Zobacz pełną wersję : spalanie oleju jak w dwusówie D16Z6
Witam. Silnik po przebiegu 265tys. kopci po przygazowaniu na postoju gdy jest zimny, ciepły juz mniej. podczas jazdy pod obciazeniem a chyba nawet po przygazowaniu. uszczelka pod glowica blaszana, wydaje mi sie ze dobra. wydech bez kata 4-2-1 oryginalna dlugosc. z wydechu pelno sadzy. dym oczywiscie niebieski. swiece czarne na kazdym cylindrze rowno pokryte sadza. ciśnienie na sprezania 14,1 ; 14,0 ; 14,2 ; 14,1
zatem wyglada na uszelniacze zaworow i takie tez mam wrazenie bo silnik ma dobrego buta od tego oleju :) bierze chyba okolo 1l na tysiac km,
na jalowym chodzi okropnie nierowno ale to chyba przez to ze olej do spalania sie dostaje.
Zastanawiam sie czy brac sie za uszczelniacze na pewniaka, do pierscieni nie chce zagladac w kolejce czeka nastepny :/
te sie nadaja? czy jakies lepsze polecacie http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworowe-honda-civic-crx-concerto-i1890235349.html
Witam. Silnik po przebiegu 265tys. kopci po przygazowaniu na postoju gdy jest zimny, ciepły juz mniej. podczas jazdy pod obciazeniem a chyba nawet po przygazowaniu. uszczelka pod glowica blaszana, wydaje mi sie ze dobra. wydech bez kata 4-2-1 oryginalna dlugosc. z wydechu pelno sadzy. dym oczywiscie niebieski. swiece czarne na kazdym cylindrze rowno pokryte sadza. ciśnienie na sprezania 14,1 ; 14,0 ; 14,2 ; 14,1
zatem wyglada na uszelniacze zaworow i takie tez mam wrazenie bo silnik ma dobrego buta od tego oleju :) bierze chyba okolo 1l na tysiac km,
na jalowym chodzi okropnie nierowno ale to chyba przez to ze olej do spalania sie dostaje.
Zastanawiam sie czy brac sie za uszczelniacze na pewniaka, do pierscieni nie chce zagladac w kolejce czeka nastepny :/
te sie nadaja? czy jakies lepsze polecacie http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworowe-honda-civic-crx-concerto-i1890235349.html
to że jest dobre ciśnienie spreżania i kopci wcale nie oznacza, że to wina uszczelniaczy - przecież od trzymania kompresji i od zbierania oleju są różne pierścienie. Ja obstawiam pierścienie !
nie rób uszczelniaczy - szkoda kasy zeby tak ryzykowac tym bardziej ze jak dla mnie to 90% pierścienie (ewentualnie i to i to). litr uszczelnaiczami? to troche hardcore :D
Yotomeczek86
31-10-11, 14:44
Dokładnie, uszczelniacze nie będą w stanie przepuszczać tyle oleju. Do wymiany masz na bank pierścienie. A jak już robić to z uszczelniaczami ;] Koszt remontu z partsami to około 2tys. Zależy co będziesz wymieniać jeszcze (rozrząd, sprzęgło, każdą uszczelkę itp)
olej zalany na czysty silnik mylem mise itd. niestety 10w40 mobil innego pod reka nie mialem. nie wiem na czym wczesniej jezdzilo. szybko olej zrobil sie czarny.
ale czy przy zuzytych pierscieniach zrobilo by sie takie cisnienie? wydaje mi sie ze przy przedmuchu do skrzyni korbowej bylby spadek cisnienia ponizej normy a tutaj widac przyrost cisnienia powyzej normy, prawie rowno na kazdym tak jakby byla odgorna dolewka. cisnienei mierzylem przy odlaczonych wtryskiwaczach otwartej przepustnicy, bez filtra powietrza, na srednio rozgrzanym silniku. akumulator naladowany
sprzeglo dobre :) w sobote zakladalem ten silnik bo poprzedni w piatek zakatowalem przy paleniu gumy. zdarzylo sie wam takie cisnienie ladne przy zuzytych pierscieniach?
Przeczytałeś co napisałem? :) masz osobno pierścienie od trzymania kompresji a osobno te od zgarniania oleju. Może Ci palić oleju co diesel i jednoczesnie trzymac kompresje
ale co sugerujesz ze wszytkie zgarniajace sie zuzyly tak samo a uszczelniajace nie siadly? cisnienie z roznica 0,1 to bardzo niewiele. jakie pierscienie polecacie?
jak teraz sprawdzic uszczelniacze? :)
A kto powiedział ze sie tak samo zużyły? Przestan sie sugerować tym pomiarem ciśnienia sprężania - to nie jest w ogóle pomocne w Twoim wypadku gdy masz lux ciśnienie wszędzie.
równie dobrze mogły Ci pójść 2 pierścienie i nadal moze trzymac rowne cisnienie na wszystkich cylindrach...
pisalem - są OSOBNE PIERŚCIENIE !
Yotomeczek86
31-10-11, 15:13
Pierścienie zgarniające mają niższą wytrzymałość niż inne. Stąd twoja cudna kompresja i picie oleju. Kapisz ;]
kapie ;) wiem ze moze byc wzrost cisnienia przy ich zuzyciu ale nie myslalem ze az tak rowno na kazdym cylindrze by sie wytarly. jakiej firmy polecacie? uszczelniaczy nie ruszam. innym razem zrobie jesli po wymianie pierscieni sie okaze ze to konieczne
kapie ;) wiem ze moze byc wzrost cisnienia przy ich zuzyciu ale nie myslalem ze az tak rowno na kazdym cylindrze by sie wytarly. jakiej firmy polecacie? uszczelniaczy nie ruszam. innym razem zrobie jesli po wymianie pierscieni sie okaze ze to konieczne
Riken
Dokładnie, uszczelniacze nie będą w stanie przepuszczać tyle oleju.
To byś sie zdziwił. Przy częstej jeździe powyżej 5000obr. potrafił nawet więcej. Powód -> uszczelniacze. Z życia wzięte ;) . Ale wracając do tematu...kolega pisze, że olej szybko robi się czarny co wskazuje jak poprzednicy twierdzą niestety na pierścienie. Przy uszczelniaczach nie ma tego efektu. :)
no wlasnie tylko ten kolor by na to wskazywal. do odcinki zazwyczaj krecilem. a powodem nie rownej pracy tez moze byc ta nieszczelnosc?
Zapewne tak.U mnie w b7 pod koniec jego żywotności pojawiały się już przeróżne komplikacje.Od 'tymczasowej' utraty mocy po dziwne przerywanie pracy.Strasznie szarpało.W ostatnich dniach padła całkowicie uszczelka pod głowica.
Silnik był wspomagany olejem w granicach jak u Ciebie 1l/1000km.A eco drivingu nie praktykuję.
pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.