Zobacz pełną wersję : Po wymianie aku wyzsze obroty jalowe
Obroty podskoczyły o jakies 50-75 rpm i nie sa takie jak wczesniej
lukasz-lukasz
04-11-11, 09:00
Jak powiesz ze zobaczyles to na obrotomierzu to Ci powiem ze jestes mistrzem swiata:D
nieeeeeeeeeeeeeeeee... na słuch go wziął:)
Obroty podskoczyły o jakies 50-75 rpm i nie sa takie jak wczesniej
hmm reset podczas wymiany sie zrobil i to jedyna przyczyna.
NO WZROK wystarczy sie przypatrzec
Nie znam jeszcze dobrze tego silnika ale może po prostu od nowa się przepustnica zaadaptowała i tak Ci się ustawiła. Napisz przede wszystkim ile te oboroty w tej chwili wynoszą, bo może są prawidłowe :)
Może aku był tak wy.. ,że alternator grubo walczył z ładowaniem i obciążył silnik troszkę bardziej, napisz ile masz tych obrotów.
podchodzi pod tysiac na moje oko tak wychodzi z 900
podchodzi pod tysiac na moje oko tak wychodzi z 900
tylko z tego co pamiętam, pierwsza kreska = 0, druga kreska = 500, trzecia kreska = 750, czwarta = 1 k .
Też na początku myślałem że mam złe obroty, dopiero później zauważyłem że na skali nie ma 250 :)
A obroty masz takie jakie masz, bo:
1-reset kompa, musi się nauczyć ECU nowych wolnych obrotów
2-aku masz (mimo że nowy) bardzo słabo naładowany i alternator musi go "dobić", wzrasta obciążenie i obroty na biegu jałowym
3- masz zły akumulator, tzn o zbyt dużej pojemności, i alternator w który jest wyposażony Twój silnik nie jest w stanie go naładować do pełna, w związku z czym cały czas będzie próbował go "dobić" do pełna, a i tak mu się to nie uda... Właściwy aku to 35 Ah jak nie masz klimy i chyba 45 Ah jeśli masz klime, ale to trzeba by w manualu sprawdzić, bo mogę już dobrze nie pamiętać.
4-styk na aku kiepski, zastosuj smar miedziowy, wazeline etc...
P.S.
Na obrotomierzu widać nawet niewielkie różnice w obrotach, przynajmniej u mnie działa bardzo precyzyjnie.
To ja mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie kolego. Ja zaobserwowałem lekkie wahania obrotomierza i że przy spadku z obrotów jak się toczę to czasem się "zawiesza" na 1000 obr/min i jak się zatrzymam to dopiero spada. Czasem leci trochę za nisko i widać, że komp je sam podbije. Trzymają się lekko ponad tą krótką kreską pomiędzy dłuższą od 1000 i tą wcześniejszą więc wydaje mi się dobrze. Czego objawem mogą być pozostałe rzeczy? Brudnej przepustnicy czy małej nieszczelności dolotu? Jeżeli tak, to gdzie szukać. Kiedyś zleciłem jej czyszczenie, jak auto było jeszcze w rodzinie i nie wiem czy zostało to zrobione, więc może jakaś uszczelka tam jest w środku jest jednorazowa. Proszę o sugestie.
aku ma być 45 Ah dla klimy i bez
Silnik z ECU jest tak skonstruowany, że dawkuje paliwo w zależności nie tylko wielkości otwarcia przepustnicy (jak w silniku z gaźnikiem) ale także wg obciążenia. Myślę, że "toczenie się" to wg Twojego opisu jazda np na 2gim biegu z ściągniętą już chwilę dłużej nogą z gazu, silnik utrzymuje wtedy nie 750 obr/min a 1000, bo wyczuwa że obciążenie silnika jest na tyle duże, że mniejsza dawka paliwa spowoduje niestabilność, nierówną pracę, "uduszenie"... to tak jak klimę włączyć np.
Ale spowodowane też może być nieszczelnością, zabrudzeniem silniczka krokowego (odpowiada za wolne obroty), ale jeśli nie ma żadnych innych objawów, lepiej nie grzebać, bo po raz kolejny poskładasz na tych samych uszczelkach i może się okazać że falowanie będzie etc.
A są te uszczelki do kupienia same?
Chodzi mi o toczenie się na luzie totalnym. Dodam, że rzadko tak jeżdżę, bo hamuje też silnikiem ale właśnie coś takiego zauważyłem. Nic będę gadał z mechanikiem, który ją serwisował na długim weekendzie to się może czegoś dowiem, bo tak to jestem jak dziecko we mgle :)
Aha, to inna sytuacja niż myślałem (toczenie się). Może silniczek krokowy spróbuj wyczyścić. Co do uszczelek - nie wiem, nie kupowałem.
1 reset robiony nie daje rezultatu
2 juz mam go od miesiaca troche za dlugo na dobijanie
3 mam 45 ah 300 wiec prawidlowy
4 styki nowe nowe kable i nowe masy
ps . dlatego pisze bo zauwazylem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.