Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kolektor w D16Y7



coxis
07-05-07, 14:14
witam
mam do wymiany kolektor w D16Y7 (pekniety)
teraz dylemat
mam na miejscu w wawie do kupienia taki od Y7 i Z6
Y7 raczej nie chce bo jak juz zmieniac to żeby coś to dało
Z6 z drugiej strony zmusi mnie do wywalenia kata
to jest jedna opcja, na miejscu
druga opcja to merfi i sprowadzenie sportowego ze stanow + rezonator
w tej drugiej opcji minus to min. 6 tygodni czekania i tez nie wiem czy wejdzie 4-2-1 bez kata czy z katalizatorem
troche sie juz dokształcilem na forum, ale nadal nie jestem biegły w tym temacie, a raczej powiem ze nie wiem prawie nic i dlatego ciezko sie zdecydowac na cos
dodam jeszcze ze mam kolezke co mi to zamontuje , pytanie tylko ktory

czytam dalej forum, ale moze cos doradzicie tylko please łopatologiczne jak to ma być i miedzy czym wybierac

mam nadzieje ze komus sie zechce cos doradzic

acha

co jeszcze , bede miał tak, niedługo dolot ze stożkiem K&N, wydech.... od środkowego do końcowego miałem dospawany Bosal, jaka średnica itd. nie wiem, wiem tyle że dzwięk nie jest za fajny... powiedziałbym że dzwięk jest do dupy, staneło na tym ze chcialbym sam tlumik wymienic zeby mu dac jakis fajny basowy dzwiek, ale teraz to juz nie wiem

jak cos wiecej trze wiedziec to piszta, dzieki

i sorki za wałkowanie tematu na nowo

dymek
07-05-07, 17:26
Mam ten sam problem :-/ Jeśli będzie ebayowy, to kata od z6 lub y8 trzeba będzie wstawić by na przeglądach się nie czepiali. Najtaniej wyjdzie od z6 ale trzeba jeszcze kata zdobyć.
Ciekawe czy będzie plug&play czy trzeba będzie ciąć i spawać.

coxis
07-05-07, 18:08
No ja siedziałem chyba ze 2 godziny i czytałem, ale nadal nie wiem :(

Do jutra chciałem się zdecydować, czy zamawiać ten noname ze stanów czy coś innego robić :(

Rikoo
08-05-07, 06:42
kup no name i zamow kat sportowy :d

Bishop
09-05-07, 00:54
Aktualnie mam DC Sports 4-2-1 + zamiast kata tzw "catalytic converter" u nas zwany rowniez zamiennikiem kata lub zdaje sie rezonatorem + catback i wszystko pasuje bez problemu.

Takze katem bym sobie d.. nie zawracal, bo na przegladach z obecnym kolektorem bez kata czy tez wczesniejszym kolektorem z z6, rowniez bez kata nie mialem zadnych klopotow i nikt sie nigdy nie doczepil. No chyba ze juz ktos chce byc szczegolowy i przy tym zachowac cichy wydech to zastanowilbym sie nad sportowym katem.

Jak ktos chce w furke inwestowac i zeby cos juz bylo porzadne, to pomyslalbym nad jakims ebayowym kolektorem typu Megan Racing czy noname, bo efekty podobno dobre zapewniaja jak na D serie, a znacznie roznia sie cena od renomowanych kolektorow typu Super Sprint czy DC Sports. Natomiast seryjny z6 zawsze lepszy do serii y7, bo ten ostatni nie byl chyba konstruowany z mysla o jak najlepszym przeplywie i mala srednica kanalow zatyka bardziej niz wszystkie pozostale.

Mam nadzieje ze cos pomoglem :d

dymek
09-05-07, 08:50
U mnie na przeglądzie pierwsze co robi to sprawdza spaliny. A po odczytach łatwo zorientować sie czy jest kat :-/ Gdzie można "catalytic converter" dostać? Jakie to są koszty?

coxis
09-05-07, 10:06
No dzięki Bishop, pomogłeś :)

Co do przeglądu to, aż tak się nie martwie tym, zawsze można znależć kogoś kto podbije jesli tylko samochod jezdzi :)

Ja sie chyba zdecyduje na noname 4-2-1 ze stanów, poczekam swoje i w między czasie ogarne reszte co zrobić.

Też się zapytam o rezonator, bo pewnie coś będe ogarniał w tym temacie również.

Bishop
09-05-07, 11:05
W PL za ten kawalek rozszerzajacej sie rurki chca jakies 150-250 pln, ale na allegro lub Ebayu powinno byc taniej wiec mozna zamowic przy okazji zamawiania kolektora.
Ja nie mowie ze to jest jakies cudo, tylko po prostu jak sie kupuje cat backa, to jak sama nazwa wskazuje jest on robiony od katalizatora do konca, a jesli nie ma kata to trzeba cos wstawic w jego miejsce, zeby sie wszystko ladnie laczylo czyli np. taki "catalytic conventer" lub prosty "test pipe". U mnie bylo to po prostu niezbedne zeby zgrac caly wydech do kupy tzn zeby polaczyc uklad wydechowy typu cat back z kolektorem (bo byl za krotki) i takie jest tego zadanie, ale jesli ktos planuje w przyszlosci zrobienie reszty ukladu np w jakiejs dobrej firmie w Pl to nie ma co niepotrzebnie kasy wydawac na takie gadzety, mozna po prostu przejsciowo wstawic dluzszy kawalek rurki w miejsce kata za 50 pln i tez bedzie dobrze.

Przykladowe linki, zeby bylo wiadomo o co mi chodzi:
cat conventer (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Civic-96-00-2-4-dr-Catalytic-Converter-jdm-97-98_W0QQitemZ130110150245QQihZ003QQcategoryZ33629QQ rdZ1QQcmdZViewItem)
test pipe (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-00-Honda-Civic-EK-Catalytic-Converter-Cat-Test-Pipe_W0QQitemZ170108192873QQihZ007QQcategoryZ33629 QQrdZ1QQcmdZViewItem)

coxis
09-05-07, 11:51
Oka , wielkie dzięki. Ja już zgłupiałem do reszty.
Tak jak pisałem D16Y7 coupeta i kolektor do wymiany.

To idzie sobie tak :
kolektor -> kat -> rurka 30 cm -> tłumik środkowy -> tłumik...

wznioskuje o tej rurce po tym zdjęciu: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29625&highlight=d15z6
to powinno być podobnie jak w D16Y7, ten kawałek za katem to ta rurka

moge sie mylić oczywiście

dalej widze ze merfi zaktualizował swoje ogłoszenie:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=375413&sid=d50c927db15b9d7ad31890a131e02782#375413

no i problem jest taki, w teori, zamawiam kolektor noname 4-2-1 merfi
i teraz jak go włożyc, pod stary katalizator czy dodac rezonator zamiast kata, tyle ze rezonator ma 50mm wiec pod moj wydech bosala pewnie nie podejdzie

czy moze caly wydech od merfiego, kolektor + rezonator + wydech ED9 ... tyle ze to jest do CRX i nawet nie wiem czy bedzie pasowało, i jaki to bedzie dzwiek z siebie wydawało

no to by było na tyle... moze poprostu od D15Z6 szukać z katem odrazu

dymek
09-05-07, 12:20
Teraz to i mi namieszałeś w głowie :-D
Podobnie jak Ty mam kolektor Y7 do wymiany. Chcąc trochę zwiększyć przepływ spalin zamówiłem u merfiego "no name" kolektor. Auto na codzień, nie na wyścigi, więc nie może być za głośno i musi przechodzić przeglądy (mierzą już na samym początku spaliny). Dodam że reszta układu seryjna z tłumikiem końcowym, przelotowym i chyba jeszcze jednym po środku.

I teraz czy wkładając "no name" będę musiał włożyć jeszcze jakiś kawałek rury, cat converter, test pipe??

coxis
09-05-07, 12:58
tu sa fotki całego wydechu do civa również: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=375413&sid=d50c927db15b9d7ad31890a131e02782#375413

.... albo noname plus katalizator sportowy przechodzacy w wydech co mam teraz hmm

Bishop
09-05-07, 21:20
Dodam że reszta układu seryjna z tłumikiem końcowym, przelotowym i chyba jeszcze jednym po środku.


seryjny (z fabryki) tlumik nie jest przelotowy - to taki maly szczegol, bo tlumiki przelotowe sa juz z zasady glosne nawet z wyciszeniem, a seria jest jak najbardziej dopasowana dla normalnego, codziennego klienta, a wiec kompromis pomiedzy osiagami i glosnoscia - dlatego jest cicho, bo nie kazdy chce zeby zeby mu cos tam buczalo w standardzie.

Poprawnie to powinno byc tak:
kolektor wydechowy + seryjny kat lub kat sportowy lub zamiennik kata + reszta ukladu typu cat back (np jak na ostatnim zdjeciu powyzej)

Jezeli ktos zdecyduje sie na wymiane reszty ukladu wraz z kolektorem w dobrym zakldzie w PL to poza kupnem kolektora wg wlasnego widzimisie, nie ma sie czym martwic, bo na zyczenie zrobia i dopasuja mu cala reszte.

Jak chcecie wymienic sam kolektor, to aby wam sie to zgralo w calosc i nie okazalo sie ze po wywaleniu starego kata cos brakuje miedzy kolektorem a reszta ukladu, dajecie tam kata sportowego i nie macie prblemow rowniez z badaniem technicznym.

Ja mam zamiennik kata i tez problemow nie mam, bo nikt nic nie mowi ze kata brakuje - widocznie co stacja kontroli to obyczaj

No i co mysle jest oczywiste najlepiej jak wszystjko jest tej samej lub jak najbardziej zblizonej do siebie srednicy. Nic sie jednak nie stanie jak zalozysz nowy kolektor, ktory na wyjsciu ma np 2'', a reszta pozostanie seryjna czyli o mniejszej srednicy.

krejzy
16-05-07, 13:06
Rozwieję trochę wasze wątpliwości. Przerabiełem temat kolektora od Merfiego zarówno w Y8 + cały układ wydechowy jak i w Y7 przy seryjnej reszcie. Ale napiszę co wyszło przy Y7. Po wywaleniu kolektora seryjnego i kata jedyny malutki problem jest ze średnicą wyjścia z kolektora która jest średnicy 48mm i wejściem w układ środkowy który jest mniejszy (coś około 35-38). Da radę to założyć ale idealnie nie pasuje. Problem zostanie rozwiązany przez zamianę średnicy wejściowego mocowania kołnierza tłumika środkowego seryjnego na wycięty z Y8 od starego kolektora wydechowego :). Po zmianie samochód chętniej współpracuje z kierownikiem :), głośność całego układy nie wzrosła. Pojawiło się jedynie delikatne "brzęczenie gdzieś pomiędzy 3500 rpm - 4500 rpm. A co do przeglądów zależy gdzie robimy. W moim przypadku jak pierwszy raz podjechałem Hanką po wycięciu kata jak zobaczyli co to za fura to stwierdzili, że Hondy nie ma co sprawdzać na spaliny bo i tak będzie dobrze. W końcu po podpięciu analizatora spalin (w zasadzie na moją prośbę :speszony: ) okazało się, że jest w normie. Co do katalizatora - podobno w większości samochodów działa prawidłowow średnio do 100 000 przebiegu. Potem to i tak kicha. Jeśli tak faktycznie jest (u mnie poobrywał się przy przebiegu 150 000) to po co tracić km ?? Resztę pozostawiam wam do oceny.