PDA

Zobacz pełną wersję : polerowanie kanałów dolotowych w głowicy



Venom
07-05-07, 21:04
no więc tak planuje zmienić glowice na tą z D16z6 i chciałem ją przed tym lekko ulepszyć i pytanie czy własnie polerowanie kanałów dolotowych coś da i czy warto to robić ??

Furious
07-05-07, 21:10
nie polea sie polerowac kanalow dolotowych, paliwo bedzie gorzej sie mieszac z powietrzem

Venom
07-05-07, 21:16
no a ja słyszałem że dobry porting głowicy z obróbka kanałów daje dużo więc dlatego pytam i włąsciwie jesteś pierwszą osbobą która twierdzi że będzie gorzej hmmm

NoName
07-05-07, 22:20
Profesjonalny porting a polerowanie kanałów to dwie różne sprawy

barti
07-05-07, 22:24
mozesz wypolerować ale zostaw lekko chropowate (nie rób ich na lustro). tak jak napisał Furious paliwo bedzie gorzej sie mieszac z powietrzem. znam przypadki kiedy kanaly zostały wypolerowane na lustro i auto po odpaleniu chodzi na 3 garach, a dopiero jak sie rozgrzeje i paliwo zaczyna lepiej odparowywac i mieszac z powietrzem to zaczyna pracowac na wszystkich 4 cylindrerch

Venom
07-05-07, 22:37
Profesjonalny porting a polerowanie kanałów to dwie różne sprawy

no kapuje poprostu po rozmowie z kolegą dowiedziałem się że sama polerka nic nie daje dlatego pytam gdzie moge jak ta sprawa wygląda bo nie chciał bym żle podjąc decyzji no i z tym profesjonalnym portingiem to może przesadziłem bo ma mi to robić własnie kolega ale robił już to wcześniej w innych samochodach i mam do niego zaufanie.........ktoś mi może powiedzieć jakich konkretnie efektów można się po tym spodziewać??

Furious
07-05-07, 22:51
efektow po czym?

barti
07-05-07, 22:51
przyrostu momentu :)

Efyr
08-05-07, 10:41
Ale wydechowe na lustro można robić?
Bo wtedy chyba tak syf nie będzie się na nich osadzał?

ParanojA
08-05-07, 11:07
Ja rozwierciłem wydechowe i spolerowałem na lustro.
Dolotowych generalnie nie ruszałem, tylko lekko rozszerzyłem na krawedziach i spasoweałem z kolektorem. Za to sam kolektor dolotowy lekko rozwierciłem i spolerowałem na lustro. Efektów jeszcze nie znam bo dopiero pierwszy raz odpaliłem silnik po tym jak go poskładałem.
PS. Duzo wieksza przepustnica do tegpo doszła i 4-2-1 i wydech z integry za tym oraz lekki mod ECU. Jak dojde ze wszystkim na 100% do ładu to napisze coś więcej.

A wszystko robione na D16Z5.

Furious
08-05-07, 11:12
Wydechowe mozna lekko poszerzyc z polerowaniem ale syf i tak sie zbiera.

Efyr
08-05-07, 11:15
A powierzchnię od spodu głowicy, tą przykrywającą cylinder pomiędzy gniazdami zaworów też polerować, czy nie ruszać?

Furious
08-05-07, 11:18
Ja nie ruszalem tego...

Efyr
08-05-07, 11:20
Ok, czyli też raczej nie będe ruszał. Ewentualnie papierem 60 aby wyczyścić tylko.

PS. Dolotowe mam zasyfione olejem, i nie chce puścić od płynów do mycia silnika, bo powchodziło pomiędzy te pory. Papierem schodzi, ale boje się, że za bardzo wyszlifuję. Co poradzicie na to?

[ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 ]
A jak wygląda sprawa z polerowaniem kolektora ssącego?
POlerować, czy też tylko lekko papierem przejechać?

Lao
08-05-07, 14:19
W silniku wielopunktowym (wtrysk bezpośredni) można polerować na lustro. Tam paliwo miesza się z powietrzem bezpośrednio w cylindrach.

Inaczej jest z gaźnikami i jednopunktowym wtryskiem. Tam dolot można wypolerować zostawiając delikatne zmatowienie.
Dlaczego?
Benzyna na powierzchni lustrzanej ma tendencję do zbierania się w krople i słabiej przejdzie w stan lotny, natomiast na matowej chropowatej powierzchni nagrzanego kolektora łatwiej odparowywuje mieszając się z powietrzem.

Rady:

Polerujcie wg. zaleceń j/w zawsze starając się wygłodzić powierzchnie styku kolektorów z głowicą do ideału. Dotyczy to obu kolektorów dolotowego i wydechowego. To przyniesie największy efekt!

Powodzenia

mariusz123
08-05-07, 15:05
http://www.mojeforum.net/crxrybnik/viewtopic.php?t=347
ja zrobilem tak ,info wziolem z tej stronki...
http://www.hondatuningmagazine.com/tech/0607ht_turbocharged_d_series_motor/photo_01.html

Efyr
08-05-07, 15:36
mariusz123 napisz coś więcej o swej robocie.
Jakie papiery gdzie zastosowałeś?
Ta czerwona farba to aby spasować tak? Jak to było przymierzane?

I jak tak pięknie wyczyściłeś zawory?

ParanojA
08-05-07, 16:51
Gratki dla MARIUSZ123 :brawo3:
A tak w ogóle to najwięcej daje podpiłowanie prowadnic zaworowych. A w zasadzie zrównanie ich z powierzchnią kanałów. Powoduje to największy wzrost średnicy przelotowej takiego kanału i to praktycznie w najbardziej newralgicznym punkcie. I poprawienie samego profilu tego zakretu przed gniazdami zaworowyni tez jest ważne.

crxd16
08-05-07, 18:56
ile mniej wiecej materialu zebrales??

elmer
08-05-07, 20:03
W silniku wielopunktowym (wtrysk bezpośredni) można polerować na lustro. Tam paliwo miesza się z powietrzem bezpośrednio w cylindrach.

Inaczej jest z gaźnikami i jednopunktowym wtryskiem. Tam dolot można wypolerować zostawiając delikatne zmatowienie.

Bzdura. Ilość wtryskiwaczy nie ma nic wspólnego z tym, czy wtrysk jest pośredni czy bezpośredni.

Większość Hond ma wtrysk wielopunktowy na końcu kolektora ssącego, a nie do cylindra.

ParanojA
08-05-07, 22:08
W silniku wielopunktowym (wtrysk bezpośredni) można polerować na lustro. Tam paliwo miesza się z powietrzem bezpośrednio w cylindrach.

Inaczej jest z gaźnikami i jednopunktowym wtryskiem. Tam dolot można wypolerować zostawiając delikatne zmatowienie.

Bzdura. Ilość wtryskiwaczy nie ma nic wspólnego z tym, czy wtrysk jest pośredni czy bezpośredni.

Większość Hond ma wtrysk wielopunktowy na końcu kolektora ssącego, a nie do cylindra.

Owszem są na końcu kolektora ale natyle głęboko osadzone ze wtryskują paliwo do kanału w głowicy. I sam kolektor mozna spolerować. Za to kanałów w głowicy bym nie polerował bo jak kolega zauwazył wtrysk nie jest bezposredni.

Ilosć wtryskiwacy nie świadczy o tym ze wtrysk jest bezposredni ale jedno punktowy wtrysk na pewno nie bedzie bezposredni ;) bo bysmy mieli jeden gar.

Lao
09-05-07, 08:29
Już miałem elmerowi odpisywać ale mnie wyręczyłeś dzięki!
Generalnie trzaba się trzymać zasady, tam gdzie zaczyna być podawane palio już nie polerujemy na lustro i będzie ok.

Efyr
09-05-07, 10:45
Czyli jakim papierem będzie optymalnie?

mariusz123
09-05-07, 21:54
ja dolotowe szliflem p180 na walku,,,potem recznie chyba p120 lub p100.dokladnie nie pamietam,,

ParanojA
09-05-07, 23:31
Ja przrzygotowałem wstepnie 40 (takie płatki na kułku i wiertarka). Potem systematycznie 100 , 240, 400, 400 na mokro, pasta polerska.

Generalnie papier jak komu pasuje. Jak sie zacznie od zbyt duzych ziaren to potem trzeba duzo zbierac zeby zadziorów nie zostawic.

Ja zjechałem tak zeby pozbyć sie pozostałosci po odlewie i potem jechałem coraz drobniejszym papierem. Zebrałem ze 2mm na srednicy przekroju. Generalnie pod nowy kolektor robiłem.

kornel861
01-08-10, 01:39
a ja mam pytanie?
Slyszalem ze pozniej trzeba czyms zapastowac?:confused: prawda TO?Jak tak to czym;)

kj-19871
01-08-10, 12:14
może ktoś zrobił fotorelacje dokad polerować ? jakim narzędziem i jaki ma być efekt końcowy ? kanały kolektora też ?