Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B18C4 bierze olej



pavloman
05-05-07, 20:48
Witajcie
Stałem sie szczęsliwym posiadaczem hanki aerodecka b18c4 ogolnie jestem bardzo zadowolony z samochodziku. Ostanio jednak zauwazylem dosyc spore zuzycie oleju wychodzi 2 litry na 3 tys km. Nie oszczedzam bryki to fakt ale czy takie zuzycie oleju jest wpozadku czy juz mam szykować kase na jakis remont?? Byłbym wdzieczny za jakaś porade

marioski
05-05-07, 21:58
Siema

Mam ten sam silnik i tez bierze mi olej. VTEC tak ma. Zaleznosc jest taka: im wiecej butujesz tym zuzycie oleju wzrasta.

wunat
05-05-07, 22:04
w sumie butujesz ale 2 litry na 3kkm? :speszony:

Konrad84
06-05-07, 12:58
Spróbuj na włączonym rozgrzanym silniku zdjąć delikatnie (może pryskać) korek wlewu oleju i zobacz czy idzie dymek.

Cairo
06-05-07, 13:06
Mam 175kkm i od zmiany do zmiany oleju nie dolewam (co 8tys). Obrotomierz kilka razy dziennie na czerwonej kresce. Ogólna opnia jest taka, że B seria bierze olej, ale napewno 2l/3kkm nie jest normą i trzeba się szykować na pierścienie+uszczelniacze.

iro
23-07-07, 18:24
Jaki remont przy sporym braniu oleju i grzaniu się silnika. przebieg 220 tyś. co trzeba wymienić? nie piszcie ze silnik.

barytosz
23-07-07, 20:26
Ja przy przebiegu 220tyś km zrobiłem uszczelniacze zaworowe i pierścienie( brało 1,2 - 1,5 litra na 10kkm) i pomogło. Zrobione już po remoncie 30 tyś i od wymiany do wymiany ( co 10kkm) nic nie ubywa na bagnecie. Wszystko to na D15Z3. W drugim moim: (D16W4) nie bierze ani grama oleju ale to dopiero 100kkm :)

///MvZ
23-07-07, 20:52
ja do swojej D14A2 dolewam litra na 10k. ale przebieg jest w granicach 230k i często obrotek pokazuje 7 :aloha:

crash
23-07-07, 21:13
barytosz, ile Cie kosztował remont silnika bo tez mam d15z3 ?? mi bierze sporo wiecej od was i pewnie mnie tez to czeka, chyba ze uzbieram na swap na b18 :)

prz3mo
23-07-07, 21:30
barytosz, ile Cie kosztował remont silnika bo tez mam d15z3 ?? mi bierze sporo wiecej od was i pewnie mnie tez to czeka, chyba ze uzbieram na swap na b18 :)

Poki co mozesz zmniejszyc zuzycle stosujac olej mineralny.

mirasek
23-07-07, 22:26
przy przebiegu 220tyś km zrobiłem uszczelniacze zaworowe i pierścienie
Mówią że silniki Hondy są wytrzymałe, jeden mi nawet wciskał kit o przebiegu 700k km... a tu nieco lipa jednak :/

crash
23-07-07, 22:27
wiem, ale czy nie wplynie to negatywnie na silnik, wiem ze just juz "wydymany" skoro bierze takie ilosci ale na mineralce jezdzilem Seatem Ibizą z 90r. Przyznam sie ze bierze ok 1l na 2tys km.... a przbieg mam ok 225tys km

prz3mo
23-07-07, 22:35
wiem, ale czy nie wplynie to negatywnie na silnik, wiem ze just juz "wydymany" skoro bierze takie ilosci ale na mineralce jezdzilem Seatem Ibizą z 90r. Przyznam sie ze bierze ok 1l na 2tys km.... a przbieg mam ok 225tys km

A dlaczego ma zle wplynac? Wspolczesne oleje mineralne maja dobre wlasciowosci... Zuzycie moze spaść i na jakis czas mozesz odwlec remont. Niczym nie ryzykujesz.

crash
23-07-07, 22:42
a jak wyglada sprawa zimą ?? czy przy sporych mrozach gestszy oles sprawdzi się ??

Przemo dzieki za informacje :)

mimo wszystko chcialbym orientacyjnie wiedziec jakie sa przyblizone koszty takiego remontu :)

prz3mo
23-07-07, 23:12
a jak wyglada sprawa zimą ?? czy przy sporych mrozach gestszy oles sprawdzi się ??


Moja mama ma w Mazdzie 323F (auto ma bardzo duzy przebieg, bo bardzo duzo jezdzi) zalany mineralny Mobil, nie ma zadnych problemow z rozruchem nawet podczas bardzo niskich temp.

xms
24-07-07, 08:00
ja mam prawie 190tkm i bierze mi 4l na 10tkm czyli dajmy na to że robiąc rocznie 10tkm dokładam 100pln do oleju, czyli remont który wyniesie min 800pln zwróci się po 8 latach :) wg mnie przy mojej D14A2 chyba zostane przy dolewaniu bo gra nie warta świeczki bo za rok dwa zapewne poszukam czegoś mocniejszego, apetyt rośnie w miare jeżdżenia :)
A już kilka razy zpotkałem się z informacją, że sama wymiana uszczelniaczy nic nie da, więc zapowiadałby się dogłębniejszy remont a jeżeli nie wiadomo czy później będzie lepiej to chyba wolałbym uzbierać 1000pln i kupić ładny D14A2 z przebiegiem 120tkm bo mam taką możliwość.

iro
24-07-07, 14:33
Jaki moze byc koszt takiego remontu?

barytosz
24-07-07, 14:41
Iro wysłałem Ci odpowiedź na PW. pozdro

crash
24-07-07, 20:11
ziom ja tez poprosze info na pw bo wczesniej zadalem pytanie ale moze nie zauwazyles

bency
25-07-07, 07:57
a co to tajemnica jakaś .. pisz normalnie na forum bo ludziska ciekawe.

pzdr
Bency

barytosz
25-07-07, 09:12
Witam.

Piszę normalnie na forum coby wszyscy wiedzieli , bo niby co to za tajemnica ile kto dał za remont silnika:). W moim przypadku sprawa wyglądała tak:

pierścienie tłokowe 360zł
panewki korbowodowe 100zł - po rozbiórce silnika okazało się, że powiiny
zostać zmienione
regeneracja głowicy 400zł - cena zawiera uszczelniacze, a głowica
została rozebrana, gruntownie oczyszczona,
skorygowane zostały gniazda zaworowe
oraz na nowo dotarto w nich zawory.(czynności
tych dokonano w specjalistycznym warsztacie
ślusarsko-szlifierskim)
komplet uszczelek ???zł - nie pamiętam ile dałem:/
oleje, płyn chłodniczy filtry ???zł - każdy leje to co lubi
robocizna 700zł - tyle wzią mechanik za rozebranie, wymianę
częsci i złożenie silnika ( czy to dużo oceńcie
sami).

reasumując +/- 1800zł

I wlaśnie teraz rodzi się pytanie czy nie lepiej było kupić używany silnik? moim skromnym zdaniem NIE. Nigdy nie wiadomo na co sie trafi chyba, że dobrze znamy pochodzenie silnika. Ja zastanawiałem się nad kupnem silnika ale D15z3 w rzekomo dobrym stanie kupuje się za mniej więcej tyle kasy... Więc postanowiem zrobić remont. Teraz wiem co mam w środku i niczym nie muszę się martwić...

Pozdrawiam

Cruz
27-07-07, 13:26
Ja przy przebiegu 220tyś km zrobiłem uszczelniacze zaworowe i pierścienie( brało 1,2 - 1,5 litra na 10kkm) i pomogło. Zrobione już po remoncie 30 tyś i od wymiany do wymiany ( co 10kkm) nic nie ubywa na bagnecie. Wszystko to na D15Z3.
Ja mam też D15Z3 i jestem ciekawy ile trzeba wydać kasy za wymianę tych elementów (tak orientacyjnie)

s3kawek
27-07-07, 14:39
przy przebiegu 220tyś km zrobiłem uszczelniacze zaworowe i pierścienie
Mówią że silniki Hondy są wytrzymałe, jeden mi nawet wciskał kit o przebiegu 700k km... a tu nieco lipa jednak :/

Nie koniecznie. Znajomy mechanik hondy mówi że opiekuje się hondą civic 5d z przebiegiem ponad 600 tys.

barytosz
28-07-07, 10:40
Moje auto służyło jako koń pociągowy ( hak ) i być może dlatego silnik przy tym przebiegu był bardziej wyeksploatowany... Takie moje domniemywanie.

kristico86
26-10-10, 16:17
a ktoś może podać przybliżone koszty remontu b18c4???

szastal
26-10-10, 16:25
Jak ja się tu dowiadywałem o fachowca od hondy to obróbka głowicy 700zł i 1500zł ogarnięcie wszystkiego - czyli robocizna tylko, lub odwrotnie bo nie pamiętam teraz, a resztę klamotów możesz poszukać sobie

kristico86
26-10-10, 16:32
ceny kosmiczne troszeczkę za robociznę.......

redbull998
28-03-11, 15:08
przybliżone koszty remontu b18c4 ?? ... zależy na jakich klamotach ale 3-4 tys to minimum z robocizną, a i tak różnie to bywa po remoncie. Jak dużo bierze oleju to niestety ale kłania sie owalizacja tłoków, czyli nowe tłoki, obróbka bloku potem dojdzie płaszczyzna bloku co też sie często zdarza. Teoretycznie warto zrobić remont niż kupić drugi silnik bo prawda jest taka że nigdy nie wiesz ile czasu on pojeździ aż też będzie olej pił nadmiernie, a tak jak remont zrobisz to wiesz co masz. Tyle że czasem remont może nie wyjść, jak pech to pech :P

straznik
28-03-11, 15:55
Naprawde uwazacie ze macie przebiegi po 220 tys? Cos chyba jest nie tak. Ja mam wprawdzie D14Z4 ale ma on przebieg 211 kkm, jezdzi na pelnym syntetyku i nie musze dolewac oleju wogole pomiedzy wymianami tj co 15 tys. a Wy mowicie ze wam zzera litrami?:)

nikog0
28-03-11, 20:35
Też mnie zaskakują ilości "pożeranego" oleju jak czytam powyższe posty. Też mam d14z4, licznik pokazuje 150 tys km, ale pewnie był kręcony i nie bierze w ogóle oleju (pół syntetyk) od wymiany do wymiany (co 15 tys. km). Manual hondy: "Zużycie oleju nie powinno przekraczać 1,0 dm3 / 1000 km (tysiąc)"
Tylko w naszych d14 nie ma Vitka :) a ja nie kręce, tylko raz w ciągu 3 lat prawie pociągłem do odcięcia :)

kanciaty6
28-03-11, 21:00
zaskakujace jest to w obecnej 5d mam 221 tys rok temu jak ja kupilem bylo 182tys olej wymieniam co 8 tys i na ostatniej wymianie mechanik mowi czemu ja nie sprawdzam oleju a ja ze co:O zawsze sprawdzam i to czesto , pokazuje mi ze w normie a on mowil ze jak zmienial to ze bardzo malo bylo szook dla mnie niemam pojecia co sie dzieje

straznik
28-03-11, 21:36
Moze jakis wyciek :)

kristico86
28-03-11, 21:45
albo kręcisz do odcinki :cool: na zimnym :p

Yotomeczek86
28-03-11, 21:48
Ehhh porównanie D14 do B18 jest co najmniej bez sensu... I że jeden nie bierze oleju a drugi tak przy przebiegu 220tys to tez dziwne.. A zauważył ktoś że D14 baardzo rzadko widzi obroty powyżej 3 tys? (bo i po co wiecej jak to nie jedzie prawie). A takie B18 niema lekko... ciągle Vtec itp ;) I nie dlatego to pisze że każdy Vtec bierze olej - bo to kolejna bzdura (pobór w granicy rozsądku czyli 200-300ml na 10 000tys to powinna byc norma)

Zrogi
28-03-11, 22:15
przybliżone koszty remontu b18c4 ?? ... zależy na jakich klamotach ale 3-4 tys to minimum z robocizną, a i tak różnie to bywa po remoncie. Jak dużo bierze oleju to niestety ale kłania sie owalizacja tłoków, czyli nowe tłoki, obróbka bloku potem dojdzie płaszczyzna bloku co też sie często zdarza. Teoretycznie warto zrobić remont niż kupić drugi silnik bo prawda jest taka że nigdy nie wiesz ile czasu on pojeździ aż też będzie olej pił nadmiernie, a tak jak remont zrobisz to wiesz co masz. Tyle że czasem remont może nie wyjść, jak pech to pech :P

3-4 tysiące minimum - troszku przesadziłeś :P No chyba że wymieniasz wszystko jak leci. Zawory, wałki rozrządu, tulejowanie, tłoki, szlif wału, panewki. Najczęściej idą pierścienie, może panewki korbowodowe, docieranie zaworów uszczelniacze. z robocizną 2000 max moim zdaniem można dać

straznik
28-03-11, 22:24
Mój czesto widzi 4-5 tys :) I fakt nie ma co porownywac, ale nikt mi nie poiwie ze pobor 4 litrow jest normalny. To juz raczej zgon. I jeszcze: Wiekszosc przebiegow rzedu 200 tys po 12 latach mozna wlozyc miedzy bajki. Jesli silnik jest rozsadnie eksploatowany (nie mowie o emeryckiej jezdzie), zmieniany olej dobrej jakosci, serwisowany nie da sie go zajezdzic do tego stopnia przez 200 kkm

szastal
28-03-11, 23:53
Tylko z tego co ja wiem to B ma chyba natrysk oleju na denko tłoka co też powoduje jakieś tam mniejsze lub większe zużycie oleju, a jeśli twierdzisz że silnik o takim poborze ma zgon to zapraszam na kreskę i zobaczymy który lepiej z tego wyjdzie . Ost byliśmy na hamowni i nawet silnik który się szykuje do remontu bo bierze olej to miał wynik po wydechu i dolocie znacznie ponad serie . Mam styczność z różnymi silnikami w hondzie i D14 bardzo rzadko się zdarza żeby brała olej, a to że ty teraz go kręcisz powyżej 5tys, rozumiem że masz go od nowości i cały czas tak ma ten silnik, bo mój b18 na bank całe życie tak jeździł .

kanciaty6
29-03-11, 05:37
Moze jakis wyciek :)

nie mozliwe , i normalnie jezdze oszczedzam moja dziadzie eheh nie zrozumieliscie chodzi o to ze na bagnecie czy zimny czy cieply i jak odstoi to sprawdzam i jest w normie a ten do mnie ze jak wymienial to bylo bardzo malo a bagnet pokazywal w normie dziwne strasznie

nikog0
29-03-11, 10:28
Ehhh porównanie D14 do B18 jest co najmniej bez sensu... I że jeden nie bierze oleju a drugi tak przy przebiegu 220tys to tez dziwne.. A zauważył ktoś że D14 baardzo rzadko widzi obroty powyżej 3 tys? (bo i po co wiecej jak to nie jedzie prawie). A takie B18 niema lekko... ciągle Vtec itp ;) I nie dlatego to pisze że każdy Vtec bierze olej - bo to kolejna bzdura (pobór w granicy rozsądku czyli 200-300ml na 10 000tys to powinna byc norma)
masz racje, porównanie nietrafione, ale nie do końca w mojej opinii, ale d14 "zaczyna jechać" dopiero kiedy widzi ponad 3 tysiące, poniżej 2 tys nie przyśpiesza wcale, więc wiele osób kręci tymi silnikami i to ostro. Bo da się d14 w miarę żwawo jechać, ale obroty trzeba utrzymywać co najmniej powyżej 3 tys, nie którzy znajomi tak jeżdżą i problemów z zużyciem nadmiernym oleju na razie nie mają, a już chwile tak jeżdżą.

straznik
29-03-11, 14:21
Nie ma co porownywac D14 i B18 na kresce to jest jasne. Jesli Twierdzicie ze 4 litry to nie zgon to moze rzeczywiscie ja sie nie znam na b18 :) Nie mam od nowosci a od 7 lat. Przebieg miala 62 kkm. Przez 150 tys jest bardzo czesto krecona, wlasciwie co trase bo inaczej nie da sie jechac.

szastal
29-03-11, 23:54
Pewnie że nie ma co porównywać D14 z B18 , bierze olej czy nie bierze i czy ma zgon czy nie to nadal nie rozumiem po co Panowie z D14 się wypowiadają skoro wyraźnie temat jest o B18 , co to wnosi do tematu ?

straznik
30-03-11, 15:13
temu ze mozna sie dowiedziec ze jak znika 4 litry to b18 jest w dobrej kondycji, ja nie wiedzialem :)

kanciaty6
30-03-11, 19:47
no skoro znika juz 4 litry to kazdy nawet posiadacz d14 moze powiedziec ze motor juz jest wypryty na maksa,

szastal
30-03-11, 23:40
no skoro znika juz 4 litry to kazdy nawet posiadacz d14 moze powiedziec ze motor juz jest wypryty na maksa,

Faktycznie może mieć porównanie do b18 , to że bierze olej nic nie znaczy, z ciekawości się zapytam czy już sprawdziliście swoje auta na hamowni czy coś z mocy katalogowej zostało ?

Yotomeczek86
30-03-11, 23:44
Baa mój bierze 2 litry na 10 tyś i jest nawet ponad serię. I co z tego... Jak silnik do remontu bo pierścienie olejowe znikają... Ale jak ktoś uważa że 4 litry to norma... powodzenia ;)

szastal
30-03-11, 23:48
Nie powiedziałem że norma, tylko że remont jest mniej opłacalny jak dolewka oleju , proszę czytać ze zrozumieniem :P

R356
30-03-11, 23:54
Moje B18C4 spala na 1000 km 0,7l oleju ,ale mocy nie ubyło bo mam 178 koni po zmianie dolotu i kolektora wydechowego , więc w silniku zostało jeszcze trochę życia nie jest całkiem wypruty.

szastal
31-03-11, 00:04
U mnie na przelocie było podobnie przy podobnych modach więc ten koszt oleju jest do przyjęcia .

PeJot
31-03-11, 21:13
W B16/18 dosyć szybko klękają pierścienie tłokowe bo często przy przebiegach poniżej 200kkm ...

No chyba żeby ktoś miał załączony cały czas tryb emerycki ale nie wejść na VTEC chociaż kilka razy dziennie jest raczej ciężko :-P

szastal
31-03-11, 23:48
W B16/18 dosyć szybko klękają pierścienie tłokowe bo często przy przebiegach poniżej 200kkm ...


Szkoda tylko że do tego trzeba rozebrać silnik, a później okazuje się że to nie tylko pierścienie .

Zrogi
31-03-11, 23:57
Nie powiedziałem że norma, tylko że remont jest mniej opłacalny jak dolewka oleju , proszę czytać ze zrozumieniem :P

Zgadzam się z Szastalem. Wiadomo jak oleju ubywa jest mało komfortowo, trzeba dolewać pamiętać o tym, silnik nie jest w najlepszej kondycji. W większości nasze samochody maja 200k + przebiegu, więcej niż 10lat, silniki wysokoobrotowe więc zużycie będzie. Jestem w takiej sytuacji jak większość silnik dobrze by było wyremontować sam to rozważałem - więcej cały czas taka myśl mi przemyka przez głowę, czyli trzeba sięgnąć do kieszeni po 1500 i robić. Tylko co zyskam? dolewam 3 -4 litry na 10000 czyli 120 zł na rok no może 160zł ( jak ktoś sobie wymyśli jakiś super olej) bo robię 10-15 tys rocznie. Praca silnika - pracuje równo, najgorsze mrozy palił od strzała bez telepań dymienia etc, nie dymi nawet jak odkręcę korek w pokrywie. Moc - bez modów 162KM mało nie mało 7 KM od serii. Może paliwo słabe może hamownia przekłamuje, może tyle ma. Czy w takim razie jest sens wyciągnąć te 1500 z portfela żeby oszczędzić te 160zł rocznie ( w moim przypadku mniej bo jeżdżę na tańszym oleju firmowym) i odzyskać te 7KM ? Częściej muszę wyciągać bagnet, częściej dolewam. Jak ma być tak perfekcyjnie to oprócz remontu równie dobrze trzeba by było wymienić połowę samochodu bo nie jest tak jak w nowym. Najlepiej zetrzeć cały lakier i polakierować bo może gdzieś tam jest ognisko korozji, powyjmować szyby bo tam też coś rdzewieje spód oczyścić i zakonserwować ale trzeba mieć walizkę pieniędzy i w tej sytuacji i wszytko władować w 14 lub 12 letni samochód. Z drugiej strony nie można olać zupełnie wszystkiego i jeździć aż się rozkraczy ale robić na bieżąco - nowego się z tego nie zrobi. Uważam że wszytko z umiarem. Wiem że każdy ma swoje priorytety jeden chce mieć ciśnienie na cylindrach 14 i znikomy pobór oleju i zrobi co uważa ale moim przypadku nie ma sensu robić remontu jeżeli " apetyt na olej" jest jedynym problemem a reszta jest ok.

Thomas80
01-04-11, 00:04
Amen:p

PeJot
01-04-11, 22:44
Szkoda tylko że do tego trzeba rozebrać silnik, a później okazuje się że to nie tylko pierścienie .

Ano tak, zawsze można wymienić profilaktycznie panewki korbowodowe, prowadnice zaworowe też okazują się nie być idealne i głowica idzie do regeneracji ale lepiej to zrobić bo oszczędność może się szybko zemścić ;)

HondaParts
02-04-11, 01:07
Ew.Tańszą opcją można się postarać sprzedać obecny silnik a kupić drugi taki sam z mniejszym przebiegiem.Widziałem już wiele takich przypadków.

PeJot
02-04-11, 21:09
Kupić tani B16 lub B18, ciekawe gdzie i w jakim stanie ? :rolleyes:

kanciaty6
02-04-11, 21:21
no niby kupic inny silnik ale sam niewiesz co tam moze w nim siedziec , raz trafisz dobrze a 3 razy zle. lepiej chyba zaisnwestowac kase w swoj i go wyremontowac