Zobacz pełną wersję : Mocowanie pasów szelkowych 4pkt
Witam, Chce założyć repliki pasów TAKATA 3" 4pkt do 6gen HB (EJ9) i teraz "na sucho" w domu przy internecie szukam inf i rozkminiam pewne kwestie by wszystko wiedzieć jak pójdę montować.
A więc są 4 oczka - 4 pkt, które muszę przypiąć i tu rodzą się problemy - GDZIE
Porozmawiajmy na podstawie fotela kierowcy teraz (choć do założenia są 2 komplety, bo dla pasażera też)
przód:
pierwszy pkt - z lewej strony na słupku tam gdzie mocowanie seryjnych pasów -zgadza się?
drugi pkt - w tunelu nie ma nigdzie żadnego mocowania więc co? miejsce mocowania w fotelu tam gdzie jest ta "zapikna" do seryjnych pasów?
tył:
ludzie piszą, żeby montować do mocowań seryjnych pasów pod kanapą ale ja na 2 fotele potrzebuje 4 mocowań a do seryjnych pasów są 3 i co z tym zrobić?
Gdy przykręce po np 2 pasy do 1 mocowania to ginie nam sens posiadania pasów 4pkt bo przypięte i złączone są jak 3pkt.
Wyjaśni mi to ktoś?
Pozdrawiam
pierwszy pkt - z lewej strony na słupku tam gdzie mocowanie seryjnych pasów -zgadza się?
tak
drugi pkt - w tunelu nie ma nigdzie żadnego mocowania więc co? miejsce mocowania w fotelu tam gdzie jest ta "zapikna" do seryjnych pasów?
wiercisz dziure w tunel i dajesz srube z oczkiem plus płytke
ludzie piszą, żeby montować do mocowań seryjnych pasów pod kanapą ale ja na 2 fotele potrzebuje 4 mocowań a do seryjnych pasów są 3 i co z tym zrobić?
lewy pasazer z tylu ma 2 dziury pod kanapa, prawy tak samo, wiec mocowan jest az nadto
OK czyli wszystko jasne oprócz 1 rzeczy - tunel
Wiercę dziurę - ok. Ale po co śruba z oczkiem skoro w pasach tez jest OCZKO? karabińczykiem trzeba to potem połączyć czy jak?
płytka? chodzi o wspawanie płytki z nakrętką jako wzmocnienie czy co?
takie coś?
http://www.qspracewear.nl/images/777.jpg
Jak tak to lipa bo myślałem, że sam to zrobie i bez wydawania kasy a widze, że bedzie trzeba zdejmować dywan i sie babrać z tym jeszcze...
wiec tak, jak ja je wsadzałem w jajku to zrobiłem w ten sposób - lewy dół przy mocowaniu ori pasa do budy, prawy dół dałem pod mocowanie fotela, trzeba dać dłuższą śrubę i ten ząbek albo wyprostować albo odciąć, klamerkę można upchnąć pod dywan, jak nie będzie chciała, możesz też go naciąć. lewy tył do mocowania pasa tego przy nadkolu a prawy dałem zamiast jednego zapięcia. i tak za sobą nikogo nie posadzisz :) aha, i pasy na krzyż położyłem. mam nadzieję, że w miarę jasno :P
Dobra już wszystko jasne, wysłałem jeszcze smsa do znajomego co ma te pasy w tej samej budzie montowane i mi wszystko wyjaśnił. Ogólnie tak jak proponuje furious będzie najbezpieczniej bo mocowanie do fotela jest ryzykowne - będzie trzymać na zakrętach itd, ale dzwonek może "popsuć" funkcjonalność i bezpieczeństwo tych pasów bo z fotelem mogą się różne rzeczy stać.
to by było na tyle, ja chyba zamocuje prawy dolny do tunelu.
dziekuję za pomoc i szybki odzew !
Nie musisz płytki spawać i zrobisz to sam w 15min pomijajac wyciagniecie/zalozenie fotela.
Dziure w tunelu latwo sie wierci, przewiercasz sie przez dywan, wkladasz srube z oczkiem jak na foto ponizej i przykrecasz do plytki ktora jest od spodu auta. Psikasz jakims zabezpieczeniem na rdze tylko i po sprawie.
http://www.rallyshop.pl/galerie/m/mocowanie-pasow-sruba-oc_7025.jpg
Ew. mozna kombinowac tez z mocowaniem do seryjnej szyny, ale tu jakies spawanie bym widział.
ja u siebie miałem włożone między szyną a podłogą, myślę że to wystarczająco mocne miejsce do przykręcenia pasa. na pewno mocniejsze niż tunel ?
Łozo jak chcesz to z roboty załatwię Ci takie nowe płytki z dospawaną nakrętką. Karabińczyków Sabelta też mam od pyty bo te śruby z oczkiem to chyba w komplecie dostałeś ?!
a u siebie miałem włożone między szyną a podłogą, myślę że to wystarczająco mocne miejsce do przykręcenia pasa. na pewno mocniejsze niż tunel ? niestety nie. montując takie pasy w robocie robię tak jak napisał Furious czyli wiercę dziurę w tunelu skręcam tą płytkę i do tego samą płytkę na sztywno muszę dospawać do budy. Pasy to pasy i musi być solidnie
Ja właśnie pytałem po co śruba z oczkiem skoro przy pasach też jest oczko. już chyba lepiej zwykłą śrubę - nałożyć na nią mocowanie z pasów, wkręcić w tunel i od spodu dać kontrę ową płytką z nakrętką.
Przez oczko musiałbym właśnie użyć karabińczyka a po co skoro nigdzie indziej by tak nie było? Chyba lepiej wszędzie tak samo zamontować.
w środę u Łukasza oblukamy jak ma to zrobione
Łukasz ma tak jak ja chce zrobić. dziura w tunelu a od spodu jakaś podkładka i nakrętka :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.