Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mankamenty Sedanów



gongor
06-05-07, 21:03
Witam.
Zamierzam kupić jeszcze w tym miesiącu sedana w wersji tej tańszej tzn. comfort.
Czy macie jakieś uwagi do tego modelu? Napiszcie każdą pierdołe, która was drażni. Np czy ten cyfrowy prędkościomierz jest czytelny przy mocnym słońcu itp. Z góry dzięki - to pomoże mi podjąć decyzje odnośnie kupna.

ervyll
06-05-07, 22:24
Witam
Mam Sedan w wersji Comfort 2 tygodnie i jestem bardzo zadowolony, chociaż mam parę uwag:
1) tak jak to było opisywane w testach - ciężko wchodzą biegi, szczególnie 3-ka, to już w mojej 8-letniej Ibizie biegi chodziły lżej :/
2) kółka mam 205/50R17 i jest faktycznie twardo, więc polecam maks 16"
3) mały bagażnik, ale o tym wiedziałem przed zakupem
4) brakuje trochę automatycznego zamykania szyb po zamknięciu samochodu.

Co do prędkościomierza, według mnie jest czytelny nawet w słońce.

PS. Co do spalania w mieście, przy spokojnej jeździe 2-3,5k obr/min - 8l/100km

wp
06-05-07, 23:17
Witam,

Mam sedana od września 2006 roku. Jestem bardzo zadowolony. Oczywiście trochę coś tam skrzypi ale można się przyzwyczaić. Super silnik, niezłe hamulce. Trochę głośno powyżej 4500 obrotów. Do 3500 obrotów silnik jest oszczędny. Moim zdaniem auto jest bardziej komfortowe niż 5d. Mały bagażnik.

Pozdawiam,
Wiesiek

jacs_1979
07-05-07, 09:39
Witam,
mam sedana executive od grudnia 2006

Wady, jakie objawily sie do dzis - specyficzne:
- stukajaca oslona pomiedzy drzwiami a blotnikiem z przodu po stronie pasazera (wystepuje tylko u mnie jak na razie ;)
- trzeszczacy szyberdach - podejrzewam, ze to plastik okalajacy sama szybe (ale Ciebie nie dotyczy jesli bierzesz comforta)

Wady niespecyficzne, czyli takie jakie ma kazdy:
- brak RDS w radiu (moze w 2007 cos z tym zrobili)
- brak VSA (jest tylko exec AT)
- otwieranie bagaznika z zewnatrz tylko kluczykiem
- stukajace o bok foteli zaczepy pasow bezpieczenstwa z przodu (raczej *******a)

Poza tym, to tylko zaluje, ze exec nie ma xenonow nawet za doplata :) Ale podsumowujac wady - jest tego naprawde niewiele. Autko jest zwawe, oszczedne, ladne i wygodne. Naprawde je lubie.

Pozdrawiam
Jacek

gongor
07-05-07, 15:44
Doszły mnie słuchy na temat strasznego parowania przedniej szyby! Czy ktoś ma z tym problem? Bo z obserwacji widzę że nawiewów nie da się ustawić bezpośrednio na szybę. Czy się mylę?

jacs_1979
07-05-07, 16:54
Mylisz sie calkowicie :)

jest tam taki super guziczek (odparowywanie przedniej szyby), ktory ustawia nawiew tylko na szybe, para znika w 2 sekundy...
a oprocz tego podczas normalnej eksploatacji nawiew moze byc ustawiony czesciowo na przednia szybe.

wils
08-05-07, 18:20
Witam Kolegów z Forum
Jeżdżę sedanem w wersji comfort od dwóch miesięcy. Przejechałem ok 5000 km
To co mnie drażni w tym samochodzie najbardziej to podsterowność.
Na drugim miejscu - pojawiające się czasami "szarpnięcie" przy wciskaniu pedału gazu.
Parę dni temu odpadła plastikowa część kokpitu (ta z otworami nawiewu przy małej bocznej trójkątnej szybie z przodu)
Samochód wyprodukowany w 2007 nadal nie ma RDS
Coś stuka w okolicy mocowania pasów lub w drzwiach po stronie pasażera
Dzwignia zmiany biegów początkowo chodziła niezbyt dobrze ale teraz jest w porządku
Pozdrawiam

gongor
09-05-07, 16:58
Co z brakiem kompa? Podczas jazdy próbnej zapomniałem zwrócić uwagę na wyświetlacz :) Czy można tam coś zmieniać? Czy ciągle pokazuje tylko średnie spalanie i łącznie przejechane kilometry? Co z licznikiem kilometrów dziennych, który można se zerować w każdej chwili? Napiszcie coś więcej - o ile jest co o tym pisać :)
Pozdrowienia

wils
09-05-07, 17:03
Można przełączać pomiędzy przebiegiem całkowitym, dwoma dziennymi A, B i temperaturą zewnętrzną
Pozdrawiam

gongor
10-05-07, 18:03
Czy mankamenty sedanów na tym się kończą?
Jeśli tak to suuuperr!! Patrząc na ilość postów w temacie "wady 5d" sedan wychodzi obronną ręką. No chyba, że posiadacze nie ściętego tyłu rzadko tu zaglądają :( Wszak wersja ta nie jest przeznaczona raczej dla młodzieży...

jazy1
10-05-07, 21:10
Witam.
Jeżdżę sedanem od dwóch miesięcy. Wersja comfort. Ogólnie jestem zadowolony. Dynamiczny, bardzo elastyczny silnik, umiarkowane zużycie paliwa, niezły komfort jazdy. Trochę denerwuje mnie głośno pracujący lewarek zmiany biegów (każda zmiana to takie "trach, trach"), spodziewałem się lepszego wyciszenia i amortyzacji. Podobno pod tym względem sedan jest bardziej komfortowy niż wersja 5d więc chyba dobrze, że nie kupiłem 5d na który początkowo się namierzałem. No i to radio dez RDSu. Za to Honda powinna się BARDZO wstydzić. Bagażnik faktycznie trochę mały ale nie wiem czy wiesz, że mozna go powiększyć. Wystarczy zrezygnować z pełnowymiarowego koła zapasowego, dokupić dojazdówkę, wyjąc styropianowe wkładki i już masz zdecydowanie większy bagażnik. W takiej wersji sedan sprzedawany jest na zachodzie. Z widocznością tak na 4. Trzeba przyzwyczaić się do tego, że zupełnie nie widać maski, szerokie słupki boczne też trochę ograniczają widoczność. Ale to przecież tylko samochód więc nie mozna wymagać cudów. Ogólnie jest OK.Kupuj i ciesz się jazdą. Pozdrawiam.

kubek25
11-05-07, 01:49
Czy mankamenty sedanów na tym się kończą?
Jeśli tak to suuuperr!! Patrząc na ilość postów w temacie "wady 5d" sedan wychodzi obronną ręką. No chyba, że posiadacze nie ściętego tyłu rzadko tu zaglądają :( Wszak wersja ta nie jest przeznaczona raczej dla młodzieży...

nie sugeruj sie liczba postow, poprostu pare osob kupujac Civica 5D myslalo ze bedzie mialo limuzyne warta 3 razy tyle i doszukuja kazdego majdrobniejszego mankamentu walac to zaraz na forum probujeac wywolac sensacje


ja nie mam zadnych zastrzezen do civa 5D jak na nasze drogi spisuje sie rewelacyjnie

szczerze polecam Honde

kmleon
11-05-07, 15:58
nie sugeruj sie liczba postow, poprostu pare osob kupujac Civica 5D myslalo ze bedzie mialo limuzyne warta 3 razy tyle i doszukuja kazdego majdrobniejszego mankamentu walac to zaraz na forum probujeac wywolac sensacje

ja nie mam zadnych zastrzezen do civa 5D jak na nasze drogi spisuje sie rewelacyjnie

szczerze polecam Honde
Z tego co czytam, to Ty wymieniłeś sobie całą tapicerkę, a przy jej wymianie wydaje mi się że wiele srzypień stukań i pisków, które mnie akurat najbardziej w tym samochodzie irytują, można by usunąć. Dla mnie samochód w wersji 5D poskładany jest tandetnie. Wiele niestety trzeba po fabryce poprawiać. To, że akurat kila egzemplarzy z którymi być może miałeś kontakt jest bez wad, nie oznacza, że wszystkie są takie...
Diler, który sprzedawał mi samochód sam mówił, że on dzieli samochdy japońskie na dwie kategorie: te które składane są w Japonii i te które składane są poza Japonią - różnica wg jego doświadczenia jest kolosalna...

Pozdrawiam,
kmleon

BDavid
14-05-07, 08:47
te które składane są w Japonii i te które składane są poza Japonią - różnica wg jego doświadczenia jest kolosalna...

niestety to prawda...

Pik
14-05-07, 10:25
Wlasciciele 5D wyboru nie maja (tylko UK Swindon), ale z tego co wiem wersja 4D moze pochodzic z Turcji albo wlasnie z Japonii... Tak wiec warto sprawdzic VIN przed zakupem! :)

gongor
14-05-07, 18:29
Nie załamujcie mnie! Mam zamówionego Tureckiego :) Też nie byłem na początku przekonany do auta składanego w tym kraju ale otrzymałem 3 opinie, że lepiej w Turcji składany na japońskich podzespołach niż UK. Ale ile w tym mądrości i prawdy pewnie się dowiem za 3 lata jak sie zacznie sypać :)

Pik
14-05-07, 23:26
Nie wiem czy jest sie z czego cieszyc...

Czy Turcja czy Japonia, to kraje spoza UE i samochody te musza byc oblozone dodatkowym clem! Tak sie zastanawiam - przy podobnej cenie finalnej wersji 4D i 5D, oznacza to z grubsza, że albo Honda ma wiekszy zysk na hatchbacku produkowanym w UE, albo tez oszczedza na czyms (podzespolach? materialach?) w sedanie...

Zreszta, o czym wczesniej gdzies pisalem, daje do myslenia fakt, ze Civic sedan nie jest w ogole oferowany przez Honde w bogatszych krajach zachodnioeuropejskich.

QB@_Q
14-05-07, 23:43
Zreszta, o czym wczesniej gdzies pisalem, daje do myslenia fakt, ze Civic sedan nie jest w ogole oferowany przez Honde w bogatszych krajach zachodnioeuropejskich.
Np. u mnie(Irlandia Północna) jest tylko civic 4d w wersji hybrydowej...

Pik
14-05-07, 23:48
Nie tak dawno przegladalem oferte Hondy w Niemczech, UK, Francji, Hiszpanii i oprocz hybrydy, Honda nie oferuje tam innych wersji 4D!

Swoja droga, ciekawe jak bedzie sie przedstawiala sprawa ewentualnego serwisu tego modelu w europie zachodniej?

gongor
16-05-07, 17:39
No nie rozwalajcie mnie :( Ja już sie zakochałem w tym samochodzie!!! i czekam na jego odbiór!!! Od jakiegoś czasu siedzę i tylko czytam różne testy tych sedanów. Wszędzie piszą, że jest to dobry zakup. Po waszych wypowiedziach zacząłem się zastanawiać cholera... Wszak przeznaczam przecież 70 tysiaków wieloletniego oszczędzania! Może napiszcie jakieś plusy :/
Pozdrawiam.

Pik
16-05-07, 21:54
Spoko, nikt nie napisal, ze to zle auto - wrecz przeciwnie! Choc trzeba przyznac, ze klasa kompaktowych sedanow nie jest jakos mocno rozbudowana. Moim zdaniem Civic 4D ma tylko jednego godnego przeciwnika, nowa Corolle. W hatchbackach, preferowanych generalnie w europie, jest znacznie "ciasniej" na rynku...

A jak jestes zakochany w tym aucie - tym lepiej - latwiej przymknac oko na drobne mankamenty, ktore ma przeciez kazdy samochod! Ciesz sie ze dobrego wyboru, ale IMHO forum Civica to nie kolko wzajemnej adoracji i wsparcia dla malo zdecydowanych! Tu sie zdobywa rzetelne informacje! (mam nadzieje, heh!)

gongor
18-05-07, 21:22
Nie no rozumiem! O wsparcie to już piszę na forum Radia Maryja :) Ale tak do rzeczy. DZIŚ przyjechało w końcu to moje cudo :) Stoi samotnie na posesji gdzie znajduje się salon. Nikt nie wiedział czy przyjedzie z ESP i z RDS-em ale jednak dotarł w starej wersji. I w sumie dobrze, bo nie będę lżejszy o kolejne 3-4 koła bo tyle by kosztowała dopłata za te 2 udogodnienia. Tak więc powiem Wam, że w przyszłym tygodniu po załatwieniu wszystkich formalności najprawdopodobniej stanę się jego posiadaczem i w czwartek wyruszam na łódzkie drogi…
POZDRAWIAM

kklocek
19-05-07, 06:25
To, że Hondy Sedana nie ma w europejskich salonach to norma już od kilku lat - poprzedni sedan też był oferowany w niewielu krajach a jeśli już to hybryda. Natomiast w USA to auto zdobyło tytuł samochodu roku! I jeździ tam tego mnóstwo (w ub. roku sam widziałem jak do dilera w "Chicago przyjechało kilkadziesiąt Civików a po kilku dniach, gdy chciałem przetestować, nie było już ani jednego). Sam miałem poprzednią wersję tureckiego sedana i nie ma się do czego przyczepić - jakość wykonania chyba lepsza niż w Anglii. Teraz go nie kupiłem bo ma mniej miejsca dla kierowcy niż poprzednik i jest, moim zdaniem, dużo gorzej wyposażony od hatchbacka ze większe pieniądze...

Milek
19-05-07, 09:53
To, że Hondy Sedana nie ma w europejskich salonach to norma już od kilku lat - poprzedni sedan też był oferowany w niewielu krajach a jeśli już to hybryda. Natomiast w USA to auto zdobyło tytuł samochodu roku! I jeździ tam tego mnóstwo (w ub. roku sam widziałem jak do dilera w "Chicago przyjechało kilkadziesiąt Civików a po kilku dniach, gdy chciałem przetestować, nie było już ani jednego). Sam miałem poprzednią wersję tureckiego sedana i nie ma się do czego przyczepić - jakość wykonania chyba lepsza niż w Anglii. Teraz go nie kupiłem bo ma mniej miejsca dla kierowcy niż poprzednik i jest, moim zdaniem, dużo gorzej wyposażony od hatchbacka ze większe pieniądze...

W sedanie jest malo miejsca? Ja mam 195cm i czuje sie w srodku wysmienicie. Coupe jest praktycznie takie samo z ta roznica, ze przez szyberdach jest malo miejsca nad glowa.
Gdy bylem w US to Si'06 schodzilo z salonow jak swieze buleczki. Ogolnie rzecz biorac nowe Civy sa bardzo popularne w US ze wzgledu na design i spalanie, ktore dla amerykanow staje sie coraz wazniejsze

Pik
19-05-07, 10:46
Civic sedan to fajne auto, ale powolywanie sie rynek USA jako punkt odniesienia jest dosc malo miarodajne. Powszechnie wiadomo, ze pod wieloma wzgledami amerykanski rynek jest znacznie mniej wymagajacy od europejskiego, np jesli idzie o jakosc czy spasowanie materialow... W wiekszosci amerykanskich super bryk nadal we wnetrzu kroluja twarde jak skala i szkrzypiace plastiki!

jacs_1979
19-05-07, 16:11
Powszechnie wiadomo, ze pod wieloma wzgledami amerykanski rynek jest znacznie mniej wymagajacy od europejskiego...

Powszechnie rowniez wiadomo, ze japonski rynek jest znacznie bardziej wymagajacy od europejskiego...a tam sedan jest. W calej azji rowniez jest...a w kanadzie nazywa sie Acura CSX...

Moim zdaniem najwiekszym powodem nieoferowania go na zachodzie europy sa preferencje uczestnikow rynku - klientow. W tym segmencie (kompakt) ponad 80% aut to hatchbacki. I to tyle. To sie zwyczajnie hondzie nie oplaca.

Pik
19-05-07, 20:14
Rynek japonski na pewno jest bardzo wymagajacy i prestizowy dla Hondy, ale jego skala jest mniejsza i z pewnoscia daleko mu do wielkosci rynku europejskiego czy tez amerykanskiego...

Ale co do meritum, to oczywiscie, ze preferencje klientow maja zasadnicze znaczenie. Przeciez hatchback nie jest oferowany dla odmiany ani w Japonii ani w USA!

Nalezy sie tylko cieszyc, ze Polska jest w pewnym sensie krajem uprzywilejowanym i mozemy przebierac w szerszej gamie produktow Hondy! :hinczyk:

PS Test na roadlook, poruszajacy z lekka tematyke: http://www.roadlook.pl/testy/honda-civic-sedan-1-8-amerykanin.html

gongor
26-05-07, 20:09
No i odebrałem :) Przejechałem na razie koło 200 km po mieście więc nie mogę jeszcze wpisywać się jako znawca ale już mam parę uwag. Po pierwsze jak dopasowałem sobie fotel i kierownicę by było mi najwygodniej to nie widzę licznika gdzie jest przebieg, średnie spalanie itp. Jest trochę ciepło ostatnio więc klima chodziła toć se Hania zjadła prawie 12l/100 i nie jeżdżę jakoś ekstremalnie bo kazano mi przez pierwszego tysiaka nie dobijać więcej niż 4000-5000 obrotów. Dla mnie to trochę dużo :(
Największym na razie mankamentem jest to że coś mi cholera puka na dziurach od strony kierowcy. Jakby w drzwiach ale chyba bardziej w tym miejscu gdzie są pasy. Nie wiem dokładnie, wszak mam go dopiero 3 dzień ale na tyle mnie denerwuje że wybiorę się z tym do ASO. Już z resztą byłem w serwisie następnego dnia po odbiorze bo wyskoczyła osłona tylnego głośnika i za wacka nie można było jej docisnąć. Chłopaki całą wyjęli i zrobili.
Najbardziej mnie wkurza, że jeszcze się do niego nie przyzwyczaiłem :/ nieraz mnie szarpnie, wrzucenie trójki też nie należy do łatwiejszych rzeczy - zawsze trafię pomiędzy 1 i 3 :) a jak już pamiętam że trójka to trochę bardziej w prawo to ze dwa razy wlazła mi piątka :bicie:
Ogólnie rzecz biorąc poza drobnymi felerami moimi i auta - samochód jest super! I powiem Wam, że auto już jest prawie dwa lata na ulicach a i tak wzbudza zainteresowanie przechodniów - może dlatego że po Łodzi sedanów jeździ naprawdę mało a o czarnej perle nie wspomnę :)
Pozdrowienia

Milek
27-05-07, 10:11
Gongor, spalaniem sie nie przejmuj. Pierwsze 3-4 baki zawsze pali wiecej (u mnie bylo tak samo) Ze stukami w okolicach pasa.... u siebie tez sie z tym spotkalem ale po pewnym czasie samo przeszlo. Jezeli chodzi o drobne "skrzypienia" itp. to nic sobie z tego nie robie, to jest auto klasy kompakt a nie limuzyna a jak cos mnie wkurza to podkrecam glosnej audio badz wchodze na 8000obr. :)

gongor
17-06-07, 12:05
Już wiem chociaż co stuka!!! Myślałem że to coś w drzwiach lub obok a to okazał sie sam pas bezpieczeństwa! Przy zapiętym pasie obija się o siedzenie ta plastikowa cześć na dole z którego wychodzi pas. Trzeba obłożyć jakąś gąbeczką naokoło i problem zniknie :)

pawell
23-06-07, 21:37
Witam jesli ktos sie zastanawia nad kupnem civica 4d to polecam salon w okolicach radomia jedlin czy jedlinsk cos w tym stylu na przeciwko forda jakdac z kierunku warszawy. troche dalek ale mysle ze warto ja wynegocjowalem za darmo (do wersji podstawowej 71900)
czujnik cofania
aluminiowa nasadka na wydech
nakladki alu na progi
niebieskie podswietlenie podlogi
alu galke zmiany biegow
autoatyczny czujnik wlaczenia swiatel
nigdzie w wawie nie udalo mi sie wynegocjowac takich warunkow najgorzej wypadl CHODZEN w Piasecznie (tu mieszkam) ale to juz regula wiec nic dziwnego w markach cos probowano ale radom wypadl najlepiej szybko konkretnie auto odbieram w srode w sumie cala procedura negocjacji zajela mi tydzien. jesli chodzi o kredyty to polecam multibank przy 10% wplacie rata za auto wynosi 1340pln

adgorski
24-06-07, 20:50
Podzielę się swoimi uwagami na temat mankamentów sedana. Mam 4D od miesiąca i przejechane 2000km. Autko jest super, bardzo ładne i dynamiczne i widać różnicę na korzść po przesiadce z civica 1,4 5D z 2000r. Odnotowałem do tej pory właściwie te same drobiazgi, o których była tu mowa, a więc:
- wyskakująca czasami z tylnej półki (częściowo) ramka głośnika,
- początkowo trochę toporna praca drążka zmiany biegów, ale już się "ułożył",
- sporadycznie występujące szarpnięcie przy dodawaniu gazu (trzeba poobserwować ale kłopot w tym, że wystąpiło zaledwie kilka razy),
- mały bagażnik, ale po wyjęciu pianek i cofnięciu do tyłu koła zapasowego zyskuje się ponad 60 litrów.
Jeśli chodzi o spalanie, to po mieście bez klimy w granicach 8l/100km, poza miastem przy bardzo oszczędnej jeździe uzyskałem 5,6l/100km, ale umówmy się, że to była sztuka dla sztuki.
Niezdecydowanym - polecam.

Pozdrawiam

severum
27-06-07, 17:59
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem sedana od 10 maja tego roku i zrobiłem ponad 5000 km. Zaraz po odebraniu pojechałem na urlop do Italii. Muszę powiedzieć że byłem i jestem pod dużym wrażeniem dynamicznego silnika. Do tej pory jeździłem Fiatem Punto2 i na autostradach w Italii i Austrii czułem się lekko ignorowany. Tym razem było inaczej. Tempomat ustawiałem zazwyczaj w granicach 150 155 km/h. Najszybciej pojechałem 185 km/h a zapasu jeszcze było że hej. Najmniejsze spalanie jakie zauważyłem na komputerze przy prędkości 118 km/h było to 4,1 l. Przy 130 km/h to już ok. 5,1 l. Sam byłem w szoku. Jednak średnia za 3000 km wyszła 7,4 l. W mieście teraz z klimatyzacją przy ekonomicznej jeździe to spalanie ok 7,8 l, przy dynamicznej 9 i więcej. Jestem bardzo zadowolony z wyboru i nadal podjąłbym taką samą decyzję i wybrałbym Hondę civic. Fakt stukał pas od strony kierowcy i pasażera więc podkleiłem. Poza tym nie stwierdziłem innych wad. Jeśli chodzi o audio to słucham głównie mp3 więc nawet nie zauważyłem że radio nie ma RDS :).
Pozdrawiam wszystkich właścicieli civica tego 4D ora 5D. (Miło się mijać na drodze :)
oraz oczywiście tych przyszłych.

Milek
27-06-07, 18:35
Pozdrawiam wszystkich właścicieli civica tego 4D ora 5D. (Miło się mijać na drodze

a 2D juz nie pozdrawiasz?

severum
27-06-07, 20:33
Sorry oczywiście właścicieli 2D także.

jazy1
27-06-07, 21:01
Najmniejsze spalanie jakie zauważyłem na komputerze przy prędkości 118 km/h było to 4,1 l. Przy 130 km/h to już ok. 5,1 l.
Czyżby modele z maja miały już komputer wskazujący chwilowe zyżycie paliwa? Ja kupiłem w marcu i mam tylko wskazania średniego zużycia w dwóch trybach: A i B.

adgorski
27-06-07, 22:35
Ja mam z maja i komputer pokazuje średnie zużycie. Podejrzewam, że Seweryn resetował tracki A lub B przy stałej prędkości po przejechaniu pewnego odcinka drogi ii stąd odnotował te zużycia paliwa, które są oczywiście średnimi zużyciami, ala w ustabilizowanych warunkach jazdy można traktować jako chwilowe.

Pozdrawiam

severum
28-06-07, 15:17
Zgadza się, po ustabilizowaniu prędkości resetowałem licznik i wtedy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów odczytywałem zużycie paliwa po przejechaniu X km od resetowania.

BDavid
01-07-07, 11:14
Ja mam z maja i komputer pokazuje średnie zużycie. Podejrzewam, że Seweryn resetował tracki A lub B przy stałej prędkości po przejechaniu pewnego odcinka drogi ii stąd odnotował te zużycia paliwa, które są oczywiście średnimi zużyciami, ala w ustabilizowanych warunkach jazdy można traktować jako chwilowe.
Zgadza się, po ustabilizowaniu prędkości resetowałem licznik i wtedy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów odczytywałem zużycie paliwa po przejechaniu X km od resetowania.

panowie temat o splaaniu już był... to raczej nie należy do tego działu, więc prosze nie śmiecić...

będe usuwał... a w ostateczności dawał bany...

Dana S
20-07-07, 14:43
Tylko proszę nie śmiejcie się za głośno. Po przesiadce ze Skody Fabi błyskawicznie zrozumiałam dlaczego ludzie żartują z różnych samochodzików (np. Fabi). Honda rulez :brawo:
Skoro nalegacie to z wad mogę wymienić stukający o fotel pas kierowcy (pianka samoprzylepna załatwia problem), brak haczyków w bagażniku na siaty z zakupami (są otworki więc da się coś wkręcić), konieczność częstego czyszczenia tylnej szyby (zbiera brudy a jak ktoś poświeci z tyłu to nic nie widać).
No i jeszcze niech ktoś mądry powie mi co mam myśleć o numerze seryjnym w VIN poniżej trzystu (Turcja, rok modelowy 2007) :coo2: Niedawno zaczęli?

jacektp
20-07-07, 15:13
Jam mam robiony w Turcji z numerem seryjnym (w VIN) 13

Dana S
21-07-07, 02:32
Jam mam robiony w Turcji z numerem seryjnym (w VIN) 13
Po prostu bomba !!
Kiedy odebrałeś? Comfort już z VSA w napędzie i RDSem w radiu?

jacektp
24-07-07, 14:18
Jam mam robiony w Turcji z numerem seryjnym (w VIN) 13
Po prostu bomba !!
Kiedy odebrałeś? Comfort już z VSA w napędzie i RDSem w radiu?

W czerwcu z VSA i RDS

kajot75
01-08-07, 15:13
Jestem po 5000 km w 4D i w zasadzie nie mam zastrzeżeń. Przy wysokich temperaturach wyskakiwała obudowa nawiewu przy przedniej lewej małej trójkątnej szybce, ale wymienili mi tą część w serwisie. Na początku rzeczywiście biegi chodzą troche topornie, ale w chwili obecnej nie mam zastrzeżeń. Może trochę przeszkadza brak RDSu ale przy zaprogramowanych stacjach i słuchaniu przeze mnie w zasadzie 2 stacji specjalnie to nie przeszkadza. Przydałoby sie też otwieranie bagażnika z zewnatrz bez kluczyka. Co do spalania, przy dynamicznej jeździe i klimie po trasie 6,0-6,5 litra, po mieście (warszawskie korki) 10,0-11,0 litrów.
Ogólnie jestem zadowolony i zdecydowanie wszystkim polecam. Uważam, że na dzień dzisiejszy nie ma lepszego i ładniejszego sedana w tej klasie i za takie pieniądze na polskim rynku. W zasadzie auto wygląda jak z segmentu wyżej. Co do Corolli (wcześniejszy post) też sie nad tym zastanawiałem. Sprzedawca w Hondy po jeździe próbnej powiedział, żebym się przejechał Corollą, a nie będę się zastanawiał, które auto wybrać. I rzeczywiście po jazdach próbnych już miałem pewność, że kupuję Civica. No i te zegary w Corolli - zupełnie nieczytelne.

slaw2006
29-08-07, 13:42
witam
jestem posiadaczem civic 4d comfort 1.8. przejechane 1600km po 6 tygodniach.
Jak na razie nie odwiedzałem ASO i abym ich szybko nie odwiedził. :)
To co pisali poprzednicy to faktycznie chyba wszystkie 4d tak mają a mianowicie:
- ciężko pracująca dźwignia zmiany biegów
- praktycznie żadna widoczność przy cofaniu, ale po co są lusterka boczne i czujniki cofania :)
- faktycznie jak się przyjrzeć konstrukcji bagażnika to można zauważyć że spokojnie zapasówka mogła być opuszczona jeszcze w dół powiekszając bagażnik, ale ogólnie jest nieźle :)
- niestety mnustwo linek stalowych nieosłoniętych w bagażniku pod szybą, trochę to przeszkadza :d
- zawiasy klapy bagażnika wchodzą przy zamykaniu go do środka zgniatając np. jajka :) :) :)
- brak możliwości otwarcia klapy z tyłu bez kluczyka :/

chyba to wszystko, spalanie po mieście przy włączonej klimie 8,4-8,7 trasa najniżej średnie to 6,1

jest to moje pierwsze nowe auto, wcześniej ibiza 97', megane 03', passat 00', audi a6 01'. na dzien dzisiejszy już chyba nie kupie używanego auta!

polecam wszystkim którzy się jeszcze nie zdecydowali, nowe brawo-cena nieadekwatna do jakości no i to zawsze fiat, corolla-troche za słaba w porównywalnej cenie, ceed-jak ktoś lubi chińszczyzne to czemu nie, troche zaoszczędzi, może jedynie octavia nad którą się zastanawiałem ale jednak wyszło na kożyść civic

tak wiec jeszcze raz polecam :aloha:

[ Dodano: Sro 29 Sie, 2007 ]
korzyść ;) :zasady:

gongor
01-03-08, 14:44
Przejechane mam 8000 i chyba coś zaczyna mi napitalać na wybojach w prawym tylnym kole :( Muszę to jeszcze poobserwować - może to tylko wełbie mi nawala :)

marcink137
09-03-08, 21:54
Gongor, jak tam Twoja gablota, zdiagnozowałeś problem? Pytam bo sam interesuję się sedanem, więc śledzę wszystko na jego temat ;)



Pzdr
M


Przejechane mam 8000 i chyba coś zaczyna mi napitalać na wybojach w prawym tylnym kole :( Muszę to jeszcze poobserwować - może to tylko wełbie mi nawala :)

gongor
11-03-08, 20:01
Chyba nawalało ale rzeczywiście coś w moim mózgu :) Nie no tak na serio to tamtego posta napisałem w biegu. Jak powyjmowałem klamoty z bagażnika to stukania na razie nie usłyszałem. Ja jestem naprawdę zadowolony z tego sedanika nic mu nie dolega. Dużo postów było o trzeszczeniu plastików - kurde ja u siebie tego w ogóle nie słyszę! Ale może głuchy jestem ;)
Jedyne co mnie w kur..... :djablek: konkretnie to ten mały bagażnik - ale widziały gały co brały i broń boże nie żałują - reszta wozu rekompensuje ten schowek :d
Pozdrawiam.

zyga502
25-03-08, 20:27
Niedługo mam pierwszy przegląd w swoim civicu.

Czytałem Wasze uwagi dotyczące mankamentów nowego 4d i ja uważam ,że nie jest to auto idealne ( jednak montaż w Turcji zabiera mu całą "japońskość"-nie wiem czy jest taki wyraz :).Mimo to kupiłbym go drugi raz ,bo nie ma w tej chwili auta ,które mi sie tak podoba i jest tak wyposażone .

Jednak zgłaszam kilka usterek:wykonczenie bagaznika jest tragiczne i za te pieniądze to po prostu żenada,jestem ciekawy jak rozwiązliście u siebie problem zamykania klapy bez brudzenia rąk.
Ja wymysliłem tak prosty patent ,który sie sprawdza super (fotka).Zwykła taśma,która jest zaczepiona o istniejący platikowy klips.

http://img141.imageshack.us/img141/696/uchwytrq5.jpg (http://imageshack.us)


http://img127.imageshack.us/img127/2965/uchwyt1es4.jpg (http://imageshack.us)



Mam przyciętą uszczelkę szyby drzwi przednich ( fotka) ,która jest do wymiany,przeciętą przez plastikowa osłonę zawiasu bagaznika uszczelkę wkoło otworu bagażnika ,też do wymiany,często zwłaszcza jak jest zimno wtryskiwacze pracują jak cykający głośno zegarek,nie wiem jak u Was ,ale jak auto dłużej stoi to jak ,otwieram go z pilota 2 zamki otwierają się z takim dziwnym skrzypieniem

http://img398.imageshack.us/img398/5519/uszczelkadw7.jpg (http://imageshack.us)


To chyba na tyle,niby nic ,ale w poprzednim civicu 3d z 2000r (japońskim) przez 6 lat nie miałem nawet połowy takich usterek

pozdrawiam

zyga502

adyn
03-07-08, 15:55
Witam

To i ja dorzucę swoje 3 grosze ;)

4d Executive produkcja 2007.12 / model 2008

Wam źle wchodziła 3 a mi czasami słabo wchodzi 2 ;) Ale wszytkie inne perfekcyjnie
Nie zaobserwowałem stukania pasa - wyeliminowali?

Poza wadami już wymienionym dorzucę coś innego
W bagażniku po lewej i prawej są takie niby wnęki, które można wykorzysać na drobiazgi - problem w tym, że nikt nie pomyślał aby nie latały - Peugeot miał tam małe siateczki, gdzieś widziałem podłużne rzepy a tu nic...
Cały czas mam zamias wybrać się do Pasmanterii i kupić czarne paski rzepów i we własnym zakresie zrobic sobie mocowanko na drobiazgi.

Brakuje mi też automatycznego centralnego zamykania zamka po ruszeniu. W wersjach spoza EU jest przycisk w drzwiach kierowcy do centralnego blokowania + możliwość dokupienia modułu, który po przekroczeniu bodajże 15km/h sam zamknie zamek. Niestety nawet za dopłatą nie można tego dokupić w serwisie PL, a szkoda... Być może można to zrobić monując nieorginalny alarm?

No właśnie alarm - moim zdaniem oryginalny alarm to parodia a nie alarm... Ale był w standardzie to czego mogę wymagać - alarm włączony, otwieram bagażnik cisza... czuników ruchu brak... siedzę w środku - alarm włączony - cisza... Dopiero otwarcie drzwi skutkuje wyciem. Ale co z tego, skoro pradopodobnie wybicie szyby nie spowoduje jest uruchomienia. Rozważam zakup niestandardowego alarmu lub montaż dodatkowego zabezpieczenia (antynapad?) - w sumie dla własnego spokoju...

Pozostałe wady - takie jak już wymienialiście
- mały bagażnik (ale to akurat wiedziałem i chciałem, wiec nie wiem, czy to na pewno jest aż taka wada??)
- brak uchwytu do zamykania bagażnika (można dorobić samemu - też mam taki plan)

To jest temat o mankamentach, więc zalet nie wymienię ;)

Powiem tylko że przewaga zalet jest powalająca ;)

Pozdrawiam
adyn

gongor
03-07-08, 21:17
12 tysi przejechane i pierwsza usterka. Szyba boczna od strony kierowcy wypadła z prowadnic. Dryndnąłem do serwisu i powiedziałem tylko o usterce - gościu w słuchawce od razu zapytał czy chodzi o sedana civica :) Na miejscu stwierdzili że podlega pod gwarancję - mają wymienić szybę, prowadnice i resztę dupereli co tam są.
PS: Polecam serwis Kosickiego w Łodzi - na te części czekam już dwa tygodnie i ani widu ani słychu. Podjechałem 3 dni temu dowiedzieć się czemu nie dzwonią, przeprosili i powiedzieli że następnego dnia zadzwonią i precyzyjnie powiedzą kiedy będą. Chyba wyłączyli im telefony bo nadal nikt do mnie nie dzwoni :))
Ciekawe co będzie jeśli wystąpi usterka która unieruchomi samochód? Miesiąc pewnie będę bez auta :))) Paranoja.

zyga502
03-07-08, 21:34
To teraz wiem, dlaczego wymienili mi cała prowadnicę szyby przy okazji wymiany uszczelki szyby ,własnie w drzwiach kierowcy.Jest jakis problem ,ale widzę ,że "cichy".

gongor
06-07-08, 19:39
Ciekawe tylko czy jest to problem szyby kierowcy czy wszystkie będą sie tak sypać. Po częstości używania 3 pozostałych myślę że rozpadną się już po gwarancji. :)

gongor
14-07-08, 18:15
A o tym coś słyszeliście??

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Honda_Civic_sedan_bez_stopu,a,102274.html

mikocivic
03-03-09, 21:20
Moja hania 4d ma już przejechane 58 000 i 2,5 roku. Nie mam do niej większych zastrzeżeń poza:
1. schodzącym lakierem z gałki zmiany biegów od strony pasażera, ale ta przypadłośc ma na forum już nawet własny post, (lepsza gałka z akcesoriów kosztuje w ASO bodajże 330 PLN, ja kupiłem ją na allegro za 120, koledzy w poście o gałkach pisali, że znaleźli je w necie nawet za 110 PLN, także szukajcie)
http://www.allegro.pl/item564265975_galka_zmiany_biegow_honda_oryginal_n owa.html#gallery
2. hamulce wydające dziwne dźwięki podczas hamowania, gdy są rozgrzane (ASO twierdzi, że ten typ tak ma, a ja zastanawiam się nad podmianką na zestaw Ferodo+Brembo);
3. brak RDS w radiu, chyba, że to moje niedoczytanie instrukcji;
4. brak wyjścia USB lub iPod;

zyga502
03-03-09, 23:06
ja kupiłem ją na allegro za 120, koledzy w poście o gałkach pisali, że znaleźli je w necie nawet za 110 PLN, także szukajcie)
http://www.allegro.pl/item564265975_...a.html#gallery

Jeśli zakupiłeś właśnie taką gałkę to, przecież ona się nie nadaje do sedana ,bo nie można do niej dopiąć mieszka,to gałka tylko do wersji 5 drzwiowej.
Co do RDS to honda wprowadziła go do sedana dopiero w połowie 2007 roku razem z seryjnym VSA,wiem ,bo czekałem specjalnie kilka miesięcy właśnie na takie auto i miałem civica z pierwszej dostawy ,właśnie z tymi dodatkami.
Wyjście USB dla mnie osobiście nie jest potrzebne ,bo w wersji executive mam zmieniarkę na 6 płyt,co w połączeniu z MP3 daje mnóstwo muzyki do słuchania.
Ja ogólnie jestem b.zadowolony z civica

mikocivic
03-03-09, 23:34
Co do gałki to w ASO twierdzą, że ta pasuje i do 3d/5d i do 4d. Dzięki za info o RDS. Mi moja hania też pasuje.

Milek
08-03-09, 09:11
Panowie a jak jest u was z halasem z tylu pojazdu? Jak jedziecie nic wam nie trzeszczy z tylu? Deska z przodu jest taka sama jak w coupe i nic u mnie nie trzeszczy ale z tylu to nieraz nerwicy mozna dostac

zyga502
08-03-09, 10:43
Ostatnio coś mi zaczęło stukać właśnie z tyłu auta,a żona ,która tam jeździ ,bo wiadomo synek też :) nic nie słyszy i nie potrafi zlokalizować tego dźwięku :),myślę ,że to chyba jakiś luz na mocowaniu oparć foteli

gongor
09-03-09, 20:44
U mnie to samo. Coś puka z tyłu - zgłoszę przy okazji przeglądu. Na dodatek dziś mi zwariowały czujniki parkowania. Czy my mamy na nie gwarancję?

semri
09-03-09, 21:11
gwarancja producenta - rok firma - dwa lata dla osoby prywatnej

zyga502
10-03-09, 08:14
U mnie to samo. Coś puka z tyłu - zgłoszę przy okazji przeglądu. Na dodatek dziś mi zwariowały czujniki parkowania. Czy my mamy na nie gwarancję?

Nie wiem jak Ty ,ale ja sam kupiłem sobie czujniki parkowania i tylko serwis mi je zamontował (inny serwis dał w tym temacie dupy i dobrze ,bo zaoszczędziłem kilka stówek),ale też mi się zdarza,ale tylko zimą,że one wariują,więc czy masz na nie gwarancję zależy pewnie ,gdzie je kupiłeś

jacektp
10-03-09, 08:33
Nie wiem jak Ty ,ale ja sam kupiłem sobie czujniki parkowania i tylko serwis mi je zamontował (inny serwis dał w tym temacie dupy i dobrze ,bo zaoszczędziłem kilka stówek),ale też mi się zdarza,ale tylko zimą,że one wariują,więc czy masz na nie gwarancję zależy pewnie ,gdzie je kupiłeś

W zimie często zdarza się że czujniki wariują - po prostu pokrywają się śniegiem lub lodem - jedyne rozwiązanie to oczyścić.

gongor
12-03-09, 18:45
więc czy masz na nie gwarancję zależy pewnie ,gdzie je kupiłeś
W salonie mi założyli.



W zimie często zdarza się że czujniki wariują - po prostu pokrywają się śniegiem lub lodem - jedyne rozwiązanie to oczyścić.

Coś w tym jest. Naprawiły się chyba :)

Piotrek_krak
14-03-09, 23:11
jezeli masz sonar z wyswietlaczem przy tylnej podsufitce to zero problemow a jezeli to tzw chinszczyzna z wyswietlaczem metrow z przodu to beda problemy co chwile,generalnie autko bardzo fajne mimo produkcji turcja malo akcji serwisowych glownie szyby przednie i czasami jakies plastiki w srodku ale teraz nie ma aut bez wad sa tylko marki z wadami ktore mozna zliczyc na jednej rece i te gdzie dwie rece to malo,generalnie japonia gora..fajna sprawa to domykanie szyb i szyberdachu ,jezeli chodzi o alarm fabryczny to zenada tylko dokladka...

zyga502
15-03-09, 07:01
jezeli masz sonar z wyswietlaczem przy tylnej podsufitce to zero problemow a jezeli to tzw chinszczyzna z wyswietlaczem metrow z przodu to beda problemy co chwile,generalnie autko bardzo fajne mimo produkcji turcja malo akcji serwisowych glownie szyby przednie i czasami jakies plastiki w srodku ale teraz nie ma aut bez wad sa tylko marki z wadami ktore mozna zliczyc na jednej rece i te gdzie dwie rece to malo,generalnie japonia gora..fajna sprawa to domykanie szyb i szyberdachu ,jezeli chodzi o alarm fabryczny to zenada tylko dokladka...

nie wiem czy dokładnie przeczytałeś tytuł tego tematu ,bo w sedanie nie ma problemów z przednią szybą i plastikami ,a tym bardzie opcji domykania szyb i szyberdachu,:(niestety,a co do czujnika parkowania to ja mam "chińszczyznę" i faktycznie zimą czasami potrafi "zwariować" ,ale wg mnie wyświetlacz powinien być właśnie z przodu w niedużej odległości od lusterka wstecznego ,ale to tylko moje zdanie

bolid23
15-03-09, 11:57
Witam Wszystkich

Od czerwca 2007 roku jestem posiadaczem Hondy Civic Sedan Executive. Zakup tego auta spowodowany byl tym , ze do dnia dzisiejszego od nowosci posiadam jeszcze civika w sedanie VI generacja rocznik 1997 i NIGDY NIE STAŁ W ZADNYM WARSZATACIE dłuzej niz ok.2 godziny. Nigdy nie miał żadnej powaznej awarii. DLATEGO tez zdecydowałem sie na zakup równiez nowej hondy Civic. Samochód jest rewelacyjny, bardzo dobry komfort jazdy. Osiągi tego auta są wręcz rewelacyjne, 9sek. do setki, mało aut tej klasy ma tak dobre osiągi. Dlatego nie dziwcie się ze czasami wam szarpnie. Ten typ tak ma. Fakt denerwujące jest to, ze zle zostal zrobiony ten plastik od pasów bezpieczenstwa, gdyz w czasie jazdy uderza o siedzenie. Ale jest na to sposób, dobrze ustawic siedzenie lub zawinąc ten plastik cienką gąbką i po sprawie. Posiadam równiez szyberdach i nic nie skrzypi, a wyglad rewelka. Nie ma żadnej mowy o parowaniu przedniej szyby(wszystko jest ok.) Jak kupowałem Civika to udalo mi sie wytargowć najnowszy czujnik do tego modelu, umieszczony obok lusterka, który pokazuje odległosc oraz mówi. Wyswietlacz koloru niebieskiego, takze super pasuje do koloru deski rozdzielczej. A udalo mi sie wytargowac ten wyswietlacz w taki sposób, ze: Pojechalem do Salonu Hondy w Koszalinie , powiedzialem im że w Szczecinie kupując Civica to czujnik dostaję GRATIS(oczywiscie to byla bajka z mojej strony) a oni powiedzieli mi że u nich rowniez dostanę czujnik gratis najnowszej generacji.

Wszystkim jak najbardziej polecam Civica, auto super.

manu20
25-10-09, 21:21
A coś o automacie w sedanie 5 biegowym (nie wiem czy w tym modelu był wcześniej starszy 4 biegowy więc dodaje)?


A co do ilości miejsca to posiadam sedana z 2003r. i tam naprawdę jest więcej miejsca niestety(rozstaw osi 2625mm). W tym obecnym jest ciasnawo 197cm. I szkoda że nie ma executive bez szyberdachu bo on jeszcze bardziej zmniejsza przestrzeń(jak zwykle).

jacektp
26-10-09, 08:27
A coś o automacie w sedanie 5 biegowym (nie wiem czy w tym modelu był wcześniej starszy 4 biegowy więc dodaje)?


A co do ilości miejsca to posiadam sedana z 2003r. i tam naprawdę jest więcej miejsca niestety(rozstaw osi 2625mm). W tym obecnym jest ciasnawo 197cm. I szkoda że nie ma executive bez szyberdachu bo on jeszcze bardziej zmniejsza przestrzeń(jak zwykle).

A co konkretnie o automacie?
W 8gen od początku były tylko 5 biegowe.
Jeżdżę takim o ponad 2 lat i jestem super zadowolony.

manu20
27-10-09, 12:43
Niestety jazdy próbne samochodami z automatyczną skrzynią są lekko mówiąc ograniczone. Chodzi mi o ogólne zachowanie automatu i jego szybkości. Odczuciach właściwego doboru przełożeń przy szybkiej/spokojnej jeździe. Jak on wypada w porównaniu z 6 biegowym dsg. Jakie obroty są przy 130km/h na 5 biegu?

Czy 5 biegów to nie za mało -> a może są one dłuższe niż w manualu i sąd ten dość znaczny ubytek w czasie przyspieszenia do 100km/h. Jeśli wybierałeś automat to pewnie przejechałeś się manualem więc jestem ciekawy czy czuć różnicę in minus w dynamice wersji z automatem.

Posiadałem kiedyś integrę z 91r. 4 biegową (1.8 140 km) i byłem zadowolony ale to pierwszy mój automat był więc wiadomo, że człowiek był oczarowany i oślepiony :)

Pozdr!

jacektp
29-10-09, 08:56
Niestety jazdy próbne samochodami z automatyczną skrzynią są lekko mówiąc ograniczone. Chodzi mi o ogólne zachowanie automatu i jego szybkości. Odczuciach właściwego doboru przełożeń przy szybkiej/spokojnej jeździe. Jak on wypada w porównaniu z 6 biegowym dsg. Jakie obroty są przy 130km/h na 5 biegu?

Czy 5 biegów to nie za mało -> a może są one dłuższe niż w manualu i sąd ten dość znaczny ubytek w czasie przyspieszenia do 100km/h. Jeśli wybierałeś automat to pewnie przejechałeś się manualem więc jestem ciekawy czy czuć różnicę in minus w dynamice wersji z automatem.

Posiadałem kiedyś integrę z 91r. 4 biegową (1.8 140 km) i byłem zadowolony ale to pierwszy mój automat był więc wiadomo, że człowiek był oczarowany i oślepiony :)

Pozdr!

Przy spokojnej jeździe zmiany biegów są nieodczuwalne (z wyjątkiem gdy silnik i skrzynia są zimne po rozruchu). Przy 130km/h obroty wynoszą 2500. Przy spokojnej jeździe 5 bieg jest włączony od 65-70 km/h (jest wtedy 1500 obr/min). Przy wciśnięciu pedału na max skrzynia zmienia bieg na najniższy dopuszczalny (na dwójkę, trójkę lub gdy jedziesz ponad 135km/h na czwórkę) co powoduje szarpnięcie (szczególnie gdy wrzucana jest dwójka)
Jechałem manualem ale w dużym ruchu w mieście i moje odczucie co do dynamiki sprowadzało się do tego, że w manualu (6 biegów) musiałem ciągle zmieniać biegi żeby był dynamiczny.

civic
29-10-09, 12:25
Jak on wypada w porównaniu z 6 biegowym dsg.


Do DSG mu sporo brakuje, ale nie ma tragedii.

manu20
29-10-09, 23:24
Dzięki za pomoc

Pozdr!

jacektp
30-10-09, 08:17
Jak on wypada w porównaniu z 6 biegowym dsg.


Do DSG mu sporo brakuje, ale nie ma tragedii.

A tak z ciekawości - co mu brakuje do DSG?

Kozo
30-10-09, 10:47
A tak z ciekawości - co mu brakuje do DSG?

to ja jako uzytkownik nowej 7 biegowej DSG powiem Ci ze "wszystko"! - jesli nie jezdziles to polecam - wez jazde testowa - a dla smaku to dodam ze byl test na tvn turbo nowego ferrari za 1mln zl i Kornacki stwierdzil ze w Ferrari skrzynia jest super i jedynie to moze sie z nia rownac nowe DSG z koncernu VW :) no ale przeciez tutaj wszyscy uwazaja ze VW jest dla emerytow:p

carno
30-10-09, 10:54
no bo jest dla emerytów :D
ale tak szczerze to ogólnie cały design z zewnątrz jak i wewnątrz nie zachwyca... autko niezawodne, dobra trakcja i nic pozatym :p

Cobweb
30-10-09, 14:14
A tak z ciekawości - co mu brakuje do DSG?

jako znający przyzwoicie sedana w automacie od 3 lat (był jednym z pierwszych w PL) powiem tak:
skrzynia hondy to zupełnie inna generacja skrzyń automatycznych (niestety starsza)
hondowska jest gorsza, mniej płynnie zmienia biegi,dużo wolniej je redukuje , bajer z łopatkami nic extra nie wnosi (mimo że ma oznaczenie S - nie jest trybem s tylko manualną zmianą biegów) i tak możemy dyskutować,
i pomimo iż jestem wielkim fanem hondy która jest także nieporównywalnie tańsza od konkurencji z DSG (nawet od wyjątkowo "taniej" octavi) porówania z DSG nie ma i dopiero w kolejnej generacji może będzie miała
;):D
natomiast silnik R18A2 jest konstrukcyjnie o jedną generację przed benzynami koncernu VW ;)
i to stanowi mocną przewagę, szczególnie w zakresie spalania benzyny i trwałości (chociaż to dopiero się okaże)
:p

jacektp
02-11-09, 15:17
jako znający przyzwoicie sedana w automacie od 3 lat (był jednym z pierwszych w PL) powiem tak:
skrzynia hondy to zupełnie inna generacja skrzyń automatycznych (niestety starsza)
hondowska jest gorsza, mniej płynnie zmienia biegi,dużo wolniej je redukuje , bajer z łopatkami nic extra nie wnosi (mimo że ma oznaczenie S - nie jest trybem s tylko manualną zmianą biegów) i tak możemy dyskutować,
i pomimo iż jestem wielkim fanem hondy która jest także nieporównywalnie tańsza od konkurencji z DSG (nawet od wyjątkowo "taniej" octavi) porówania z DSG nie ma i dopiero w kolejnej generacji może będzie miała
;):D
natomiast silnik R18A2 jest konstrukcyjnie o jedną generację przed benzynami koncernu VW ;)
i to stanowi mocną przewagę, szczególnie w zakresie spalania benzyny i trwałości (chociaż to dopiero się okaże)
:p

Będę pytał dalej - jeśli skrzynia Hondy jest starej generacji to jakie firmy produkują skrzynie nowszej generacji i czym ta nowsza generacja różni się od tej hondowskiej (mam na myśli typową skrzynie ze sprzęgłem hidrokinetycznym)

Kozo
02-11-09, 16:05
Będę pytał dalej - jeśli skrzynia Hondy jest starej generacji to jakie firmy produkują skrzynie nowszej generacji i czym ta nowsza generacja różni się od tej hondowskiej (mam na myśli typową skrzynie ze sprzęgłem hidrokinetycznym)

to sobie poczytaj sam - nowe skrzynie charakteryzuja sie tym ze przede wszystkim maja 2 sprzegla i jak sie domyslasz zapewne, pozwala to na plynne, bardzo szybkie i niemal niewyczuwalna zmiane przelozen -> DSG i wlasciwie wszystkie prace nad "automatami" podazaja w tym kierunku. Po drugie ilosc przelozen -> najnowsze to 7 biegowe konstrukcje.


natomiast silnik R18A2 jest konstrukcyjnie o jedną generację przed benzynami koncernu VW

dobrze ze dodales to oczko na koncu...juz nigdy w zyciu zadnej wysokoobrotowej japonskiej szlifierki !...:D

civic
03-11-09, 00:20
A tak z ciekawości - co mu brakuje do DSG?

szybkości.

Vincentus
14-07-10, 22:57
No wiadomo, nasza A/T jest wolniejsza itd. ale sprawdzila sie juz, to dopracowana konstrukcja nie do zdarcia, w przeciwienstwie do DSG i innych wynalazkow pelnych 2 sprzegiel, silownikow, mechatroniki itd. Tu jest klasyczna hydrokinetyka, koszty serwisu duuuuuuzo mniejsze.

Jacek65
15-07-10, 18:00
Dla mnie mankamentem sedana jest płytki bagażnik i pałąki klapy bagażnika.Zajmują trochę miejsca po bokach.I trzeba uważać przy zamykaniu aby nimi nie zniszczyć sobie czegoś w bagażniku.Mogli zrobić teleskopy jak w Lancerze.No i sedan jest mało praktyczny,choć ładnie i elegancko wygląda.:rolleyes:

sebastianek
01-02-12, 19:44
Temat dawno nie ćwiczony, ale dorzucę parę swoich spostrzeżeń. Od września jestem właścicielem sedana wersji comfort z 2008r.

Wady:
:( Bagażnik
- nie tyle mały, co zbyt niski. W dodatku w "suficie" cała masa nieosłoniętych przewodów i drutów, więc można coś popsuć upychając na siłę,
- zawiasy dodatkowo ograniczające przestrzeń - można nimi uszkodzić bagaż,
- otwieranie z zewnątrz tylko z kluczyka,
- otwierając i zamykając brudzimy sobie rączki,
- brak wyłącznika oświetlenia,
- brak siateczek na drobiazgi w bocznych wnękach,
:( Nawiew hałasuje (ciche piszczenie),
:( Brak opcji nawiewu tylko na szybę - zespolone z nawiewem na nogi. Nikt zimą nie jeździ w sandałkach, a w buciorach robi się za gorąco nawet przy nastawie temp. +17oC i nawiewie na 3-cim poziomie, aby boczne szyby nie parowały (i tak zaparowują),
:( Parowanie bocznych szyb. Miałem poprzednio Corollę z 2001 i tego problemu nie miałem nawet przy minimalnym nawiewie. Ale związane jest to chyba z powyższym,
:( Brak regulacji szybkości pracy wycieraczek - to już żenujące przegięcie,
:( Brakuje mi tylnej wycieraczki. Wiem, że to sedan, ale co u licha stało na przeszkodzie?
:( Przełączając klimę z AUTO na manuala, trzeba się trochę napstrykać, żeby wszystko od nowa poustawiać.

Zalety
:o Najpiękniejszy sedan na rynku do tej pory,
:o Mnóstwo miejsca w środku (mam 182 cm i 3 dzieci). Octavia przy niej to totalna porażka,
:o Świetny silnik - mocny i oszczędny (na dojazdy do pracy spoza miasta spala 7,5 - 7,7),
:o Śliczny,
:o Fajne zawieszenie - lekko utwardzone, przez co fajnie wchodzi w zakręty
:o Sporo schowków,
:o Czytelne wskaźniki,
:o Śliczny,
:o Dobrej jakości materiały wykańczające,
:o Nic nie skrzypi, nie odpada, nie złazi, nie odłazi i przełazi.
:o Śliczny,
:o Płaska tylna podłoga (przy 3 dzieci - rewelacja),
:o Bogate wyposażenie w standardzie - porównywalny Focus wychodzi drożej,
:o Prześliczny.

Reasumując - najwięcej (ilościowo) mam zastrzeżeń do bagażnika, ale najbardziej boli mnie nawiew i brak regulacji pracy wycieraczek. Dodałem parę plusów dodatnich, by nie zniechęcać ludzi do zakupu tego auta. Nadal uważam że wybór był trafny i kupiłbym go znowu.

jarson
01-02-12, 20:16
jak dla mnie bagażnik jak bagażnik widziałem co brałem z pozostałych minusów wymienionych przez kolege nie występują lub nie przeszkadzają, siatki sam se zrobiłem i zamontowałem żadna filozofia :D nie wiem jak u kolegi ale nawiew na szybe jest i to pod odzielnym przyciskiem :)
do minusów dodam lakier rysuje sie przy byle dotknięciu ale za to podziękować trzeba ekoterrorystom za lakiery wodne wrrr.
do plusów automat jako że taki posiadam fantastyczna sprawa w tym wózku. no heh a najlepsze jest wyprzedzanie pseudo tunnigowanych pierdzących BMW itp obraz wyrazu twarzy wyprzedzanego dresiarza - bezcenny :)

sebastianek
02-02-12, 17:49
nawiew na szybe jest i to pod odzielnym przyciskiem

... i rozumiem, że kolega całe trasy pokonuje używając przycisku do intensywnego osuszania przedniej szyby :confused:

TeeS1975
03-02-12, 01:07
ustawiasz nawiew na szybę i ręcznie zmniejszasz moc nawiewu, czasami warto zajrzeć do instrukcji (tak wiem że to uwłacza męskiej godności :))

Solos
03-02-12, 10:34
U mnie strasznie skrzypi deska rozdzielcza w okolicy radia i to nie mówię o jakimś naciskaniu palcami, tylko podczas jazdy - przy przyspieszaniu i hamowaniu. Nie wiem czy tam cos można poprawić w ASO. Zapytam jak będę.

TeeS1975
04-02-12, 02:09
poszukaj info w tym temacie, gdzieś było
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7542-Wady-w-civicach-5d-2006-lista-i-sposoby-usuniecia

Wind 323
09-02-12, 20:16
ustawiasz nawiew na szybę i ręcznie zmniejszasz moc nawiewu, czasami warto zajrzeć do instrukcji (tak wiem że to uwłacza męskiej godności :))

Faktycznie działa można ustawić siłe i temp nawiewu tylko na szybę. Czasem warto też zajrzeć na forum ;)

wirtold
10-02-12, 08:07
czasami warto zajrzeć do instrukcji (tak wiem że to uwłacza męskiej godności )

A tam, ja nie kupuję rzeczy, których instrukcja obsługi ma mniej niż 10 stron ;)

ArturNOW
23-02-12, 08:29
Możecie mi napisać jakie siatki i zaczepy kupić do bagażnika

Jacek65
23-02-12, 09:46
Myślałem też kiedyś nad takim pomysłem.Ale bagażnik jest dość płytki i tak zaprojektowany iż po bokach chyba będzie ciężko coś dopasować.Na podłodze mam "tackę" więc też nic nie zamocuje.Popatrz w Norauto.Tam widziałem różne torby na rzepy czy siatki.Obecnie wożę koszyk składany i do niego wkładam rzeczy.:)

5qra
27-03-12, 15:23
Panowie co się sypie w aucie z 2009r wylatane ok.90kkm, (opuszczony przegląd - więc pewnie brak gwarancji :/ )po jakim czasie można przyzwyczaić się do "braku przodu" przy parkowaniu ??
Cieknie komuś po zawiasie woda do bagażnika o deszczu ??
Co jest grane z tą geometrią - trzeba to robić co przegląd ??

Jacek65
27-03-12, 15:47
Owszem,ciężko mi było się przyzwyczaić do niewidocznego przodu auta:(.Szczególnie jak w poprzednim go widziałem.Kłopotliwe to jest przy ciasnym parkowaniu.Ciągle mi się wydaje że zaraz przodem w coś uderzę:mad:.Ale jakoś sobie daję radę:rolleyes:.Jak bym jeszcze raz kupował takie auto to tylko z przednimi czujnikami parkowania.Woda niestety cieknie od nowości.I z tego co się pytałem na forum to te typy tak mają.Dośc kłopotliwe i wkurzające.Wożę w bagażniku szmatkę i mam tackę więc z usunięciem wody nie ma problemu.:oAle geometrii nie robiłem od nowości.Proponowano mi sprawdzenie na przeglądzie, ale odmówiłem bo auto dobrze się prowadzi.Może było u ciebie też wszystko o'k, a dałeś się namówić.I teraz jest problem. Bo mogli niedokładnie coś ustawić.Po prostu ja wyznaję zasadę iż jak coś jest dobre to się nie rusza.:p Trochę zawaliłeś z tym przeglądem,ale raczej nowe auto się nie zepsuje w najbliższym czasie jak się nie zepsuło przez dwa lata.:)Po drugie gwarancja nie obejmuje podzespołów naturalnie się zużywających.A w aucie większość części jak np.zawieszenie czy wydech to właśnie takie.Pozdrawiam.:)

5qra
28-03-12, 07:54
Ale geometrii nie robiłem od nowości.Proponowano mi sprawdzenie na przeglądzie, ale odmówiłem bo auto dobrze się prowadzi.
mam w firmie kilka Civów i zawsze szefostwo Hondami jeździło, więc założyłem, że jak znajome ASO radzi to taka uroda tego modelu, tym bardziej że spore przebiegi z racji tras porobione. Średni przebieg aut ok. 100kkm dla aut z 2009 i poza obsługą nic poważniejszego nie wyszło.
Jedynie ten cholery ałas po założeniu zimówek i w nie jednym aucie.

Przegląd zawalony, ale cóż czasami tak bywa, tym bardziej że ceny w ASO na Śląsku mam makabryczne. OT 120kkm + klocki (ze sporymi rabatami) + full serwis AC - wyszło ~3000zł :mad: (podstawowy przegląd 120k - 1900zł) za to samo w Corolli E15 ASD zażyczyło sobie ok. 1500zł.
A może jeździłem do ASD nie tam gdzie trzeba ;)

Może będzie możliwość kupienia takiego auta i pytanie ile takie 2,5 letnie 1,8 w środkowej wersji wyposażenia jest teraz wyceniane. No i czy zawalenie przeglądu po 80kkm jakoś nie dyskwalifikuje.

Jeszcze jeden mankament !!! bagnet oleju chyba tak samo jak zegary projektowali "od czystej kartki" :mad::mad:

jockow
28-03-12, 13:43
Mój sedan 2006 r przebieg 122 tyś (od 72tyś na LPG) i nic nie stuka nic nie puka zawieszenie jak nowe.Ważne regulacja zaworów przy 100 tyś pózniej co 40 tyś olej na czas.Jedyny mankament piszczący pedał sprzęgła ale z tym można latać nic się nie stanie.Jeśli chodzi o wlewającą się do bagażnika to dzieje się tak tylko wtedy gdy pada deszcz i otworzysz klapę bagażnika.Ja kupiłem tace w aso i mnie to nie boli jedynie wytrę szmatką.Tarcze w oryginale, zawieszenie też więc kupuj a będziesz zadowolony bardziej niż z UFO.Może się komuś narażę ale taka jest prawda są lepiej wykonane i mniej awaryjne dlatego wybrałem sedana.Jedynym minusem jest to że to mój 3 sedan bo 2 mi ukradli,tak kradną Hondy w Warszawie.

Jacek65
28-03-12, 15:38
więc założyłem, że jak znajome ASO radzi to taka uroda tego modelu, tym bardziej że spore przebiegi z racji tras porobione.

ASO zawsze radzi aby coś u nich zrobić aby zarobić na kliencie:o.Warto wtedy jechać do nieautoryzowanego serwisu i zobaczyć co oni powiedzą.Ja jak w ASO powiedziałem że nie mam zastrzeżeń co do prowadzenia się auta to nie nalegali na kontrolę zbieżności.I to nie było znajome ASO.Więc jak wnioskuję,to raczej nie uroda tego modelu:rolleyes:.Inaczej by mnie przekonywali iż powinno się to zrobić.Na oponach też nie ma żadnych śladów nierównomiernego zużycia.Więc wszystko raczej jest o'k.:D

pepe
31-03-12, 13:05
Witam, jestem posiadaczem civica z USA 2007r. od jakiegoś czasu mam problem z przełączeniem dzwigni zmiany biegu z połozenia P, mowa o skrzyni automatycznej jak się okazało nie zawsze działają też światła stopu, przyczyną tego problemu jak się okazało jest włącznik (czujnik) swiała stopu znajdujący się przy pedale hamulca, w sieci znalazłem artykuł opisujący ten problem http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.arfc.org/autos/honda/civic/recalls/000024714000221026000000228/recall.aspx może komuś z kolegów ta informacja się przyda gdyby miał taki problem

ArturNOW
31-03-12, 18:51
Ja do wad, myślę, że po prostu Hondy gen 8 dopiszę układ kierowniczy, który po prostu sam wie gdzie jechać. Dziś wracałem z M1 pod Markami Radzymińską do domu, to na tych koleinach zupełnie skręcał a to w lewo, a to w prawo zależy na którą stronę fałdy wjeżdzałem. Rozumiem, że układ kierowniczy jest wrażliwy, ale to trochę przesada, aby pochylenie jezdni (nie wąska koleina) tak wpływały na kierunek jazdy.

Alix
31-03-12, 19:13
Jak dla mnie właśnie 8gen ma układ kierowniczy który sprawia że czuję gdzie jadę i liczę mu to bardzo na plus w porównaniu z "drewnianym" i za silnie wspomaganym układem kierowniczym 9gen... Kierownica jest IMO po to, żeby nią kierować autem i dawać feedback (dlaczego wszyscy fani wirtualnych wyścigów wolą kierownicę do kompa z force feedback a nie bez niej?). A na nierównej jezdni co dziwnego, że sciąga?

VanDerAshen
31-03-12, 20:11
Ja się jednak dopiszę do malkontentów w tej materii. Co innego czułość układu kierowniczego a co innego ciągłe kontrowanie kierownicą w odpowiedzi na widzimisię auta. Nie wiem jak jest w 9g i nie zamierzam go krytykować nie znając auta, mogę za to pozrzędzić na 8g. Zrzędzę co prawda trochę nie na temat bo na temat 5D - jak widać odczucia z jazdy podobne. Generalnie mam wrażenie, że 8g jest autem raczej miejskim niż autostradowym pod tym względem. Przy starcie spod świateł wyprzedzaniu i szybkich zakrętach jest bardzo dobrze. Na długich szybkich prostych brakuje stabilności np. Meganki 2 i 3 albo ostatnich dwóch Focusów. Wymieniona konkurencja ma za to niedostatki w innych miejscach.

Żocho_BP
31-03-12, 20:24
Dołączam się do wypowiedzi VanDerAshen-a ale od kątem 4D.

Alix moim zdaniem w 4D nie ma żadnego "feedback-a", bo reakcje kierowcy są spóźnione ze względu na to że nie czuć co się z autem dzieje w danej chwili.

Zresztą tak jak to opisał ArturNOW. Wspomaganie jest za silne i to koleina skręca lub wiatr kieruje samochodem, a nie kierowca jak powinno być.

Jacek65
01-04-12, 12:18
Ja do wad, myślę, że po prostu Hondy gen 8 dopiszę układ kierowniczy, który po prostu sam wie gdzie jechać. Dziś wracałem z M1 pod Markami Radzymińską do domu, to na tych koleinach zupełnie skręcał a to w lewo, a to w prawo zależy na którą stronę fałdy wjeżdzałem. Rozumiem, że układ kierowniczy jest wrażliwy, ale to trochę przesada, aby pochylenie jezdni (nie wąska koleina) tak wpływały na kierunek jazdy.

Trudno mi się z tym zgodzić bo układ kierowniczy w moim sedanie jest według mnie bardzo dobry.Sprawdził się wiele razy tak w Alpach na wysokogórskich drogach jak i na autostradach:D.Żaden rodzaj drogi nie wpływał nienormalnie na zmianę kierunku jazdy.Wiadomo że każde auto nie jedzie cały czas po lini prostej tylko trzeba kierownicą robić korekcję.A pochyłości boczne i koleiny zawsze lubią autem dodatkowo "pokierować".To w każdym aucie raczej tak jest.:o Natomiast do wad dopiszę kiepskie rozwiązanie przełacznika rodzaju świateł razem na jednej dzwigni z kierunkowskazami.Nie raz przy okazji włączały mi się przypadkowo światła drogowe.:rolleyes: O dość nisko umiejscowionych fotelach już pisałem,ale te typy juz tak niestety mają:(.

Alix
01-04-12, 17:19
Wspomaganie jest za silne i to koleina skręca lub wiatr kieruje samochodem, a nie kierowca jak powinno być.

Gdyby wspomaganie było za silne, koleina nie jest w stanie zmienić kierunku kół a nie odwrotnie... Właśnie dlatego, że siła wspomagania 8gen jest umiarkowana, układ kierowniczy lepiej "podaje" co się dzieje na kołach i na więcej im pozwala.

Jacek65
01-04-12, 18:25
Koleina nie zmieni kierunku kół,ale zmieni kierunek poruszania sią pojazdu.I nie ma tu nic do tego ukłąd kierowniczy.Po prostu to zwykłe prawa fizyki.:)

Żocho_BP
01-04-12, 20:58
Jeżeli wspomaganie jest za silne to nie czujesz co się dzieje z samochodem. Tak czy nie?
Trzymam kierownicę prosto, trafiam na koleinę i nie czuje na kierownicy, że trafiłem na koleinę, auto zaczyna zmieniać kierunek, dopiero wtedy wiem że coś wybiło mój samochód z zamierzonego kierunku jazdy, jak to wyjaśnisz?

W poprzednim samochodzie ze wspomaganiem czułem co się dzieje z samochodem właśnie na kierownicy, w hondzie tego nie czuje. W poprzednim civ VI gen mimo silnego wspomagania czuje na kierownicy co się dzieje z autem. Lepiej się prowadzi mimo swojego wieku.


układ kierowniczy lepiej "podaje" co się dzieje na kołach i na więcej im pozwala

właśnie to jest nie prawda co napisałeś. Bez mojej reakcji na kierownicę więcej im pozwala, a ja tego nie czuję.

Ewentualnie wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje, że nie czuje co się dzieje z samochodem, bo być może znowu coś jest nie tak z zawiechą?
Może tak jest jak są luzy w kolumnie kierowniczej? Może kolumna padła?

VanDerAshen
01-04-12, 21:20
No i tak przeszliśmy od stabilności jazdy na wprost do bezpośredniości układu kierowniczego jako pochodnej siły wspomagania. To czy układ kierowniczy jest bezpośredni czy nie, zupełnie jak np. twardość zawieszenia jest sprawą wybitnie subiektywną. Nie ma sensu spieranie się o to co powyżej ponieważ jednemu pasuje a innemu nie. Obiektywnie jednak w porównaniu do najlepszych Civic lubi "myszkować" (kto wymyślił to określenie ;)?) po drodze i już. Dzieje się tak nawet na doskonałej równej nawierzchni. Nie wiem co jest tego przyczyną i nie jest to zjawisko o dramatycznym natężeniu, ale np Megane 2 jedzie na wprost i ani drgnie a Civic ciągle ma ochotę uciekać na boki. Żeby być sprawiedliwym muszę zaznaczyć, że Megane na zakrętach zachowuje się jakby jej kto krzywdę robił ...

Jacek65
01-04-12, 21:30
Jeżeli wspomaganie jest za silne to nie czujesz co się dzieje z samochodem. Tak czy nie?
Trzymam kierownicę prosto, trafiam na koleinę i nie czuje na kierownicy, że trafiłem na koleinę, auto zaczyna zmieniać kierunek, dopiero wtedy wiem że coś wybiło mój samochód z zamierzonego kierunku jazdy, jak to wyjaśnisz?

W poprzednim samochodzie ze wspomaganiem czułem co się dzieje z samochodem właśnie na kierownicy, w hondzie tego nie czuje. W poprzednim civ VI gen mimo silnego wspomagania czuje na kierownicy co się dzieje z autem. Lepiej się prowadzi mimo swojego wieku.

Owszem nie czuję tak jak w poprzednim aucie.Wynika to z różnicy klasy auta poprzedniego i obecnego.Natomiast "czucie" nie jest mi potrzebne bo widzę co się dzieje z autem.Jak ewentualnie źle jedzie to koryguję wtedy kierownicą.Normalna sprawa.

VanDerAshen napisał: Obiektywnie jednak w porównaniu do najlepszych Civic lubi "myszkować" (kto wymyślił to określenie ?) po drodze i już. Dzieje się tak nawet na doskonałej równej nawierzchni.

Nie zauważyłem aby mój sedan lubił "myszkować" na prostej i płaskie drodze.Jedzie prosto.Może hatchbacki taką "urodę" mają.Lub ja mam jakiś wyjątkowy egzemplarz.:D

ArturNOW
02-04-12, 07:36
W instrukcji widziałem, że można mieć kluczyk z otwieraniem bagażnika. Ktoś taki ma lub dowiadywał się o możliwość rozszerzenia?

Jacek65
02-04-12, 08:56
Ja mam kluczyk z funkcją otwierania bagażnika.Opcja fabryczna.

jockow
02-04-12, 15:33
W instrukcji widziałem, że można mieć kluczyk z otwieraniem bagażnika. Ktoś taki ma lub dowiadywał się o możliwość rozszerzenia?
Witam,wersja z otwieraniem bagażnika w kluczyku (brak zamka w klapie)jest w wersji po liftingu od 2009r.

ArturNOW
02-04-12, 17:55
Ja mam wersję z 2007, ale w mojej instrukcji wspominają o tym kluczyku stąd myśl o zamontowaniu odpowiedniego mechanizmu.

Wind 323
02-04-12, 20:54
Nie zauważyłem aby mój sedan lubił "myszkować" na prostej i płaskie drodze.Jedzie prosto.Może hatchbacki taką "urodę" mają.Lub ja mam jakiś wyjątkowy egzemplarz.
Sedany też myszkują podobne wrażenia miałem w Acordzie nie wspomnę tu o trakcji BMW czy nawet mondeo mk3 które mam jako drugie auto tam to jest bajka. A tu skacze po drodze jak pchła i ciągle trzeba korygować tor jazdy a zawieszenie mam bez najmniejszych luzów. Z tego co wiem za to jest odpowiedzialne elektryczne wspomaganie kierownicy i tak już jest niestety choć na zakrętach prowadzi się dobrze ale na prostej to inna zła bajka. Układ kierowniczy jest nadzwyczaj czuły żeby nie powiedzieć nadwrażliwy na nierówności czy drobne korekty kierownicą.

Jacek65
03-04-12, 15:34
No nie wiem,:confused: dla mnie jest wszystko o'k:).Więc tak jak napisałem może mam wyjątkowy egzemplarz.A może nie wymagam tyle od auta, jak by nie było kompaktowego:o.Trzymam kierownicę prosto i prosto jadę.A korygować tor jazdy to w każdym aucie trzeba.Inaczej się nie da.A szkoda bo by można było zablokować kierownice w czasie dłuższej jazdy na wprost.I coś zjeść na przykład.:p Wiele aut obecnie ma elektryczne wspomaganie.To dlaczego akurat w Hondzie by się nie sprawdzało.:rolleyes:

ArturNOW
03-04-12, 17:02
Jacek65 ja mówiłem o jeździe bez trzymanki. Samochód jest zbyt podatny na pochylenie jezdni. Miałem wcześniejszą Hondę i tak nie było. Reszta z nas ma chyba to samo na myśli.

Jacek65
03-04-12, 18:03
Eee,to o czym my mówimy.:D A kto jeździ bez trzymania kierownicy:D.Ja mam na myśli normalną jazdę.Civik to nie przecież auto do cyrku czy dla kaskaderów.:rolleyes: A na marginesie to trudno mi uwierzyć iż na bocznej pochyłości można jechać nie korygując kierunku.A tym bardziej bez trzymania kierownicy.Chyba że znów czegoś tu nie rozumiem.:rolleyes: Ale dla mnie to nie ważne bo ja zawsze kierownicę trzymam.Choćby tylko jedną reką,ale zawsze.:)

Wind 323
03-04-12, 20:45
No nie wiem,:confused: dla mnie jest wszystko o'k:).Więc tak jak napisałem może mam wyjątkowy egzemplarz.A może nie wymagam tyle od auta, jak by nie było kompaktowego:o.Trzymam kierownicę prosto i prosto jadę.A korygować tor jazdy to w każdym aucie trzeba.Inaczej się nie da.A szkoda bo by można było zablokować kierownice w czasie dłuższej jazdy na wprost.I coś zjeść na przykład.:p Wiele aut obecnie ma elektryczne wspomaganie.To dlaczego akurat w Hondzie by się nie sprawdzało.:rolleyes:

Jacek65 gdybyś pojeździł przez jakiś czas innym autem BMW Mercem Mondeo czy choćby Fokusem albo Golfem to byś zrozumiał od razu o czym mowa i nie twierdzę że honda jest beznadziejna w prowadzeniu jej trakcja jest średnia i trochę zbyt wrażliwa szczeg na prostej. Podobne wrażenia miałem w Yarisie znajomej też z elektr wspomaganiem ponoć.

Jacek65
04-04-12, 15:18
Nie będę już przeciągał tematu,ale co ma za znaczenie jazda innym autem?:rolleyes:Jeździłem fiatem bez wspomagania i owszem jak puściłem kierownicę to auto skręcało delikatnie.Ale to normalne.Po to jest kierownica aby nią korygować.:)A jazda bez trzymania jej mnie nie dotyczy.Bo nie jest to normalne i producent takich rzeczy nie przewiduje.Więc dla mnie jest bez znaczenia czy to Honda,Fiat czy Ford.Grunt że nie mam zastrzeżeń do obecnego pojazdu.:DPozdrawiam.

TeeS1975
04-04-12, 22:02
Już skończcie, litości ile można gadać o jeździe bez trzymanki samochodem !

Wind 323
06-04-12, 13:11
Nie będę już przeciągał tematu,ale co ma za znaczenie jazda innym autem?:rolleyes:Jeździłem fiatem bez wspomagania i owszem jak puściłem kierownicę to auto skręcało delikatnie.Ale to normalne.Po to jest kierownica aby nią korygować.:)A jazda bez trzymania jej mnie nie dotyczy.Bo nie jest to normalne i producent takich rzeczy nie przewiduje.Więc dla mnie jest bez znaczenia czy to Honda,Fiat czy Ford.Grunt że nie mam zastrzeżeń do obecnego pojazdu.:DPozdrawiam.

Kolego ja ani słowa nie napisałem o jeździe bez trzymania kierownicy....... Pozdrawiam świątecznie

Jacek65
06-04-12, 14:45
Kolego ja ani słowa nie napisałem o jeździe bez trzymania kierownicy....... Pozdrawiam świątecznie

A gdzie napisałem ze to ty?:) Wesołych Świąt.

sikura
15-04-12, 21:31
Witam
mam wersje USA 2006 z AT od początku posiadania walcze z myszkowaniem
zbieżność zrobiona, amorki sprawdzone,zawieszenie idealne i zero efektów
wydaje mi się że to taki urok sedana USA
dziś jechałem A2 z lekkim podmuchem bocznym wiatru i 200 km mnie wykończyło od korekty jazdy
w fiacie 126 tak miałem przy wybitych sworzniach :p

może ktoś sobie z tym poradził ? będe wdzieczny za pomoc
może jakie regulacje przy maglownicy ?

Żocho_BP
30-04-12, 08:11
sikura chyba nic innego Ci nie pozostało tylko przeczytanie
http://www.8thcivic.com/forums/suspension-brakes/

Koledzy z USA sporo modzą w zawieszeniu.

no i to nie jest tylko i wyłącznie urok sedana z rynku USA a także europejskiego,
Na razie konkretnych informacji brak, a nasze ASO nic nie jest w stanie zrobić i poprawić oprócz zaoferowania sprawdzenia i regulacji zbieżności.
Honda mogła by sprawdzić i wydać jakąś poprawkę na te zawieszenie tak jak to zrobiła z amorkami w 5D, a tak to umywa ręce i twierdzi że:

"Mogę powiedzieć ogólnie, że ten model charakteryzuje się
bardzo dobrą stabilnością jazdy i trzymaniem drogi.
...
Nie docierają do nas żadne sygnały i skargi na stabilność jazdy tego modelu
ani tych opon.
Jeśli geomertria zawieszeń została sprawdzona, to zachowanie samochodu nie
wynika z przyczyn tkwiących w samochodzie."

i chyba tyle w temacie ,

arczi70
11-07-12, 20:17
Witam
Mam na oku Civik sedam z 2006 roku
Pierwszy właściciel ,serwisowana , przebieg 137 000
Czy nie bać się tego przebiegu ? (chodzi mi o silnik , zawieszenie )

skiwol
29-01-13, 19:35
Witam, mam problem z wentylatorem nawiewu a mianowicie od kilkunastu dni zachowuje się tak
http://youtu.be/7WawGrqRsXo , przygotowuję się po mału do zakupu i wymiany tej części.
Niestety nie udało mi sie znależć na polskim rynku nowego identycznego wentyltora, więc zmuszony jestem do zakupu używki.
W ASO panowie zaproponowali wymianę nagrzewnicy i wentylatora ponieważ wg nich wentylator nie występuje jako odrębna część i można go zakupić jedynie w komplecie z nagrzewnicą.
Części + robocizna ok 2000zł !!
Używki - nawet wentylator z nagrzewnicą to koszt od 200 do 700zł
Może ktoś ma jakieś przemyślenia lub rady w tym zakresie.
Z góry dzięki.

jockow
30-01-13, 13:41
Według mnie coś tam ewidentnie obciera ale w pózniejszej fazie słychać tak jak by łożysko.Kupuj używaną i olej aso.Dziwne rzeczy wygadują w tym aso na rysunku widać że wiatrak jest częścią wymienną.http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17SNA60 1&block_02=B__1710&block_03=13423

zyga502
30-01-13, 17:38
ja pomyślałem dokładnie to samo ,że tam coś obciera

skiwol
15-06-13, 07:00
Zakupiłem zamiennik, oglądnąłem na youtube jak gość wymienia wiatrak i zrobiłem to sam. Trwało to może 5 minut plus 180zł za wiatrak. Ten który wymontowałem był zardzewiały w dolnej części gdzie znajduje się silniczek i pęknięta była obudowa do tego oś wiatraka była luźna. Niestety podejrzewam, że pęknięcie powstało "dzięki" panom z ASO.

dolszym
17-06-13, 15:14
witam, ostatnio nasiliło mi się "pstrykanie" w pedale sprzęgła. Pod koniec puszczania sprzęgła jakby coś przeskakiwało w pedale. Objaw ewidentnie w mechaniźmie samego pedału. Nie zawsze występuje ale ostatnio coraz cześciej. Miał ktoś podobny problem?

abla
17-06-13, 23:05
Nie wiem czy to to samo ale u mnie zauważam takie zgrzytnięcie podczas puszczania sprzęgła, gdzieś w połowie - nie jest to jakieś straszne ale wyczuwa się to pod stopą i przy wyłączonym audio da się usłyszeć.

jockow
18-06-13, 15:01
witam, ostatnio nasiliło mi się "pstrykanie" w pedale sprzęgła. Pod koniec puszczania sprzęgła jakby coś przeskakiwało w pedale. Objaw ewidentnie w mechaniźmie samego pedału. Nie zawsze występuje ale ostatnio coraz cześciej. Miał ktoś podobny problem? To trzeszczenie to wina pompy sprzęgła ja mam już to za sobą.

dolszym
18-06-13, 15:18
No właśnie nic nie skrzypi. Tylko pod koniec puszczania coś jakby przeskakiwało (pojedyńcze "pstryk"), które czuć pod stopą.

zyga502
18-06-13, 15:22
a masz tempomat?

dolszym
18-06-13, 15:23
mam

zyga502
18-06-13, 15:25
więc wg mnie cyka ci czujnik od tempomatu,ja mam tak samo z tym ,ze nie zauważyłem ,żeby to się jakoś specjalnie nasilało,tempomat się wyłączy ,gdy naciśniemy sprzęgło lub hamulec