Zobacz pełną wersję : po zmianch zmiana obrotów
Witam!!
Panowie napotkał mnie taki oto problem(a moze nie problem):
Ostatnio zmieniłem w swojej hani olej,filtr oleju a takze filtr powietrza i zauwazyłem ze zaczeła chodzic na wyzszych obrotach,czy mam się martwić?
Dzięki
Pozdrawiam Dzieju!
Spróbuj zrobić reset ECU, ja po zmianie filtra powietrza miałem takim sam problem jak ty i reset pomógł. Też dostawała wysokich obrotów i przez to więcej paliła a po resecie wszystko wróciło do normy i nawet lepiej śmiga :d
Spróbuj zrobić reset ECU, ja po zmianie filtra powietrza miałem takim sam problem jak ty i reset pomógł. Też dostawała wysokich obrotów i przez to więcej paliła a po resecie wszystko wróciło do normy i nawet lepiej śmiga :d
a czy mozesz mi to wytłumaczyć,stosunkowo nie długo ma hanie,chodzi mi o reset ECU jak sie to robi?
[ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 ]
Jak wyższych?
hmmmmm na dwójce moge dłużej sie rozpędzac o jakieś 20km/h
nie mam obrotomierza
reset ECU...... szukaj...:}!!
no dobra... a więc wyciągasz bezpiecznik 10V na jakieś 10s, albo lepiej odłącz prawą kleme od aku na kilka minut i załuż ją ponownie. nastepnie wyłacz wszystko w samochodzie co masz elektryczne, klime, radio itd.. zapal silnik na luzie ale nie dodawając gazu!! i niech sobie tak spokojnie chodzi do czasu właczenia i wyłaczenia wentylatora(wiatraka) chłodnicy. w tym czasie ECU dobiera sobie odpowiednie mapy. trwa to ok 30 min, zalezy od pogody, temp otoczenia itd:P potem przejedź sie autkiem w trasę i najlepiej w miasto nieługo jakies 15min i wróc (jak bedziesz jeźxdził agresywnie to komp dobierze mapy agresywne i odwrotnnie...) i tyle:D
Piszesz że "wyższe obroty" oznaczają że "na dwójce moge dłużej sie rozpędzac o jakieś 20km/h", z twojego pierwszego postu zrozumiałem że masz wyższe obroty na luzie dlatego pomyślałem o resecie ECU jako rozwiązaniu. Jeśli po wymianie filtra powietrza możesz dłużej "ciągnąć" Hanie na biegu to znaczy że pewnie stary filtr był bardzo zabrudzony i dusiło ją bo nie dostawała wystarczająco powietrza na wyższych obrotach. Jednak reset ECU nie zaszkodzi bo komputer ustawi się do nowych warunków pracy czyli zwiększonej ilości powietrza :d
Okej zrobiłem reset ECU i tak jakby lepiej chodziła.Ale podczas ustawiania tego ECU zauwazyłem cos niedobrego:gdy hania stała jakies 30min odpalona na luzie z obrotami działo sie cos złego,na początku wolniutkie z czasem coraz wyzsze,za chwile znów spadły na wolne i po chwili znowu weszła na wysokie i takie wachania co chwile były.Myśle ze to cos wiecej niz tylko ECU.Jak myślicie?
[H] Dylu [H]
10-05-07, 06:46
Okej zrobiłem reset ECU i tak jakby lepiej chodziła.Ale podczas ustawiania tego ECU zauwazyłem cos niedobrego:gdy hania stała jakies 30min odpalona na luzie z obrotami działo sie cos złego,na początku wolniutkie z czasem coraz wyzsze,za chwile znów spadły na wolne i po chwili znowu weszła na wysokie i takie wachania co chwile były.Myśle ze to cos wiecej niz tylko ECU.Jak myślicie?
objawy typowe dla szwankujacego silnika krokowego, ale nie ma on bezposrednio nic wspolnego z rzeczami, ktore wykonales w aucie...tak wiec mogla sie poprostu pojawic nowa niezalezna awaria...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.