Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dolot D13Z6



birchie
04-11-11, 08:23
Witam

Planuję przeróbkę D13B2 na D13Z6. Pojawił się jednak problem z dobraniem dolotu. Nie chcę ciąć mojego maleństwa- wolałbym założyć filtr stożkowy. Wiem, ze temat stożka był już wielokrotnie wałkowany i wniosek był raczej taki, że stożek do gaźnikowego 1.3 nie ma sensu. Jak to się jednak ma do 1.3 na wtrysku z VTEC? Czy ktoś, kto przechodził już tę ścieżkę, mógłby może coś doradzić? Czy shortram Simoty (http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=83&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=1) dedykowany do Civica 1.6 nada się? Pozdrawiam i z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi :)

billiejoe
04-11-11, 08:38
Ojj ja wszystkim życzę tylko takich problemów przy przejściu z b2 na z6 :) Generalnie dolot to kropka nad i więc przejmowanie się tym teraz jest zbędne...moje zdanie większość tutaj zna, było SRI, CAI, parówa, a zostałem przy serii z powietrzem do puszki :) Tak wiem, ciężko się do tego przekonać skoro wszystkim doloty dają tu po 10KM ale wcale nie potrzeba wiele udziwnień żeby na serii to jechało :)

Przechodząc na z6 w tym silniku walcz o moment obrotowy, a nie moc ;) Myślę że dobry wydech od samego kolektora na odpowiedniej średnicy będzie najważniejszy :)

birchie
04-11-11, 14:36
Brzmi przekonująco :) Dzięki za podpowiedź! a żeby nie zakładać nowego wątku: do D13Z6 wydech na 2" czy szerszy?

billiejoe
04-11-11, 14:55
2" to absolutny max

jasiek09
04-11-11, 16:34
Co do seryjnego dolotu to u siebie (d15b2+z6) i u kolegi (d13b2+z6) sprawdzone że przy większym CR seryjny dolot nie wyrabia i już powyżej 6.5k obr/min zamiast jechać, bardziej tylko buczy. Po zmianie filtra jak ręką odjął :D