Zobacz pełną wersję : Skrzynia biegów czy sprzęgło, 3 zgrzyta p wyższych rpm, lekko haczą biegi
Mam następujący problem przy około powyżej 4-4,5k obr/min nie idzie wrzucić 3 żeby lekko nie zgrzytnęło, inne biegi wchodzą delikatnie hacząc. Moje pytanie brzmi, czy to będzie objaw sprzęgła czy synchronizatora. Obstawiam jeszcze stary olej (z historii wynika, że był sprawdzany poziom i z jeden raz dolewka) dlatego kupiłem nowy i chcę go wymienić ale szkoda mi to robić jak się okaże, że muszę coś w skrzyni naprawiać. Proszę więc o radę jakie objawy daje zużyty synchronizator, dodam że przy niższych obrotach nie ma problemu ze zgrzytaniem ale haczy. Auto ma przejechane 167 000 km, nie słyszę łożysk. W innych autach zawsze było tak, że bieg wylatywał albo w ogóle nie szło go sensownie zmienić przy padniętym synchro, jak jest w Hondach? Sprzęgło bierze przy górze i jest dosyć krótkie.
Takie objawy daje raczej synchro, miałem podobnie ale powyżej 5 tys obrotów, jednak zmieniłem olej i problem ustał, zawsze możesz zmienić i jak by się okazało że nie pomogło a olej i tak świeży to go zlać po prostu . Czasem problem z biegami powodują powyginane wybieraki lub wyrobione gumy na których pracują, zmiana na short shifta . Znam też przypadki że po wymianie oleju i łożysk było ok. Ogólnie skrzynie do D są tanie, może warto pomyśleć o zrobieniu hybrydy i remoncie obecnej, lub też kupić inną (jak masz szczęście w totka lub inne takie przypadki farta w życiu to warto)
Na razie mi łożyska nie huczą, więc szkoda się w to babrać. Wymienię olej i popatrzę do tych wybieraków jak to tam się ma i czy precyzyjnie to działa, bo rzeczywiście ten drążek jest długi i mało precyzyjny.
ps. o co chodzi z tą zmianą na short shifta? możesz podkleić jakiegoś linka do tematu?
Na razie mi łożyska nie huczą, więc szkoda się w to babrać. Wymienię olej i popatrzę do tych wybieraków jak to tam się ma i czy precyzyjnie to działa, bo rzeczywiście ten drążek jest długi i mało precyzyjny.
ps. o co chodzi z tą zmianą na short shifta? możesz podkleić jakiegoś linka do tematu?
Właśnie chodzi o ten długi lewarek i machanie nim na lewo i prawo shortshift to dźwignia zmiany biegów o krótszym skoku, ale jak nie wiesz o co chodzi t pewnie masz oem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.