PDA

Zobacz pełną wersję : zrobić stab tylni do ej9?



pytonmt
01-11-11, 11:57
Siema myślę ze to odpowiedni dział, mianowicie narodził mi sie w głowie pomysł zrobienia tylnego stabilizatora do ej9:)(czy jest sens?) i tu moja prośba ma ktoś ze tak powiem jego specyfikacje.jaka stal/grubość/zdjęcie z wymiarówką itp. zima sie zbliża to wieczorami czas będzie na "czarownie":)

Maskunt
02-11-11, 22:10
radek_czb robił sobie sam taki stab i ma u siebie w ej9

Budziniak
03-11-11, 10:35
ale poco rzeźbić w gównie skoro można założyć gotowego od mb6 ?! musisz tylko kupić mocowania które trzymają staba do nadwozia...używane albo OEM. na podobnym forum jest user który tak zrobił i jeździ :)

zakit
03-11-11, 14:26
ale poco rzeźbić w gównie skoro można założyć gotowego od mb6 ?! musisz tylko kupić mocowania które trzymają staba do nadwozia...używane albo OEM. na podobnym forum jest user który tak zrobił i jeździ :) o ile mi wiadomo to tylny nie pasuje do ej9

Budziniak
03-11-11, 23:02
o ile mi wiadomo to tylny nie pasuje do ej9
pasuje :) muszę odszukać tylko ten temat. Coś tam trzeba zakombinować z samymi łącznikami ale z tego co pamiętam to nie wpływa to na eksploatację ten części. Stab od mb6 jest dość gruby i jest na granicy bycia pewnym że mocowania nie wyrwą się z budy

Kras
04-11-11, 08:57
To moze prosciej i wsadzic ten z EK4.

pytonmt
04-11-11, 20:16
radek_czb robił sobie sam taki stab i ma u siebie w ej9
dzięki spisze sie z nim moze cos doradzi:)


pasuje muszę odszukać tylko ten temat. Coś tam trzeba zakombinować z samymi łącznikami ale z tego co pamiętam to nie wpływa to na eksploatację ten części. Stab od mb6 jest dość gruby i jest na granicy bycia pewnym że mocowania nie wyrwą się z budy
nie wiem czy nie widziałem tez gdzieś tego tematu.


To moze prosciej i wsadzic ten z EK4.
to jest opcja ostatnia bo ciężko dostępna i dość wydaje mi się droga

zan21
06-11-11, 11:39
dokładnie, staba z EK4 jest bardzo ciężko dostać, a jak jest to kupa $$$ potrzebna. A stab z MB6 podejdzie, tylko trzeba mieć mocowania do budy z EK4 oraz łączniki staba z wahaczem również z EK4. Ja teraz tak u siebie robię i wszystko ładnie wchodzi tylko trzeba zwrócić uwagę na wydech żeby stab nie udeżał o niego.

Budziniak
06-11-11, 18:40
a jak jest to kupa $$$ potrzebna czy ja wiem czy taki drogi ? ze dwa dni temu był cały komplet za 350 zł. Nie dziwcie się taką ceną bo to oczywiste że jaki jest czegoś mało i jest to poszukiwane to handlarze windują ceny aby zarobić.

łączniki staba z wahaczem również z EK4. a czy ej9 nie miały fabrycznie dziury na łącznik ? Jeżeli miały to wahacze niczym się nie różnią od tych z ek4

konstruktor
06-11-11, 18:46
moja "wypowiedz" w temacie :

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?116703-Stabilizatory-i-rozp%F3rki-z-VTi&p=1407453#post1407453


Co do stabilizatorów , to są tematy które udało mi się znaleźć :

http://www.jdmuniverse.com/forums/view_ekswaybars.html

http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6485
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=14988

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...izacyjny/page7

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...I-do-EJ9/page3

skoro stab z eg pasuje do ek/ej to stab z mb i innych anglików też musi pasować!
w w/w tematach znajdziesz potrzebne części

link z dokladnymi danymi części które "mogą" się przydać
http://japancars.ru/cat/honda/index....nplblk=B__2900
na pewno nr :
5,6,7,8,9,10, ew 36, 32 - śruby - z resztą ich wymiary oraz klasa stali sa podane w w/w linkach
(gumy staba musisz zamowic pod swój stab - inna srednica otworów pod "pręt")

wg mnie każdy "podobny stab do ek4 powinien pasować do budy 6g , ponieważ budowa łączników jest taka że co najwyżej stabilizator bedzie pochylony bardziej ku wahaczom lub podwoziu , aniżeli w OEM ek4.
Jeśli popełniłem jakiś błąd merytoryczny to proszę o sprostowanie .

Sam juz dawno bym miał założony stab ale niestety tak jak zan21 napisał:
"...wszystko ładnie wchodzi tylko trzeba zwrócić uwagę na wydech żeby stab nie udeżał o niego."
a u mnie rury zawadzają i nie da rady go przykręcić więc stab czeka na 'przespawanie' wydechu.

bObOrObOl
06-11-11, 20:32
czy ja wiem czy taki drogi ? ze dwa dni temu był cały komplet za 350 zł. Nie dziwcie się taką ceną bo to oczywiste że jaki jest czegoś mało i jest to poszukiwane to handlarze windują ceny aby zarobić.

No, i już do mnie jedzie. :)

spychu
06-11-11, 21:03
a czy ej9 nie miały fabrycznie dziury na łącznik ? Jeżeli miały to wahacze niczym się nie różnią od tych z ek4
Tak EJ9 ma dziury na łączniki i montaż tylnego staba jest całkowicie p&p, bez konieczności zmieniania czegokolwiek.

Wystarczy stab z EK4 wraz z mocowaniami do budy i łącznikami plus 10 minut roboty :)

Budziniak
07-11-11, 08:26
No, i już do mnie jedzie. jak widziałem rano to ogłoszenie to nie miałem jeszcze kasy na koncie :) więc masz szczęście :)


Wystarczy stab z EK4 wraz z mocowaniami do budy i łącznikami plus 10 minut roboty
Paweł odczytuje z Twojego posta że przechwalasz się że posiadasz staba z tyłu... ładnie to tak ? :p

spychu
07-11-11, 08:56
jPaweł odczytuje z Twojego posta że przechwalasz się że posiadasz staba z tyłu... ładnie to tak ? :p
Nie przechwalam się, pytałeś to odpowiedziałem :D
Ja nie mam z EK4, znaczy się miałem ale sprzedałem :) w zamian mam nędzne 24mm :D

Kras
07-11-11, 09:33
A na przodzie MB6??

spychu
07-11-11, 10:30
Na przodzie mam 26mm z EK4.

Stab z MB6 nie podejdzie do 6gena EJ/EK bez zmiany wózka, magla, wahaczy dolnych z 5gena.

Kras
07-11-11, 11:36
Mhm.

W sumie fajna kombinacja 26/24 :)

Budziniak
07-11-11, 11:41
pewno sztywny s****iel na zakrętach jest :o

spychu
07-11-11, 14:37
Wg mnie przy przodzie 26mm tył z ITRowskim stabem 22mm jest bardziej przewidywalny niż przy 24mm i trochę żałuję, że sprzedałem ITRowego staba :)

Kras
07-11-11, 14:41
Skompensuj camberem i bedzie ok.

spychu
07-11-11, 14:47
Negatywy są, przód -1.5' tył -1' większych nie mam zamiaru dawać :)

Kras
07-11-11, 14:53
To nie narzekaj, ze nerwowo :) Dorzucilbys ciut z tylu i by sie zaraz uspokoilo...

zan21
07-11-11, 17:08
czy ja wiem czy taki drogi ? ze dwa dni temu był cały komplet za 350 zł. Nie dziwcie się taką ceną bo to oczywiste że jaki jest czegoś mało i jest to poszukiwane to handlarze windują ceny aby zarobić.
a czy ej9 nie miały fabrycznie dziury na łącznik ? Jeżeli miały to wahacze niczym się nie różnią od tych z ek4
Ale mi w ogóle nie chodziło o wahacze i dziurki w nich tylko łączniki stabilizatora, czytamy ze zrozumieniem...
Powtórzę, żeby wsadzić stabilizator z MB6 na tył do EJ9/6/8, EK3 potrzeba dodatkowo łączniki stabilizatora z EK4 oraz blaszki/zetowniki (nie wiem jak to się nazywa) do mocowania staba do budy również z EK4. Ale tak jak pisał spychu łatwiejszym lecz droższym rozwiązaniem jest stab z EK4 :)

Budziniak
07-11-11, 17:13
tylko trzeba mieć mocowania do budy z EK4 oraz łączniki staba z wahaczem również z EK4. mało zrozumiale się wyraziłeś :) lecz nie ważne każdy wie i tak oco chodzi :)