wskazują więcej niż faktycznie. 185? bez przesady. Lepiej zaufaj dokładniejszym pomiarom i kierowcą testowym. Zresztą nowa turbina to nie turbina 10-letnia. Polubiłem diesle ale następny będzie miał już min 120KM bo szczerze mówiąc to fajny samochód ale no mułowaty...

saib
17-03-08, 22:01
Twoje zdanie. Jeżdżę na co dzień i dla mnie jest ok. Brakuje mu tylko elastyczności. Braku szybkości mu nie zarzucę i nie mam żadnego powodu, by kłamać, bo po co?

Zdr.

DamianPietras
24-03-08, 22:36
ja tam nie narzekam na elastyczność :) da sie jechać

[ Dodano: Pon 24 Mar, 2008 ]

To u mnie mialbys problem, bo nie mam tego plastiku ;-) Czesci generalnie sa, tylko to skakanie honda - rover i w druga strone bywa meczace, a katalogi sa niespojne. Mechanicy daja rade, z tym akurat problemu nie ma. I faktycznie roverek zazwyczaj jest troche lepiej wyposazony, ale z silnikiem 20T2N raczej ciezko znalezc civica bez abs, klimy i elektrycznych szybek.
czy to jest wada ???

Poli77
25-03-08, 19:29
Ze sa dosc dobrze wyposazone? nie, oczywiscie, ze to nie wada - moje marudzenie odnosi sie jedynie do poszukiwania czesci miedzy markami i chociazby wspolnej symboliki przy analogicznych czesciach. Ale dla minimalistow - czego nie ma, to sie nie zepsuje - bogatsze wyposazenie moze byc problemem :d
Jakos mnie ostatnio sentyment za benzynka dopadl - choc ten dieselek jest sympatyczny.

saib
27-03-08, 17:39
Panowie, jakie klocki wrzucacie do swoich diesli?
Mam do wymiany przód. Myślałem nad Ferodo (SL lub Target, bo do Hond z naszym silnikiem innych nie widzę) lub ATE. Któreś z nich będą dobrym wyborem?

Zdr.

bolas
27-03-08, 19:14
Panowie, jakie klocki wrzucacie do swoich diesli?
Mam do wymiany przód. Myślałem nad Ferodo (SL lub Target, bo do Hond z naszym silnikiem innych nie widzę) lub ATE. Któreś z nich będą dobrym wyborem?

Zdr.

ja u siebie mam ferodo chyba premium a tarcze ATE i jestem zadowolony z takiego kompleciku :aloha:

Poli77
27-03-08, 19:50
Szukalem klockow na tyl i polecano mi firmy Kashiyama - podobno japonskie, dobre i w przyzwoitej cenie tj. ok 70 pln za komplet. Na przod tez oczywiscie robia, ale nie mialem jeszcze potrzeby wymieniac wiec cen nie znam.

saib
27-03-08, 19:58
Hmmm, ciekawe. Cena na Allegro konkretna, bo 65 zł komplet, ale nie chce kupować czegoś, byle tanio. Jak w porównaniu np. do ATE, może ktoś powiedzieć?

mathew
12-02-11, 02:17
I ja od niedawna jeżdżę MB7 86KM. Powiem tak: Przedtem jeździłem Civic 4g 1.6 110KM przy około 900kg wagi.
Od tego dieselka spodziewałem się nieco więcej. Myślałem, że będzie chodził mniej więcej jak golf III 1.9tdi (90km), ale chyba wypada trochę słabiej.
Porównując do mojej poprzedniej civici jeżeli chodzi o przyspieszenie to nie ma kompletnie startu, ale różnica w przyśpieszeniu 9.3 s i 14 s do 100km/h robi swoje, również elastyczność jest dużo gorsza. W tym dieselku trzeba jeździć powyżej 2000 obr / min no i troche głośno silnik pracuje. Na duży plus jest oczywiście spalanie, hamulce, zawieszenie miększe (bardziej komfortowe, ale w zakrętach już się tak fajnie nie składa bo buja-wychylenia są duże, jak dla mnie zawias zbyt miękki - amory na przeglądzie 70%).
Generalnie powiem, że choć dynamika nie jest rewelacyjna to samochodzik z tym silnikiem mogę polecić. Jeżeli ktoś potrzebuje przemieszczać się z miejsca na miejsce przy niedużych kosztach to samochód pierwsza klasa, natomiast jeżeli ktoś szuka rakiety to CRX ED9 lub Civic EE9 :D

Austin
12-02-11, 15:45
łoł nawet nie wiedziałem ze tu jest o dizelku ;) ja mam 86 konnego i przerobiłem go w intercooler ma troche lepszego kopa :) i też nie narzekam jezdzi i jezdzi :p

mathew
12-02-11, 17:15
Ja też nie wiedziałem :P przypadkowo na google znalazłem :D Jakie koszta przeróbki na intercooler ? oprócz dołożonego coolera zmieniałeś kompa i pompe paliwa na elektromechaniczną ?

Austin
12-02-11, 18:48
Ja też nie wiedziałem :P przypadkowo na google znalazłem :D Jakie koszta przeróbki na intercooler ? oprócz dołożonego coolera zmieniałeś kompa i pompe paliwa na elektromechaniczną ?

koszta nie pamietam ale coś około 150zł wystarczy dokupic intercooler,ssak i rurę z gumami.Pompę nie zmieniałem wystarczy dokręsiłem większą dawkę paliwa i chodzi.

borek88
12-02-11, 21:25
czy wy macie w dieslach bez ic pompe mechaniczna??
jesli tak to nie warto zmieniac na ta nowszego typu.
dokladajac ic i robiac pare mykow mozna wykrzesac cos w okolicy 120km (napewno taniej wyjdzie niz zmiana pompy ktora nie da zbyt duzego efektu a ceny tych pomp to 1500zl za uzywke)

a wogole jesli mozecie to dajcie foto jakie rodzaje pomp wtryskowych macie w haniach dieselkach.

borek88
12-02-11, 22:12
dobra doczytałem i u was przy 86km jest mechaniczna a w 105 elektryczna (pomyliłem z elektroniczną która ma sterownik i która ma cenę mega wielka)
jeśli się mylę i występowały u was pompy z sterownikiem czyli bosch o oznaczeniu vp30 to mnie poprawcie ale raczej w hondach na szczęście ich nie było)
w obu przypadkach mozna latwo podniesc moc po nie zbyt wielkich kosztach (w porównaniu do chip tuningu praktycznie koszt znikomy i troche inwencji od siebie)

DamianPietras
29-03-11, 20:56
dobra doczytałem i u was przy 86km jest mechaniczna a w 105 elektryczna (pomyliłem z elektroniczną która ma sterownik i która ma cenę mega wielka)
jeśli się mylę i występowały u was pompy z sterownikiem czyli bosch o oznaczeniu vp30 to mnie poprawcie ale raczej w hondach na szczęście ich nie było)
w obu przypadkach mozna latwo podniesc moc po nie zbyt wielkich kosztach (w porównaniu do chip tuningu praktycznie koszt znikomy i troche inwencji od siebie)
:cool:
napisz cosik wiecej na temat zwiększenia mocy silnika w pompie elektrycznej -20t2n:cool:

zeeuss
31-03-11, 16:29
Witam użytkowników Hondy Civic Aerodeck z dieslem 2.0iTD. Jeżdżę nim już 2 lata i na silnik nic nie mogę powiedzieć- działa bez zarzutu, pali nawet w największe mrozy (ale z dobrym aku), spala około 7l/100 w miejskiej 6l/100 w trasie. Brak usterek- wymieniać olej filtry i jazda. Po czasie mogę powiedzieć że jest dość żwawy na trasie, ale kiepsko przyspiesza. Mam silnik 20T2N. Teraz tylko można narzekać na drogą ropę- po za tym polecam jako auto rodzinne (kombi).
A propos mam problemik- obrotomierz raz działa raz nie- gdzie jest czujnik obrotomierza, bo nie mogę go zlokalizować? Czy to jest czujnik położenia wału? Pozdrawiam;)

mafia35
01-04-11, 12:22
Co masz na myśli pisząc, że silnik jest "dość żwawy ale słabo przyspiesza"? Albo jedno albo drugie wg mnie...

zeeuss
01-04-11, 16:38
Tzn. że przy starcie bardzo słabo się zbiera, ale za to jak już jedzie to przy np.wyprzedzaniu przyspiesza rewelacyjnie szybko bez względu na bieg. No może obroty powinny być poza 2000. To miałem na myśli- wyprzedza bez problemu, może nawet równać się z benzynowymi silnikami. Pozdrawiam

CJ Qumel
07-11-11, 22:58
jeśli chodzi o mnie to mam to autko od 2005 roku ma już 220 tyś. przebiegu czy był cofnięty licznik to nie wiem ale sam nim już zrobiłem 100 tyś i nie narzekam szału może nie ma ale jest wygodny ekonomiczny dobrze sie prowadzi idealny do codziennej jazdy. przez ten czas nigdy mnie nie zawiódł i coraz częściej się spotykam z opiniami że są to silniki nie do zajechania potrafią dużo wytrzymać

sucharek
08-11-11, 09:21
MÓJ KOLEŻKA TEZ MA cifa w dieslu jechałem nim i wrażenia dość dziwne :) tyle ze przyspieszac to juz sie tym nie da

tronik1
16-11-11, 18:21
Mam już 4 latka 20T2R. Przejechałem nim 80kkm. Jego przebieg to 201kkm. Kultura jego pracy jest na wysokim poziomie. Pracuje porównywalnie głośno jak VW 2.0TDI- na pewno nie jest głośniejszy. Nie jest za szybki ale jest bezawaryjny. Tak mogę w skrócie napisać. Na starcie faktycznie nie jest za szybki- pierwszy i drugi bieg (szczególnie jeśli pełna załoga) ale przy ok 80km/h przyspieszając z 4ki/5ki bardzo ładnie się zbiera. Przy 120km/h wciskając gaz czujemy jak wyraźnie przyspiesza. V-maks to ok 180km/h. Ma o dziwo 3 świece żarowe na 4 cylindry jednak nawet przy -20st nie ma większych problemów z odpaleniem. W skrócie- jestem bardzo zadowolony, każdego dnia wsiadam odpalam i jadę i jest tak samo jak było dnia poprzedniego. Bardzo wciągnęło mnie to autko więc bardzo o nie dbam i szanuję, co chwilę doglądając go z góry i dołu bo jest dla mnie czymś więcej niż tylko samochód. Uwielbiam tą Hondę. Magia.

y4kuz4
17-11-11, 20:50
Jak to mozliwe że ma 3 świece żarowe? u mnie są normalnie cztery, jedna jest za pompą którą trzeba wykręcić żeby świecę wymienic... Jednak u mnie z paleniem juz nie jest za dobrze, dlugo trzeba kręcić, a po odpaleniu jakos dziwnie obroty falują.

tronik1
17-11-11, 20:57
Z tego co mi wiadomo to były wersje które miały 3 oraz takie które miały 4 świece żarowe. Czy masz wersję 105KM tj 20T2N ?? Nie pamiętam dokładnie z czego to wynikało.

y4kuz4
17-11-11, 22:46
W takiem razie niewiedzialem ze są dwie wersje jesli chodzi o ilość świec. Tak mam tą z 105KM. Powiedz jak u Ciebie z ogrzewaniem, bo u mnie strasznie słabo grzeje. Wskazówka rusza po przejechaniu okolo 2-3km a powietrze leci cieple po przejechaniu 15km, dodam ze leci tylko lekko cieple bo przy wiekszych mrozach i tak jest zimno w aucie. Termostat chyba trzyma bo po nagrzaniu silnika dolny przewód chlodnicy jest zimny. Zastanawiam sie nad zalaniem płynu czyszczącego do ukladu chlodzenia, byc może coś to pomoże...

tronik1
18-11-11, 18:31
Jeśli samochód stoi cały dzień na dużym mrozie to faktycznie wskazówka idzie w górę po ok 2km. Ja jednak samochód garażuję więc nawet jak wyjadę na mróz to po nie całym kilometrze wskazówka idzie w górę. Temperatura robocza po ok 3km. Do pracy mam 10km i pamiętam, że jak były mrozy ok -15st. -20st. to dopiero gdy dojeżdżałem do domu zaczynało wiać letnie powietrze, ale po ok. 15km drogi powietrze leci ciepłe ale nie gorące. Ogrzewanie w aucie nie jest najmocniejsze muszę przyznać. Myślę, że każdy diesel ma problem z dogrzaniem się na tak krótkim odcinku drogi. Silnik benzynowe w mocnych mrozach potrzebują nawet kawałka drogi żeby solidnie ogrzać kabinę.

DamianPietras
19-11-11, 12:02
Witam

Ja mam podobnie ze nie grzeje najlepiej a to dlatego że układ chłodzenia jest spory , co ma zalety w tropikalną pogodę , nigdy nie wyszło poza połowę skali
Niestety ten typ tak ma.

Austin
22-11-11, 23:53
Taki tym ma bo ja tez miałem taki sam problem ze nie grzeje dobrze w środku :-) i nigdy w środku nie miałem gorąco w zimę he :)

adakol3958
01-01-12, 14:05
Tez mam diesla i nie narzekam ,czeka mnie wymiana nagrzewnicy,dopiero się zacznie grzebanie,ale cóż jak sie nie ma co sie lubi,to sie lubi to co sie ma

jaro467
02-01-12, 18:47
No ja też panowie mam dieselka z silnikiem 20t2r i powiem że wskazówka temp podczas mrozów wedrowała do góry po ok 4-5km ale ostatnio zaczęła mi coś świrować więc wymieniłem czujnik ten który zapodaje na deskę i i odrazu zmiana bo podnosi się po ok 3km teraz. Tak więc chyba dobrze że stary się zepsuł bo zapewne był juz zaśniedziały i osadu pełno na nim więc błąd pomiaru był duży, ale jak kkolega wspomniał wyżej mamy układ chłodzenia bardzo wydajny i tak w upały nie ma się czego obawiać natomiast zimą jadąc do pracy szybciej sie rozbudzamy:p pozdrawiam

Kolego potwierdzam Twoje słowa i podpisuję się z tym doglądaniem do autka kiedy tylko nadarzy się taka okazja:) Co do świec mam silnik 20t2r i mam 4 świece. pozdro
Mam już 4 latka 20T2R. Przejechałem nim 80kkm. Jego przebieg to 201kkm. Kultura jego pracy jest na wysokim poziomie. Pracuje porównywalnie głośno jak VW 2.0TDI- na pewno nie jest głośniejszy. Nie jest za szybki ale jest bezawaryjny. Tak mogę w skrócie napisać. Na starcie faktycznie nie jest za szybki- pierwszy i drugi bieg (szczególnie jeśli pełna załoga) ale przy ok 80km/h przyspieszając z 4ki/5ki bardzo ładnie się zbiera. Przy 120km/h wciskając gaz czujemy jak wyraźnie przyspiesza. V-maks to ok 180km/h. Ma o dziwo 3 świece żarowe na 4 cylindry jednak nawet przy -20st nie ma większych problemów z odpaleniem. W skrócie- jestem bardzo zadowolony, każdego dnia wsiadam odpalam i jadę i jest tak samo jak było dnia poprzedniego. Bardzo wciągnęło mnie to autko więc bardzo o nie dbam i szanuję, co chwilę doglądając go z góry i dołu bo jest dla mnie czymś więcej niż tylko samochód. Uwielbiam tą Hondę. Magia.

zeeuss
09-01-12, 19:28
Tez mam diesla i nie narzekam ,czeka mnie wymiana nagrzewnicy,dopiero się zacznie grzebanie,ale cóż jak sie nie ma co sie lubi,to sie lubi to co sie ma

Witam w nowym roku. U mnie coraz gorzej grzeje- jeśli w ogóle mówić o grzaniu. Dzisiaj przy +3 po 20km leciało ledwo lekko letnie powietrze. Poziom płynu w normie, nie ubywa, chłodnica u góry gorąca a mimo to powietrze ledwo ciepłe. Czyżby "zamulona" była nagrzewnica??? Jak ktoś miał z tym doświadczenia to nich się odezwie- wymieniać czy też czyścić??? Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam

jaro467
09-01-12, 21:03
Panowie, że tak wtrącę, jakie macie obroty na biegu jałowym na zimnym silniku jak zapalicie auto, a jakie gdy jest już rozgrzane? Chodzi mi o silnik 20t2r. Jakby ktoś mógł podrzucić to bede wdzięczny.

zeeuss
11-01-12, 16:08
Panowie, że tak wtrącę, jakie macie obroty na biegu jałowym na zimnym silniku jak zapalicie auto, a jakie gdy jest już rozgrzane? Chodzi mi o silnik 20t2r. Jakby ktoś mógł podrzucić to bedę wdzięczny.
U mnie około 900 do 1000 obr/min i nie zmienia się, bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły. Też mieszkam w okolicach Tarnowa- daj znać na PW, to możesz podjechać i sprawdzić. A jak u ciebie z grzaniem w zimie?

jaro467
11-01-12, 18:53
Hm. . tak sie właśnie zastanawiam czy u mnie jest ok(auto zapala normalnie) bo jak zapalę to mam 800 obr/min, a jak sie zagrzeje to ok850 jest (choć logika wskazuje że powinno być na odwrót). To mnie trochę zastanawia, nie wiem mógłby być to czujnik temp. ten dwupinowy?? On podaje temp do kompa kurde ale mierzyłem go i stawia opór zbliżony do podanego w tabeli.:confused:
No ja jestem z Lubczy :) 30km od Tarnowa