PDA

Zobacz pełną wersję : Luz zaworowy dohc



lukasz-lukasz
31-10-11, 15:48
Zagwostka. Gdzie sprawdza się luz zaworowy w b18c4? Miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu jak w sohc czy między krzywką a dzwigienką z drugiej strony?

Saiti
31-10-11, 16:26
między dźwigienką a trzonkiem.

lukasz-lukasz
31-10-11, 16:29
podparta ta wiadomość jakimś słowem pisanym czy przekazywana z dziada pradziada?:)

Saiti
31-10-11, 16:30
Nie, z Hondy do serwisów.

lukasz-lukasz
31-10-11, 16:33
Rozumiem że chodzi Ci o manual? No to czekam na opinie innych, bo ja nie widziałem takiego zapisu w manualu

lopi83
31-10-11, 19:08
patrzac na rysunek w manualu wychodzi ze na krzywce na walku

uczak
01-11-11, 01:00
W d16a9 sprawdza sie na krzywce... Sprawdz w manualu.

lukasz-lukasz
01-11-11, 08:22
Ja wiem jak wygląda manual i stąd moje wątpliwości. Wszystkie informacje jakie znalazłem i na tym forum i na innych szanowanych dotyczące regulacji luzów w silnikach dohc mówią o sprawdzaniu między trzonkiem a dźwigienką i absolutnie nigdzie między krzywką. Mało tego, polskie wydanie "Sam naprawiam" też to potwierdza. Wszystko to wbrew instrukcji serwisowej Hondy. No nic, ja wyregulowałem sprawdzając pod krzywką, zobaczymy.

Saiti
01-11-11, 10:32
Jeśli działa w osi "symetrii" to nie będzie znaczenia. Tyle że śruba regulacyjna jest nad trzonkiem, to wtedy bez sensu regulować na krzywce.

lukasz-lukasz
01-11-11, 10:44
Jeśli działa w osi "symetrii" to nie będzie znaczenia.
No właśnie. A tak jest? Jeżeli tak to czemu wszyscy piszą że sprawdzać "tu a nie tu" a nie "że to obojętne"? Wnioskując z mojej ograniczonej wyobraźni tak właśnie powinno być ale nie rozebrałem nigdy żadnego silnika na części pierwsze więc może i jestem w błędzie.


Tyle że śruba regulacyjna jest nad trzonkiem, to wtedy bez sensu regulować na krzywce.
Dlaczegóż?

maniak2007
01-11-11, 11:00
zawory sa duzo nizej i jak dla mnie to mierzenie na trzonku bedzie mało dokłądne, bo musiałbys wyginać szczelinomierz a ruch jest ograniczony. ja zawsze ustawiam na krzywce.