Zobacz pełną wersję : Check engine
Witam mam problem ze swoją Hondą. Problem polega na tym że pali mi się kontrolka check engine.
Najdziwniejsze jest to że nic się nie dzieje jeździ tak jak jeździła. Spalanie normalne nic nie zesłabła. Nie wiem co to może być. Co najlepsze w moim mieście objechałem już z 20 warsztatów i żaden nie podłączy się pod kompa o.0 . Silnik 1,4 90 km 99r. Ma ktoś jakieś pomysły?, albo najpierw co się może dziać jak się ta kontrolka zapala.
Może samodiagnostyka by pomogła? (opis jest na forum)
Jak się świeci check, to musi być tego jakiś powód. Zrób samodiagnostykę jak kolega wyżej radzi i się dowiesz
A może ma ktoś wyjaśnienie co do kodów błędów w tym roczniku bo znalazłem ale do rocznika 98 tylko.
Jasno opisane 1- czujnik czegoś, i tak wszystkie możliwe :)
U mnie walnięta była druga sonda. Żadnych objawów tak jak u Ciebie a check po oczach dawał non stop.
Jak zrobię samo diagnostykę to wykaże drugą sondę?. Jaki to będzie kod błędu?.
WRCSTI kupowałeś zamiennik ? czy oryginał ? a może używkę ?
Tysionc pińcet postow o tym juz bylo. Samodiagnostyk -> blad i potem na forum na pomoc jak sie nie zna EN albo nie wie sie gdzie co jest.
Sonda - najlepiej NGK nowa dedykowana pod motor.
Zrobiłem diagnostyke i wyskoczył mi bład 67 - Catalyst low efficiency. Czyli ,Katalizator niska sprawność. Co z tym zrobić?
Jak wstawie strumienice to bład zniknie czy zamiennik kata ?
Zrobiłem diagnostyke i wyskoczył mi bład 67 - Catalyst low efficiency. Czyli ,Katalizator niska sprawność. Co z tym zrobić?
Jak wstawie strumienice to bład zniknie czy zamiennik kata ?
Masz taki sam problem jak kilka tematów wyżej inny user.
Błąd oznacza zużyty katalizator, czyli kwalifikuje się do zmiany na nowy. W ASO chcą za taki 3200 zł (w Lublinie, 3,2K pln), można kupić zamiennik za kilka stów, ale kto wie czy chech Engine nie będzie się zapalał.
Można to obejść na dwa sposoby:
1) wkręcić pod sondę lambda diagnostyczną (za katem) specjalną tulejkę dystansową, można je kupić na allegro i u jednego z użytkowników tego forum (ok. 70-80 pln).
2) zakupić symulator sondy lambda ODB II (kosztuje ok 200 pln, różni się od innych symulatorów lambda), lub zrobić samemu, zlutować, opis jest na forum, układ opiera się na timer 555 i kilka dodatków, koszt materiałów to ok 20-30 pln.
lub zrobić samemu, zlutować, opis jest na forum, układ opiera się na timer 555 i kilka dodatków, koszt materiałów to ok 20-30 pln.
to nie działa. Dowiadywałem się w JHM-ie.
Przejechałem się do kolesi co zajmują się katalizatorami i wydechami i powiedzieli mi że katalizator mam sprawny pełniutki. Wydech środkowy sobie przy okazji wymieniłem, bo już rdza go dopadła doszczętnie.
Jeżeli nie katalizator to pozostaje tylko sonda ta druga co jest w nim wmontowana. Przewody oglądałem calutkie, czyli nic nie pozostaje jak wymienić.
WRCSTI kupowałeś zamiennik ? czy oryginał ? a może używkę ?
http://www.lambdapower.co.uk/ nówka sztuka i moim zdaniem nie drogo bo zapłaciłem 370pln( wtedy był jakoś niski kurs )
Siemka
Mój kuzyn ma hondę civic 1,4 90 KM. Ostatnio zapaliła mu się kontrolka check engine i od tamtej pory nie odpala ??
WTF ??
Do autora tematu: pamiętaj że to zadaniem sondy jest weryfikowanie poprawności działania katalizatora, więc jej uszkodzenie może się manifestować poprzez wywalanie błędu "zużyty kat". Spróbuj podmienić, jeśli masz możliwość.
Ja mam wersję d14z4 z 2000 roku, mam złącze diagnostyczne ODB II ale także mam kostki, gdzie mogę dwupinowe złącze zmostkować i zrobić samodiagnotykę jak w starszych modelach.
Siemka
Mój kuzyn ma hondę civic 1,4 90 KM. Ostatnio zapaliła mu się kontrolka check engine i od tamtej pory nie odpala ??
WTF ??
Nikt nie jest wróżką. Samodiagnostykę niech robi. Nic więcej nie piszesz, może rozrusznik, a może cewka zapłonowa a może ......
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.