Zobacz pełną wersję : MB2 D14A8 bierze dużo oleju, remont czy swap
Sunstrider
01-11-11, 11:27
Witam wszystkich serdecznie. :)
Kilka miesięcy temu zakupiłem MB2 z silnikiem D14A8 z 1997r. za niecałe 3000zł. Oczywiście przy kupnie wiedziałem o tym, że silnik nadaje się do remontu z tego powodu że bierze olej. Autko technicznie sprawuje się ok poza silnikiem. Na 1000km spalanie oleju wynosi ~ 1 l zależne od tego jak się jeździ. Oczywiście przy takim spalaniu honda dymi dość mocno. Teraz pytanie, czy opłaca się remontować ten silnik czy lepiej kupić używkę i włożyć go? Jaki inny silnik wejdzie do tego auta bez zmieniania osprzętu? Jaki jest koszt remontu silnika, a jaki wymiany silnika wliczając w to prace mechanika i wszystkie niezbędne rzeczy?
Pozdrawiam.
Najtańsza opcja to słupek tego co masz czyli D14A8.Swap na mocniejszą jednostkę to silnik, skrzynia ,instalacja -wiąski,comp, itd.Porządny remont (po rozebraniu można oceniać) od 2,5 do 3,5,opcja oszczędna 1,5do 2,0 ale póżniej się zemści.Pzdr
Sunstrider
01-11-11, 12:00
Musi to być konkretnie D14A8 czy może być jakiś inny z rodziny D14? W mojej okolicy jest dość sporo silników ale z wersji 3 drzwiowych, taki silnik będzie pasować? Oczywiście jest to również D14, tylko nie wiem jakie ma oznaczenia końcowe.
Tego się w ogóle nie opłaca robić. za 300-400zł kupisz słupek a może i kompletny D14A8 i tyle. Jak jest taka okazja to chociaż włożyłbym D15Z6. VTEC-E oszczędniejszy i szybszy.
Sunstrider
01-11-11, 16:12
Jaki jest całkowity koszt włożenia D15Z6?
Panowie a jest sens swapowac mb2 na np 16z6 czy y8??i jakie koszty mniej wiecej.
Panowie a jest sens swapowac mb2 na np 16z6 czy y8??i jakie koszty mniej wiecej.
D16z6 to myśle że w 4-5 tyś się zmieścisz :]
Ja wolałbym wyremontować. Przynajmniej będziesz wiedział, co masz. Jak kupisz jakiś badziew, to znowu będzie remont. I tak wkoło Macieju...
Jaki jest całkowity koszt włożenia D15Z6?
Silnik to koszt 800-1000zł zapodajesz nowego kompa i 3 kable do VTEC'a i mniej wiecej tak to wygląda.
Przy przekładce dolicz nowy rozrząd dla spokoju. Olej,płyn chłodniczy i masz lepszą jednostkę.
Albo włóż D16Y7(bez VTEC'a) na swoim osprzęcie i bedziesz miał coś ciut żwawszego.
Ja wolałbym wyremontować. Przynajmniej będziesz wiedział, co masz. Jak kupisz jakiś badziew, to znowu będzie remont. I tak wkoło Macieju...
Nie wiem jak ty,albo kolega który ma problem-bo ja na 300% bym nie remontował tego D14 przecież to się mija z celem człowieku...
Nie wiem jak ty,albo kolega który ma problem-bo ja na 300% bym nie remontował tego D14 przecież to się mija z celem człowieku...
Spoko, spoko. Po co się unosisz chłopie?. Tylko wyraziłem swoje zdanie z którym nie musisz się zgadzać...
Ma ktoś foto kompa d14a8 od strony wtyczek? Jakie tam jest obd?
Niby tam jest OBD1,ale to coś pomiędzy i nic się nie da stroić.
Mam na oku silnik d16w4.Mam pytanie czy do swapa do mb2 będzie potrzebne wszystko z d16w4 tzn skrzynia półosie wiazka itp czy wystarczy sam silnik.
Sunstrider
02-11-11, 20:28
Hmm czyli swap na 1.5 to koszt silnika około 800-1000zł + komputer ~300zł(?) a te kable od vteca, o co z tym chodzi, jakaś konieczna modyfikacja w wiązce czy co? Czyli Swap na D15 to około 1500zł nie licząc w to czynności eksploatacyjnych tzn. rozrząd itd? Dość ciekawa propozycja, myślę że warto by było się nad tym zastanowić.
Niby tam jest OBD1,ale to coś pomiędzy i nic się nie da stroić.
Są dwie czy trzy kostki? Może ma ktoś foto?
Silnik to koszt 800-1000złMasz chyba na myśli wspomnienie po silniku,i jeszcze jedno -załadujesz mocniejszy silnik i pozostawisz słabszą skrzynię ,to gratuluję takich porad.Ty wiesz co to jest swap?zanim zaczniesz doradzać to najpierw sam grzecznie się zapytaj.Pzdr
Silnik to koszt 800-1000zł zapodajesz nowego kompa i 3 kable do VTEC'a i mniej wiecej tak to wygląda. to dotyczy twoich porad
akurat robiac swapa na d15 zostawia sie celowo skrzynie z d14 bo ma krotsze przełożenia.Co masz na mysli słabsza skrzynie? w czym ona słabsza??,chyba nie siedzisz w temacie za bardzo.
Spoko, spoko. Po co się unosisz chłopie?. Tylko wyraziłem swoje zdanie z którym nie musisz się zgadzać...
Nie zrozum,ze się uniosłem w realu by to inaczej zabrzmiało-no offence :)
Masz chyba na myśli wspomnienie po silniku,i jeszcze jedno -załadujesz mocniejszy silnik i pozostawisz słabszą skrzynię ,to gratuluję takich porad.Ty wiesz co to jest swap?zanim zaczniesz doradzać to najpierw sam grzecznie się zapytaj.Pzdr
to dotyczy twoich porad
Huhu straaasznie mocniejszy ten silnik Raptem 115KM i ma eco-VTEC'a. I co takiego sie stanie,jak skrzynie od 1.4 zostawi? Ludzie od D13 z 95r wkładają do mocniejszych i chyba wychodzi na to ze sam nie wiesz co to swap.
Co do ceny tejże jednostki to zależy gdzie i od kogo taki silnik kupujesz-jak mówisz wspomnienie po silniku jeden user nie pamiętam nicku kupił takie D15 za 600zł i nie było dobre,ale to było 600zł to nawet gdyby pewniak kosztował 2x tyle czyli 1200 to pomyliłem się o 200zł. Zazwyczaj chodzą właśnie w takich granicach.
Sunstrider- Najlepiej znajdź komplet czyli z kompem. Lekka rzeźba w wiązce musi być :)
Sunstrider
03-11-11, 19:26
Ok dzięki za porady. :) Jeszcze się nad tym zastanowie czy d14a8 czy vtec-eco bo jak by nie patrzeć ponad 2 razy tyle trzeba wydać na tego vteca. :)
Masz chyba na myśli wspomnienie po silniku,i jeszcze jedno -załadujesz mocniejszy silnik i pozostawisz słabszą skrzynię ,to gratuluję takich porad.Ty wiesz co to jest swap?zanim zaczniesz doradzać to najpierw sam grzecznie się zapytaj.
No tak, mocniejszy silnik to mocniejsza skrzynia, mocniejsze półosie, mocniejsze opony i mocniejsze felgi oraz mocniejsze szpilki na piastach, wszystko trzeba mocniejsze bo sie pourywa :D Popatrz na mocniejsze projekty i ogarnij się w tym co tu piszesz.
Kilka miesięcy temu zanabyłem słupek D14 za 200zł, zdrowy, nie bierze oleju, wiem bo już jeździ w pewnym aucie kilka tys.km... można?
to i ja dorzucę swoje trzy grosze... dokładnie taki sam problem jak założyciel tematu miałem z pół roku temu, D14 zaczęło brać mi duże ilości oleju. mniej więcej 5L/10tkm i kopciło strasznie. Ten sam dylemat i tak samo podszedłem do sprawy. W końcu kupiłem D16B2 bo wiele rzeźbienia nie było a jednostka dużo fajniejsza. Pojeździła w budzie miesiąc. Któregoś razu pojechałem do wawy. Okazało się że silnik miał uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ale dopiero w dłuższej trasie to wyszło. Wtedy to silnik rozsypał się w całości bo wydmuchało mi płyn chłodniczy praktycznie calutki, ściągnąłem czapkę i moim oczom ukazał się taki widok bloku i taki stan jak na zdjęciu http://tinypic.com/view.php?pic=4j8cck&s=5. Zrobiłem uszczelkę ale okazało się później że pierścienie się zapiekły i zaczął brać olej 30L/10 tkm. Wkurzyłem się, rozebrałem D14 na częsci pierwsze, kupiłem graty i to wcale nie za kwoty które tu padają 3.5 tys. Graty kupiłem w naszym forumowym zaprzyjaźnionym sklepie internetowym. Wyniosły mnie mniej więcej 1400 zł. Poskładać jednostkę udało mi się samemu oczywiście z użyciem narzędzi do tego dedykowanych. Reasumując nigdy nie wiesz co kupisz. Jesli ktoś pisze tak jak Mirasek że za grosze kupić można słupek to jest sens ryzykować nad tym myślec ale jeśli ktos tak jak ja wyda na silnik 1000 zł, zapłaci za swap 600 zł do tego dorzuci naprawę upg wraz z obróbką głowicy to robi się 1900. dorzucić płyny oleje itd to jest prawie 2200 a okazuje się po miesiącu że to jest mimo wszystko 2200 wsadzone psu w d... to można się wkurzyć bo mogłem remont ogarnąć za 1500 bez jakichkolwiek przekładek (robiąc to samemu w garażu). Zrobiłbym i zapomniał a tak wszystko kosztowało mnie 4.5 tys... Po za tym nie wydaje mi się że D14 wyremontowane będzie brało olej. Blok oddałem do pomiarów, niby owal na cylindrach wyszedł i miała brać olej, 4 tys po remoncie oleju nie ubyło nawet grama. A jedyne miejsce gdzie cos się olej pojawia to korek spustowy. Teraz nauczony doświadczeniem remontowałbym to D14. I innym tez bym to radził bo wiesz co masz. A co kupisz nie wiesz nigdy... Inna sprawa że to są silniki które mają juz i wiek i trudno oczekiwac cudów od nich.
Sunstrider
19-11-11, 16:40
Odświeżam.
Dzisiaj zauważyłem, że uszczelka pod głowicą jest całkiem inna tzn jak patrze na silnik z kanału to wystaje uszczelka, miejscami wystaje część uszczelki w której jest otwór na śrubę. Czy może przez to brać olej?
Dobra już wiem, część uszczelki która wystaje wraz z otworem jest to część dzięki której dowiadujemy się ile jest karbów na głowicy, znajomy mi o tym powiedział.
Sunstrider
04-01-12, 15:07
Witam. Dowiedziałem się, że znajomy ma na sprzedaż silnik D15B2. Czy wejdzie on bez problemu w miejsce D14A8 czy jest z tym za dużo grzebania? Jak wygląda sprawa z osprzętem D15B2 i D14A8, czy bardzo on się różni?
Może się różnić. D15B2 to dwu punkt. Nie pełny wtrysk. Nie wiem jak to bedzie z aparatem zapłonowym,bo reszta na starym osprzęcie powinna latać. Jeśli już sie zdecydujesz to wrzuć ssący od D15b7 i wywal ten plastikowy kolektor. Ssak od B7 jest P&P w naszym przypadku.
Sunstrider
05-01-12, 16:58
Coś mi się zdaje że lepiej jednak będzie włożyć taki jaki ma być czyli d14a8, ewentualnie trochę więcej dozbierać i włożyć d15z6.
D15Z6 czyli rzeźba wiązki. :> Ja bym spróbował D15b7 101KM jak w mordę strzelił. Lub D16Y3 jeszcze lepszy silniczek :D
Ktoś gdzieś pisał na forum że ssak z d15b7 ma węższe kanały niż ten seryjny plasticzany z d14, więc podobno taka wymiana nie ma sensu :rolleyes:
Dobra już wiem, część uszczelki która wystaje wraz z otworem jest to część dzięki której dowiadujemy się ile jest karbów na głowicy, znajomy mi o tym powiedział.
Możesz rozwinąć - że co tam jest na głowicy ??
Ktoś gdzieś pisał na forum że ssak z d15b7 ma węższe kanały niż ten seryjny plasticzany z d14, więc podobno taka wymiana nie ma sensu :rolleyes:
A co to ma do rzeczy? U koleżki założony jest zero problemów.
To ma do rzeczy że pewnie ujmie osiągi w jakimś stopniu. Ludzie nie pakują większych ssaków tylko dla lansu...
Tu był temat - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?124490-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-d14z4-na-d15b7
Przepraszam bardzo. Rozmawiamy o jego silniku D14A8 w głowicy której są mniejszej średnicy kanały niż w głowicy od Z4 z tym się zgodzę,że zakładając ssacy od B7 do D14Z4 pogarszamy sprawę.
Żeby nie mącić koledze,bo raczej tej jednostki nie wstawi to niech zakłada kolektor B7. Proste. Koniec tematu na temat ssaka.
jeżeli kolega chce bez rzeźby wrzucać jakiś silnik to idealnie pasującym bez żadnych modów przy elektryce i przy czymkolwiek jest silnik D16B2 (116KM non vtec). Wiązka ta sama, wtryski te same, kolektory te same, jedynie pasek rozrządu ma 104 a nei 103 zęby :) jedynie łapy trzymające pompe wspomagania i alternator są niepasujące ale jeśli miałbyś gdzie to rozwierciłbyś sobie jeden otwór i po sprawie :)
No właśnie. To nowsza wersja D16Y3 tyle że B2 pochodzi od polifta. Zieluny ma u siebie teraz tą jednostkę.
Sunstrider
07-01-12, 18:06
I jak się sprawują te jednostki 1.6 ? Spalanie wiele większe?
Właśnie może się wcale nie różnić. Spalanie 1.4 po mieście to porażka. 1.6 mocniejsza jednostka-wiecej siły na uciągniecie budy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.