Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mocowanie pasów szelkowych 4pkt



lozek
07-11-11, 14:59
Witam, Chce założyć repliki pasów TAKATA 3" 4pkt do 6gen HB (EJ9) i teraz "na sucho" w domu przy internecie szukam inf i rozkminiam pewne kwestie by wszystko wiedzieć jak pójdę montować.

A więc są 4 oczka - 4 pkt, które muszę przypiąć i tu rodzą się problemy - GDZIE

Porozmawiajmy na podstawie fotela kierowcy teraz (choć do założenia są 2 komplety, bo dla pasażera też)

przód:
pierwszy pkt - z lewej strony na słupku tam gdzie mocowanie seryjnych pasów -zgadza się?
drugi pkt - w tunelu nie ma nigdzie żadnego mocowania więc co? miejsce mocowania w fotelu tam gdzie jest ta "zapikna" do seryjnych pasów?

tył:
ludzie piszą, żeby montować do mocowań seryjnych pasów pod kanapą ale ja na 2 fotele potrzebuje 4 mocowań a do seryjnych pasów są 3 i co z tym zrobić?
Gdy przykręce po np 2 pasy do 1 mocowania to ginie nam sens posiadania pasów 4pkt bo przypięte i złączone są jak 3pkt.

Wyjaśni mi to ktoś?

Pozdrawiam

Furious
07-11-11, 15:10
pierwszy pkt - z lewej strony na słupku tam gdzie mocowanie seryjnych pasów -zgadza się?
tak


drugi pkt - w tunelu nie ma nigdzie żadnego mocowania więc co? miejsce mocowania w fotelu tam gdzie jest ta "zapikna" do seryjnych pasów?
wiercisz dziure w tunel i dajesz srube z oczkiem plus płytke



ludzie piszą, żeby montować do mocowań seryjnych pasów pod kanapą ale ja na 2 fotele potrzebuje 4 mocowań a do seryjnych pasów są 3 i co z tym zrobić?
lewy pasazer z tylu ma 2 dziury pod kanapa, prawy tak samo, wiec mocowan jest az nadto

lozek
07-11-11, 15:20
OK czyli wszystko jasne oprócz 1 rzeczy - tunel

Wiercę dziurę - ok. Ale po co śruba z oczkiem skoro w pasach tez jest OCZKO? karabińczykiem trzeba to potem połączyć czy jak?

płytka? chodzi o wspawanie płytki z nakrętką jako wzmocnienie czy co?
takie coś?
http://www.qspracewear.nl/images/777.jpg

Jak tak to lipa bo myślałem, że sam to zrobie i bez wydawania kasy a widze, że bedzie trzeba zdejmować dywan i sie babrać z tym jeszcze...

grzesiuh
07-11-11, 15:29
wiec tak, jak ja je wsadzałem w jajku to zrobiłem w ten sposób - lewy dół przy mocowaniu ori pasa do budy, prawy dół dałem pod mocowanie fotela, trzeba dać dłuższą śrubę i ten ząbek albo wyprostować albo odciąć, klamerkę można upchnąć pod dywan, jak nie będzie chciała, możesz też go naciąć. lewy tył do mocowania pasa tego przy nadkolu a prawy dałem zamiast jednego zapięcia. i tak za sobą nikogo nie posadzisz :) aha, i pasy na krzyż położyłem. mam nadzieję, że w miarę jasno :P

lozek
07-11-11, 15:35
Dobra już wszystko jasne, wysłałem jeszcze smsa do znajomego co ma te pasy w tej samej budzie montowane i mi wszystko wyjaśnił. Ogólnie tak jak proponuje furious będzie najbezpieczniej bo mocowanie do fotela jest ryzykowne - będzie trzymać na zakrętach itd, ale dzwonek może "popsuć" funkcjonalność i bezpieczeństwo tych pasów bo z fotelem mogą się różne rzeczy stać.

to by było na tyle, ja chyba zamocuje prawy dolny do tunelu.

dziekuję za pomoc i szybki odzew !

Furious
07-11-11, 15:40
Nie musisz płytki spawać i zrobisz to sam w 15min pomijajac wyciagniecie/zalozenie fotela.
Dziure w tunelu latwo sie wierci, przewiercasz sie przez dywan, wkladasz srube z oczkiem jak na foto ponizej i przykrecasz do plytki ktora jest od spodu auta. Psikasz jakims zabezpieczeniem na rdze tylko i po sprawie.

http://www.rallyshop.pl/galerie/m/mocowanie-pasow-sruba-oc_7025.jpg

Ew. mozna kombinowac tez z mocowaniem do seryjnej szyny, ale tu jakies spawanie bym widział.

grzesiuh
07-11-11, 15:45
ja u siebie miałem włożone między szyną a podłogą, myślę że to wystarczająco mocne miejsce do przykręcenia pasa. na pewno mocniejsze niż tunel ?

Budziniak
07-11-11, 15:51
Łozo jak chcesz to z roboty załatwię Ci takie nowe płytki z dospawaną nakrętką. Karabińczyków Sabelta też mam od pyty bo te śruby z oczkiem to chyba w komplecie dostałeś ?!


a u siebie miałem włożone między szyną a podłogą, myślę że to wystarczająco mocne miejsce do przykręcenia pasa. na pewno mocniejsze niż tunel ? niestety nie. montując takie pasy w robocie robię tak jak napisał Furious czyli wiercę dziurę w tunelu skręcam tą płytkę i do tego samą płytkę na sztywno muszę dospawać do budy. Pasy to pasy i musi być solidnie

lozek
07-11-11, 20:02
Ja właśnie pytałem po co śruba z oczkiem skoro przy pasach też jest oczko. już chyba lepiej zwykłą śrubę - nałożyć na nią mocowanie z pasów, wkręcić w tunel i od spodu dać kontrę ową płytką z nakrętką.

Przez oczko musiałbym właśnie użyć karabińczyka a po co skoro nigdzie indziej by tak nie było? Chyba lepiej wszędzie tak samo zamontować.

Budziniak
07-11-11, 22:35
w środę u Łukasza oblukamy jak ma to zrobione

lozek
08-11-11, 00:00
Łukasz ma tak jak ja chce zrobić. dziura w tunelu a od spodu jakaś podkładka i nakrętka :)